۳۴۴۴۸۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

کنسول بخریم یا نخریم؟

به لطف نمایشگاه E۳ امسال، بحث و صحبت درباره‌ی کنسول‌های بازی زیاد شده است؛ طوری که امکان ندارد روزی بگذرد و کسی از من درباره‌ی این که آیا کنسول بخرم یا نه، سوال نپرسد.

مجله دیجی کالا - امیرحسین میرزایی: به لطف نمایشگاه E۳ امسال، بحث و صحبت درباره‌ی کنسول‌های بازی زیاد شده است؛ طوری که امکان ندارد روزی بگذرد و کسی از من درباره‌ی این که آیا کنسول بخرم یا نه، سوال نپرسد. سوال همه‌ی اطرافیان من هم این است: با توجه به اینکه سونی و مایکروسافت می‌خواهند پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان را ارتقا بدهند، آیا بهتر است صبر کنم، یا اینکه همین مدل‌های فعلی را بخرم؟

کنسول بخریم یا نخریم؟

احتمالا این سوال هم در ذهن شما پیش آمده است. شما هم مثل خیلی‌ها، می‌ترسید کنسول بخرید و پس از اینکه مایکروسافت و سونی کنسول جدیدشان را معرفی کردند، پشیمان شوید. با این حال، اگر قصد بازی کردن دارید، حتی لحظه‌ای هم به کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت فکر نکنید؛ بگذارید صادقانه بگویم: مدل‌های جدید و ارتقا یافته‌ی کنسول‌ها را برای شما نساخته‌اند.

تا کنسول‌ها بیایند، وارد مملکت ما شوند، قیمت‌شات ثبات پیدا کند و شما بتوانید آن‌های را بخرید، نسل بعدی بازی‌های ویدیویی شروع شده است!

فکر می‌کنید سونی و مایکروسافت چرا می‌خواهند کنسول‌شان را ارتقا دهند؟ چون این کنسول‌ها توانایی اجرای بازی‌های واقعیت مجازی را با کیفیت بالا ندارند. مایکروسافت خودش آمد و در کنفرانس‌اش گفت که مدل جدید ایکس‌باکس وان را برای این می‌سازند تا بازی‌های واقعیت مجازی با سرعت و وضوح تصویر بالا روی آن اجرا شوند.

بگذارید همین حالا به شما بگویم که قرار نیست تفاوتی بین بازی‌ها وجود داشته باشد. «خدای جنگ» جدید را دیده‌اید؟ کیفیت شگفت‌انگیز بازی آب دهان‌تان را راه انداخته است؟ این کیفیت روی مدل فعلی پلی‌استیشن۴ اجرا می‌شود. می‌توانید مطمئن باشید که سازنده‌ها هم قرار نیست از بیخ و بن بازی‌شان را برای مدل‌های جدید کنسول‌ها تغییر دهند؛ این موضوع برای‌شان حسابی زمان‌بر است و هزینه دارد.

کنسول بخریم یا نخریم؟

سونی در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیون پلی‌استیشن۴ فروخته است. این رقم هم برای کنسول مایکروسافت بیش از ۲۰ میلیون دستگاه است. خودتان نتیجه‌گیری کنید. آیا این دو شرکت، به راحتی بی‌خیال این همه مخاطب می‌شوند و دیگر مدل‌های قبلی را پشتیبانی نمی‌کنند؟ شرکت‌های بازی‌سازی دیگر هم هدف اصلی‌شان، درآمدزایی است و به همین منظور، ترجیح می‌دهند برای کنسولی بازی بسازند که بیشتر فروخته است. چرا هیچ کس برای نینتندو Wii U بازی نمی‌سازد؟ چون حتی ۵ میلیون دستگاه از این کنسول در کل دنیا پیدا نمی‌شود. ساخت بازی برای این کنسول قرار نیست فروشی در پی داشته باشد.

اصلا فرض را بر این می‌گیریم که سونی و مایکروسافت تا پایان امسال، دو مدل جدید از پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان را عرضه می‌کنند؛ ما به شما قول می‌دهیم که شرکت‌های بازی‌سازی، تمرکزشان را روی مدل‌های فعلی می‌گذارند که بیشتر فروخته است. تا مدل‌های جدید کنسول‌ها فروش‌شان را بکنند، که تازه از آن هم مطمئن نیستیم، قرار نیست اتفاقی بیافتد.

کنسول نخریدن شما، آن هم به این دلیل که قرار است مدل جدیدی از کنسول عرضه شود، شبیه این می‌ماند که کامپیوتری برای بازی جمع نکنید و بگویید که منتظر آمدن مدل جدید کارت انویدیا هستم. تا این کارت بیاید، وارد مملکت ما شود، قیمت‌اش ثبات پیدا کند و شما بتوانید آن را بخرید، نسل بعدی بازی‌های ویدیویی شروع شده است!

کنسول بخریم یا نخریم؟

اینکه کنسول نخرید، فقط شما را از بازی کردن عقب می‌اندازد. همین حالا آن قدر بازی خوب عرضه شده است که با کنسول نخریدن، فقط خودتان را از صنعت و بازی‌ها دور می‌کنید. آیا واقعا دل‌تان نمی‌خواهد آنچارتد۴ بازی کنید؟ آیا واقعا فکر می‌کنید مایکروسافت می‌آید و Gears of War 4 را با در نظر گرفتن کنسولی که هنوز هیچ چیزش معلوم نیست، می‌سازد؟

بیخود و بی‌جهت خودتان را با تفکراتی که به هیچ جا نمی‌رسد، مشغول نکنید و فکر بازی کردن باشید. کنسول شما یک DVD Player است که بازی پخش می‌کند؛ کنسول‌ها مهم نیستند؛ بلکه بازی‌هایی که روی آن‌ها می‌کنید ارزش دارند. به خاطر یک کنسول، از بازی کردن نگذرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج