۱۱۸۶۲۷۴
۴۰۰۲۱
۴۰۰۲۱
پ

محتوای حمایت شده

عمل جراحی بینی بدون بیهوشی (با بی حسی) چگونه انجام می شود؟

جراحی بینی بدون بیهوشی، یکی از روش های جراحی زیبایی بینی است که در آن جراح با تزریق بی حسی به بینی و اطراف آن تغییرات مد نظر بیمار را انجام می‌دهد.

برترین‌ها: امروزه عمل‌های زیبایی در بین مردم جهان محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی اکثر مردم جهان رو به این آورده اند که به ظاهر خود بیشتر اهمیت دهند و به تبع آن افزایش عمل‌های زیبایی پیشرفت چشم گیری داشته است. یکی از این عمل‌ها که بسیار در این عصر در بین همگان محبوب و شایع است عمل بینی است.این عمل با انجام اهدافی مثل رفع انحراف بینی یا پلیپ بینی انجام می‌شود. اما با توجه به مشکلات و کبودی‌هایی که بعد از آن به دنبال خواهد داشت بسیاری از آن گریزان هستند و با توجه به مشکلاتی که در بینی خود دارند ترس از اقدام به این عمل را نیز دارند بنابراین باید به دنبال یک روش نوین برای این افراد بود تا بتوان ترس آن‌ها را به هنگام جراحی از بین برد.

عمل جراحی بینی بدون بیهوشی (با بی حسی) چگونه انجام می شود؟

برای مشاوره با دکتر علی میقانی همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۶۰۶۳۸۹

۰۹۳۰۷۳۶۲۸۳۶

روش نوین و منحصر به فردی که جدیدا در میان اکثر علاقه‌مندان به عمل‌های زیبایی محبوب شده است روش جراحی بینی بدون بیهوشی است. این روش برای اکثر افراد بسیار مفید میباشد، زیرا در این روش همان طور که از نام آن پیداست بدون نیاز به بیهوشی مشکلات ساختاری بینی بر طرف خواهد شد. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا درمورد جراحی بینی بدون بیهوشی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آیا امکان انجام عمل بینی بدون بیهوشی عمومی وجود دارد؟

در گذشته عمل‌های جراحی تنها با استفاده از بیهوشی عمومی انجام میشد. به این صورت که قبل از عمل پزشکان یک دوز داروی بیهوشی به بیمار خود تزریق می‌کردند و اگر این مرحله انجام نمیشد میتوان گفت به طور کلی آن عمل نیز ادامه پیدا نمیکرد. اما بسیاری از مردم در این میان به دلیل ترس‌های زیادی که از بیهوشی داشتند و یا به واسطه هر نوع بیماری منع‌کننده بیهوشی، نمیتوانستند عمل خود را به راحتی انجام دهند.

اما اخیرا با پیشرفت علم و ریسک بالای به خطر افتادن سلامت جسمانی بیمار، در جراحی‌های همراه با بیهوشی، اکثر افراد میتوانند از امکان انجام جراحی بدون بیهوشی استفاده و از استرس‌هایی که قبل از عمل هر فرد به طور طبیعی دارد دور شوند. جراحی بینی یکی از جراحی‌هایی است که امکان انجام آن بدون بیهوشی نیز وجود دارد. در این جراحی با استفاده از بی‌حسی موضعی می‌توان جراحی آسان‌تری را برای بیمار فراهم کرد.

طبیعی است که این روش جراحی مانند دیگر روش‌هایی که در این حوزه وجود دارد با معایب و مزایایی همراه است که باید قبل از انجام، اطلاعات کافی و مناسب در اینباره داشته باشیم. با ما تا اخر این مقاله همراه باشید تا اطلاعات مفید و مناسبی در مورد جراحی بینی بدون به بیهوشی کسب کنید.

جراحی بینی یکی دیگر از جراحی‌هایی است که امکان انجام آن بدون بیهوشی نیز وجود دارد.در این جراحی با استفاده از بی‌حسی موضعی می‌توان جراحی آسان‌تری را برای بیمار فراهم کرد.در جراحی‌های همراه با بیهوشی احتمال به خطر افتادن سلامت جسمانی بیمار بسیار بالاست برای همین بیشتر پزشکان به فکر حذف کردن بیهوشی از جراحی‌های خود افتاده‌اند.

جراحی بینی بدون بیهوشی و با بی حسی در چه شرایطی انجام می شود؟

بسیاری بر این گمانند که جراحی بینی بدون بیهوشی تنها در صورتی انجام می‌شود که شما قصد ایجاد تغییرات زیادی را روی بینی خود نداشته باشید، اما اینطور نیست. جراحی بینی بدون بیهوشی به همان اندازه جراحی معمولی بینی می‌تواند ظاهر بینی را تغییر دهد. پیشتر اگر قرار بود جراحی بینی بدون صورت گرفتن بیهوشی انجام شود، فرد درد و خونریزی زیادی را متحمل میشد. این در حالی است که امروزه بی حسی موضعی نیز به طرقی انجام می‌پذیرد که فرد دردی را احساس نخواهد کرد و جراحی در آرامش کامل انجام خواهد شد. نتیجه جراحی بینی بدون صورت گرفتن بیهوشی نیز دقیقا مشابه نتیجه جراحی بینی با بیهوشی است.

عمل جراحی بینی بدون بیهوشی (با بی حسی) چگونه انجام می شود؟

هنگامی که از عمل رینوپلاستی صحبت میکنیم برخی از افراد که برای بار اول در مورد این عمل‌ها اطلاعاتی کسب میکنند ممکن است به گمانشان این گونه به نظر برسد که مزایای این عمل نسبت به سایر عمل‌هایی که همراه با بیهوشی انجام میشوند کم‌تر است و ممکن است بعد از آن عوارض‌های بیشتری نیز به همراه داششته باشد، اما میتوان گفت که این گفته به طور کلی و از پایه نادرست است و عمل جراحی بینی بدون بیهوشی مثل هر عمل جراحی دیگری مزایا و معایب مربوط به خود را دارد.

عمل جراحی بینی بدون بیهوشی (با بی حسی) چگونه انجام می شود؟

مزایای عمل جراحی بینی بدون بیهوشی

جراحی بینی با این روش مزایای زیادی را با خود به همراه دارد. برخی از این مزایا به شرح زیر هستند:

  1. در این نوع عمل‌ها بسیار در زمان بیمار و دکتر صرفه جویی میشود که برای بسیاری از افراد که امروزه مشغله‌های کاری فراوان دارند زمان بسیار پارامتر مهمی است و این مورد به نسبت بسیار حائز اهمیت است، زیرا بسیاری از افراد هم دوست ندارند که زمان بسیار زیادی را در زیر تیغ جراحی بگذرانند به همین دلیل عمل جراحی بینی که به حالت بدون بیهوشی انجام میشود برای این چنین مراجعه کنندگانی مناسب است.
  2. یکی دیگر از مزایای این روش این است که هنگامی که شما جراحی بینی خود را بدون بیهوشی انجام میدهید تورم و کبودی‌های آن نسبت به زمانی که بینی خود را به صورت بیهوشی کامل عمل میکنید بسیار بسیار کمتر می‌باشد.
  3. این روش جراحی بینی، عوارض بیهوشی را به همراه ندارد. همانطور که می‌دانید عوارض ناشی از بیهوشی می‌تواند تا مدت‌ها پس از انجام جراحی وجود داشته باشد. جراحی بینی بدون بیهوشی این عوارض را به همراه ندارد.
  4. این روش، روش بسیار مناسبی برای کسانی است که بیماری‌های زمینه‌ای از قبیل مشکلات کلیوی، نارسایی‌های کبدی و قلبی، مشکلات مغز و اعصاب و ناتوانی‌هایی از قبیل ام اس دارند و به واسطه این مشکلات از بیهوشی منع شده‌اند نیز می‌باشد.
  5. نداشتن حالت تهوع بعد از عمل یکی دیگر از مزایای عمل جراحی بینی بدون بیهوشی است. در این جراحی به دلیل عدم استفاده از مواد بیهوشی بیمار بعد از انجام جراحی احساس حالت تهوع ندارد.
  6. به دلیل عدم نیاز به امکانات بیهوشی، امکان انجام جراحی در مطب پزشک به راحتی ممکن است.
  7. عدم ایجاد برش در ناحیه کلوملا

لازم به ذکر است که در برخی موارد سپتوپلاستی ممکن است این روش کم تهاجم مشکل انحراف تیغه بینی را نتواند حل کند و لازم به بیهوشی باشد و در موارد دیگری مثل عمل بینی گوشتی روش جراحی با بی حس موضعی کاربرد داشته باشد.

عمل جراحی بینی بدون بیهوشی (با بی حسی) چگونه انجام می شود؟عمل جراحی بینی بدون بیهوشی (با بی حسی) چگونه انجام می شود؟

مراحل عمل بینی بدون بیهوشی (با بی حسی موضعی)

قبل از اقدام به عمل بینی بدون بیهوشی باید راجب این جراحی اطلاعات بیشتری جک‌آوری کنید.مراحل انجام عمل بینی بدون بیهوشی به شرح زیر است که مرحله به مرحله به آن می‌پردازیم.

  • مراجعه به جراح بینی مناسب برای عمل بینی بدون بیهوشی 

اولین مرحله برای انجام جراحی بینی بدون بیهوشی مراجعه به یک پزشک متخصص است. این جراحی ممکن است از ریسک بالایی برخوردار باشد به همین دلیل بهتر است برای انجام آن یک پزشک قابل اعتماد را بیابید.

  • انجام اقدامات لازم قبل از جراحی بینی 

برای انجام عمل بینی بدون بیهوشی باید ازمایشات و عک س برداری‌های لازم را به طور کامل انجام دهید و بعد برای انجام عمل آماده شوید.

  • مراجعه به مطب پزشک یا بیمارستان برای جراحی

بعد از انجام تمام مراحل اولیه، برای انجام جراحی به مطب پزشک مورد نظر و یا بیمارستان معتبر مراجعه خواهید کرد تا جراحی انجام شود.

عمل جراحی بینی بدون بیهوشی (با بی حسی) چگونه انجام می شود؟عمل جراحی بینی بدون بیهوشی (با بی حسی) چگونه انجام می شود؟

  • آماده شدن برای عمل و تزریق داروی بی حسی موضعی به بینی

بعد از انجام شدن اقدامات اولیه، با استفاده از تزریق داروی بی حسی به نواحی مشخص شده، جراحی بینی بدون بیهوشی انجام می‌شود.

  • برش بینی و انجام اصلاحات لازم بر روی آن

بعد از اعمال بی حسی، نواحی مشخص شده برش خورده و اصلاحات مورد نظر روی بینی انجام می‌شود.

  • بخیه زدن و قرار دادن پانسمان و گچ بر روی بینی 

با به پایان رسیدن تغییرات، جراح برش‌های ایجاد شده روی بینی را بخیه زده و محل جراحی را پانسمان می‌کند.

عمل جراحی بینی بدون بیهوشی (با بی حسی) چگونه انجام می شود؟عمل جراحی بینی بدون بیهوشی (با بی حسی) چگونه انجام می شود؟

عوارض جراحی بینی با بی حسی موضعی

این روش جراحی بینی، با کمترین عوارض و معایب همراه است. زیرا همانطور که پیشتر نیز اشاره شد عوارض ناشی از بیهوشی را نیز با خود به همراه ندارد. در صورت وجود هر نوع عیب نیز، پیش از انجام جراحی، پزشک جراح نیز اطلاعاتی کلی در رابطه با این معایب با شما در میان خواهد گذاشت. برخی از عوارض عمل بینی با بی حسی موضعی و بدون بیهوشی عبارتند از:

  • احساس خشکی در بینی
  • کبودی
  • التهاب بینی 
  • احساس درد در بینی

جراحی بینی بدون بیهوشی، چقدر طول می کشد؟ 

به طور معمول جراحی بینی بین ۱.۵ الی ۳ ساعت به طول می‌انجامد که اگر مدت زمان بیهوشی را از جراحی بینی بدون بیهوشی کم کنیم، مدت زمان جراحی به میزان قابل توجهی کاهش میابد.

جراحی بینی بدون بیهوشی یا با بیهوشی عمومی، کدام بهتر است؟

به طور کلی پاسخ به این سوال بسیار شخصی بوده و برای هر فردی ممکن است متفاوت بیان شود. شما برای درک بهتر بهترین روش برای خودتان و روشی که برای بینی شما مناسب‌تر است و تاثیر بیشتری بر روی زیبایی آن میگذارد باید به یک پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید و با مشورت پزشک خود و سلایق شخصی خودتان بهترین تصمیم را بگیرید و عمل زیباییتان را بدون بیهوشی و یا با بیهوشی انجام دهید. در صورتی که ترس از عوارض بیهوشی دارید و یا از آن دسته افرادی هستید که فوبیای بیهوشی دارند، جراحی بینی بدون بیهوشی می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. همچنین اگر هر نوع بیماری زمینه‌ای دارید که از بیهوشی منع هستید نیز این روش می‌تواند برایتان مناسب باشد.

عمل جراحی بینی بدون بیهوشی (با بی حسی) چگونه انجام می شود؟

جراحی بینی بدون بیهوشی مناسب چه کسانی است؟

معمولا بسیاری از افراد که قصد انجام جراحی‌های زیبایی را دارند،از داروهای بیهوشی و مشکلات و خطرات احتمالی بعد از نگرانند.این نگرانی باعث می‌شود افراد یا از انجام جراحی منصرف شوند یا با استرس و ترس زیاد به انجام آن اقدام می‌کنند.انجام عمل جراحی با بی حسی موضعی  خیال زیباجویان را از جانب خطرات احتمالی راحت‌تر کرده و آن‌ها را به انجام عملی راحت‌تر دعوت می‌کند.

هزینه جراحی بینی بدون بیهوشی

هزینه این روش جراحی بینی می‌تواند بسته به شرایط مختلف متفاوت باشد. انتظارات شما از نتیجه جراحی بینی، میزان تخصص جراح در انجام این جراحی و کلینیکی که جراحی در آن انجام می‌شود از جمله شرایط تاثیرگذار بر هزینه جراحی بینی بدون بیهوشی است. برای آگاهی دقیق از هزینه جراحی بینی بدون بیهوشی لازم است مورد معاینه متخصص و جراح بینی قرار بگیرید تا ایشان پس از انجام آزمایشات لازم، هزینه دقیق جراحی بینی را با شما در میان بگذارند.

عمل جراحی بینی بدون بیهوشی با لیزر چگونه است؟

در جراحی بینی بدون بیهوشی می‌توان از اشعه لیزر نیز استفاده کرد. در این جراحی با استفاده از اشعه بینی تغییر سایز قایل توجهی در گوشت بینی ایجاد می‌شود اما برای جراحی بینی‌های استخوانی استفاده از این لیزر ممکن نیست.

انواع روش های جراحی بینی بدون بیهوشی

باید بدانید جراحی بینی بدون بیهوشی دارای روش‌های مختلفی است.برای آشنایی بیشتر با جراحی بینی بدون بیهوشی بهتر است با انواع روش‌های این جراحی آشنا شوید:

تکنیک جراحی بینی بسته

در تکنیک جراحی بینی بسته تمامی برش‌های لازم برای انجام جراحی از طریق سوراخ‌های داخلی انجام می‌شود و نیاز به هیچگونه برش خارجی نیست. این جراحی  مدت زمان عمل کوتاه‌تر زخم و التهاب کمتر است.

تکنیک جراحی بینی باز

در این روش جراحی علاوه بر ایجاد برش‌های داخلی، برشی کوچکی در بین پره‌های بینی یا کلوملا ایجاد می‌شود. به واسطه این برش پوست اولیه بینی باز می‌شود و انجام جراحی ممکن می‌گردد.

سوالات متداول

آیا جراحی بینی بدون بیهوشی باعث ایجاد کبودی در بیمار می‌شود؟

خیر. استفاده از مواد بی حسی موضعی هیچگونه کبودی و تورمی برای بیمار ایجاد نمی‌کند.

دوره نقاهت جراحی بینی بدون بیهوشی چه مدت است؟

باید بدانید جراحی بینی بدون بیهوشی نیازمند دوره نقاهت طولانی مدت نیست و بیمار می‌تواند بعد از عمل بدون نیاز به ریکاوری از بیمارستان مرخص شود.

عمل جراحی بینی بدون بیهوشی (با بی حسی) چگونه انجام می شود؟

دکتر علی میقانی

دکتر علی میقانی یکی از پزشکان متخصص در زمینه جراحی زیبایی و ترمیمی بینی هستند. ایشان با تخصص در زمینه‌های مختلف پزشکی می‌توانند پزشکی مطمئن برای انجام جراحی بینی شما باشند. دکتر میقانی در زمینه‌های زیر دارای تخصص می‌باشند:

  • فلوشیپ جراحی زیبایی و ترمیمی صورت از دانشگاه گراتز اتریش
  • بورد تخصصی گوش، حلق، بینی و جراحی سر و گردن
  • جراح پلاستیک بینی و صورت
  • جراحی اندوسکوپیک بینی و سینوس

عمل جراحی بینی بدون بیهوشی (با بی حسی) چگونه انجام می شود؟

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۶۰۶۳۸۹

۰۹۳۰۷۳۶۲۸۳۶

عمل جراحی بینی بدون بیهوشی (با بی حسی) چگونه انجام می شود؟

برای دیدن نمونه‌های بیشتر وارد اینستاگرام شوید.

dr_alimeighani@

عمل جراحی بینی بدون بیهوشی (با بی حسی) چگونه انجام می شود؟

برای مشاوره در واتساپ کلیک کنید.

۰۹۳۰۷۳۶۲۸۳۶

عمل جراحی بینی بدون بیهوشی (با بی حسی) چگونه انجام می شود؟

meighani.com

عمل جراحی بینی بدون بیهوشی (با بی حسی) چگونه انجام می شود؟

تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، بین شیخ بهایی و چمران، روبروی بیمارستان بقیه الله، شماره ۲۰۳، واحد ۷

عمل جراحی بینی بدون بیهوشی (با بی حسی) چگونه انجام می شود؟

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج