جاباما
۲۸۲۴۸۱
۷ نظر
۵۳۷۸
۷ نظر
۵۳۷۸
پ

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (۴)

در نیم قرن اخیر غذا ها و خوراکی های متعددی از سرزمین ها و ملل مختلف وارد فرهنگ غذایی کشور ما شده اند و جای خود را در میان سفره مردم باز کرده اند، ولی قطعا محبوب ترین موردِ این تهاجم فرهنگی (!)، پیتزای دوست داشتنی بوده است.

برترین ها: در نیم قرن اخیر غذا ها و خوراکی های متعددی از سرزمین ها و ملل مختلف وارد فرهنگ غذایی کشور ما شده اند و جای خود را در میان سفره مردم باز کرده اند، ولی قطعا محبوب ترین موردِ این تهاجم فرهنگی (!)، پیتزای دوست داشتنی بوده است.

غذایی خوش خوراک و لذیذ که اصل و نسبش به کشور ایتالیا باز میگردد و از سال ۱۳۴۰ وارد کشور ما شده است. غذایی دوست داشتنی که به شکل نان گِرد صافی در فر پخته می‌شود و معمولاً روی آن را با سس گوجه فرنگی و پنیر می‌پوشانند؛ به علاوه دیگر مواد دلخواه را هم روی نان اضافه می‌کنند. پنیری که استفاده می‌شود معمولاً پنیر موزارلا یا پنیر پیتزاست. همچنین از مواد مختلفی برای تهیه پیتزا استفاده می‌شود (ژامبون، قارچ، زیتون، پیاز، فلفل سبز، گوجه فرنگی و ...).

ویژگیِ منحصر به فرد پیتزا، قابلیتِ بالای آن برای داشتنِ تنوع است، یعنی هر شخصی میتواند با هر مواد اولیه ای که دم دستش است یک پیتزای جذاب خلق کند! همین موضوع باعث شده سر آشپز های خلاق همواره در حال تلاش برای ایجاد یک طعم جدید و منحصر به فرد در این گردالوی خوشمزه باشند و سعی کنند نام جدیدی به منوی رستورانشان اضافه کنند. این تلاش در بین رستوران دار های ایرانی و تهرانی هم وجود دارد و باعث شده که از میان صد ها پیتزا فروشی پراکنده در جای جای پایتخت، تعداد اندکی خود را از بقیه جدا کنند و مشتریان را از هر جای دیگر پایتخت به رستوران خود بکشند. انتخاب بهترین پیتزا های تهران در میان این همه رستوران خوب و مدعی واقعا کار سخت و طاقت فرسایی بود و نهایت سعی خود را کرده ایم که با تنها متر و معیار خود - یعنی نظرات مردم و مشتریان - معرفیِ عادلانه ای کرده باشیم. ترتیب چینش این رستوران ها ارتباطی به امتیاز این رستوران ها و بهتر و بدتر بودنشان ندارد، بلکه فقط گزارشی در جهت معرفی این رستوران های خوب است.

پس در مطالب پیش رو با ما همراه باشید تا بهترین و خوشمزه ترین پیتزاهای تهران را بشناسید.

مطالب مرتبط:

پيتزا ميخوش

یک گزینه فوق العاده برای علاقه مندان به پیتزاهای پر و پیمان و حجیم و سرشار از پنیر. با این مزیت که خیالتان میتواند از بابت کیفیت و مواد اولیه این پیتزاها راحتِ راحت باشد. پیتزا میخوش سال هاست روی کیفیتِ عالی و طعم خوشمزه خود مانور داده است و همین دو فاکتور باعث شده که یکی از شلوغ ترین و پر مشتری ترین پیتزافروشی های تهران باشد.

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (4)

میخوش با دو شعبه در غرب و مرکز تهران در حال فعالیت و خدمات رسانی است و جای خالی شعبه های دیگرش در شمال و شرق تهران احساس میگردد. اگر برای قرار های دو نفره قصد رفتن به میخوش را دارید، مطمئن باشید یک پیتزا هر دوی شما را سیر خواهد کرد، پیتزای خانواده اش هم خیلی راحت ۴ نفر را سیر میکند، پس مراعاتِ جیب خود را هم بکنید. میخوش در کنار پیتزا، انواع سوخاری ها و برگر ها هم در منویش دارد که آن ها هم ارزش امتحان کردن را دارند.

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (4)

آدرس ها:

فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، مالک جنوبی، پلاک ۲۵
یوسف آباد، میدان سلماس، جنب بانک ملت

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (4)


پیتزا سارونه

یک رستوران بین المللی کاردرست و درجه یک که تبحر فوق العاده ای در طبخ انواع پیتزاهای ملل مختلف دارد. پیتزاهای ایتالیایی، مدیترانه ای، فرانسوی، آمریکایی، یونانی و ... که با طعمی کاملاً ایرانی پسند و واقعاً لذیذ، با این که مدت کمی از تاسیسش میگذرد ولی خیلی خوب توانسته تنه به تنه رقبای قدیمی ترش بساید و محبوب شود. پیتزاهایی لذیذ که روی نان سیر طبخ میشوند، در کنار انواع استیک ها و پاستا ها و سالاد های متنوع که دست شما را برای انتخاب باز میگذارد.

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (4)

معماری داخلی و دکوراسیون سارونه کاملاً کلاسیک است و همخوانی با غذاها و پیتزاهای مدرنش ندارد، ولی حس خوبی به مشتری میدهد. فیش اند چیپسِ لذیذی که به عنوان پیش غذا برای شما سرو میشود یکی دیگر از نکات مثبت سارونه است. در کنار انواع نوشیدنی های طبیعی خوشمزه. ناگفته نماند قیمت های سارونه کمی شاید بالا تر از حد معمول باشد، ولی شک نکنید ارزشش را دارد.

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (4)

آدرس: خیابان پاسداران، بوستان دوم، ابتدای خیابان پایدارفرد (امیرابراهیمی)

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (4)


پیتزا چمن

رستوران چمن یکی از رستورانهای نسبتا قدیمی و نوستالژیک تهران است که برای خیلی ها جای خاطره انگیزی است. این رستوران با پیتزا ها و فست فود هایی با قیمت مناسب و طعم لذیذ از مشتریان خود پذیرایی می‌کند و فضای باحالی برای کسانی است که می‌خواند در فضای باز منظره خیابان غذای خود را میل کنند و هنگام صرف غذا با همراهان خود گپ بزنند. البته چمن به تازگی یک سالن در داخل کوچه ی جنب رستوران تهیه کرده است که مشکل کمبود جا را حل کرده است. پیتزاهایی لدید و با کیفیت در کنار انواع ساندویچ های تنوریِ آلمینیوم پیچ و پر از پنیر که در هیچ جای دیگر یافت نمیشود.

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (4)

پیشنهاد میکنیم اگر قصد رفتن به چمن را دارید، با گروه های دوستانه و چند نفره راهی آنجا شوید تا بیشتر بهتان خوش بگذرد. یک غذای سنگین و لذیذ ذر چمن و پیاده روی پس از غذا در پارک یا کاخ نیاوران میتواند برنامه ای خوب برای یک روز تعطیل باشد.

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (4)

آدرس: ضلع جنوبِ غربی میدان نیاوران

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (4)


پیتزا دهکده

تنوع بیش از 30 نوع پیتزا چیزی است که تنها در پیتزا دهکده پیدا می شود! پیتزا دهکده در شمال خیابان گیشا را می توان به عنوان متخصص پیتزا معرفی کرد. دکوراسیون خاص این رستوران توجه شما را جلب خواهد کرد و فضای دنج و صمیمی آن شما را به یکی از مشتریان دائمی آن تبدیل خواهد کرد.

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (4)

در دهکده علاوه بر پیتزا، همبرگر و هات داگ و لازانیا نیز سرو می گردد و همگی این غذاها در جلوی چشم خودتان آماده و طبخ میشوند. این رستوران قدیمی توسط هموطنان ارمنی مان اداره میشود و همه پرسنل آن، از مدیریت و سرآشپز گرفته تا گارسون ها، همگی از ارامنه عزیز هستند و سلقیه خاص ارمنی ها چیزی است که همه به آن ایمان داریم و میدانیم که مو لای درز کارهایشان نمیرود. چون فضای پیتزا دهکده نسبتاً کوچک است در اکثر مواقع باید نوبت بگیرید و در انتظار بنشینید. کاری که ارزشش را دارد.

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (4)

آدرس: انتهای گیشا (کوی نصر)، نبش خیابان ۴۱

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (4)


پيتزا اسپايسى

مهم ترین دلیل محبوبیت و شهرت پیتزا اسپایسی در سعادت آباد، کیفیت خوب مواد اولیه و سالم بودن پیتزاهای آن است. یعنی از هر کسی که برای بار اول به این رستوران رفته درباره آن سوال کنی، بدون شک تازه بودن مواد تشکیل دهنده پیتزا و کیفیت آن را مثال خواهد زد. همین نکته اسپایسی را پاتوق علاقه مندان به سلامت و بهداشتِ غذایی کرده است تا خانواده ها با خیال راحت انواع پیتزاها را برای فرزندان کوچک خود یا سالخوردگان تهیه و نوش جان می‌کنند.

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (4)

حجم پیتزاهای اسپایسی بالاست، دقیقاً همانند قیمت هایش! ولی هر چه که هست توانسته خود را به عنوان یکی از رستوران های خوب اثبات کند و در این لیست ما قرار بگیرد. اسپایسی در کنار پیتزا، انواع ساندویچ ها، پنه ها، پاستا ها و سالاد های متنوعی در منو اش دارد که میتوانید در کنار پیتزا نوش جان کنید.

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (4)

آدرس: سعادت آباد، علامه جنوبی، نبش ۲۸ شرقی، نرسیده به چلو کباب رفتاری

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (4)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حلالتون نمیکنم دلم خواست

      پاسخ ها

      • شاعر

        بسازم خنجری نیشش ز فولاد زنم بر دیده تا دل گردد آزاد. . . به یه تصویر دلمون بلرزه وای به واقعیتش . . .

    • سعید

      من تو رژیمم آخه چرا اذیت میکنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم رژیمم و حالم خیلی بد شد.خدا کنه نشکنم رژیمو

    • بدون نام

      هيچ جا پيتراي رستوران لمزي خيابان ولي عصر نمي شود. بي خود تلاش نكنيد. مخصوصا پپروني.

    • بدون نام

      فقط اسپايسى ! هرجا ديگه پيتزا خوردم، پشيمون شدم كه چرا دوباره نرفتم اسپايسى

    • وحید

      هیچ جا پیتزا آرمن نمیشه واقعا فوق العادست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج