جاباما
۲۸۹۶۴۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

شانس هندبال ایران برای حضور در جام‌جهانی

با توجه به جدول رده‌بندی گروه دوم مسابقات قهرمانی آسیا هر نتیجه‌ای که در دیدار ایران و امارات رقم بخورد، هر دو تیم شانس کسب پنجمین سهمیه جام جهانی را دارند.

خبرگزاری تسنیم: با توجه به جدول رده‌بندی گروه دوم مسابقات قهرمانی آسیا هر نتیجه‌ای که در دیدار ایران و امارات رقم بخورد، هر دو تیم شانس کسب پنجمین سهمیه جام جهانی را دارند.

تیم ملی هندبال کشورمان با شکست برابر بحرین شانس صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی ۲۰۱۶ فرانسه را از دست داد اما با توجه به امتیازاتش در جدول به عنوان تیم سوم و یا چهارم گروه این شانس را دارد که برای کسب عنوان پنجمی آسیا تلاش کند.

با توجه به جدول رده‌بندی گروه دوم بحرین صعود خود را به نیمه نهایی قطعی کرده است و عربستان هم بخش زیادی از مسیر صعود خود را هموار کرده است. عربستان تنها در صورتی به دور دوم صعود نخواهد کرد که برابر بحرین شکست بخورد و در مقابل نیز امارات با اختلاف گل زیاد ایران را شکست دهد که این موضوع روی کاغذ بعید به نظر می‌رسد و می‌توان از این گروه بحرین و عربستان را صعود کرده به نیمه نهایی فرض کرد.

اما آنچه در این میان اهمیت دارد شرایط ایران در گروه دوم است. اگر ایران در بازی روز شنبه برابر امارات به پیروزی برسد، در رده سوم گروه قرار می‌گیرد و باید به مصاف تیم چهارم گروه اول برود. اگر هم ایران برابر امارات شکست بخورد یا برابر این تیم به تساوی دست یابد باید به عنوان تیم چهارم گروه دوم به مصاف تیم سوم گروه اول برود.

بر اساس برنامه مسابقات برای کسب عنوان پنجمی آسیا تیم‌های سوم و چهارم گروه اول و دوم به صورت ضربدری با هم بازی می‌کنند و تیم‌های برنده برای کسب عنوان پنجم و ششم با هم دیدار می‌کنند.

با این شرایط هر نتیجه‌ای که در دیدار با امارات رقم بخورد ایران همچنان در کورس رقابت برای کسب پنجمین سهمیه آسیا در جام جهانی ۲۰۱۶ فرانسه باقی خواهد ماند.

گفتنی است، قطر با توجه به نایب قهرمانی در دوره گذشته جام جهانی، جواز حضور در فرانسه را کسب کرده و ۴ تیم دیگر از آسیا نیز شانس حضور در جام جهانی ۲۰۱۶ را دارند.

تیم ملی هندبال ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی شنبه از ساعت ۱۵:۳۰ برابر امارات به میدان می‌رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج