۱۱۱۱۷۹۵
۳۹ نظر
۵۰۲۹
۳۹ نظر
۵۰۲۹
پ

شاهکار برقی کادیلاک وارد بازار جهان شد

کادیلاک از نسخه تولیدی لیریک (Lyriq) رونمایی کرد. این نسخه تا حد زیادی به مدل مفهومی که سال قبل معرفی شد، وفادار باقی مانده و دامنه تغییرات در آن بسیار کم و ناچیز احساس می‌شود. پیمایشی بیش از ۴۸۰ کیلومتر با قدرت موتور ۳۴۰ اسب بخار از جمله شاخصه‌های مهم فنی اولین کراس اوور کادیلاک به حساب می‌آید.

دیجیاتو: کادیلاک از نسخه تولیدی لیریک (Lyriq) رونمایی کرد. این نسخه تا حد زیادی به مدل مفهومی که سال قبل معرفی شد، وفادار باقی مانده و دامنه تغییرات در آن بسیار کم و ناچیز احساس می‌شود. پیمایشی بیش از ۴۸۰ کیلومتر با قدرت موتور ۳۴۰ اسب بخار از جمله شاخصه‌های مهم فنی اولین کراس اوور کادیلاک به حساب می‌آید.

از نظر کادیلاک، لیریک حاصل ترکیب یک قرن نوآوری و آغاز عصری جدید است. در نمای روبرو، جلوپنجره کریستالی بزرگ و مشکلی رنگ لیریک را که در قسمت میانی میزبان لوگوی نورانی کمپانی است، می‌توان اصلی‌ترین المان موجود دانست. در کنار این جلوپنجره خوش‌فرم چراغ‌های باریک LED قرار دارند.

در نمای جانبی، لیریک بسیار پویا و هیجان‌انگیز طراحی شده؛ از جمله ویژگی‌های جذاب در این نما باید به دستگیره‌های در مخفی‌شونده، رینگ‎های ۲۰ اینچی زیبا که در صورت سفارش مشتری با نمونه‌های ۲۲ اینچی جایگزین می‌شوند، قوس زیبای سقف و شیب زیاد شیشه عقب اشاره کرد.

در نمای عقب شکل خاص چراغ‌ها بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می‌کند. ارتفاع زیاد سپر از سطح زمین و حجم‌پردازی‌های صورت گرفته روی درب عقب و طرفین سپر، از دیگر موارد قابل ذکر در این نما هستند.

کادیلاک لیریک ۴۹۹۶ میلیمتر طول، ۱۹۷۷ میلیمتر عرض، ۱۶۲۳ میلیمتر ارتفاع و ۳۰۹۴ میلیمتر فاصله محوری دارد. با چنین ابعادی، طول بدنه این کراس‌اوور برقی جدید ۴۶ میلیمتر کوتاه‌تر از XT۶ بوده، ولی فاصله محوری آن ۲۳۱ میلیمتر بیشتر است.

مثل نسل جدید اسکلید، کابین لیریک نیز بسیار مدرن طراحی شده است. بی‌شک نمایشگر بزرگ ۳۳ اینچی حاضر در پشت فرمان سه‌شاخه زیبا که تا میانه‌های داشبورد امتداد پیدا کرده، جذاب‎‌ترین عنصر حاضر در این بخش است. این نمایشگر ساختاری یکپارچه دارد و به گفته کادیلاک می‌تواند بیش از یک میلیارد رنگ مختلف را نمایش دهد.

طراحی منحصر بفرد دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع و کنسول میانی که حالتی معلق دارد، از ویژگی‌های جالب کابین لیریک هستند. بد نیست اشاره کنیم این خودرو از سیستم صوتی ساخت شرکت AKG با ۱۹ اسپیکر، تکنولوژی کلید دیجیتال و نسل بعدی سیستم فعال حذف صداهای مزاحم نیز بهره می‌برد.

قسمت بار کادیلاک لیریک حجمی برابر با ۷۹۳ لیتر دارد. با خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به ۱۷۲۳ لیتر افزایش پیدا می‌کند. فضای پای سرنشینان ردیف دوم هم ۱۰۰۶ میلیمتر اعلام شده است.

کراس‌اوور برقی کادیلاک ابتدا با باتری لیتیوم یونی ۱۰۰ کیلووات ساعتی راهی بازار خواهد شد. این باتری موتور الکتریکی نصب شده روی اکسل عقب را تغذیه می‌کند. این موتور ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در رابطه با شتاب یا سرعت فعلا حرفی به میان نیامده، اما کادیلاک می‌گوید این نسخه از لیریک قادر خواهد بود مسافتی در حدود ۳۰۰ مایل (۴۸۳ کیلومتر) را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد.

لیریک از فناوری شارژ سریع با حداکثر نرخ ۱۹۰ کیلووات پشتیبانی می‌کند و تنها با ۱۰ دقیقه توقف در ایستگاه شارژ پرسرعت انرژی لازم برای پیمایش ۱۲۲ کیلومتر مسافت در باتری آن ذخیره می‌شود. با شارژ ۳۰ دقیقه‌ای، این خودرو می‌تواند تا ۳۱۴ کیلومتر مسافت را طی کند.

به ازای هر ساعت شارژ خانگی با ماژول ۱۹.۲ کیلوواتی، انرژی لازم برای پیمودن مسافت ۸۴ کیلومتری در باتری لیریک ذخیره می‌شود. این رقم برای شارژر ۱۱.۵ کیلوواتی ۵۰ کیلومتر برد به ازای هر ساعت شارژ است. پریزهای ۱۲۰ ولتی هم در هر ۶۰ دقیقه فقط ۵.۶ کیلومتر به دامنه حرکتی لیریک اضافه می‌کنند.

اگرچه لیریک در آغاز عرضه فقط در نسخه محور عقب محرک قابل انتخاب خواهد بود، ولی مدیران کادیلاک تایید کرده‌اند که در آینده نسخه چهار چرخ محرک نیز در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. این کراس‌اوور الکتریکی به مکانیسم رانندگی از طریق یک پدال و همچنین تکنولوژی Regen on Demand هم مجهز خواهد شد. این تکنولوژی به راننده اجازه می‌دهد از طریق یک پدال روی فرمان، شدت کاهش سرعت خودرو را تنظیم کند.

سیستم رانندگی نیمه‌خودران سوپر کروز دیگر تکنولوژی مهمی است که لیریک از آن بهره خواهد برد. این سیستم امکان رانندگی بدون دخالت دست در بیش از ۳۲۱ هزار کیلومتر از اتوبان‌های آمریکا و کانادا را برای رانندگان فراهم می‌کند.

و اما قیمت؛ کادیلاک از ماه سپتامبر (شهریور) و با دریافت ۵۹,۹۹۰ دلار سفارشات مشتریان برای لیریک را خواهد پذیرفت. این کراس‌اوور سبز در اسپرینگ هیل تنسی تولید می‌شود، روند تحویل سفارشات نیز برای نیمه دوم سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است.

ناگفته نماند کادیلاک قصد دارد از سال ۲۰۳۰ به یک برند تمام الکتریکی تبدیل شود. به همین خاطر پس از لیریک این برند لوکس آمریکایی چند مدل برقی دیگر معرفی خواهد کرد. احتمال می‌رود مدل برقی بعدی با نام سلستیک (Celestiq) رونمایی شود.

شاهکار برقی کادیلاک وارد بازار جهان شد

شاهکار برقی کادیلاک وارد بازار جهان شد

شاهکار برقی کادیلاک وارد بازار جهان شد

شاهکار برقی کادیلاک وارد بازار جهان شد

شاهکار برقی کادیلاک وارد بازار جهان شد

شاهکار برقی کادیلاک وارد بازار جهان شد

شاهکار برقی کادیلاک وارد بازار جهان شد

شاهکار برقی کادیلاک وارد بازار جهان شد

شاهکار برقی کادیلاک وارد بازار جهان شد

شاهکار برقی کادیلاک وارد بازار جهان شد

شاهکار برقی کادیلاک وارد بازار جهان شد

شاهکار برقی کادیلاک وارد بازار جهان شد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 11/5 ميليون

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    فقط ماشینهای اروپایی، مدلهای آمریکایی زشت و یغور هستند

    پاسخ ها

    • naser

      بلندبگومرگ بر...

    • بدون نام

      همه طراحان مدیران ارشد سایپا ایران خودرو ‌رو به زور بدی کارخونه کادیلاک مهره وپیچ هم نمیدن دستشون سفت کنند چون اونم گند میزنن توش

    • بدون نام

      دستت به گوشت نمیرسه

    • بدون نام

      همونش هم ارزو هستش خانم یا اقای محترم
      پراید هم ارزو شده دررابطه با اروپا نظر میدی

    • بدون نام

      ثبت نام در قرعه کشی پیش فروش تیبا، ساینا، وانت نیسان، اونم اگه سند خودرو به اسمتون نباشه خداااااااا

    • امید هذیانی

      بابابزرگ من تو دربار کار می کرد بادبزن بود(اعلضرت رو باد میزد) کادیلاک سوار میشد چی بودیم چی شدیم

    • بدون نام

      مصرف انرژیشون هم زیاده

    • بینام

      پرایدم ارزوست

  • بدون نام

    پنجاه سال پیش کادیلاک سوار میشدن ایرانی ها الان چی

    پاسخ ها

    • بدون نام

      باز ناشکری کردی؟... الآن پراید سوار میشن که این آهن قراضه در مقابلش هیچه! اگر بنز رو با پراید مقایسه می کردین یه چیزی ولی خواهشاً کادیلاک رو مقایسه نکنین... اصلاً قابل قیاس با پراید، پارس، سمند، 405،تندر و... نیست.

    • بدون نام

      الان هم ایرانی ها سوار میشن
      بیا زعفرانی تا ۱۰۰ بنز BMW پورشه نشونت بدم که از کادیلاک بهترن

    • عارف

      الان پراید.. پژو قاتل میلیونها ایرانی

    • بدون نام

      الان پراید

    • بدون نام

      فقط خدم و حشم دربار کادیلاک سوار می شدند آشپزها و بادبزنها و اون جماعتی که تو دربار بودند و الان هم قربون صدقه اون دوران میشن.خخخخ ما خونه هم نداشتیم

  • بدون نام

    امریکای با وجدان کاری با اخلاق جهانخوار دوست داشتنی

    پاسخ ها

    • حمید

      اینا دسترنج جوانهای آسیاییه نه آمریکایی های نژاد پرست

    • بدون نام

      آخرش دو متر در دو متره حالا هی قربون امپراتوری پول و کفر بشو

    • بینام

      حماسه حضورشونم دیدید ۲۰۰ میلیون توانتخابات شرکت کردند تو قرنطینه نفری ۲۰ میلیون به مردمش دادند

  • مرادبیک

    خدایاتوبه به خواب طایفه مونم نمیادفقط عکسهاش تماشامیکنیم بازم نعمتیه

  • بدون نام

    خیلی خوبه فعلا خداحافظ این ماشین ما راه نمیره یک هفته خانم معلم

  • بدون نام

    وااای دارن چی میسازن اینا خوشبحال مردمشون

  • بدون نام

    باز فحش بده به امریکا بگو دیگه روت میشه

    پاسخ ها

    • بدون نام

      مرگ بر امریکا بخاطره سیاستهایش ن بخاطره علم صنعتش

    • بدون نام

      مگه ما چشممون به این دو روز دنیای حقیره؟

  • بدون نام

    پراید سمند میلی خخخخخخ

  • گمنام

    شرکت سایپا هم شاهکار جدیدشو معرفی کرده پرایدوانت اپشنال

  • بدون نام

    ما هم از پراید 1400

  • بدون نام

    و همچنان پراید

    پاسخ ها

    • بینام

      فقط زندگی سلحشورانه جمع کنید برید

  • سعید

    ((کادیلاک قصد دارد از سال ۲۰۳۰ به یک برند تمام الکتریکی تبدیل شود.))
    اونها کجا هستن و ما کجا !
    حالا باز یه عده بیان و شعار مرگ بر آمریکا سر بِدَن

    پاسخ ها

    • بدون نام

      چین هم گفته تا ۲۰۳۰ همه ماشین هام برقی میشن
      درود بر چین

  • بدون نام

    واقعا کارشان درست است.

  • بدون نام

    یا خود خدااا

  • زریاب

    ممنونم در تمام ابعاد زندگی ما ایرانیها عقب افتاده ایم ، مردم را روشن کنید عالیست . خداخیرتان دهد

  • بدون نام

    خودروی برقی،بسیارزیبا،دانش روبه پیشرفت آینده.خوشابه حالشان

    پاسخ ها

    • بینام

      ما هنوز مازوت میسوزونیم برای تولید برق

  • بدون نام

    واقأ ما کجای این دنیا هستیم تا کی باید حسرت داشته های دنیا را بخوریم با این همه ثروتی که داریم خودمون میخایم وگرنه هیچ حکومتی نمیتونه ملتی را بدبخت بکنه ملت بیدارم آرزوزست

  • بدون نام

    یادش به خیر ما هم یه زمانی کادیلاک سوار می‌شدیم

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج