۱۱۵۷۲۹۷
۵ نظر
۵۵۹۰۳
۵ نظر
۵۵۹۰۳
پ

ضروری ترین مراقبت های بعد از عمل جراحی پلک چشم (بلفاروپلاستی)

مراقبت های بعد از جراحی پلک را جدی بگیرید. چراکه ممکن است در صورت رعایت نکردن این موارد نتیجه مطلوبی که انتظارش را داشتید برآورده نگردد. قبل از هر اقدامی این مطلب را تا انتها بخوانید.

برترین‌ها: افتادگی پلک می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر ظاهر شما داشته باشد. جراحی زیبایی پلک که تحت عنوان بلفاروپلاستی نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین روش‌های از بین بردن افتادگی پلک‌ها به حساب می‌آید. برای انجام این جراحی بهتر است به بهترین جراح پلک مراجعه کنید.

بهترین جراح پلک کسی است که علاوه بر داشتن تخصص کافی و قابل قبول دارای تجربه بالا نیز باشد. زیرا چشم یکی از مهمترین اعضای بدن است که علاوه بر آنکه بیشترین تاثیر در زیبایی چهره و صورت را داراست، یکی از مهمترین فاکتورهای برقراری ارتباط ما با محیط اطراف مان از طریق دیدن را نیز بر عهده دارد. بنابراین بهترین جراح پلک کسی است که هنگام جراحی، سلامت هر دو گزینه و اهمیت آن ها را در زندگی در نظر بگیرد.

ضروری ترین مراقبت های بعد از عمل جراحی پلک چشم (بلفاروپلاستی)

 

جراحی پلک چیست؟

جراحی پلک همانطور که از عنوان آن مشخص می باشد یک نوع عمل جراحی است که یا به‌ منظور بهبود دید و یا به منظور زیبایی صورت می گیرد. همانطور که همه ما می‌دانیم چشم ها تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره انسان دارند. گاهی اوقات که پلک ها دچار افتادگی می شوند ظاهر چهره جذابیت خود را از دست می دهد. به همین دلیل بسیاری از افراد جهت زیبا سازی و بهبود ظاهر پلک ها و همچنین کل حالت صورت تصمیم به جراحی پلک می گیرند. جراحی پلک معمولاً هم بر روی پلک های بالا و هم بر روی پلک های پایین توسط بهترین جراح پلک قابل انجام می باشد.

در فرایند جراحی پلک بهترین جراح پلک چربی های اضافی دور چشم را برداشته و یا به عبارت دیگر آن را لیفت میکند. معمولاً جراحی پلک بیشتر به منظور زیبایی انجام می ‌شود و گاهی اوقات نیز جنبه درمان دارد. زیرا در برخی از موارد چین و چروک های روی پلک و افتادگی آنها ممکن است در فرایند دید فرد مبتلا اختلال به وجود بیاورد.

ضروری ترین مراقبت های بعد از عمل جراحی پلک چشم (بلفاروپلاستی)

 

مزایای جراحی پلک

همانطور که گفتیم جراحی پلک یک عمل بوده و مانند هر عمل زیبایی دیگری دارای یک سری مزایا و معایب می باشد که بهتر است هر فردی قبل از آنکه تصمیم به این کار بگیرد در رابطه با مزایا و معایب آن نیز اطلاعاتی داشته باشد.

  • منجر به برطرف شدن پف دور چشم
  • از بین رفتن چین و چروک
  • از بین رفتن کیسه‌های چربی در بالا و پایین چشم
  • ظاهر جوان‌تر برای چشم
  • بدون جای زخم و بخیه
  • بهبود خط دید بینایی

مراقبت های قبل از جراحی پلک

توصیه ما این است که عمل جراحی پلک به واسطه بهترین جراح پلک انجام بگیرد تا مراقبت های لازم قبل و بعد از جراحی را به خوبی دریافت کنید. به هر حال جراحی پلک مانند هر عمل جراحی دیگری نیاز به رعایت برخی موارد در قبل، حین و پس از انجام عمل دارد که در این قسمت از مقاله ما تصمیم داریم به این موضوع بپردازیم.

قبل از آنکه اقدام به جراحی افتادگی پلک شود، بهتر است کاملاً برای این فرآیند آمادگی لازم کسب گردد. به همین دلیل نباید حداقل ۱۰ روز قبل از عمل الکل و سیگار مصرف شود.

همچنین استفاده از یک سری داروهای ضد التهاب و آسپیرین ها و مکمل های گیاهی که منجر به افزایش خونریزی می شود نیز قبل از عمل جایز نمی باشد. بهتر است بیمار یک همراه دلسوز و مهربان حین و بعد از عمل جراحی با خود داشته باشد تا در انجام کارها به او کمک کند.

دریافت مشاوره و معاینات قبل از عمل معمولا جزو ضروری ترین کارها محسوب می ‌شود که باید قبل از عمل در رابطه با شرایط جسمی و وجود احتمالی برخی بیماری های زمینه ای و همچنین در صورت استفاده از داروهای خاص حتماً به پزشک اطلاع داده شود.

ضروری ترین مراقبت های بعد از عمل جراحی پلک چشم (بلفاروپلاستی) ضروری ترین مراقبت های بعد از عمل جراحی پلک چشم (بلفاروپلاستی)

در صورتی که قبل از جراحی پلک انجام عمل جراحی مرتبط با چشم صورت گرفته باشد، باید پزشک از این موضوع نیز اطلاع یابد. به طور کلی قبل از اقدام به عمل ابتدا وضعیت سلامت عمومی بیمار به طور کامل سنجیده شده و بیمار نیز باید با ارائه شرح حال کامل خود با او همکاری داشته باشد.

مراقبت های بعد از جراحی پلک

مراقبت های مورد نیاز پس از انجام جراحی پلک که از طرف بهترین جراح پلک نیز توصیه می گردد که باید به آن‌‌ها توجه داشتید:

 

مراقبت از محل زخم عمل پلک

 باید پس از عمل از پمادهای مخصوص و کمپرس آب سرد استفاده شود. حتماً دستورالعمل های توصیه شده از طرف بهترین جراح پلک باید کامل رعایت شده و همچنین جهت کاهش احتمال عفونت باید دقیقا طبق تجویز پزشک رفتار کرده و تمام داروهای ارائه شده از جانب او را با دقت مصرف کرد.

مراقب برای تورم و کبودی دور چشم

ممکن است پس از عمل جراحی عوارضی مانند تورم، کبودی، سوزش، خشکی و ناراحتی های چشم به وجود بیاید که در صورت استفاده از کمپرس آب سرد و پمادی که پزشک تجویز می‌کند این موارد تا حد زیادی قابل پیشگیری هستند.

رژیم غذایی پس از جراحی پلک

بعد از انجام جراحی پلک بهتر است از مایعات و غذاهای نرم و پوره‌ای استفاده کنید. خوردن غذاهایی مانند فرنی، حلیم و انواع سوپ پس از جراحی پلک مجاز است اما بهتر است در خوردن این غذاها زیاده روی نکنید و پرخوری را کنار بگذارید.

چگونگی مصرف دارو 

داروهای تجویز شده از جانب دکتر باید به طور منظم مصرف شوند. علاوه بر این نکته بهتر از تا دو هفته بعد از عمل از مصرف دخانیات خودداری کنید چرا که این موارد می‌توانند باعث تنگ شدن عروق قلبی شده و فرایند بهبود را کاهش دهند.

شروع فعالیت و کار بعد از عمل پلک

نباید تا زمان بهبود کامل پلک ها در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرند. بنابراین بهتر است در مواقع ضروری هم از عینک آفتابی و هم از کرم های ضد آفتاب استفاده شود.

استحمام بعد از جراحی پلک

در خصوص استحمام بعد از جراحی پلک باید گفت بهتر است تا پنج روز بعد از جراحی از استحمام خودداری کنید.

علائم هشداردهنده مراجعه به پزشک بعد از عمل پلک

بعد از انجام عمل ممکن است بیمار دچار مشکلاتی شود. در صورت بروز این موارد بهتر است سریعا به پزشک مراجعه کنید:

  • بروز عفونت
  • تورم شدید
  • خونریزی
  • سرعت کند در بهبودی بخیه
  • سوزش در اطراف ناحیه جراحی

دوره نقاهت عمل پلک چشم چقدر است؟

دوره نقاهت عمل پلک چشم در افراد مختلف متفاوت است اما به طور تقریبی بیماران تا دوهفته بعد از انجام عمل می‌توانند به فعالیت روزمره خود بپردازند.

معایب جراحی پلک

در کنار همه مزایای ذکر شده جراحی‌ پلک خالی از عیب نبوده و دارای معایبی نظیر زمان بر بودن، خارش، تورم، کبودی و کوری موقت است. بطور کلی جراحی پلک با تخصص و تجربه پزشک ارتباط تنگاتنگی دارد. در واقع تجربه و تخصص پایین جراح بر نتیجه عمل جراحی تاثیر منفی گذاشته و حتی ممکن است با نامتقارن بودن صورت و چشم ها همراه گردد.

در نتیجه می‌توان گفت که انجام این جراحی نزد بهترین جراح پلک می‌تواند عوارض و معایب این جراحی را به حداقل برساند. پس تا حد امکان سعی کنید چشمان خود را به دستان ماهر بهترین جراح پلک بسپارید.

ضروری ترین مراقبت های بعد از عمل جراحی پلک چشم (بلفاروپلاستی)

چرا باید به بهترین جراح پلک مراجعه کنیم؟

همانطور که می‌دانید چشم یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین اعضای بدن انسان است و انجام جراحی زیبایی پلک توسط افراد غیر متخصص علاوه بر اینکه سبب می‌شود نتیجه حاصل از جراحی چندان قابل قبول نباشد، می‌تواند منجر به آسیب به بینایی و چشم‌های شما نیز شود.

در نتیجه سعی کنید پیش از انجام جراحی پلک، بهترین جراح پلک را شناسایی و برای انجام جراحی به او مراجعه کنید. بهترین جراح پلک کسی است که در این زمینه مهارت و تجربه کافی داشته باشد و در کنار آن دارای تحصیلات آکادمیک در این حوزه نیز باشد.

تحصیلات و تخصص بهترین جراح پلک

برای اینکه بتوانید بهترین جراح پلک را شناسایی کنید، باید بدانید که بهترین جراح چه تحصیلات و چقدر تجربه دارد. یک متخصص زیبایی چشم و پلک باید به مدت 7 سال دوره پزشکی عمومی را گذرانده و سپس دوره جراحی عمومی را گذرانده باشد. در نهایت نیز به مدت 4 سال دوره فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی را گذرانده باشد. از سویی لازم است چند سال در زمینه جراحی پلک تجربه داشته باشد. در این صورت هم بهترین جراح پلک و هم بیمار از نتیجه جراحی راضی خواهند بود.

هزینه جراحی پلک نزد بهترین جراح پلک

هزینه جراحی پلک به وسیله بهترین جراح پلک معمولا در طی مشاوره هایی که صورت می گیرد، ارائه می شود که این مشاوره ها ممکن است بصورت حضوری و یا به صورت آنلاین صورت بگیرد. به طور کلی از آنجایی که میزان افتادگی پلک و شرایط چشمان افراد با یکدیگر کاملاً متفاوت است هزینه جراحی پلک نیز در همه افراد به یک شکل نمی باشد.

ضروری ترین مراقبت های بعد از عمل جراحی پلک چشم (بلفاروپلاستی)

ممکن است هزینه جراحی پلک در برخی به مراتب کمتر از دیگری باشد. همچنین در صورتیکه بهترین جراح پلک برای این منظور انتخاب شود، احتمال دسترسی به نتیجه مطلوب در بالاترین حد خود قرار می گیرد . بنابراین مجبور هستید هزینه‌های بیشتری صرف کنید.

ضروری ترین مراقبت های بعد از عمل جراحی پلک چشم (بلفاروپلاستی)

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قیمت

    • بدون نام

      لااقل میگفتی چقدر هزینه بر میداره

    • تابناک

      عکس فتوشاپ بردارید و چند عکس از عمل های که انجام داده دکتر بزارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قیمت حدوا

    • بدون نام

      پلک منم نیازبه جراحی داره ممنونم ازراهنماییتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج