adexo3
۲۱۹۵۴۷
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

نامه مهم حسن روحانی به رهبر معظم انقلاب

آیت الله یزدی گفت: خوشبختانه قانونی امر به معروف و نهی از منکر اخیرا در مجلس تصویب شد. البته رئیس جمهور از نظر اجرا، مشکلاتی به نظرشان رسید که نامه ای خدمت مقام معظم رهبری نوشتند و معظم له نیز آن را به هیئت حل اختلاف که ریاست آن را آیت الله هاشمی شاهرودی برعهده دارد ارجاع دادند که در آن هیئت بررسی و نتیجه آن اعلام می شود.

خبرگزاری صدا و سیما: طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر موضوعی بود که امروز پیک بامدادی رادیو سراسری به آن پرداخت.

در این برنامه عنوان شد: این طرح دوم اردیبهشت به قانون تبدیل شد اما با امتناع دولت، رئیس مجلس آن را ابلاغ و لازم‌الاجرا کرد، با این حال گویا رئیس جمهور در نامه ای به مقام معظم رهبری خواستار توقف اجرای این قانون برای بررسی ایرادهای مد نظر دولت شده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در گفتگوی اختصاصی با این برنامه گفت: امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ سازی نمی خواهد و وظیفه هر مسلمانی است.

وی افزود: خدای نکرده اگر در روزهای ماه مبارک رمضان برخلاف قواعد شرعی و حتی حکم انتظامی روزه‌خواری انجام شود باید زبانی به وی گفته شود که این کار درستی نیست و چرا در نظر عامه مردم روزه‌خواری می کند.

آیت الله یزدی گفت: چنانچه فردی مریض یا مسافر است باید به گوشه کناری برود و روزه‌خواری کند.

وی افزود: در صورت مشاهده روزه خواری باید با زبان از منکر نهی شود و اگر جلوگیری عملی بخواهد، این وظیفه نظام است یعنی وظیفه نیروی انتظامی و قدرت حاکم است که برخورد فیزیکی کند، البته با رعایت مراتب و درجات آن.

آیت الله یزدی گفت: خوشبختانه قانونی اخیرا در مجلس تصویب شد که پس از یکی دو بار رفت و آمد به شورای نگهبان ایرادات آن برطرف و تأیید شد و رئیس مجلس آن را به رئیس جمهور ابلاغ کرد و البته رئیس جمهور از نظر اجرا، مشکلاتی به نظرشان رسید که نامه ای خدمت مقام معظم رهبری نوشتند و معظم له نیز آن را به هیئت حل اختلاف که ریاست آن را آیت الله هاشمی شاهرودی برعهده دارد ارجاع دادند که در آن هیئت بررسی و نتیجه آن اعلام می شود.

رئیس مجلس خبرگان با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه هر مسلمانی است افزود: دولت باید این کار را در درجه اول از درون خود آغاز کند یعنی از اماکن و نیروهای انسانی که مربوط به خودش است آغاز کند و به عامه مردم برسد.

آیت الله یزدی گفت: اگر اراده جدی بر این کار باشد و عمل شود خود به خود عمل خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی خودامران ازاین قانون بدای عقده گشایی وسرکوب استفاده میکنند دیگرامربهمعروف معنی نمی دهد

    • بدون نام

      روحانی هم میدونه اجرا بد بوده

    • حمید

      برخی عزیزان گویا از موضوع حجاب درس نگرفتند حالا نوبت روزه و روزه خواری علم شده . آقایان چرا دقت نمی کنند که در هر موضوع دینی و شرعی که حکومت ورود می کند بدون استثنا نتیجه معکوس می دهد بعضی عزیزان گویا دوست دارند که آزموده را بطور مرتب بیازمایند تا نتیجه بگیرند غافل از اینکه آزموده را آزمودن خطاست.

    • بدون نام

      میدونم که نیت آقای روحانی خیر است ، اما امیدوارم هر چه زودتر یکی دست بکار فرهنگ سازی بشه و امر بمعروف ونهی منکر، که امام حسین ع واسش فدا شد ، همه رو خیلی زیبا بیاره زیر چتر آرامش ..... آره رفقا .... آرامش، همون آرامشی که یاران امام حسین ع شب عاشورا داشتند......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج