جاباما
۲۸۴۷۲۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کامیابی نیا:

کره جنوبی را به خاطر پرسپولیس رد کردم

کامیابی نیا می گوید:« کار مکانی را تأیید نمی‌کنم اما پای سوشا نباید به زندان باز شود!»

خبرآنلاین: کامیابی‌نیا می گوید:« کار مکانی را تأیید نمی‌کنم اما پای سوشا نباید به زندان باز شود!»

در تعطيلات نيم‌فصل، كمال كاميابي‌نيا هافبك پرسپوليس ترجيح داده به جاي سفر تفريحي، در تهران به امور شخصي‌اش رسيدگي كند. با او درباره خودش و اتفاقات اخير پيرامون سوشا مكاني گپ زديم كه در زير مي‌خوانيد:

* ۱۷ هفته از ليگ پانزدهم گذشت... به نظر كمال كاميابي‌نيا، بهترين هافبك دفاعي ليگ برتر چه كسي بوده است؟

به نظرم احمد نوراللهي تا به حال بهترين هافبك دفاعي ليگ كشورمان بوده است. گرچه از تيم اميد خط خورد اما در شايستگي‌هاي اين جوان آينده‌دار هيچ شكي نيست.

*توپ‌ربايي يكي از ويژگي‌هاي بازي كمال كاميابي‌نياست. چگونه به اين توانايي رسيدي؟

تمركز، تمرين ذهني و دقت به توپ باعث شده اين موضوع به چشم بيايد. البته برانكو و ساير مربيان پرسپوليس به ويژه باقري و قنبرپور هم خيلي به من كمك كرده و مي‌كنند. جدا از نفراتي كه اسم بردم، بعد از هر بازي با هومن افاضلي يكي از مربيان بادانش كشورمان هم در ارتباط هستم و نقاط ضعف و قوت خودم را مي‌پرسم.

* اين روزها سوشا مكاني به سوژه داغ اهالي فوتبال و رسانه‌ها تبديل شده است. در اين رابطه صحبتي نداري؟

من زياد در جريان مشكل‌ سوشا مكاني نيستم. كار او را هم تأييد نمي‌كنم. به هر حال يك بازيكن ملي بايد مراقب خودش باشد اما سوشا مكاني بچه دل‌پاك و صاف و ساده‌اي است. هيچي توي دلش نيست. متأسفانه يك اتفاقي افتاده و همه بايد به او كمك كنيم.

* علي پروين و برخي بزرگان پرسپوليس هم براي كمك به سوشا مكاني پيش‌قدم شده‌اند اما...

مي‌دانم پاي سوشا تا به حال به زندان باز نشده و نبايد هم باز شود. به هر حال او يك چهره ملي است و زشت است به بازداشتگاه برود و همنشين عده‌اي خلافكار شود. وقتي شنيدم علي‌آقا پروين دنبال كارش افتاده، خوشحال شدم. اميدوارم نهادهاي مربوطه و هر كسي كاري از دستش برمي‌آيد، انجام بدهد. كسي به فكر پدر و مادرش نيست.

* مگر با پدر و مادر سوشا مكاني در ارتباط هستي؟

نه، اما مطمئن باشيد دارند زجر مي‌كشند و خيلي حرف و حديث‌ها را بايد تحمل كنند.

* خبرهاي واصله حكايت از نزديك شدن عليرضا بيرانوند به پرسپوليس دارد. تو در نفت تهران با اين دروازه‌بان همبازي بودي. آيا او مي‌تواند به تيم شما كمك كند؟

علي بازيكن بااستعدادي است. طي دو سال گذشته هم به خوبي خودش را نشان داده است. ان‌شاءا... كه بيايد و بتواند به پرسپوليس كمك كند. البته حتماً بنويسيد كه ما بازيكنان پرسپوليس كماكان منتظر آزادي و بازگشت سوشا مكاني به تمرينات پرسپوليس هستيم.

* ولي برخي‌ها معتقدند عليرضا بيرانوند هم حاشيه‌هاي خودش را دارد و در نفت تهران هم هرازگاهي حاشيه‌ساز شده است.

به نظر من علي بايد از دو يا سه مشاور خوب بعد از پيوستن به پرسپوليس استفاده كند. بازي كردن در پرسپوليس با همه تيم‌هاي ايران متفاوت است. هر حركت او زير ذره‌بين است و بايد دو، سه نفر به علي كمك كنند.

* زماني كه به پرسپوليس پيوستي، كسي به كمك تو آمد؟ يا به عبارت بهتر مشاور خاصي داشتي؟

حميدرضا رجبي دامادمان كه جا دارد همين‌جا از او تشكر كنم، خيلي به من كمك كرده و مي‌كند. او در تيم‌هاي پاس تهران و سايپا بازي كرده و به خوبي با شرايط آشناست. از ابتداي فصل از مشاوره‌هاي حميدرضا رجبي و همين‌طور هومن افاضلي استفاده كردم و ممنون اين دو بزرگوار هستم.

* تا كي مي‌خواهي در پرسپوليس بماني؟

(مي‌خندد) تا زماني كه پرسپوليسي‌ها از قيافه‌ام سير شوند! (بلندتر مي‌خندد و ادامه مي‌دهد) از شوخي گذشته يك پيشنهاد خوب از كره جنوبي داشتم كه به خاطر پرسپوليس رد كردم. البته تيم مورد نظر هم در انتهاي ليگ كره بود.

* در پايان حرف خاصي نداري؟

جا دارد يك تشكر هم از گروه آناليز برنامه ۹۰ و شخص عادل فردوسي‌پور داشته باشم كه مي‌دانم يك جورهايي تحت فشار است اما برنامه‌اي پرمخاطب و عدالت‌محور مي‌سازد. برنامه ۹۰ ما بازيكنان را هر هفته آناليز مي‌كند و همين موضوع باعث پيشرفت مي‌شود يا اينكه حداقل من يكي اين‌طور فكر مي‌كنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج