۱۱۳۲۹۸
۱۵۴ نظر
۷۳۰۳
۱۵۴ نظر
۷۳۰۳
پ

۱۸ نشانه اینکه میگرن دارید

افرادی که میگرن دارند اکثراً خسته از خواب بیدار می‌شوند یا به راحتی خوابشان نمی‌برد. مطالعات نشان داده اند که بین کمبود خواب و تعداد و شدت میگرن‌ها رابطه‌ای وجود دارد.

برترین ها: میگرن، سومین بیمارى شایع و ششمین بیمارى ناتوان کننده جهان است یکى از علائم آن سردرد ضربان دار یک طرفه با شدت متوسط تا شدید است. با فعالیت جسمانى تشکیل می‌شود اغلب اوقات همراه با نور گریزى،صدا گریزى، تهوع و استفراغ است که بین ٢٤ تا ٧٢ ساعت به طول می‌انجامد.

در زیر به ۱۸ نشانه وجود این بیماری در افراد اشاره می‌کنیم و در انتها هم یک روش جدید و فوق‌العاده را به شما معرفی می‌کنیم تا برای همیشه از شر دردهای میگرنی خلاص شوید.

اورا (Aura)

افرادی که میگرن دارند اغلب اورا را تجربه می‌کنند. رایج‌ترین اورا‌ها بصری هستند و فرد نور‌های چشم زن، نقطه‌ها یا خطوطی می‌بیند. اورا معمولاً ۵ دقیقه تا ۱ ساعت طول می‌شد و ۶۰ دقیقه بعد سردرد‌های میگرنی آغاز می‌شوند.

افسردگی، ناراحتی یا هیجان

تغییر حالات خلقی نیز می‌تواند یکی از نشانه‌های میگرن باشد. بعضی بیماران ناگهان احساس افسردگی و ناراحتی شدید می‌کنند در حالیکه هیچ دلیلی برای افسردگی ندارند. بعضی دیگر نیز احساس سرخوشی می‌کنند. پژوهشگران هلندی اخیراً گزارش کرده اند که ممکن است رابطه ژنتیکی بین افسردگی و میگرن به خصوص میگرن‌های همراه با اورا وجود داشته باشد.

۱۸ نشانه اینکه میگرن دارید

کمبود خواب راحت

افرادی که میگرن دارند اکثراً خسته از خواب بیدار می‌شوند یا به راحتی خوابشان نمی‌برد. مطالعات نشان داده اند که بین کمبود خواب و تعداد و شدت میگرن‌ها رابطه‌ای وجود دارد. وقتی سردرد‌های میگرنی آغاز می‌شوند، نمی‌توان خواب شبانه راحتی داشت. بسیاری از بیماران بخاطر میگرن دچار بیخوابی می‌شوند. این بیخوابی می‌تواند شروع یک چرخه طاقت فرسا برای بیمار باشد.

آبریزش بینی یا آب افتادن چشم‌ها

بعضی از بیماران مبتلا به میگرن نشانه‌های سینوسی مانند بینی گرفته، آبریزش بینی، آب افتادن چشم‌ها و آویختگی پلک‌ها دارند. در یک تحقیق ثابت شد که در میان افرادی که سردرد‌های سینوسی دارند، حدود ۹۰ درصد آن‌ها میگرن دارند.

ویار

ویار قبل از شروع حمله‌های میگرن اتفاق می‌افتد و بعضی افراد خوراکی‌های خاصی هوس می‌کنند.

درد ضربان دار در یک طرف یا هر دو طرف سر

درد ضربان دار یکی از نشانه‌های کلاسیک میگرن است. این درد اغلب در یک طرف سر حس می‌شود.

۱۸ نشانه اینکه میگرن دارید

درد چشم

درد‌های میگرنی معمولاً پشت چشم‌ها حس می‌شوند. بسیاری از مردم آن را چشم درد تصور کرده و نزد چشم پزشک می‌روند، و این کمکی به سردرد‌های آن‌ها نمی‌کند.

درد گردن

بسیاری از افرادی که به میگرن مبتلا هستند می‌گویند که گردن آن‌ها می‌گیرد و سپس سرشان درد می‌گیرد. این احتمالاً مرحله قبل از حمله میگرن است. نشانه‌های میگرنی آن‌ها درد گردن است یا این که در پشت گردن خود احساس درد ضربان دار می‌کنند.

۱۸ نشانه اینکه میگرن دارید

ادرار مداوم

اگر مجبور هستید پشت سر هم دستشویی بروید، شاید بتوان گفت سردرد شما سردرد میگرنی است. این در واقع فقط یکی از نشانه‌های متعدد قبل از میگرن است. این نشانه‌ها که با عنوان "مرحله پیش نشانه" شناخته می‌شوند حدود یک ساعت یا دو روز قبل از شروع درد میگرنی تجربه می‌شوند.

خمیازه

خمیازه هم یکی از علائم شروع سردرد میگرنی است. بر خلاف خمیازه خستگی، این خمیازه‌ها متوالی بوده و هر چند دقیقه یکبار تجربه می‌شوند.

کرخی یا مورمور شدن

بعضی از بیمارانی که میگرن دارند، اورای حسی دارند. آن‌ها بطور موقتی حواس خود را از دست می‌دهند یا حس سوزن سوزن شدن در یک طرف بدن به آن‌ها دست می‌دهد که از نوک انگشتان شروع شده و تا بازو و صورت می‌رسد.

تهوع و استفراغ

طبق نظرسنجی انجام شده در تحقیقات میگرن آمریکا، از بیش از ۳۷۰۰ شرکت کننده در این نظرسنجی، ۷۳ درصد حالت تهوع و ۲۹ درصد استفراغ را تجربه کرده اند.

نور، صدا یا بو‌ها درد را شروع کرده یا بدتر می‌کنند

وسط حمله میگرنی، افراد مبتلا به میگرن به جا‌های تاریک و ساکت پناه می‌برند. نور‌های خیره کننده و صدا‌های بلند موجب شروع میگرن آن‌ها شده یا درد آن‌ها را تشدید می‌کند. همین قضیه در مورد بو‌ها نیز صادق است.

فعالیت موجب شروع میگرن یا بدتر شدن آن می‌شود

فعالیت‌های روتینی مانند پیاده روی یا بالا رفتن از پله‌ها درد میگرن را بدتر می‌کنند. بعضی از سردرد‌های میگرنی در اثر ورزش کردن (دویدن، وزنه برداری) یا تقلا (فعالیت جنسی) آغاز می‌شوند. افرادی که سردرد‌های ناشی از تقلا و کار سخت دارند باید سعی کنند علت‌های اصلی مانند آنوریسم مغزی را رفع کنند.

۱۸ نشانه اینکه میگرن دارید

مشکل در صحبت کردن

آیا نمی‌توانید کلمات را ادا کنید و حرفتان را بزنید؟ مشکل در صحبت کردن نیز یکی دیگر از نشانه‌های شروع درد میگرنی است. بسیاری از افرادی که به میگرن مبتلا هستند حس می‌کنند که در حال چرند گفتن هستند و این رایج‌ترین توصیفی است که بیماران از میگرن می‌دهند. اگر اولین بار است که مشکلات گفتاری را تجربه می‌کنید، با پزشک خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که این مشکلات به مسئله‌ای جدی‌تر مانند سکته ربط ندارد.

ضعف در یک طرف بدن

وقتی یک دستتان لمس می‌شود، شاید این نشانه شروع سردرد میگرنی باشد. بعضی افراد ضعف عضلانی را در یک طرف بدن قبل از حمله میگرنی تجربه می‌کنند. این ممکن است نشانه سکته باشد، پس بهتر است با پزشک مشورت کنید.

سرگیجه یا دو بینی

یک نوع میگرن که میگرن نوع بنیادین نامیده می‌شود موجب سرگیجه، دو بینی یا عدم بینایی می‌شود. بعضی افرادی که میگرن دارند ممکن است مشکل عدم تعادل نیز داشته باشند. در تحقیقی که اخیراً انجام شده، پزشکان رابطه‌ای بین شدت میگرن و سرگیجه یا منگی یافته اند. هرچه سردرد میگرنی شدیدتر باشد، بیمار سرگیجه بیشتری دارد.

خماری پس از سردرد

وقتی سردرد میگرنی می‌گذرد، فرد حس می‌کند که بدنش کوفته شده است. در تحقیق جدیدی پزشکان با بیماران میگرن مصاحبه نموده و کشف کرده اند که این بیماران اغلب نشانه‌هایی مانند خستگی، مشکل در تمرکز، ضعف، سرگیجه، منگی و کمبود انرژی را بعد از گذشتن سردرد میگرنی تجربه می‌کنند.

درمان قطعی میگرن با میگرن‌کات

میگرن‌کات، اسپری درمان میگرن است که پس از ٢٥ سال تلاش متخصصان در ایران تولید شده و به ثبت رسیده است. داروى میگرن‌کات در حذف و کاهش انواع سردردهاى میگرنى در افراد مختلف و مکانیسم‌هاى مختلف بروز میگرن مؤثر بوده است.

میگرن کات اولین داروى درمان میگرن با پایه گیاهى و مجوز رسمى از سازمان غذا و دارو، وزارت بهداشت و irc (پخش در داروخانه ها) است.

میگرن‌کات چطور عمل می‌کند؟

در واقع می‌توان گفت میگرن‌کات با تغییر ترشح ملاتونین در بدن، خواب را تنظیم می‌کند و با کاهش میزان نیتریک‌اسید خون، ریتم زیستی بدن را تنظیم می‌کند.

نحوه‌ی مصرف میگرن‌کات

برای پیشگیری از دردهای میگرنی یا درمان سردردتان باید از ٩ صبح تا ١٢ شب هر ٣ ساعت یک‌بار، یک پاف از این دارو را در هر حفره‌ی بینی اسپری کنید.

نکات

حداقل میزان مصرف روزانه ٣ پاف در هر حفره ى بینى است فواصل بین این دو مقدار که شامل هر ٤ ساعت ۶ و یا ٨ ساعت یکبار است، طبق حالات بیمارى بیمار و وضعیت سردرد هاى میگرنى، طبق نظر مشاور یا متخصص آشنا با دارو قابل انتخاب است.

ممکن است پزشک شما استفاده از این دارو را در حین حملات میگرنى هم برای شما تجویز کند.

مصرف میگرن‌کات در زمان باردارى و کودکان زیر دو سال ممنوع است.

محصول میگرن‌کات به صورت ٢ پک در اختیار شما قرار می‌گیرد که هر پک شامل ٣ اسپرى است، پک اول براى دو ماه اول و پک دوم براى دو ماه دوم است.

برای درمان قطعی به استفاده از ۶ اسپری الزامی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حدیث

      خیلی خوب بود...
      تا الان نمیدونستم ولی الان دیگه مطمئن شدم میگرن دارم 8تا از مورداشو دقیقا داشتم... مرسی مجله...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچوقت از اینترنت بیماری کشف نکن، برو دکتر
        میگن بعد از خارج شدن از اینترنت میبینی بیماری وخیمت مثلا یه سرماخوردگی ساده بوده

      • ترسو

        شنيدم كه اگر موقع سر درد ، دو سه تيكه گوشت كبابي بخوريد ، سردرد خوب ميشه ! فقط شنيدم و خودم تجربشو ندارم ولي بنظر مياد كه امتحانش ضرر نداره و از قرص و دارو بهتره .

    • هانیه پیامنی

      من همش رو داشتم به جز ۱ موردش
      واقعا خوشحالم که بلاخره دلیل سردرد هام‌ رو فهمیدم
      مخصوصا موقعی که خوشحال و هیجان زده ام یا از چیزی ناراحتم به سرعت به سراغم میاد و آرامش و تمرکز رو ازم میگیره
      واقعا ازتون ممنونم
      منتظر مطالب آموزندتون هستم

      پاسخ ها

      • هادی

        خخخ هانیه جان، داشتن میگرن خوشحال بودن و هیجان زده شدن نداره :D

      • هدی

        آفرین حلا میگرنت رو درمان کن

      • سعید

        بعضی وقت ها دونستن اینکه چت شده بهت ارامش میده چون ادم معمولا از ناشناخته ها میترسه، حالا این خانوم هم احساس میکنه تکلیفش روشن شده

    • رها

      ممنون ازسايت خوبتون من خودم بيماري ميگرن دارم ولي علايمش رو نميدونستم با آم آرآي مشخص شداغلب سردردهاي طولاني وحساسيت ب صدا وگاهي سرگيجه دارم

    • زهرا

      من سر درد دارم ولی نمیدونم علتش چیه ولی با این نشانه ها احساس میکنم میگرن باشه

    • بدون نام

      خیلی عالی

    • محمدامین

      من یک بار اولم بود این طوری شدم اگه میشه بگین چطور میتونم خوب شم در این حالت.
      یه چیزه شیرین خوردم با دوستم رفتیم رست ران برای سفارش غذا بعد حس حالت تهوع کردم سریع اومدم بیرون نشستم تو ماشین عرق شدید میکردم لباسم خیس شده بود از ماشین پیاده شدم برم بیرون سرگیجه گرفتم یه لحظه هیچ جا رو ندیدم راه رفتن سخت شده بود میل به غذا هم نداشتم به مرگ داشتم میرسیدم حتی تعادل رانندگی نداشتم به زور تا یجایی رسوندم دوستم رو که تنها شم تنها که شدم کولر رو روشن کردم یکم آب خوردم کم کم شروع شد به برگشتن به حالت اولیم .ممنون میشم راهنمایی کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حمله پانیک

      • بدون نام

        حمله پانیک

      • بدون نام

        سلام. بنظرم شما مسموم شدید

      • اش

        میوه هایی مث انگور اصلا نخورید چون بشدت مسموم کنندست

    • بدون نام

      من چشمام سفید میشه و بعد هیچ جا رو نمی بینم و حالت تهوع هم دارم بعد از این که چشمام یواش یواش خوب شد شروع میکنم به سردرد میشه بگید منم میگرن دارم یا چیه مشکل من... ممنون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما میگرن دارید

    • بدون نام

      سلام‌مندختری۱۳سله‌هستم‌من‌در‌یک‌طرف‌سرم‌‌مثل‌پمپاژ‌قلب‌میزنه‌ودر‌زمانی‌که‌سردرد‌میاد‌سراغم‌بی‌اشتها.خواب‌زیاد/بی‌خوابی‌که‌‌البته‌خیلی‌بشیتر‌استومن‌تا‌موقه‌مدرسه‌کاملا‌بیدارم‌این‌رو‌به‌مشاور‌مدرسه‌گفتم‌اشون‌گفتن‌باید‌پیش‌دکتر‌بروم‌آیا‌‌لازم‌به‌این‌کار‌است؟البته‌بگویم‌چند‌روزی‌است‌که‌بدنم‌میلرزد‌لطفلا‌در‌این‌باره‌راهنمایی‌کنید

    • بدون نام

      سلام منم همش سر درد و سر گجیه دارم نمیدونم چکار کنم ام آر آی گرفتم دکتر گفته میگرن عصبی داری ولی قبلا سر گجیه نداشتن نزدیک دو سه ماه ی میشه سر گجیه گرفتم خیلی میترسم لطف راهنمایی کنید

      پاسخ ها

      • سوین

        منم ۱۴ سالمه بعضی وقتا سرگیجه میگیرم و چشمام درحالت باز تاریک میبینن بعد اینکه سرگیجم بعد ۶ یا ۸ ثانیه خوب میشه بدنم کاملا سست و بی حس میشه طوری که اگه کسی نگیرتم میفتمم

    • ساعده

      سلام من خانم ۲۲ساله هستم ۲سال است که سرم سنگینی میکنه اولین باری که این مشکل برام پیش آمد وقتی که حامله بودم یک روز که از خواب بیدارشدم فشارم بالارفته بود ۱۷شده بودبعدکه زایمان کردم فشارم خوب شدوسنگینی سرم بلای جونم شدوچندموردازمشکلاتی راکه فرمودید دارم خیلی عذاب می کشم خواهش می کنم مرا راهنمایی کنید رفتم دکترازمن نوارسرگرفته گفته مشکل شما وسواس چهارماه قرص اعصاب خوردم حتی یک روز بهترنشدم من اززاهدان پیام میدم این دکترای زاهدان راخدالعنت کنه که هیچی بلدنیستند

      پاسخ ها

      • بهرام

        من تا جایی که یادم میاد از بچکی همش سردرد داشتم یعنی چیز های که موجب سردردم میشد اینها بودن برخورد باه هوای سرد خوردن بستنی غذا های سرد خستگی باعث سر دردم میشد تا جایی که در سن نوزده سالگی دچار یه حمله سر درد شدید شدم که چند ماه طول کشید خوب بشه من تموم دکترای شهرمو از تموم نقاط بدنم مورد برسی قرار دادم تا اونجا که اخرش دکتر اعصاب بهم قرص اعصاب تجویز کرد من با خوردن اون قرص سر دردم خوب شد ولی از اون موقع به بعد بیماری های ترس حمله پانیک مشکل معده مشکل لکنت زبان و خیلی چیز ها در من شکل گرفت فقط میتونم بگم این مشکلات به دوران بچگی که احتمالا ترسیدم بر میگرده و شایدم از خودم که زیادی عصبیم باشه فقط میتونم بگم که میتونی با کار کردن و مشغول بودن به یه کاری و پیاده روی و مسافرت خودتو خوب کنی که برای من خیلی جوااب داده با گفتن اینکه همه میمیرن ما هم یکیش خیال خودتو راحت کن هیچ چیز در این دنیا ارزش فکر کردنو و ناراحت شدنو نداره ابجی

      • فرهاد خان

        اتفاقا منم همینجوری شدم یعو بدجوری داغون شدم رفتم بیمارستان ی مسکن زد بهتر شدم میگرن خیلی مزخرفه

    • بدون نام

      من یک جوان 31 ساله ومرد هستم. سرم گیج میرود وحالت منگ هستم افتادگی پلک هم دارم ام ارای ونوارمغز وسی تی اسکن گرفتم دکتر بهم گفتن میگرن عصبی داری. خسته شدم از این وضعیت یعنی همیشه حالت منگ وگیج هستم چکار کنم تا راحت بشم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا به من و شما رحم کنه

      • ×

        متاسفانه میگرن درمان قطعی نداره و فقط باید از عواملی که باعث سردر میشن دور باشید تا سن حدودا ۵۰ که شدت میگرن کم و شاید خوب شه....من که هر لحظه حس میکنم مغزم الانه که از کار بیفته!

    • بدون نام

      منم میگرن دارم واقعا بد دردیه خدا همه بیماران رو ومخصوصا ما میگرنی ها رو شفا بده چون وقتی حمله میگرنی بهمون دست میده تمام زندگیمون مختل میشه ووای به وقتی که طولانی بشه

    • بدون نام

      من هم میگرن از نوع ارثی دارم. در مورد میگرن باید به محض شروع شدن درد از داروی مسکن مناسب استفاده کرد در غیر اینصورت حتما شدت پیدا میکند و تقریبا به دارو جواب نمیده داروی مناسب من ایپوبروفن است البته هر شب داروی پروپرانولول هم مصرف میکنم .
      دوستان باید ببینید به کدام غذا یا بو حرکت حساس هستند درمورد من اگر کم خواب باشم ویا کم ابی و قند خون پایین وگرسنگی باعث شروع میگرن میشود .گرما و حرکت سر هم تشدید کننده سردرد است.

      پاسخ ها

      • محیا

        سلام دقیقا منم همین حالات بهم دست میده دکترم گفته میگرن عصبی دارم

      • پریسا

        سلام من توسن 16سالی سردردداشتم الانم 21سالمه سردردم وحشتناک شدیددردمیکنع کل دکترای شهرم رفتم هیچکدومشون نمیدونه فقط یه دکتر گفت که میگرن خیلی شدیده حالامن بایدچکارکنم باداروهای که دادخوب نمیشم نوارمغزگرفت سی تی اسکن کردم گفت که میگیرن خیلی خیلی شدیده حالا شمابگیدمن چکارکنم یکسره درد ممکنه سرم وحشتناک نمیتونم تحمل کنم

    • بدون نام

      منم همشو دارم سر درد بیچارم کرده

      پاسخ ها

      • مریم

        منم ۳سال ک میگر ن خیلی پرسوجو کردم دکتر رفتم طب سوزنی،طب سنتی ولی جواب نداد،اما الان یه مدتیه که فعلا سردرد نشدم هنوز دوره درمان تموم نشده،از میگرن کات استفاده میکنم ،،انشاالله کديگه سردرد نشم چون مرگ و جلوی چشمام دیدم با درد میگرن،شما م اگه خاستين استفاده کنین با پزشک مشورت کنين

    • بدون نام

      سلام دوستان من از سال 89-90 با این درد دست و پنج نرم میکنم یکی دوسال اول قرص میخوردم نورتیلیپتیلین و مسکنهایی ک دکتر مغز و اعصاب برام تجویز کرده بود ولی با مصرف قرصها حالت افسردگی گیجی بد خوابی بهم دست میداد واقعا از این شرایط خسته شده بودم و زندگیم مختل شده بود چند وقتیه سعی کردم ب اعصابم مسلط باشم و غذاهایی ک فکر میکردم درد سرم را بیشتر میکنه مثل غذاهای سرخ کردنی و سرد نخورم ک این باعث شده درد سرم کمتر بشه خدا را شکر میکنم و از خدا شفای همه مریضها را میخوام امیدوارم هر کی میگرن داره از این درد طاقت فرسا راحت بشه
      نظر من واسه کمک ب کسی ک میگرن داره اولا اینکه از خدا بخواد کمکش کنه بعد تو مصرف غذاهایی ک شدت درد را بیشتر میکنن توجه داشته باشه سعی کنه زمان خواب را مدیریت کنه و از محیطهایی ک اعصاب ادم را میریزه بهم دوری کنه
      اگه هم قراره بصورت دوره ای داروهای تجویزی دکتر را مصرف کنید حتما حتما سر وقت و ب اندازه باشه تا دچار عوارض مصرف داروهای اعصاب مثل افسردگی اضطراب حالت تهوع و.... نشید

      با ارزوی موفقیت برای همه

    • رضا

      من سردرد خوشه ای دارم درد بدی داره زندگی ام مختل شده دارم به خودکشی فکر میکنم

      پاسخ ها

      • مریم

        همه چیز راه داره با پزشک مشورت کن از داروی میگرن کات استفاده کن در بارش تحقیق کن انشاالله ک جواب میده،منم میگرن دارم طوری ک وقتی حمله میگرن شروع میشد فقط به مرگ فکر میکردم،الان دو ماه دارم استفاده میکنم هنوز شکر خدا سردرد نشدم

      • بی نام

        خودکشی چیه توکل کن بر خدا انشاءالله شفات میده

    • FATEMEH

      من پنج روزه هر ساعت هر دقیقه سر درد دارم طرف راست سرمه همون طرفی که سرم درد میکنه دستمم درد میکنه سرگیجه شاید در روز دو بار سر گیجه بگیرم چشامم درد میگیره حتی طوری شده که بیشتر از نیم ساعت نمیتونم گوشی بگیرم به نور خیلی حساس شدم چون سر دردمم بیشتر میشه اتاقمو کلا تاریک کردم راحت بگم فقط تا 1 ظهر شاید بیدار باشم بقیش همش خوابم صبحم ساعت 5 بیدارم ابریزش بینی رو حس میکنم من فکر میکنم علائم سرما خوردگیه ولی الان میخونم نمیدونم و اینم بگم 19 سالمه حالا ینی من میگرن دارم؟؟

      پاسخ ها

      • کامران

        به نظرم سرما خوردی

    • لیلا محمدپور

      من دوهفته یبار سمت چپ سرم دردمیکنه

    • مهدی

      داروی اومده به نام میگرن کات درمان قطعی میگرن شنیدم عالیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه باشه چه خوبه واقعدخدا خیرت بده

    • بارانس

      من یه دانش اموزم چن وقته خیلی سرم درد میگیره یعنی از۷ سالگی من فکر میکنم میگرن باشه

    • حامد

      سلام،من،چندروزي،هست،سردردهاي،بيسابقه،دارم،انگاررگهاي،سرم،كشيده،ميشن،ودرنهايت،موجب،سرنگوني،ميشم،وازپا،ميوفتم
      ممنونم كمكم كنيد

    • زهره

      سلام.منم.خیلی.وقته.سردرد.حالت.تهوع.چشم.درد.تاریه چشم.سرگیجه.دارم.استرسی.هم.هستم.افسردگی...هم.فک.کنم دارم.به.خدا.خسته.شدم.راه.دارمانی نیست

    • کیانوش

      من هم این داروی میگرن کات رو شنیدم

      درمان قطعی میگرن هست

      پاسخ ها

      • میگرن

        تا وارد ایران بشه ما هفت تا کفن پوسوندیم

    • بدون نام

      درمان قطعی میگرن چیه!؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام. من 29سالمه از 18سالگی میگرن شدید دارم، مشکل قلبم دارم نمیتونم قرص بخورم، چند وقته که وقتی میگرنم شروع میشه تب میکنم. میخواستم بدونم تبم علایم میگرنه?

      • محسن

        فقط پرهیز غذایی است
        درمان قطعی که خوب بشی ندارد
        1397/9/13

    • میلاد

      سلام .آیاسرگیجه تنهاهم میشه علایم میگرن باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام. ببخشید من پشت سرم درد میکنه. سرم گیج هست. یه 1 ماهی میشه این جوری شدم. مشکلم چیست؟

    • نگار

      من این علائم هارو ندارم ولی سردرد من فرق میکنه.
      خیلی شدید هس اگه سردرد هم بگیرم بخوابم بعد از بلند شدن هم درس نمیشه هرچقدر قرص میخوام بازم درس نمیشه
      واقعا دیگ رنج میبرم .

    • روتک

      سلام .خدا به همه میگرنی ها کمک کنه که بد دردیه. فقط سعی کنید گرسنه نمونید عصبی هم نشید .وقتی درد میخواد شروع بشه برین تو یه اتاق کاملا تاریک دراز بکشید و در سکوت استراحت کنید .از گوش کردن آهنگ و گوشی دست گرفتن هم دوری کنید.من خودم اینجوری خیلی آرومتر میشم.

    • بدون نام

      سلام من شک دارم که میگرن دارم یانه سر درد های بی وقفه دارم و حواس پرتی دارم و گاهی هم بعضی از نقاط بدنم متقبض میشن بهم گفتن ممکنه علائم تومار باشه ولی من هنوز دکتر نرفتم و شک دارم به این و فکر میکنم که شاید میگرن داشته باشم و دقیق نمیدونم و میترسم برم دکتر

      پاسخ ها

      • سمیرا

        من ۳۰روزی هست که بیخود اول حالت تهوع میگیرم وعدازبالااوردن سردردم شروع میشه توسرم میلرزه دستهام یخ میکنه و شوع به لرزیدن میکنم

    • mobina

      من فقط یکی از علائمشو دارم مثلا اینکه یه طرف سرم درد میگیره ممکنه داشته باشم؟

    • m

      سلام
      من چندسال سردرد میگیرم از نوع شدید و چندساعت ولی ماهی یه بار
      الان خیلی تعدادش زیاد شده
      سمت راست سرم و چشم راستم به شدت درد میگیره انگار دارم کور میشم
      و همزمان تهوع

      علتش میگرن؟یا چیز دیگه؟؟؟؟؟

    • مژده

      سلام دوستای عزیزم اصلا نگران نباشین هیچی نیست فقط سعی کنید از استرس دور باشین.

    • غزل

      من قسمت پیشونیم درد میگیره دوطرف سرمم نبضش شدید میشه ینی میگرن هس؟؟

    • الهام

      مطالبتون وااقعا آموزنداس مرسی منکه استفاده کردم

    • الهام

      مطالبتون وااقعا آموزنداس مرسی منکه استفاده کردم

    • خوشحال

      با سلام و ممنون از پست خوبتون ... شوهر من سالهاست ک به این بیماری مبتلا هستند چند روز اخیر هم دچار درد و سرگیجه شدن مثل همیشه اما این بار چیزی ک منو بیشتر نگران کرده ضعف و بیحالی هست ک در ایشون به وجود آمده لطفا بمن بگید این مورد رفع میشه وتا چه حد میتونه خطرناک باشه... ممنونم

    • شهاب

      من هفت هشت ماه ازسال ازپشت چشم چپ تافکم انگارسیخ داغ توش میکنن چشم چپم اتیش میگیره واشک میاد روزی دوباراتفاق میفته بیچارم کرده چندساله

    • زهرا

      سلام ممنون ..عالی بود..من همه این علایم رو دارم اما عایا درد قفسه سینه ربطی به میگرن داره یا نه ?بر اثر تصادف فک کنم میگرن گرفتم

    • Shirin

      من سه ماهه مدام سرم سنگینه و سرگیجه دارم احساس لرزش تو سرم خیلی جنب وجوش داشتم الان از زندگی افتادم نه درس نه کارایه روزانه ی لحظه این درد ارومم‌ نمیذاره دکتر گف میگرن عصبی کاش ی درمان قطعی وجود داست شبا از تب و لرز نمیتونم بخوابم واقعا وحشتناکه

    • بدون نام

      سلام همبن الان سردرددارم دارم میمیرم.از۱۶سالگی این دردباهامه الان۲۲سالمه

    • y

      سلام من الان تقریبا یک سال ونیم هست که بعضی وقت هاسرم سنگینی میکنه وپشت گردنم داغ میشه وقتی هم تو این حالت چشم هام رومیبندم سبک میشم وکمی سرگیجه میگیرم وچندثانیه چشم هام تاریک میبینه وهمچنین تقریبا دوسالی هست که صبح ها وقتی ازخواب بیدارمیشم سردرد شدیدی میگیرم وبعضی وقت ها این سردرد کوتاهه وبعضی وقت تاظهریا شب ادامه پیدا میکنه همین الان هم من سردرد دارم مدتی بود که قطع شده بود ولی دوباره برگشته واین باره دومه که این اتفاق میافته لطفا بگیدمن چه کاری باید انجام بدم تا سردرد هاوسرگیجه هام برطرف بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم کل سرم داغ میشه.چیکار کنم ،از زندگیم افتادم

    • لی لی

      سلام منم میگرن دارم ازنوع شدیدش ،میخوام میگرن بگیرم قبلش چشام تارمیبینه وبدنم بی حس میشه وحالت تهوع واستفراغ شدید دارم بعد میگرن هم منگ میشم یه دو هفته توروخدا برام دعا کنید .

    • بی نام

      سلام.باید به همه کسانیکه میگرن دارن این خبر خوبو بدم که میگرن واقعا قابل مهار شدنه.فقط باید از یک متخصص مغزو اعصاب کمک بگیرین.من و دخترم هر دو میگرن شدید داشتیم ولی الان تحت نظر دکتر متخصص خیلی خیلی بهتر شدیم و خدارو شکر می کنیم.خدا به پزشکان عزیز مملکتمون عمر با عزت و سلامتی بده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توروخدا منم دعا کنید.داغون شدم

    • بدون نام

      من همه این نشونه هارو دارم و الان دوساله که این میگرن وحشتناک رو دارم خییییییلی عذاب آوره خیییییلی

    • بدون نام

      خیلی خوب بودممنون ازاطلاعاتتون.

    • مبینا

      اگر ۲تا از این ۱۸ نشانه ی میگیرن را داشته باشیم یعنی مبتلابه بیماری میگیرن هستیم

    • marita

      عالی.اما علائمش شبیه علائم تومور مغزی هم هست الان من خیلی شک دارم.میگرن ارثیم داریم بیشترفامیلمون ب اثر بردن

    • حدیثه

      من وقتی از جام بلند میشم تا ۵ دقیقه هیچ جایی رونمیبینم وبعد از اینکه میتونم همه چیز روتشخیص بدم سمت چپ سرم دردمیکنه و
      فقط چشم سمت چپم زعیفه

    • الناز

      سلام حدود8ماهه سرگیجه دارم اوایل خیلی شدیدبودنمیتونستم طرف چپم خم بشم یابخابم الان کمی بهترم موقع سرگیجه دردچشم وپیشانی وگردن دارم وخطهای سیاه جلوی چشمم دارم راهنماییم کنید

    • بدون نام

      من مننژیت داشتم بعد درمان سردرد سمت چپ مغزم شروع شدچشمام درد میکرد حالت تهوع افسردگی بی حالی دارم میمیرم

    • Sogand

      من یک دختر ۱۸ سالم که یک ساله میگرن دارم بسیار درد بدیه درصورتی که من یک چشمم از کار میوفته تا وقتی که خوب شه و فقط تاریکی کمکم میکنه.
      ممنونم از مجلتون

    • شاهین

      شاهین هستم ۲۸ ساله..چندسالی هست که هفته ای حداقل یبار حالت تهوع بهم دست میده اولش فکر میکردم شاید بیرون غذا میخورم برای همون مسموم میشم ولی به دکتر مراجعه کردم که معلوم شد میگرن دارن..من بیشتر این ۱۸ مورد رو دارم بجز دو سه تا

      پاسخ ها

      • محسن

        اصلا نباید از بیرون غذا بخوری چون پر از ادویه وفلفل اند الخصوص سمبوسه و فلافل بیرون را
        1397/9/13

    • Alix

      حالا که فهمیدم علت سردردم و نوع بیماریم چیه خوشحال شدم! چون فکر میکردم فقط من این مریضی دارم وقتی موارد بالا میخوندم شاخ درآوردم چون همش علائم من هست، با اینکه الان میگرن دارم ولی خوشحالم چون علتش رو فهمیدم و بعد این میرم دنبال درمان میگرن. حالا دوستان اگر تجربه ای از درمانش دارید اشتراک بزارید برام ممنون میشم...

      پاسخ ها

      • محسن

        میگرن درمان ندارد و فقط کنترل میشه
        1397/9/13

    • مریم

      سلام من حدود ۴ ساله طرف چپ سرم سوزش داره که گوش سمت چپم هم میسوزه خیلی مستسل شدم همه مراحل هم انجام دادم در اخ گفتن که الرژی داری ایا این ربطی به الرژی داره

    • محسن

      آقا من خیلی تحقیق کردم اما ایبن مطلب شما رو خوندم متوجه شدم میگرن دارم.
      سردرد های طولانی حتی گاهی سه روزه هم از علایم میگرنه؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله میگرینه

    • بدون نام

      سلام

      پاسخ ها

      • ااعلیرضا

        سلام آقای دکتر بندهپنجاه سال سن دارم مدتی طولانی هست که سردردهای خیلی شدید میگیره هرجا دکتر رفتم نه میگرن ونه مریصی دیگری ندارم اگثر دکترها میگن دچار حمله عصبی میشم لطفاً راهنمایی گنید چطوری راه درمان شو پیداگنم متشگرم

    • فاطمه

      تروخدا تروخدا تروخدا اگ کسی میتونه کمکم کنه من ۱۹سالمه ۳ماهی میش سردردو سرگیچه دارم با رفتن ب دکترو ام ار ای و ال پی و همه چی نفهمیدن من چمه واقعا کلافه ام من همیشه تقریبا سردرد دارم شب شروع میشه و صبح ک بیدار میشم باهام هس تا شب و ب معنای واقعی نبض سر و همیشه و ثانیه ب ثانیه دارم اول یک طرفه و حالا ۲طرفه تاری دید و سیاهی چشمو نداشتم ولی الان اینم دارم لکنت میگیرم حمله های پنیک و قلبم انگار تو گلومه و ی حالت سنگینی و منقبض تو سینم عاجز واقعا شدم چون ن تنها بهتر نشدم بلکه مشکلات دیگ ایو دارم تجربه میکنم ک قبلا نداشتم دستام میلرزه پاهام میلرزه بدنم میلرزه وواسم عادی نیس از خواب ک بیدار میشم دستام میلرزه و حالت بدی دارم فقط دلم میخواد بخوابم و حوصله ندارم خسه شدم درد و حال بد منو رها نمیکمه در حالی ک تو ام ار ای من حتی میگرن هم نداشتم ..زندگی مسخرس همیش ی چیزی داره تا اذیتت کنه

      پاسخ ها

      • مصطفی

        حتمن برو ازمایش کلی خون و قند بده

      • سحر

        عزیزم دکتر کردافشار تو چهارراه ولیعصر طب سنتی هستن کامل میتونه بیماریتو درمان کنه یا پیش شاگردای حکیم خیراندیش برو داروی شیمیایی فقط مسکنن ولی با تغذیه واصلاح مزاج میتونی کامل خوب بشی

    • محمدی

      سلام منم میگرن دارم و رفتم دکتر بهم فرص ارگوتامین و مداکسن دادن خیلی خوبه فقط باید هر وقت حس کردی درد داره شروع میشه قرص رو بخوری تا اثر کنه، بد دردیه خدا همه مونو شفا بده

    • امرایی

      من29سالمه مدتی میشه سردرد دارم هیچ یک ازاین علایمو ندارم وجاهای شلوغ و دوس ندارم سردرد من یهوی میاد سراغم بعضی وقتا زود خوب میشم راهنمایی لطفا

    • ابراهیم

      من سرگیجه و حالت تهوع دارم یک طرف صورتم هم درد میکنه این از علائم میگرنه

    • فرانک

      میگرین بدترن سر درد خدا همه رو شفا بده

    • مجید

      سلام نشانه های میگرن وسینوزیت وعفونت مغزی باهم شبیه هستند میشه تفاوت این هارا بگید

    • فقط خدا

      سلام من این دو سال که سرگیجه دارم حتی وقتی ک دراز کشیدم و حتی دیگر تحمل شلوقی ندارم ولی خداروشکر که سردرد ندارم علتش چیه ممنون میشم

    • نازگل

      من دوسال که سرگیجه دارم ودرحال درازکشیدن هم سرگیجه ام خوب نمیشه سردردندارم ممنون میشم اگه جوابمو بدین

    • علی

      دقیقاً منم تمام این علایم رو دارم و اکثر اوقات کم انرژی و منگ هستم
      میگرن اورا Aura دارم چون یک طرف از دستم و صورتم مورمور میشه

    • مهدی

      درمان معجزه آسا و سریع و خانگی میگرن با نوشیدنی آبلیمو و نمک
      آبلیمو + نمک + آب
      ترکیب فوق باعث از بین رفتن سریع السیر حملات میگرنی میشود و باعث افزایش انرژی بدن و سطح سروتنین خون میشود

    • مصطفی

      سلام ببخشید کسی تا حالا میگیرن کات استفاده کرده بدرد بخور هست استفاده کنم

    • فاطمه

      برای تسکین دردهای میگرنی سرکه را ببویید یا کمی بنوشید.همین.

    • حسین.ت

      با سلام
      من ۱۲ ساله دارم با میگرن دست و پنجه نرم میکنم خیلییی سختیا کشیدم خیلی راه هارو رفتم تا بهتر بشم..اما دکترا گفتن راهی برای درمانش ندارن..من بعد این همه سال بالاخره تونستم دردشو واقعا به نصف نصف برسونم
      موقعی که اورا یا پیش نشانه شروع میشه و جلو چشمتون شروع به جرقه زدن میکنه دو عدد قرص ارگوتامین سی با دو عدد قرص استامینیوفن کدیین به همراه یک لیوان اب قند بخورید و در جای تاریک دراز بکشید..واقعا تاثیرش شگفت انگیزه..حتما امتحان کنید.

      پاسخ ها

      • سحر

        برو پیش دکتر کردافشار یا شاگردای دکتر خیراندیش که تو طب سنتی حاذقن با رژیم غذایی و عوض کردن طبعت میتونی کامل خوب بشی

    • بدون نام

      سلام من پشت سرم گاهي وقتا تير ميكشه گاهي وقتا هم مث نبض ميزنع.بعضي وقتا ب كنار هاي شرم هم ميرسه روي گيجگاه.ام ار اي گرفتم اما علت دقيق ننوشته

    • عبای

      سلام.همسرم اول دچار اختلال تکلم و بعد حالت سری در دستش میشه و کم کم یه مقدار از سطح هوشیاری و حافظش کم میشه بعد از اون سردرد خیلی شدیدی میگیره .وقتی میبرم بیمارستان یه سرم با چند تا آمپول میزنن تا کمی آروم میشه.تو ۶ روز ۴ بار اینطوری شده که یه بارش کلا دیگه هیچی متوجه نمیشد و وحشتاک به هم ریخته بود.۴ تا متخصص مغزو اعصاب بردم و ۲ تا روانپزشک همگی میگن چیزیش نیست و فقط چند تا قرص میدن ولی دوباره اینطور میشه. اگر کسی اطلاعات داره لطفا راهنمایی کنه.

      پاسخ ها

      • محسن

        راهنمایی : همسرت میگرن کلاسیک ( شدید ) دارد و این کار ها رو باید انجام بده :
        1- طب سوزنی بره
        2- ادویه وفلفل وپیاز و سیر و ترشی نخوره
        3- در منزل و محل کارش یک محیط آرام داشته باشد

    • نرگسی

      سلام خواستم بگم من سرم خیلی درد میکنه به قدری که دلم میخواد سرمو بکوبم به دیوار تو رو خدا کمکم کنید دارم دیوونه میشم

    • نرگسی

      سلام خواستم بگم من سرم خیلی درد میکنه به قدری که دلم میخواد سرمو بکوبم به دیوار تو رو خدا کمکم کنید دارم دیوونه میشم

    • پریسا

      سلام به همه. من 21 سالمه الان تقریبا ی هفته و نیمه درد شدید داخل طرف چپ صورتم و گردنم دارم ، گرفتگی گردن از همه ی درد ها ش بدتره، خدا ب همه ی ما میگرنی ها کمک کنه

    • سیما

      سلام من۲۴ سالمه همه ی علایم هاشو دارم مخصوصا شب ادراری زیادعصبانیت خیلی زیاد گلودردرفتم دوکتر دوامپول میگرن زد بهم ولی خوب نشدم میگرن لازم به بستری شدن در بیمارستان دارد ممنون اگه جواب بدین

    • حامد

      سلام من تقریبا 1 ساله که سردرد دارم سردردم 5 روز طول می کشه بعدأ تا 2 یا 3 هفته به سراغم نمیاد با نور وبو های تند بدتر میشه گاهي حالت تهوع دارم سرم گزگز میره به نظرتون من میگرن دارم؟

    • حمید

      سلام به دوستان. من حدود سه ساله که درد عجیبی دارم یعنی اینکه پشت سرم سمت چپ نزدیک به ناحیه گوش بشدت درد میکنه و گاهی اوقات هم مثل ضربان می مونه به نحوی درد میگیره که احساس می کنم چشم سمت چپم الانه که از درد بیاد بیرون به نحوی که اصلا نمی تونم به نور ها مخصوصا نورهای تیز نگاه کنم و حتی به سختی می تونم نگاه تلویزیون یا مانیتور کامپیوتر یا گوشی کنم. و اگر چند دقیقه نگاه کنم سردرد و چشم دردم بشدت زیاد میشه به نحوی که دوست دارم سرمو بزنم به دیوار.

      پاسخ ها

      • محسن

        ! درد شما هر چه باشد ، میگرن نیست
        1397/12/13

    • بدون نام

      سلام من حدود دو ساعت سردرد شدید گرفتم ویک طرف دستم بی هس نمیتونم تکونش بدم علت این سردردم چیه خواهشن راهنماییم کنید

    • نسیما

      بچه ها منم میگرن شدید دارم،متخصص مغز واعصاب یه قرص به اسم میگریتان برام تجویز کرد،خیلی عالیه،وقت شروع سردرد اون قرص رو میخوری و یه جای آروم میخوابی،سریع خوب میشی،مثل آبی که رو آتیش میریزی،واقعا میگرن درد وحشتناکیه،من هفته ای یکی دوبار سراغم میاد،کم خوابی،بوی عطر تند،ادویه جات و مخصوصا خوردن کاکائو و شکلات باعث سردردم میشن،باید علتای سردردتون رو پیدا کنید و اونا رو کنترل کنید،انشاالله هرچه زودتر درمان قطعی میگرن پیدا شه.

    • Monir

      سلام بچه ها.من یه مدت سردرد داشتم تا اینکه یه بار از بس سردردم بیشتر شد حتی نتونستم سرمو تکون بدم .به متخصص مغزواعصاب مراجعه کردم نوار مغز گرفتم گف حمله میگرنی بوده.و اینکه اگ به نور تیز نگا کنم یا خونه شلوغ باشه کلا سروصداهای زیاد زود سردرد میگیرم.

    • ...

      سلام من همیشه سردرد دارم ولی بعضی وقتا که عصبی میشم سردردام به مرور بدتر میشه تا جایی که سرمو نمیتونم بلند کنمو به نور و صدام خیلی حساسم و حالت تهوع دارم، یه ۱سالیم هست که بعضی وقتا موقع صحبت کردن نمیتونم خوب کلماتو بگم و مادرمم میگرن داره.

    • بدون نام

      من الان ۴ ماهه سردرد دارم بیشتر پیشانی درد میگیره جدیدا انگشتای دست و پاهام گزگز میشه سرگیجه میگیرم کم خوابم ، بنظرتون میگرنه ؟؟

      پاسخ ها

      • محسن

        خیر ، درد در پیشانی ، سینوزیت است
        1397/12/7

    • میترسم

      سلام، من هم این علائمو از وقتی یادم میاد یعنی چهار سالگی دارم، موقعی که دبستان یا راهنمائی بودم دکتر گفت سینوزیته یه مدت بعدش رفتم دکتر مجددا عکس برداری کردم گفتن میگرنه.
      الان خیلی دلم میخواد برم دکتر اما اگر تومور باشه قشنگ زندگیم نابود میشه، چون یه اخلاق خیلی بدی دارم که نظر مردم بدون اینکه بخوام روم تاثیر میذاره و ترحماشون باعث خونه نشین شدنمو درجا زدنم میشه.
      انشاالله برم سر کار یواشکی برم دکتر ببینم تو کلم چه خبره
      ممنون از مطالب مفیدتون

    • نازنین

      من دوسالي میشه میگرن دارم دکترم رفتم میگه میگرن شدیده عصبیه
      آمپول دیکنوفناك میزنم خعلي عالیه

    • بدون نام

      من یک سال بد طور سرم درد میکنه پشت سرم چشمم سمت راست حالت تهوع ضعف میکنم دستو پا من بی حس میشن در حد مرگ دیگه خسته شدم

    • بدون نام

      سلام من صب که از خواب بیدار میشم کف سرم درد میکنه همیشه احساس میکنم ریشه موهام میسوزه. یکمم سرگیجه دارم نه زیاد حالت منگی دارم حالت مثه اینکه رو هوا نشستم از آذر ماه 97 اینجوری .میشه بگید ایا منم میگرن دارم؟

    • بدون نام

      من هم یک ماهی هست سردرد شدید دارم بیشتر سمت چپ سرم درد داره در طول روز هم همش خوابم میاد این سردرد دیوونم کرده کسی میدونه چی هست میگرن هست یانه

    • بدون نام

      میگرن خیلی بده خیلی منم ی ماه درگیرشم, وقتایی هم که درد نداره
      حس گیجی گنگی دارم همشم سرم گرفتست

    • رضا

      سلام من یه چند روزی هست که سرم درد می کنه با قرص و هیچ چیزی خوب نمیشه چشمامم تار میبینه یکم البته مشکلم چیه؟

    • بدون نام

      سلام ببخشيد من چند روز هست نزديك چهار روز سردرد مداوم بدون يك لحظه اروم شدن به همراه تب و لرز و كمي هم تهوع و چشم درد دارم حتي شب كه ميخوابم صبح كه بيدار ميشم دوباره درد رو دارم نميتونم بگم جاي خاصي احساس درد دارم فقط ميدونم پشت سرم نيست اول به صورت نبض دار بود ولي الان به صورت درد و سنگيني هست نميدونم ميگرن هست يا ممكنه چيز ديگه اي باشه
      البته دو روز قبلش فشار عصبي خيلي شديدي داشتم

    • بدون نام

      سلام منم حدود هجده ساله سنگینی دردوفشار یکنواخت یه طرفه سروسرگیجه وضعیتی وعدم تعادل وگیجی به هنگام کار وحرکت.وبی نهایت حساسیت زیادوستیبولار گوش نسبت به حرکت بدون علائم گوشی وچشمی هستم .تست تعادل انجام دادم نرمال بود ولی ام آرآی نکردم.نمیدونم بیماریم میگرنه بانه چون فکر میکنم منم میگرن عصبی دارم واقعا دیگه دارم دیونه میشم لطفا راهنماییم کنید

      پاسخ ها

      • .

    • مريم

      سلام من نزديك ي هفتس دو طرف سرم درد ميكنه ب طور مداوم ،جديدا پيشونيمم بهش اضافه شده ب شدت هم استرس دارم همين استرس دردمو بيشتر ميكنه
      تكرر ادرار و بي حالي بدن و سرگيجه هم دارم ،يني علائم ميگرنه؟

    • محسن

      خوشحالم که سردردم میگرنی نیس

    • سارینا

      سلام . من بعضی وقتا درد عجیبی در سرم احساس میکنم و بعداز ازبین رفتن درد خوابم میگیره بنظرتون چی میتونه باشه؟

    • بدون نام

      سلام هم چند وقتی هست اکثر این علائم رو دارم بیشتر سرگیجه همراه با منگی میشه منوراهنمایی کنید چیکار کنم واقعاکلافه هستم

    • زهره

      س من چند سال پیش دکترا گفتن میگرن داری دارو استفاده کردم خوب شودم ولی یک ماهی هست سرد درد سر گیجه تهوع درد چشم درد اعضلانی وهمش سمت چپ بدنم خواب بی حس میشه تا نوک انگشتم سوزن میزنه به قدری که احساس بی حسی میکنم حتا صورت حالت دل زدن داره با نور سرصدا خیلی واکنش نشان میدم به نظر شما دوستان چیه خیلی حالم بده

    • بدون نام

      سلام من چند وقتی هست سر درد دارم چشم درد اعضلانی از صورت دل زدم سر گیچه احساس خستگی خیلی زیاد به نظرتون شما میگرن هست راهنمایی کنید

    • آمنه

      سلام من وقتی نور خورشید به سرم میخوره سردرد می گیرم وقتی هم ناراحت یا عصبانی میشم وحتی از سروصدا بد تر میشم

    • بدون نام

      سلام سردرد ندارم فقط تعادل ندارم

    • جعفری

      اصلا مریضی به این میگن! میگرن! کلاس خاصی داره لامصب، حالا روت میشه بگو بواسیر دارم... میگرن کلاس داره

    • nafas

      من همشونو جز یکی دارم

    • بدون نام

      منم میگرن دارم ترو خدا دعا کنید خلاص بشم از این وضعیت البته میگن هیچ درمانی نداره محاله تو یه روز سرگیجه نداشته باشم طوری که خودمو باید به ی چیزی نگه دارم یا در جا بشینم حتی اگه وسط خیابونم منو بگیره دیگه باید استپ کنم حتی اگه ماشینم بیاد از روم رد بشه دیگه نمیتونم حرکت کنم همیشه هم از صدای بلند بوی غذا عطر نور فراری ام از بس سردرد میگیرم خسته ام دیگه خسته من تمام این علائم رو داشتم بغیر از سه الی چهارتاشونو نداشتم

    • بدون نام

      سلام منم از 10سال پیش سردرد دارم ولی الان چند ماهی هست فقط حالت گیجی و منگی سر دارم همجور ازمایش هم رفتم الان داروی سرماخوردگی ویتامین ب1 و سوماتریپتان مصرف میکنم ولی فایده نداره بنظرتو واسه گیجی و منگی میگرن چی باید مصرف کرد توروخدا راهنمایی کنید

    • بدون نام

      یه جا۹ خونده بودم بعد از تموم شدن حموم میخاین بیایین بیرون دو بار پاهاتو با اب سرد بشور بیا بیرون سردردت خوب میشه و برا واریسم خوبه من امتحان کردم برا سردرد نتیجه داد

    • الهام میرزایی

      وای چه روش جالیییییی چجوری میشه تهیش کرددد؟

    • دنیا

      منم میگرن دارم و بدجوری اذیتم میکنه مرسی که مارو راهنمایی میکنید

    • هدیه

      من سردرد زیاد میگیرم ولی نمی دونم میگرن هست یا سردرد معمولی، این دارو کلا برای سردرد خوبه یا فقط برای درمان میگرن هست؟

    • الهه

      مطلب عالی و مفید ممنونم

      پاسخ ها

      • مریم

        من مدت ۳۰ ساله سردرد شدیددارم همه ی دکترای داخلی واعصابورفتم بی فایده بوده مدت ی سال است تح


        ت دکتر طب سنتی میباشم داروی معده داده وپرهیز ازغذاهای سرد مثل ماست پنیر ماکارونی وانواع دیگر موقع سردرد باهیج دارویی جواب نمیده فقط باشیاف دیکلوفناک بهترمیشم سنم ۵۳ سالمه

    • بدون نام

      سلام دوسنان
      من 48 سالمه و چبزی حدود 30 ساله که میگرن دارم. همه اون علامتها رو داشتم و دارم. تشخیص و درملن به عهده دکتر هستش که الیته معمولا فایده ای نداره متاسفانه!! این تجربه شخصی منه.
      حتما دکتر برید ولی بخاطر اینکه مطمئن بشید که مشکلتون میگرنه و نه چیز دیگه. اگه میگزن بود از دست دکترها کار زیادی بر نمیاد!!
      و باید از تجربیات دیگزان برای دزمان استفاده کنید مگه اینکه شانس بیارید و یه دکتر واقعا خوب نصیبتون بشه.
      و اما تجربیات شخصی من؛
      اولا اینو بدونید که میگزن یه خوبی مهم داره!!!!
      واون اینه که اگه میگرن دارید به احتمال خیلی زیاد زندگی متعادل و مثبتی خواهید داشت!! چون نمیتونید توی هیچ کاری افرلط کنید؛ مشروبات الکلی به شما نخواهد ساخت و هیچ لذتی از مواد مخدر نخواهید برد!!! همچنین شب نشینی و هیجان زیاد و مانند آن براتون زیاد خوشایند نخواهد بود چون به احتمال بسیار زیاد بعد از همه اینها درد به سراغتون خواهد اومد!!
      واما راههای پیش گیری و درمان طبق تجربه من بسیار آسونه در اولین براتون مینویسم. الان باید برم . متشکزم.
      راستی من از این استفاده کردم اونقدر تنده که انگار اسپری فلفل میزنی طوری میسوزونه که میگزن یادت بره در ضمن گرون هم هست متاسفانهِ

    • امین

      با سلام و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز آیا با درمان شدن کامل سر درد میگرن عوارض آن از بین میرود؟

    • ...

      سلام.احساس شناور بودن و سبکی سر. احساسی که انگار رو هوا باشی بخاطر میگرنه؟ این حالت همیشه باهامه دوساله.از زندگی افتادم واقعا زندگی ندارم

    • بهراد

      سلام من صبح از خواب پا شدم دیروز سردرد داشتم ولی خوب شد و از پله ها هم بالا میرم درد ضربانی میگیره دلیلش چیه ؟

    • ناشناس

      سلام . من چند ساله که صبح ها از ساعت 8 تا حول هوش 10 11 گاهی روزا دردی از دندونم شروع میشه و کل سمت راست سرم رو میگیره و بعد از 20 دقیقه از درد حالت تهوع هم به هم دست میده . درحالی که اصلا اون دندونو عصب کشی کردم و دندونای دیگمم سالمه . به نظر شما میگرنه ؟ به خاطر کرونا هم نمیتونم برم دکتر .
      البته بعضی موقع ها یه مدت کم میشه .

    • عبداله بلوچ

      سلام من درهفته سه یا چهل روز سردرد یک طرفه شدید سمت راست و گاهی خفیف سمت چپ دارم از سروصدا بو نور هم بدتر میشم قبلا غروبها شروع میشد الان صبح ها از خواب بیدار میشم سردرد .اول گردنم میگیره بعد دردها .لطفا کسی اگه درمان کرده راهنمایی کنید دکتر زیاد رفتم تاثیری نداشته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج