۳۳۲۷۴۹
۳۶ نظر
۵۰۱۲
۳۶ نظر
۵۰۱۲
پ

رفتار زننده با دانش‌ آموز به علت بدهی پدر

پدر پول نداشت قسط ماهانه شهریه مدرسه غیرانتفاعی را پرداخت کند، مدیر عصبانی شد و در جشن روز آخر مدرسه به دانش‌آموز کلاس سوم مدرسه‌اش نه جایزه داد، نه تشویقش کرد.

روزنامه شهروند: پدر پول نداشت قسط ماهانه شهریه مدرسه غیرانتفاعی را پرداخت کند، مدیر عصبانی شد و در جشن روز آخر مدرسه به دانش‌آموز کلاس سوم مدرسه‌اش نه جایزه داد، نه تشویقش کرد.

این خلاصه داستانی است که حالا دو روز است پدر خانواده، آقای «الف» را به‌قدری ناراحت کرده که حتی وقتی می‌خواهد از آن‌ور خط تلفن تعریفش کند، صدایش سخت درمی‌آید؛ صدایی پر از نگرانی و تاسف برای آنچه چندماهی است دخترش را ناراحت و گوشه‌گیر کرده است. ماجرا برمی‌گردد به دو روز پیش؛ وقتی مسئولان مدرسه غیرانتفاعی «فدک» در منطقه چیتگر تهران، برای دانش‌آموزان این مدرسه جشن پایان‌ سال گرفتند و وقتی نوبت به جایزه دادن به دانش‌آموزان رسید، به دختر آقای «الف» که کلاس سوم دبستان است و او نمی‌خواهد نامش در گزارش بیاید، هیچ جایزه‌ای نرسید؛ البته مسئولان مدرسه نخواستند که جایزه‌ای به او برسد و او با چشمانی منتظر، به دستان همکلاسی‌هایش نگاه کرد که دستانشان از جایزه پر بود و صورت‌هایشان از خنده.

آقای «الف» حالا می‌گوید که این نخستین‌بار نیست که مسئولان دبستان دخترش چنین رفتاری که به گفته او «تبعیض‌آمیز» است، با دختر او می‌کنند: «ما شهریه‌ای که باید برای درس خواندن دخترم در این مدرسه بپردازیم، قسطی پرداخت می‌کنیم؛ هر ماه ٢٥٠‌هزار تومان. الان دو ماه است که متاسفانه نتوانسته‌ام به‌دلیل وضع بد مالی، آن را پرداخت کنم و همین موضوع باعث شده که رفتار تبعیض‌آمیزی با دخترم در این مدرسه داشته باشند. این نخستین‌بار هم نیست به خاطر این موضوع، بچه من را از خیلی چیزها محروم کرده‌اند. مثلا زمستان‌ سال گذشته بود که او را به همین دلیل از نمایش مدرسه حذف کردند. یا یک‌بار در زمستان پارسال، مدیر مدرسه زنگ زد و گفت یک نفر را بفرستید بچه را ببرد، چون او را فرستاده‌ام حیاط که آنجا بایستد.»

او می‌گوید: «معمولا به دلیل شرایط مالی و حقوقی من و همسرم که هردو کارمندیم، با تأخیر می‌توانیم قسط شهریه را پرداخت کنیم و معمولا در زمان این تاخیر، با دختر ما رفتار تبعیض‌آمیزی می‌شود؛ نمونه‌اش هم همین دیروز که برای جشن پایان ‌سال به مدرسه رفته بودیم. من آنجا بودم و به چشم دیدم که به همه هدیه دادند، غیر از او. حتی وقتی اسم بچه‌ها را می‌خواندند و تشویق می‌کردند، اسم دختر من را نخواندند و تشویق نشد، حتی کارنامه‌اش را هم به ما ندادند. مدرسه فدک در تهران چند شعبه دارد و برای من عجیب است که چنین اتفاقی می‌افتد.» و بغض، سخت اجازه می‌دهد برای ادامه دادن: «حالا ندادن کارنامه یا جایزه برای ما آن‌قدر مهم نیست، برای من این تبعیض مهم است. به نظر من این موضوع، غیرقابل چشم‌پوشی است. به نظرم این یک نشانه است، نشانه‌ای از یک اتفاق اخلاقی بزرگ که در این کشور افتاده و متاسفانه خبر از اتفاق‌های بزرگتر می‌دهد وگرنه شاید کل این ماجرا در نگاه اول آن‌قدر مهم به نظر نرسد.»

او از وضع روحی دخترش در این روزها می‌گوید: «او آن روز خیلی ناراحت بود البته معمولا شرایط را خیلی بازگو نمی‌کند ولی ما از رفتارش متوجه می‌شویم که ناراحت است. شما اگر به عکسی که همان لحظه از او گرفتم، نگاه کنید، خودش همه چیز را می‌گوید. من آن روز آن‌قدر از این موضوع ناراحت شدم که در این‌باره با آنها صحبت نکردم تا آخر هم در مراسم نماندیم و تقریبا ٢٠ دقیقه مانده بود به تمام شدن، آنجا را ترک کردیم. اما به هرحال این نوع رفتارها سابقه دارد. قبل از این چندبار تلفنی با مدیر مدرسه صحبت کردم و آنها می‌گویند باید پول را بدهی. من گفتم در شأن آموزش‌وپرورش نیست، این کار را نکنید، بالاخره ما این بدهی را پرداخت می‌کنیم و درواقع هر موقع هم پرداخت کنیم، پول قابل برگشت است ولی این رفتارها قابل برگشت نیست، نمی‌شود عواقب سوء آن را جبران کرد. وقتی ما بدهی داریم مخصوصا به جایی که بعدا دوباره مراجعه کنیم، قابل پرداخت است ولی این نوع رفتارها تأثیر بد و غیرقابل برگشتی روی بچه‌ها می‌گذارد.»

حالا دیگر مدت‌هاست که تقریبا ماهی نیست که خبری از تنبیه جسمی دانش‌آموزان در مدارس مناطق مختلف ایران به گوش نرسد؛ موضوعی که مسئولان آموزش‌وپرورش می‌گویند آن را جدی پیگیری می‌کنند و تلاششان را می‌کنند که کمتر شود، اما این‌طور که به نظر می‌رسد حالا دیگر باید تنبیه‌های روحی و تبعیض‌آمیز را هم به فهرست دیگر تنبیه‌ها اضافه کرد؛ اینها همه درحالی است که در آیین‌نامه انضباطی مدرسه و شرایط تنبیه و تشویق، آمده است که هرنوع تنبیه این‌چنین ممنوع است؛ مثلا در ماده ٧٧ این آیین‌نامه آمده است: «اعمال هرگونه تنبیه دیگر از قبیل اهانت، تنبیه بدنی و تعیین تکالیف درسی جهت تنبیه ممنوع است و در اِعمال تنبیهات نباید بین دانش‌آموزان تبعیض و استثنایی قایل شد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      خوب پول نداری، غیر انتفاعی نبر.

      پاسخ ها

      • حسین

        فرمایش درست اما شاید مدرسه دولتی نزدیک محله شان نبوده و هزار دلیل دیگر وگرنه به عقل خودشان هم میرسید چکار کنند قبل از پیشنهاد جنابعالی

    • عابدین موسوی

      مگه مجبوری اگه نداری بیخود ثبت نامش میکنی غیر دولتی
      ببر مدرسه دولتی

    • بدون نام

      همه جا فقط پول هر اول رو ميزنه...هركي ميگه غير اينه يا زيادي پولداره يا زيادي خيال پرداز

    • امین مطلق

      باید تاسف بخورد دیگه انسانیت شرافتی باقی نمونده

    • مسعود

      آقای الف عزیز
      مدرسه ای که به خاطر پول با روح و روان دانش آموز بازی میکند و مسئولین آن از درک این واقعیت عاجزند که دانش آموز نقشی در پرداخت شهریه ندارد اصلا صلاحیت ندارند که تربیت کودکان را به آنها سپرد.

      با نظر آقا رضا موافقم ( ولی با ادبیات ملایم تر)


      مدرسه را حتما عوض کن

    • الیاس

      دوستان شاید تنها مدرسه نزدیک خونتون باشه وشما پول سرویس نداشته باشید که فرزند دلبندتان. را در مدارس دور ثبت نام کنین ومجبور باشیم که تواین مدرسه غیردولتی که نزدیک محله زندگیتونه ثبت نام کنین اونم باشرایط قسطی حالا شما چه کار میکنید...پس عوض درمان زخم نمک بروی زخم نپاشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پول سرویس هر چقدر هم باشه دیگه به اندازه شهریه مدارس غیر دولتی نیست بعضی جاها هم خودمون باید عقل و شعور داشته باشیم وقتی یه بار این کار رو با یکی کردن خودمون تحریمشون کنیم.

    • بدون نام

      از کوزه همان برون تراود که دروست

    • سعيد

      اينهمه مدرسه دولتي هست، چرا اونجا اسمشو ننوشتي؟ نمي دونم چرا اينقدر همه از هم طلب كارند , جيب خالي و پز عالي؟! شده بري پيتزا فروشي بگي پول ندارم ولي پيتزا ميخوام يا بري لباس بخري بگي بهم مفتي بده ؟ ولي بعضي جاها مثل همين مدرسه يا دكتر و بيمارستان پول دادن مثل جون دادن ميشه .
      شغل خودت هر چي كه هست حاضري مفتي براي بقيه كار كنيد؟

    • بدون نام

      اگه این دانش آموز خواهر خودتون بود هم همین حرف و میزدید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خواهر خودمم بود وقتی پول نداریم نمیفرستیم غیر دولتی

    • رسول

      پول نداری بمیر یا انقد تحقیر میشی که از دنیا اومدنت پشیمان میشی* بخیه صورت بچه رو کشیدن پول نداشت بیمارستان بده* چه توقعی داری شما ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • کاربر

      خوب پول نداشت برد حالا که برد انسانیت مدیر و معلم مدرسه کجا رفت همین معلم و مدیر مگر شعر سعدی را با اب وتاب سر نمیدهند بنی ادم اعضای یکدیگرند پس فقط حرف است متاسفم برای مدیر مدرسه مثلا تحصیلکرده است

    • مهرداد

      دوستانی ک میگین پول نداری نبرش بچه ها الان تومدارس دولتب چی یاد میگیرن این تفاوتها و مشکلات این چنینی برضمه دولتهاس

    • بدون نام

      چی بگم خیلی حرف داشتم چه با اون پدر چه با مسئول بی مسئولیت . خداهیچ پدرو مادری رو پیش بچش شرمنده نکن.

    • علیرضا

      با هیأت امنایی شدن مدارس(شمابخوانیدپولی شدن)باید منتظر این خبرها و بدتر از این هم بود.
      وقتی نگاه دولتمردان فعلی به آموزش و پرورش فقط جنبه ی مادی و مصرفی است, انتظاری بیش از این نیست.

    • غریبه

      عزیزمن وقتی پول نداری وکارمندی چرابچتو میبری غیرانتفاعی؟میخوای به بقیه پز بدی که بچت غیرانتفاعی درس میخونه؟اینهمه بچه های مردم میرن دولتی تو چرا باید بری غیرانتفاعی حالا طلبکارم هستی؟همون پارسال که فهمیدی اونجا چه خبره نباید دیگه ثبت نامش میکردی خودت خواستی بچت تحقیر بشه

    • lمریم

      آقای الف
      ایراد اول و باید به شما گرفت، به نظر من هیچ لزومی نداره که فرزند شما حتما تو مرسه غیرانتفاعی درس بحونه ،زمانی می تونید بفرستیدش که پول شو داشته باشید، این همه تو مدارس دولتی درس میخونن و به موفقیت میرسن.به عقیده من شما خودتون بدترین ضربه روحی رو به فرزندتون میزنید.

    • بدون نام

      شایدبچه دوست داره غیرانتفاعی بره این که جرم نیست متاسفم برای این مدیروامثالش بدبخت روانی پولتوکه نخوردن بهت میدن چرابچه روازاردادی بیوجدان ازتحقیراین طفل معصوم چی عایدت شدمن بازهم برای هزارمین بارمیگم معلم فرشته نیست البته همه جاخوب وبدهست ولبگی بیشترشون مشتی عقده این من هنوزرفتارزشت معلم خودم تواول ابتدایی رونمیتونم ببخشم بعدازسال ها خداهدایتشون کنه

    • رادین

      چرا این خبر رو دو بار زدین تو سایت
      به نظر من خبر مهمی نبود حتی واسه یه بار زدن تو سایت هم ارزش نداشت
      یکی اومده با جیب خالی پز بده مونده توش شایدم میخواد تو این هاگیر و واگیر که همه گیر دادن به آموزش و پرورش از آب گل آلود ماهی بگیره

    • بدون نام

      آقای الف چقدر خوب بود هم شهریه نگیرند هم هدیه بدهند عجب توقع کم

    • زهرا

      مگه مجبورین غیرانتفاهی بفرستین مگه مدارس دولتی نداریم بچه های مادولتی خوندن ازاین حرفهاهم نبود

    • علیرضا

      شاید حرفهایی که دوستان میگند درست باشه که ببره مدرسه دولتی ولی بچه چه گناهی داره به قول پدرش مدرسه میتونسته برای تضمین چک بگیره ولی حق نداره شخصیت بچه رو خرد کنه اگه من به جای اون پدر بودم تو همون مراسم یه دوغ پر رو خالی میکردم رو صورت مدیر مدرسه تا بفهمه شخصیت یعنی چه

    • مسعود

      اینکه رفتار مسئولین! مدرسه زشت و زننده وغیر حرفه ای بوده شکی نیست!
      اینکه والدین بچه هم نباید لقمه گنده برمی داشتن جای خود..

      نکته مهم اینه که همه اینها اصلا و اصلا به بچه ربطی نداشت
      مدیر مدرسه باید با والدین بچه برخورد می کرد.

    • پورملک

      واقعا برای تمام وجود و انسانیت اون پرسنا مدرسه متاسفم

    • بدون نام

      انشاالله بزودی ریشه طبقاتی شدن آموزش در این سرزمین نابود بشه و تمامی کودکان پاک و معصوم در شرایط برابر و بسان آموزش در تمامی کشورهای پیشرفته جهان بهره مند گردند خداوند متولیان تاسیس مدارس انتفاعی (دزدان آموزش واقعی) را از این سرزمین اهورایی پاک کند! امین رب العالمين

    • میلاد

      شاید پول ندا شتند

    • بدون نام

      منحل ناراحت شدمم

    • موسوی

      مدرسه های شهرهایی چون توکیو و دبی و لندن را از نظر امکانات با این مدارس ما مقایسه کنید!

    • اسماعیل

      سلام قضاوت فقط کار خداست .ولی کار مدیر مدرسه درست نبوده .با پدر بچه مشکل داشته نه دانش اموز .خداوندا فقط خودت داد رسی .

    • بدون نام

      آیا کسی پرسید اصلا جایزه ای در کار بوده که حالا این آقای الف وبقیه نطردهندگان اعتراص می کنند . من طی پرس و جوبی که کردم مطمین شدم اصلا جایزه نبوده البته جایزههمان خوکار لوده که گردنش انداختند

    • بدون نام

      اگر نطر یک طرفه دده اید باید حرف طرف دیگر را نیز گوش کنید تا خرای نگرده قضاوت استباه نکنیم

    • بدون نام

      شما کاری رو که من کردم رو کرده اید من تحقیق کردم متوجه شدم اصلا لوح عبادت بوده که در ان فقط عکس جانماز و بچه با چادر در جشن عبادت گذاشته شده بوده و چون خارج مدرسه برگزار سده اولیای اورصایت نامه ندادند بچه به جشن نرفته و به این دلیل عکس نداشته فقط به عنوان جشن خودکار به او و بقیه خودکار مدرسه هدیه داده که گردنش تویط مدیر در همان جشن انداخته شده پس زود قصاوت نکنیم اون هن بدون تحقیق

    • بدون نام

      ۰خودمان را باقصاوت یکطرفه مدیون نکنیم

    • بدون نام

      در قضاوت واظهارنطر سعی کنیم عادل باشیم چون اصولا جایزه ای در کار نبوده فقط لوح جشن عبادت بوده که ایشان در آن جشن شرکت نداشته و عکسی هم نبوده که به او بدهند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج