۲۸۲۹۴۰
۱ نظر
۵۰۲۲
۱ نظر
۵۰۲۲
پ

با «مردگان متحرک» ترس و هیجان را تجربه کنید

«مردگان متحرک» سریال ترسناکی است که از زمان پخش خود، یعنی از همان قسمت اول نود دقیقه ای به کارگردانی فرانک دارابونت، بسیاری شیفته اش شدند و تا امروز که ششمین فصل سریال در حال پخش است آن را دنبال کرده اند و ستوده اند.

ماهنامه همشهری سینما 24 - حسین عیدی زاده:

مردگان متحرک

طراح: فرانک دارابونت

کارگردان: گرگ نیکوترو، ارنست نیکرسن

مدیر فیلمبرداری: مایکل استرازمیس، رون اشمیث، دیوید بوید و....

موسیقی متن: بر مک کریری

بازیگران: اندرو لینکلن، جان برنتال، شارا وین کالیز، لوری هولدن، جفری دومون، استیو یئون و...

محصول: شبکه ای ام سی، شش فصل، هر فصل شانزده قسمت (به استثنای فصل اول شش قسمت و فصل دوم سیزده قسمت)

خلاصه داستان: کلانتر ریک گریمز به همراه گروهی برای فرار از دست زامبی ها و بقا تلاش می کند.

با «مردگان متحرک» ترس و هیجان را تجربه کنید

«مردگان متحرک» سریال ترسناکی است که از زمان پخش خود، یعنی از همان قسمت اول نود دقیقه ای به کارگردانی فرانک دارابونت، بسیاری شیفته اش شدند و تا امروز که ششمین فصل سریال در حال پخش است آن را دنبال کرده اند و ستوده اند. عده ای هم هر چند به ژانر ترسناک و زیرژانر زامبی ها علاقه داشتند، پس از یکی- دو فصل تماشای سریال را رها کردند. با این حال، این یکی از محبوب ترین سریال های تلویزیونی این سال هاست و از آنهاست که اگر همراهش شوی، طوری به تماشایش اعتیاد پیدا می کنی که حتی ممکن است سراغ کتاب های مصوری که منبع الهام آن بودند هم بروی. همه اینها باعث شد در این شماره سراغ «مردگان متحرک» برویم.

مردگان متحرک به تلویزیون می آیند

«مردگان متحرک» یک قصه مصور است به شکل سیاه و سفید که اولین بار سال ۲۰۰۳ منتشر شد، نویسنده این مجموعه کتاب ها رابرت کرکمن است و طراح آنها تونی مور در شش شماره اول و بعد چارلی آدلرد (که تا امروز و انتشار ۱۴۷ شماره، طراح بوده و هست). قصه ها ماجرای ریک گریمز است، کلانتری که در جریان ماموریتی گلوله خورده و وقتی از کما بیرون می آید می بیند دنیا دچار یک آخرالزمان زامبی ای شده است.

او در ابتدا سعی می کند همسر و پسرش را پیدا کند و در این راه با دیگر بازماندگان این آخرالزمان رو به رو می شود و خیلی زود رهبر آنها می شود و سعی می کند برای نجات خودش و دیگر بازماندگان راهی پیدا کند. هر شش شماره این قصه ها یک مجلد را شکل می دهند و مثلا شماره یک تا شش تحت عنوان کلی «روزهای رفته» منتشر شدند و شش شماره دوم با عنوان «کلیومترها پشت سرما»، این روند تا امروز ادامه داشته است و مجلد بیست و پنجم «راه برگشتی نیست» نام دارد که شش شماره آن تا ژانویه ۲۰۱۶ منتشر می شود.

«مردگان متحرک» آن قدر در دنیا قصه های مصور موفق بود و طرفدار داشت که فرانک دارابونت، کارگردان «رهایی از شاوشنک» و «مسیر سبز» به فکر اقتباس تلویزیونی از آن افتاد. علاقه او به این پروژه باعث شد شبکه ای ام سی بدون این که حتی یک صحنه از سریال فیلمبرداری شود، دستور تولید فصل اول را صادر کند و خود دارابونت این اپیزود را کارگردانی کرد. این اتفاق ها در سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ افتاد، یعنی هفت سال پس از انتشار اولین قصه «مردگان متحرک» و همان موقع همه می دانستند بسیاری منتظر دیدن این سریال هستند.

با «مردگان متحرک» ترس و هیجان را تجربه کنید

وقتی اولین قسمت سریال در ۳۱ اکتبر سال ۲۰۱۰ روی آنتن رفت، ۵.۳۵ میلیون نفر آن را تماشا کردند و این یک پیروزی برای شبکه ای ام سی بود که با سریال های تر و تازه ای مثل «برکینگ بد» و «مدمن» داشت برای خودش اسم و رسمی پیدا می کرد. «مردگان متحرک» آن قدر در بین منتقدان به عنوان سریالی نو و با حرف های تازه موفق بود و آن قدر بینندگان دوستش داشتند که سریع دستور ساخت فصل دوم آن صادر شد و تکرار این موفقیت ها (این روزها هر اپیزود را بیش از چهارده میلیون نفر تماشا می کنند و این بدون احتساب بینندگان بازپخش های هر اپیزود است) باعث شد تولید سریال سال به سال تمدید شود و این روزها قسمت های پایانی فصل ششم روی آنتن است.

جدایی فرانک دارابونت از مردگان متحرک

فرانک دارابونت هر چند از سریال «مردگان متحرک» جدا شده است اما مردی بود که قصه های کرکمن را به دنیای تلویزیون معرفی کرد و نقشی مهم در شکل گیری این سریال داشت. موفقیت فصل اول سریال هم آن قدر زیاد بود که همه فکر می کردند دارابونت تا چند سال با «مردگان متحرک» در تلویزیون حضور خواهد داشت اما در کمال تعجب سال ۲۰۱۱ دارابونت از این سریال اخراج شد! دارابونت سال ۲۰۰۵ به شکل اتفاقی با قصه های «مردگان متحرک» آشنا شد و ابتدا می خواست سریال را در شبکه ان بی سی بسازد که نشد و بالاخره مسیرش به ای ام سی افتاد.

کرکمن گفته است که دارابونت به شدت به متن او وفادار بوده و برایش اهمیت داشته که در قصه ها چه اتفاقی افتاده و تمام تلاشش در طراحی اقتباسی مناسب از متن او بوده. دارابونت جدا از طراحی سریال و کارگردانی قسمت اول، بازیگران اصلی سریال را هم انتخاب کرد، از جمله جفری دومون، لوری هولدن و ملیسا مک براید . وقتی دارابونت از کار در «مردگان متحرک» اخراج شد، خبرها مبنی بر این بود که او زمان کافی برای حضور به عنوان سرپرست سریال نداشته اما بعد از مدتی رسما اعلام شد که دارابونت پول زیادی برای کارش می خواسته و این در حالی بوده که بودجه هر قسمت بیست درصد کاهش یافته و از طرفی دارابونت با مدیران اجرایی ای ام سی رابطه خوبی نداشته.

با «مردگان متحرک» ترس و هیجان را تجربه کنید

ما مردگان متحرک را دوست داریم

به جز فصل چهارم، دیگر فصل های این سریال از منتقدان حدود ۸۰ از ۱۰۰ نمره گرفتند و این در حالی است که هنوز پخش فصل ششم تمام نشده است و دوستداران سریال می دانند که یکی- دو قسمت پایانی هر فصل سریال، چه غافلگیری ها و جذابیت هایی داشته است. اما چرا منتقدان این قدر سریال را دوست دارند؟ یکی از دلایل اصلی این است که به گفته آنها، باورش سخت است که سریالی با موضوع زامبی ها ساخته شده و کیفیت یک اثر سینمایی را دارد.

علاقه منتقدان به سریال تا جایی است که کن تاکر در «اینترتینمنت ویکلی» این سریال را «قضیه (پارودی) نمایشنامه های ساموئل بکت» توصیف کرد. منتقدان سریال را دوست دارند چون از بستر آخرالزمان زامبی ها استفاده کرده تا درامی درباره موقعیت بشر در شرایط ترس و وحشت طراحی کند، سریالی که در آن زامبی ها حضور اندکی دارند و بیشتر روان شناسی شخصیت ها مهم است.

نکته مهم دیگر بی رحمی سریال در برابر شخصیت هایش است. شخصیت های محبوب بسیاری در این سریال حضور پیدا کردند که بعد از یکی- دو فصل یا کشته شدند یا مسیرشان از گروه اصلی جدا شده و دیگر خبری از آنها نیست. همه این چیزها به همراه فضاسازی دلهره آور و پیچ های جذاب باعث شده منتقدان هنوز «مردگان متحرک» را دوست داشته باشند.

سریال «مردگان متحرک» هنوز هم در میان مخاطبان محبوب است. هر چند به نظر می رسد فصل پنجم پرمخاطب ترین فصل سریال بوده (هر اپیزود ۱۴.۴ میلیون نفر و شروع با ۱۷.۳ میلیون نفر) و فصل ششم با افت ۳ میلیون نفری مخاطب کارش را شروع کرده، اما هنوز تعداد بینندگان سریال آن قدر بالاست که شبکه ای ام سی از تولید این سریال راضی و خرسند باشد.

موفقیت «مردگان متحرک» فقط در نظر منتقدان و مخاطبان خلاصه نشده است؛ این سریال در فصل جوایز هم موفق بوده و یک بار نامزد جایزه گلدن گلوب در رشته بهترین سریال درام شده، ۱۱۶ نامزدی در جوایز مختلف داشته و ۴۳ جایزه هم به خانه برده است. سال ۲۰۱۱ این سریال برنده جایزه بهترین گریم جوایز امی شد و در ۲۰۱۲ هم این موفقیت را تکرار کرد. انستیتو فیلم آمریکا در دو سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ این سریال را به عنوان بهترین برنامه سال انتخاب کرده است.

با «مردگان متحرک» ترس و هیجان را تجربه کنید

ما هم بچه های مردگان متحرک هستیم

عطش مخاطبان برای «مردگان متحرک» آن قدر زیاد است که تاکنون سه اپیزود کوتاه اینترنتی در سال های ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ برای این سریال ساخته شده است. «حرف زدن درباره مردگان» هم مجموعه تلویزیونی دیگری است که سال ۲۰۱۱ و هم زمان با پخش فصل دوم سریال روی آنتن رفت. در این برنامه کریس هاردویک مجری با عوامل و بازیگران و طرفداران سریال درباره قسمت های جدید بحث می کند. تاکنون ۶۸ قسمت این برنامه پخش شده است.

«ترس از مردگان متحرک» سریالی جدید است که تاکنون یک فصل شش قسمتی آن پخش شده و هر اپیزودش نزدیک به ۷ میلیون نفر بیننده داشته است. ماجرای این سریال پیش از وقوع داستان های «مردگان متحرک» می گذرد و تمرکزش بر خانواده ای نابسامان است؛ مادر خانواده مدیسون کلارک سات (خبری از شوهرش نیست)، نامزدش معلم ادبیات انگلیسی است و دخترش آلیشیاست و پسر معتادش نیک. این سریال هم آن قدر موفق بود که از دلش یک مجموعه اینترنتی شانزده قسمتی به نام «ترس از مردگان: پرواز ۴۶۲» درآمد که ماجرایش در طول یک پرواز رخ می دهد و تاثیر آخرالزمان زامبی ای را در این پرواز بررسی می کند.

این سریال اینترنتی هم زمان با پخش فصل ششم «مردگان متحرک» پخش می شود. قرار است فصل دوم سریال «ترس از مردگان» هم ساخته شود. «مردگان متحرک» سریالی بسیار جمع و جور در شبکه ای ام سی بود که امروزه به یک «خانواده سریالی» بدل شده که مخاطبان بسیاری دارد، برای شبکه ای ام سی سود مالی دارد و منتقدان هم دوستش دارند.

با «مردگان متحرک» ترس و هیجان را تجربه کنید

آنچه باید بدانید

• شب پیش از مردن هر کدام از کاراکترهای اصلی سریال، برای او در پشت صحنه مراسم «شام آخر» برگزار می شود.

• بازیگرانی که نقش مردگان متحرک را بازی می کنند باید برای یاد گرفتن شیوه راه رفتن آنها به کلاسی مخصوص بروند.

• اسم یکی از شخصیت های سریال ادیون جنر است که پزشک هم هست؛ نام او اشاره به ادوارد جنر، کاشف واکسن دارد.

• ماجرای هشت قسمت پایانی فصل چهارم درست در هشت روز رخ می دهد.

• زمان صرف ناهار در پشت صحنه سریال، آدم ها کنار هم غذا می خورند و زامبی ها کنار هم.

• در سریال اصلا کلمه «زامبی» شنیده نمی شود اما این نام در قصه های مصوری که منبع الهام سریال بوده دیده می شود.

• سه بازیگر مهم سریال انگلیسی هستند: اندرو لینکلن، دیوید موریسی و لنی جیمز.

با «مردگان متحرک» ترس و هیجان را تجربه کنید

• با گذر هر فصل، موسیقی آن کمی گرفته تر می شود تا با فضای تیره و تار سریال بخواند.

• این سریال رکورد توئیت را در میان سریال های سال ۲۰۱۴ دارد.

• لوگویی که روی پیراهن کارل، پسر ریک دیده می شود اشاره به قصه های مصور دیگری از رابرت کرکمن دارد به نام «سگ دانا».

• رابرت کرکمن تمام مدت فیلمبرداری فصل اول، سر صحنه حاضر میشد.

• فصل هفتم سریال ساخته می شود اما هنوز معلوم نیست سریال چند فصل داشته باشد.

• لوری هولدن، جفری دومون و ملیسا مک براید که بازیگران نقش های اصلی آندرا، دیل و کارول هستند، در فیلم مه ساخته فرانک دارابونت نیز هم بازی بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زندگان

      این هالیوودی ها دنیای زندگان را خراب و پر از کشتار، خشم و وحشت کرده اند و حال بدنبال دنیای مردگان رفته اند.
      اگر اینها بگذارند هر دو دنیای زندگان و مردگان زیباست و نباید وحشت داشته باشد چون هر دو عالم پروردگار عالمیان با مخلوقاتش مهربان است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج