اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۶۵۸۹۶
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

حذف ۱۲۴ هزار‌ نفر از دریافت سبد کالا

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه از دستور دولت به وزرای راه و تعاون برای تأمین مسکن کم‌درآمدها خبر داد و گفت: در سال ۹۳ دولت سبد کالا را در مرحله اول به ۲.۵ میلیون خانوار ارائه داد و با یک بررسی در قالب بانک اطلاعاتی ۱۲۴ هزار خانوار را حذف کرد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه از دستور دولت به وزرای راه و تعاون برای تأمین مسکن کم‌درآمدها خبر داد و گفت: در سال ۹۳ دولت سبد کالا را در مرحله اول به ۲.۵ میلیون خانوار ارائه داد و با یک بررسی در قالب بانک اطلاعاتی ۱۲۴ هزار خانوار را حذف کرد.

در ادامه برنامه مناظره احمد میدری اظهار داشت: در سال ۹۳ دولت سبد کالا را در مرحله اول به ۲.۵ میلیون خانوار ارائه داد.

وی ادامه داد: با یک بررسی در قالب بانک اطلاعاتی تلاش کردیم ۱۲۴ هزار خانواده که نباید سبد کالا دریافت می‌کرد، مشخص و از دریافت سبد حذف شدند.

وی اظهار داشت: عده‌ای از این حذف شدگان به ما مراجعه کردند و اعلام کردند که مشمول قانون حذف نیستند و یا اینکه مثلاً فردی معلول در خانواده خود دارند اما ما به آنها اعلام کردیم که سبد کالا برای فقیرترین افراد جامعه است، بنابراین آنها قانع شدند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: برای اجرای چنین مواردی نظیر حذف پردرآمدها از دریافت یارانه نباید حساسیت اجتماعی ایجاد شود. رسانه‌ها مسأله را بزرگ نکنند و پروژه بدون تنش اجتماعی اجرا شود.

وی گفت: به عنوان مثال حذف ۱۲۴ هزار خانواده از بین ۲.۵ میلیون خانواده موردی مطلوب بود و این به معنای حدود ۸ درصد خطای دولت بود که مناسب است.

وی ادامه داد: در تجربه دیگر دولت به وزیر راه و شهرسازی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که برای مسکن کم‌درآمدها برنامه‌ریزی کنند، تا اگر دولت در سال آینده بودجه‌ای داشت، به این مورد اختصاص دهد.

میدری افزود: در این راستا وزارت راه و شهرسازی و صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی جلساتی را برگزار کردند؛ طبق اعلام صندوق بازنشستگی، قبلاً مشکلاتی برای شناخت اقشار کم‌درآمد وجود داشت و شاخصی وجود نداشت، ضمن آ‌نکه امکان شناسایی هم نبود، اما تلاش می‌کنیم برای اجرای این مورد بانک اطلاعاتی به نحوی استفاده شود که تسهیلات به گروه هدف اصابت کرده و با ورود دولت به بازار مسکن مشکلی ایجاد نشود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در تجربه‌ای دیگر در سازمان بیمه سلامت دولت یارانه بهبود یافتگان برای ترک اعتیاد اختصاص داد، اما این یارانه به اقشار هدف اصابت نکرد و کسانی از این یارانه استفاده کردند که یا معتاد نبوده و یا این داروها را در بازار واسطه‌گری به فروش رساندند.

وی گفت: بنابراین سازمان بیمه سلامت تلاش کرد، بانک اطلاعاتی درست کرده و هر بیمار با ارائه کد ملی و کد پزشک این داروها را دریافت کند.

میدری با تأکید بر اینکه باید شناسایی پردرآمدها برای حذف یارانه به دقت انجام شود، اظهار داشت: قطعاً اگر این مورد دقیق عملیاتی نشود، فرد می‌تواند در دیوان عدالت اداری به این امر اعتراض کرده و در صورت تشخیص قاضی مبنی بر اشتباه دولت، دولت مقصر خواهد بود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه برای حذف پردرآمدها با پذیرش اجتماعی ایجاد شده و جنجال از بین رود گفت: متأسفانه حساسیت زیاد اجتماعی مردم موجب شد حتی کمپینی برای ثبت‌نام یارانه ایجاد شود و همه نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج