آوینا_استیکی 2
adexo3
۲۳۴۹۷۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

درخواست اوباما از دموکرات‌های کنگره

رئیس‌جمهوری آمریکا در روزهای گذشته با قانونگذاران هم‌حزبی خود تماس گرفته و از آنها خواسته درباره سند پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ موضع‌گیری کنند.

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهوری آمریکا در روزهای گذشته با قانونگذاران هم‌حزبی خود تماس گرفته و از آنها خواسته درباره سند پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ موضع‌گیری کنند.

یک مقام کاخ سفید می‌گوید باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا از نمایندگان هم حزبی خود در کنگره خواسته موضع خود درباره نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ را مشخص کنند.

روزنامه نیویورک‌تایمز با گزارش این مطلب افزود این مقام کاخ سفید خواسته نامش فاش نشود، زیرا مجاز به صحبت در این باره نبوده است.

به گفته این مقام کاخ سفید اوباما به دموکرات‌ها گفت: «اگر از توافق حمایت می‌کنید، می‌خواهیم موضعتان را مشخص کنید اگر هم هنوز نگرانی دارید، می‌خواهیم به سوال‌های شما جواب بدهیم.»

به نوشته نیویورک‌تایمز، «ران درمر»، سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا هم در روزهای گذشته با تعداد زیادی از نمایندگان مخالف توافق تماس گرفته و آنها را به دادن رأی مخالف به «برجام» در رأی‌گیری ماه آینده ترغیب کرده است.

نمایندگان کنگره آمریکا به دنبال رد «برنامه جامع اقدام مشترک» یا «برجام» با استناد به قانونی پیشتر تصویب شده در آن کشور هستند. اوباما گفته در صورت رد این سند رأی کنگره را به موجب اختیارات خود وتو خواهد کرد.

نمایندگان مجلس سنا با این فرض که تمامی ۵۴ عضو جمهوری‌خواه به «برجام» رأی منفی بدهند، به همراهی ۱۳ دموکرات (۶۷رأی) برای ابطال وتوی اوباما با کسب دو سوم آراء (۶۷ رأی) و رد بازگشت‌ناپذیر آن نیاز دارند.

از میان ۴۶ قانونگذار دموکرات در مجلس سنا تا کنون ۱۹ قانونگذار موافقت خود را با «برجام» اعلام کرده‌اند.

مجلس نمایندگان آمریکا نیز با ۴۳۵ عضو که ۲۴۷ نفر آنها جمهوری‌خواه هستند برای ابطال وتوی اوباما، نیازمند کسب دو سوم آراء (۲۹۰ رأی) است.

یک مقام اسرائیلی به شرط عدم افشای نام گفت: «سفیر اسرائیل با بیش از ۶۰ سناتور و نماینده کنگره در ماه گذشته دیدار کرده است. او با همه، به خصوص دموکرات‌ها که در نهایت درباره این موضوع تصمیم خواهند گرفت، صحبت کرده است. او می‌خواهد مطمئن باشد که آنها نظر اسرائیل را واضح و آشکار می‌دانند.»

توجه بیشتر روی دموکرات‌ها از آن روست که تنها تلاش موافقان «برجام» برای جذب یکی از جمهوری‌خواه‌ها به اردوگاه خودشان ناکام ماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج