جاباما
۱۹۶۱۹
۷۳۱۲
۷۳۱۲
پ

راهنمای انتخاب طرح‌های زیبا برای میز ناهارخوری + معرفی ۱۰ مدل خاص

مدت‌هاست که دیگر میز ناهارخوری فقط یک کالای لوکس برای اتاق پذیرایی نیست. حالا دیگر خانه شما بزرگ باشد یا کوچک حتماً جایی برای میز ناهارخوری در آن پیدا می‌کنید. در این مطلب به شما می‌گوییم که یک میز خوب چه ویژگی‌هایی دارد و طرح‌های زیبا برای میز ناهارخوری این روز‌ها کدامند پس با ماه همراه باشید.

برترین ها: مدت‌هاست که دیگر میز ناهارخوری فقط یک کالای لوکس برای اتاق پذیرایی نیست. حالا دیگر خانه شما بزرگ باشد یا کوچک حتماً جایی برای میز ناهارخوری در آن پیدا می‌کنید! اصلا انگار آشپزخانه‌های امروزی بدون میز ناهارخوری تعریف نمی‌شوند.

حالا که در خرید این کالا جای هیچ تردیدی نیست، ما می‌خواهیم به شما بگوییم بی‌گدار به آب نزنید و دست خالی راهی بازار نشوید! در این مطلب به شما می‌گوییم که یک میز خوب چه ویژگی‌هایی دارد و طرح‌های زیبا برای میز ناهارخوری این روز‌ها کدامند پس با ماه همراه باشید.

راهنمای انتخاب طرح‌های زیبا برای میز ناهارخوری + معرفی 10 مدل خاص

چرا انتخاب طرح های زیبا برای میز ناهارخوری در دکوراسیون منزل حائز اهمیت است؟

نقش میز ناهار خوری در دکوراسیون منزل از چندین منظر مختلف مهم است. از جمله قرار گرفتن آن در اتاق نشیمن می‌ تواند سالن پذیرایی شما را لوکس‌ تر نشان دهد. رنگ، شکل و اندازه میز نیز نقش مهم و محوری در دکوراسیون خانه شما ایفا می‌ کند. در واقع، این جنبه‌ ها می‌ توانند مسائل زیادی را در مورد سلیقه و نوع شخصیت خانواده و خانه‌ ای که در آن زندگی می‌ کنند بیان کنند. نقش میز ناهار خوری در دکوراسیون منزل علاوه بر زیبا‌ سازی، مفید و کاربردی بودن است.

 فاکتور های مهم در انتخاب میز ناهارخوری با طرح های زیبا 

برای انتخاب میز ناهارخوری با طرح های زیبا عوامل زیادی تاثیرگذار هستند. این محصول امروزه در دکوراسیون خانه ها، یکی از المان های اصلی است و به همین دلیل هم انتخاب درست آن، از اهمیت زیادی برخوردار است. فاکتور های مهم در انتخاب میز ناهارخوری عبارتند از:

سبک و مدل‌ میز ناهارخوری

تفاوت سبک و مدل‌ میز ناهارخوری این امکان را به خریدار می‌دهد تا از بهترین‌ها باخبر باشد. مدل‌های شیشه‌ای بسیار زیبا و درعین حال بسیار سنگین و پرخطر هستند. مدل‌های چوبی از محبوب‌ترین‌ها هستند. بعضی از این اجناس حاشیه‌های کنده‌کاری شده دارند و معرق‌کاری‌هایی با سبک‌های مختلف روی آن دارند. مدل‌های گرد و مدل‌های مستطیل هردو محبوبند ولی مدل‌های مستطیل شکل، چون راحت‌تر با فضای خالی منزل هماهنگ می‌شوند پرهوادارتر هستند. مدل‌های گرد بیشتر سبک چوبی- شیشه‌ای دارند به گونه‌ای که یک لایه چوب و یک لایه شیشه روی آن قرار می‌گیرد که می‌توان گفت زیبایی خاص خود را دارد. مشاوران جهانتاب به شما در انتخاب مناسب‌ترین نوع میز کمک خواهند کرد.

جنس میز ناهارخوری

یکی از فاکتور های بسیار مهم برای انتخاب میز ناهارخوری با طرح های زیبا و کارآمد، جنس آن است. خوشبختانه محدوده انتخاب بسیار وسیع خواهد بود، از میز ناهار خوری شیشه ای گرفته تا میزناهارخوری ام دی اف و چوبی، میزناهارخوری فلزی و یا مدل هایی که ترکیبی از این چند مواد اولیه برای ساختن آنها بکار برده شده است؛ بسته به سلیقه و نوع فضایی که در آن هستید و یا می خواهید آن را دکور کنید، انتخاب های متفاوتی برایتان وجود خواهند داشت. برای فضاهای کلاسیک و قدیمی بهتر است از میز های چوبی و با رنگ تیره استفاده کنید. میزهای چوبی و ام دی اف را فقط در صورتی انتخاب و تهیه کنید که دارای کیفیت بالایی باشند و رنگ با کیفیتی آن ها را پوشش داده باشد در کل بهتر است مدل هایی را انتخاب کنید که جنس روکش آنها ملامینه است، چرا که این جنس از پوشش، دوام بسیار زیادی دارد و در برابر خط و خش مقاوم است.

بهترین میز و صندلی‌ها از نظر جنس و زیبایی از چوب‌هایی ساخته می‌شوند که درخت آن فقط در آمریکای جنوبی رشد می‌کنند. چوب درخت بامبو و چوب درخت سیاه (Black) از چوب‌های مرغوبی هستند که برای این اجناس خریداری می‌شوند. چوب درخت سیاه بسیار مقاوم در برابر آب، رطوبت، سرما و گرماست. برای مقاوم‌تر کردن این چوب‌ها آ‌ن‌ها را هم در سرمای شدید و هم در گرمای شدید تست می‌کنند. این چوب‌ها مغز بسیار مستحکمی دارند و برای همین بسیار گران‌قیمت هستند. بیشتر اجناس گران‌قیمت و برند‌های محبوب از این نوع چوب‌ها ساخته می‌شوند، اما چوب درخت گردو هم برای این اجناس بسیار مناسب است و اکثرا خریداران سراغ این نوع چوب‌ها می‌روند.

راهنمای انتخاب طرح‌های زیبا برای میز ناهارخوری + معرفی 10 مدل خاص

بررسی پایه‌های میز ناهارخوری

بعضی از میز و صندلی‌هایی که هم کم‌قیمت و هم از برند برخوردار نیستند، خیلی ساده و بدون دقت ساخته می‌شوند و بسیار راحت هم از بین می‌روند. زیرا به‌جای استفاده از دوخت چوب و میخ‌های منظم از چسب چوب برای وصل‌کردن پایه‌ها به میز استفاده می‌کنند. بهترین اجناس از میخ و دوخت‌های فلزی ساخته شده و از پرس‌کاری‌هایی با درجه‌های دمایی بالا برخوردارند. باتوجه کردن به فاصله پایه‌ها و سطح میز می‌توان متوجه شد که آیا جنس از نوع درست ساخته شده یا خیر.

اگر فاصله پایه‌ها نابرابر و زیاد بود، حتما درست ساخته نشده و پس از مدت کوتاهی استفاده از بین می‌رود یا در بهترین حالت نیاز به تعمیر دارد. پس توجه به نوع ساختار میز و صندلی هم از مهم‌ترین نکات خرید یک میز و صندلی خوب و بادوام به حساب می‌آید.

پایه‌های متقاطع در میز گرد، استحکام و مقاوت زیادی دارند و شما می‌توانید سایزهای مختلف آن را از فروشگاه جهانتاب سفارش دهید.

بررسی اندازه و سایز میز ناهارخوری

برای خرید یک دست میز و صندلی استاندارد، باید توجه کنید که ارتفاع میز با مشخصات فیزیکی شما سازگار باشد. مثلا اگر شما قد زیاد بلندی ندارید باید سراغ میز‌هایی بروید که از حد عادی کوتاه‌ترند.

برای تشخیص یک میز استاندارد باید به این شکل عمل کنید:

وقتی روی صندلی، پشت میز می‌نشینید، بلندی میز باید تا قسمت زیرین قفسه سینه شما باشد و فاصله آرنج تا بدن نباید بیشتر از ۴۰ سانتی‌متر باشد، درغیر این صورت میز حالت استاندارد ندارد، زمانی‌که شما روی یک میز استاندارد غذا می‌خورید، باید تمامی اعضای بدن‌تان احساس راحتی کند.

میز نباید آنقدر کوتاه باشد که مجبور باشید با خم‌کردن کمر خود غذا بخورید یا آنقدر بلند باشد که احساس خفگی به شما دست دهد.

صندلی باید حالتی نرم و راحت داشته باشد و زاویه تشک زیرین تا تکیه‌گاه ۹۰ درجه باشد که هضم غذا به‌راحتی انجام شود. زمان غذاخوردن هرچقدر بیشتر طول بکشد و شما هرچقدر با فاصله و آهسته‌تر غذا بخورید، هضم غذا بهتر انجام شده و کمتر به دستگاه‌های بدن آسیب می‌رسد، اما اگر شما هنگام غذا خوردن احساس راحتی نکنید و حالتی استاندارد نداشته باشید، دوست دارید هرچه زودتر غذای‌تان را تمام کنید و به حالت اولیه بازگردید.

اندازه میز ناهارخوری باید به تعداد افراد خانواده باشد اما نه اندازه‌ای که کل فضا آشپزخانه را گرفته یا رفت و آمد راحت را در آشپزخانه مختل کند. اگر فضای شما زیاد است استفاده از میز بزرگ اشکالی ندارد، اما در آشپزخانه‌ها با فضای محدود از میز ناهارخوری کوچک یا تاشو استفاده کنید. قبل از خرید میز، ابعاد آشپزخانه را اندازه گرفته و سپس فضایی را که می‌خواهید به میز ناهارخوری اختصاص دهید اندازه بگیرید. فضایی را که به میز اختصاص می‌دهید باید طوری باشد که بتوان در اطراف آن به راحتی رفت‌ و آمد کرد.

رنگ میز ناهارخوری

رنگ‌ میز ناهارخوری از نکاتی است که باید هنگام خرید به آن توجه کنید. اگر میزهای چوبی را انتخاب می‌کنید حواستان به تیره و روشن بودن رنگ چوب و هماهنگی با دیگر وسایل خانه باشد. اگر هم میز شما دارای صفحه میز از جنس مصنوعی باشد، به راحتی می توانید آن را در هر رنگی خریداری کنید.

راهنمای انتخاب طرح‌های زیبا برای میز ناهارخوری + معرفی 10 مدل خاص

ظرفیت میز ناهارخوری

اندازه میز و صندلی‌های غذاخوری مانند تمام لوازم پذیرایی دیگر نسبت به تعداد افراد خانواده و رفت‌ و آمد مهمان بالا و پایین می‌رود. پرفروش‌ترین و زیباترین مدل‌های روز معمولا ۶ نفره و ۸ نفره‌ها هستند. اکثرا میزهای جمع‌ و جور و کوچک برای صرف صبحانه و عصرانه در آشپزخانه قرار می‌گیرد و میزهای بزرگتر در سالن پذیرایی و برای میهمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معرفی 10 مدل‌ خاص میزهای غذاخوری

میز ناهارخوری گرد

این نوع میزهای گرد بسیار شیک و مدرن هستند و با انواع صندلی‌ها هم ترکیب می‌شوند. از این میز علاوه بر منزل در رستوران‌ها و کافه‌ها هم استفاده می‌شود. بعضی از این مدل‌ها در قسمت وسط دارای شیشه است که طبق سلیقه‌ی مشتری طراحی می‌شود. میزهای ناهارخوری گرد می‌توانند با پایه‌های فلزی و صفحه‌ی سرامیکی هم طراحی شوند. 

راهنمای انتخاب طرح‌های زیبا برای میز ناهارخوری + معرفی 10 مدل خاص

میز ناهارخوری مستطیلی

میز مکعبی و مستطیلی رایج‌ ترین انواع میز‌های غذا خوری هستند؛ بنابراین تعداد بیشتری از انتخاب‌ های شما در بازار محدود به این میز‌ ها می‌ شود. میز مستطیلی از انعطاف زیادی برخوردار نیستند ولی این طرح میزها با اغلب سلیقه ها مطابقت و همخوانی دارند.

راهنمای انتخاب طرح‌های زیبا برای میز ناهارخوری + معرفی 10 مدل خاص

میز ناهارخوری سلطنتی

میز ناهار خوری سلطنتی از جمله میزهای ناهار خوری لاکچری و خیره‌کننده است که برای محیط‌هایی که سبک سلطنتی دارند بسیار کاربرد دارد. این نوع میز ناهارخوری از جنس چوب است و در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند. این نوع میزها در مدل‌های مستطیلی و گرد و در ابعاد ۴، ۶، ۸ ، ۱۰ نفره و ... می‌باشند. در این نوع میز ناهار خوری از منبت کاری‌های زیبا و چشم نواز استفاده می‌شود و معمولا این نوع میز ناهار خوری قیمت بالایی دارد. 

راهنمای انتخاب طرح‌های زیبا برای میز ناهارخوری + معرفی 10 مدل خاص

میز ناهارخوری کلاسیک

اگر می‌خواهید منزلتان در نگاه دیگران پر زرق و برق و اغراق ‌آمیز جلوه کند باید دکوراسیون کلاسیک را انتخاب کنید. میز ناهارخوری مستطیلی، محبوب‌ترین نوع میز در سبک کلاسیک است؛ چون شما هم فضای کافی برای جانمایی آن در اختیار دارید و هم اینکه بهترین بستر برای نمایش صندلی‌های غذاخوری است که دور میز می‌چینید تا از مهمانانتان با ظرف های کلاسیک براق پذیرایی کنید.

این نوع میز همان میزی است که برای شام‌های خانوادگی و یا شام جشن‌های نامزدی و عروسی بهترین گزینه خواهد بود.

شما حتی می‌توانید این میزها را با رویه‌ی شیشه‌ای هم سفارش دهید، مثل میز تالاری کلاسیک شیشه‌ای که مناسب رستوران‌ها و سالن غذاخوری تالارها است.

راهنمای انتخاب طرح‌های زیبا برای میز ناهارخوری + معرفی 10 مدل خاص

میز ناهارخوری مدرن

اگر راحتی خودتان را به هر چیز دیگر ترجیح می دهید و طرفدار سادگی و شسته و رفته بودن و کاربردی بودن عناصر دکوراسیون داخلی منزلتان هستید، در واقع شما سبک مدرن را ترجیح داده اید.

میزهای مدرن معمولا از فرم ساده یک مکعب، مستطیل، بیضی یا دایره تشکیل شده اند و عموما فرم حجمی دارند.

راهنمای انتخاب طرح‌های زیبا برای میز ناهارخوری + معرفی 10 مدل خاص

میز ناهارخوری تاشو

برای بسیاری از بانوان خلوت بودن آشپزخانه مهم است و ترجیح می دهند میز آشپزخانه تاشو باشد و فضای کمتری اشغال کند و پس از صرف غذا به راحتی جمع شود.

راهنمای انتخاب طرح‌های زیبا برای میز ناهارخوری + معرفی 10 مدل خاص

میز ناهارخوری چوبی

 میز غذاخوری چوبی انواع مختلفی دارند که در این میان آن ها، چوب گردو، راش، افرا و بلوط دوامشان بیشتر است. تنوع میز ناهار خوری چوبی بسیار بالاست و در طرح هاو رنگ های متنوعی در بازار موجود هستند.

راهنمای انتخاب طرح‌های زیبا برای میز ناهارخوری + معرفی 10 مدل خاص

میز ناهارخوری فلزی

از این میزها در محیط کاری و رستوران بسیار استفاده می شود زیرا در برابر رطوبت هوا مقاوم تر هستند. این سبک میز ناهار خوری عمر طولانی تری داشته و ارزان قیمت اند ولی در نهایت تنوع کم تری نسبت به سایر جنس ها دارند.

راهنمای انتخاب طرح‌های زیبا برای میز ناهارخوری + معرفی 10 مدل خاص

میز ناهارخوری سنگی

میز ناهارخوری با رویه سنگ از جدیدترین و مدرن ترین میز ها است که به محض ورود به بازار طرفداران زیادی را سمت خود جلب کرد. رویه این میزها معمولا از سنگ های مرمر، مرمریت و گرانیت ساخته می شود. این سنگ ها معمولا در مقابل رطوبت مقاوم بوده و درخشان و براق هستند. سنگ ها با طرح های مختلف مانند رگه دار، موج دار و ساده زیبایی خاصی به خانه شما می بخشند. لازم به ذکر است که گاهی به جای سنگ های طبیعی از سنگ های مصنوعی و یا مصنوعات سنگی مانند سرامیک ها برای رویه میزها استفاده می شود. این میزهای سنگی و سرامیکی می توانند پایه های چوبی و یا فلزی داشته باشند، البته برای ساخت پایه میز از جنس خود رویه یعنی سنگ هم می شود استفاده کرد اما به شدت سنگین شده و در عین حال زیبایی خاصی نخواهد داشت.

راهنمای انتخاب طرح‌های زیبا برای میز ناهارخوری + معرفی 10 مدل خاص

میز ناهارخوری شیشه ای

میز ناهارخوری شیشه ای از میزهای مدرن و شیک محسوب می شوند. این سبک میز ناهار خوری به راحتی تمیز شده و به همین علت در فضاهای عمومی بیشتر کاربرد دارد. تنها به علت شکننده بودن شیشه باید از آن بیشتر مراقبت کرد.

راهنمای انتخاب طرح‌های زیبا برای میز ناهارخوری + معرفی 10 مدل خاص

نکات مهم برای تزیین میز ناهارخوری زیبا و شیک

برای تزیین میز ناهارخوری زیبا و شیک و چیدمانی با نظم و ظرافت لازم است  نکات مهم زیر را رعایت کنید:

  • از شلوغ کردن بیش از حد میز ناهارخوری خودداری کنید.
  • اشیاء انتخابی برای روی میز باید با میز هماهنگی داشته باشد
  • تزئینات میز ناهارخوری‌تان متناسب با سبک دکوراسیون کلی باشد

برای دیزاین و تزئین میز ناهار خوری میتوان از وسایل زیر استفاده کرد:

  • لامپ آویز
  • گل و گیاه
  • شمعدان
  • شمع
  • ظرف های خاص
  • رانر برای تزئین کردن میز ناهارخوری
  • تنگ ماهی
  • گیاهان آبزی
  • و ...

قیمت میز ناهارخوری با طرح های زیبا

تنوع قیمت در میز ناهارخوری بسیار زیاد است. مهمترین عامل که در تعیین قیمت خرید میز ناهارخوری تاثیرگذار است، ابعاد و سایز و تعداد نفرات این کالا است. هر چه تعداد نفرات بیشتر شود، قطعا ابعاد و سایز صفحه میز هم بزرگتر شده و قیمت آن افزایش پیدا می‌کند. مورد دیگر، متریال استفاده شده در میز غذاخوری است. اگر در ساخت این محصول از چوب استفاده شود، قطعا کیفیت آن بالاتر رفته و قیمت بیشتری خواهد داشت. اما امروزه تولیدکنندگان برای کاهش هزینه تولید این محصولات، از چوب مصنوعی هم استفاده می کنند. برند سازنده این محصولات هم، از دیگر مواردی است که موجب تعیین قیمت میز ناهارخوری می گردد. برندهای بزرگ و معتبر صنایع مبلمان، قیمت بیشتری را برای محصولات خود در نظر می گیرند.

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج