جاباما
۱۰۷۹۳۲۷
۸۷۱۱۵
۸۷۱۱۵
پ

متخصص ایمپلنت دندان کیست؟ | ویژگی‌ها و نحوه انتخاب

متخصص ایمپلنت دندان یا ایمپلنتولوژیست، پزشکی است که علاوه بر دوره های عمومی دندان پزشکی، سال های معینی را در زمینه ی گرفتن تخصص جراحی فک و کاشت دندان، گذرانده است و دارای تجربه و مهارت فراوان در جراحی ایمپلنت های دندانی است.

برترین‌ها: زیبایی دندان‌ها و لبخند تاثیر به سزایی بر زیبایی ظاهر هر فرد دارند. ایمپلنت دندان یکی از اصلی‌ترین روش‌های اصلاح طرح لبخند، بستن فاصله میان دندان‌ها و جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته است. از همین رو انتخاب یک دندانپزشک متخصص در زمینه ایمپلنت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. متخصص ایمپلنت دندان دارای ویژگی‌هایی است که او را از دیگر متخصصین دندانپزشکی متمایز می‌سازد.

دندانپزشکان بسیاری در زمینه ایمپلنت دندان و پروتز‌های دندانی به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند و همین موضوع سبب گشته که انتخاب بهترین متخصص از میان آن‌ها دشوارتر باشد. در ادامه این مطلب با برترین‌ها همراه باشید تا در ابتدا اطلاعاتی کلی در ارتباط با ایمپلنت دندان و نحوه انتخاب ایمپلنتولوژیست با شما در میان بگذاریم.

متخصص ایمپلنت دندان کیست؟ | ویژگی‌ها و نحوه انتخاب

ایمپلنت دندان چیست؟

دندان انسان‌ها ممکن است بنا به دلایل مختلفی از جمله پوسیدگی دندان، از بین رفته و نیاز به جایگزینی دندان دیگری باشد. یکی از بهترین و محبوب‌ترین روش‌های جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته، کاشت دندان و یا ایمپلنت است. ایمپلنت‌ها ظاهری مشابه دندان‌های حقیقی انسان‌ها دارند و می‌توانند با پر کردن جای خالی دندان‌ها زیبایی را به لبخند انسان‌ها بازگردانند.

ایمپلنت دندان دارای ۳ بخش فیکسچر، اباتمنت و روکش ایمپلنت می‌باشد. فیکسچر که بخش اصلی ایمپلنت دندان می‌باشد به صورت پیچی از جنس تیتانیوم است که در استخوان فک افراد کاشته می‌شود و به نوعی نقش ریشه دندان فرد را ایفا می‌کند. در واقع فیکسچر نوعی ریشه دندان است که برخلاف ریشه دندان‌های حقیقی ذات زنده ندارد و از فلز ساخته شده است.

دومین قسمت بسیار مهم ایمپلنت دندان، اباتمنت نام دارد. اباتمنت قسمتی از ایمپلنت است که رابط بین فیکسچر و پروتز یا روکش ایمپلنت به حساب می‌آید. اباتمنت‌ها نیز نوعی پیچ هستند که کمی بالاتر از خط لثه قرار می‌گیرند و به فیکسچر متصل می‌شوند. سپس روکش ایمپلنت روی این اباتمنت قرار می‌گیرد.

سومین قسمت از ایمپلنت دندان، پروتز یا روکش دندانی نامیده می‌شود. پروتز‌های دندانی ظاهری کاملا مشابه دندان‌های حقیقی انسان‌ها دارند و به نوعی تاج دندان به حساب می‌آیند. این پروتز‌ها می‌توانند جنس مختلفی داشته باشند.  متخصص ایمپلنت دندان بهترین جنس پروتز را روی دندان شما قرار خواهد داد.

متخصص ایمپلنت دندان کیست؟

متخصص ایمپلنت دندان یا ایمپلنتولوژیست، پزشکی است که علاوه بر دوره های عمومی دندان پزشکی، سال های معینی را در زمینه ی گرفتن تخصص جراحی فک و کاشت دندان، گذرانده است و دارای تجربه و مهارت فراوان در جراحی ایمپلنت های دندانی است. مهم ترین ویژگی یک متخصص ایمپلنت خوب داشتن تجربه و مهارت بالا در جراحی ایمپلنت دندان است. یک متخصص ایمپلنت طی سه الی چهار سالی که برای گرفتن تخصص مورد نظر خود اقدام کرده، یاد گرفته که چگونه انواع جراحی های پیچیده و کاشت های پیچیده ی دندان را برای مراجعین خود انجام دهد. این افراد با توجه به دانش و تجربه ای که دارند، می تواند یک طرح درمان مناسب و موفقیت آمیز را در ارتباط با ایمپلنت دندان های شما، اجرا نمایند.

تفاوت متخصص ایمپلنت و دندانپزشک در چیست؟

اکنون که به صورت کلی با ایمپلنتولوژیست یا یک متخصص ایمپلنت دندان آشنا شدید، لازم است تا تفاوت کار این فرد را با یک دندانپزشک بدانید. به صورت کلی شما لازم است تا هر 6 ماه یکبار به یک دندانپزشک مراجعه کنید تا از میزان سلامتی دندان‌های خود مطلع شوید. این کار معمولا زیر نظر دندانپزشکان عمومی صورت می‌گیرد و تشخیص انواع بیماری‌ها و راهکارهای درمانی را پیش می‌برند.

بعد از تشخیص بیماری و راهکارهای درمانی ممکن، لازم است تا این دندانپزشکان بیمار را به متخصص مربوطه در هر حوزه ارجاع دهند. در برخی از شرایط ممکن است خود دندانپزشک در یک زمینه تخصص داشته باشد و بتواند تا درمان مشخص شده را انجام دهد. در شرایطی دیگر نیز ممکن است نیاز به ارجاع به همکاران دیگر داشته باشد. انواع ایمپلنت یکی از این تخصص‌ها بوده که لازم است بیماران به متخصص آن که ایمپلنتولوژیست نام دارد ارجاع داده شوند زیرا با مراجعه به این متخصصان می‌توانند درمان کامل‌تر و دقیق‌تری را داشته باشند. متخصصانی که همگی علاوه بر مدرک دندانپزشکی عمومی، چند تخصص دیگر را نیز فرا گرفته اند.

اصلی‌ترین ویژگی‌های متخصص ایمپلنت دندان

برای انجام هر کاری کمک گرفتن از بهترین گزینه‌ها می‌تواند سبب گرفتن نتایج بهتر در آن حوزه گردد. درمان‌های دندانپزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و یافتن گزینه‌های خوب و متخصصین با تجربه در این زمینه‌ها می‌تواند رضایت بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد.

 متخصص ایمپلنت دندان ویژگی‌هایی دارد که او را از سایر متخصصین این حوزه متمایز می‌سازد. برخی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها به شرح زیر هستند:

داشتن مهارت بالا در جراحی کاشت دندان

اگر ‌پزشک شما تخصص و مهارت نداشته باشد نباید خود و سلامتی تان را به دست او بسپارید. کاملا طبیعی است که نباید به دندانپزشکی که در این زمینه تخصص ندارد مراجعه کنید. مهارت نداشتن دندانپزشک معالج سبب می شود علاوه بر حل نشدن مشکل، شما درگیر دیگر‌ مشکلات فکی و دندانی شوید. مشکلاتی که روی سلامتی تاثیر منفی بگذارد و حتی باعث افسردگی و مشکلات روحی نیز شود.

تجربه کافی در حوزه ایمپلنت

 متخصص ایمپلنت، سال‌ها در این حوزه فعالیت داشته است و ایمپلنت‌های بسیاری را جایگزین دندان‌های از دست رفته افراد کرده است. پس در نتیجه به خوبی با این نوع درمان آشناست و می‌تواند به بهترین نحو این درمان را انجام دهد.

متخصص ایمپلنت دندان کیست؟ | ویژگی‌ها و نحوه انتخاب

مدرک معتبر از بهترین دانشگاه‌ها

 متخصص ایمپلنت دندان کسی است که فارغ‌التحصیل دانشگاه معتبر باشد و دارای دانش کافی در حوزه دندانپزشکی باشد.

به روز بودن متخصص ایمپلنت دندان

 متخصص ایمپلنت دندان باید علاوه بر مدرک دانشگاهی خود دوره های پیشرفته و آزاد را در زمینه تکنولوژی پیشرفته ایمپلنت بگذراند تا بتواند همیشه به روز باشد و از علم دنیا اطلاعات داشته باشد. بهترین دندانپزشک ایمپلنت باید از جدیدترین مقالات و تحقیق های علمی آگاهی داشته باشد و از روش های نوین و تکنیک های روز دنیا نیز مطلع باشد.

داشتن مراجعینی از سایر دندانپزشک‌ها

متخصص ایمپلنت مراجعین و بیمارانی از سایر دندانپزشک‌ها دارد. اگر یک دندانپزشک، بیمار خود را به دندانپزشک دیگری ارجاع دهد، این بدان معناست که این دندانپزشک در حوزه مورد نظر، عملکرد بسیار خوبی دارد.

توانایی انجام هر نوع ایمپلنت

متخصصین حرفه‌ای در حوزه ایمپلنت قادر به انجام ایمپلنت دندان روی هر بیماری می‌باشند. پس بهتر است هیچگونه بهانه‌ای در این مورد از پزشک خود نپذیرید.

توانایی انجام ایمپلنت یک روزه

 متخصص ایمپلنت می‌تواند ایمپلنت دندان را به صورت فوری و در یک روز نیز انجام دهد. البته این در شرایطی است که تراکم استخوانی بیمار نیز برای انجام ایمپلنت یک روزه کافی باشد.

استفاده از تجهیزات مدرن

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک متخصص حرفه‌ای در زمینه ایمپلنت دندان، استفاده از تجهیزات مدرن و نو در زمینه دندانپزشکی و ایمپلنت دندان می‌باشد. این تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته و مدرن می‌توانند باعث گرفتن نتایج بهتر از ایمپلنت دندان شوند. دندانپزشکی با لیزر می‌تواند تاثیر به سزایی بر نتیجه حاصل از ایمپلنت دندان داشته باشد.  متخصص ایمپلنت از لیزر نیز برای انجام ایمپلنت استفاده می‌کند.

متخصص ایمپلنت دندان کیست؟ | ویژگی‌ها و نحوه انتخاب

در کنار تمام نکات و ویژگی‌های گفته شده، متخصص ایمپلنت باید ویژگی‌های رفتاری خاصی نیز داشته باشد تا بتواند بیمار خود را از برخی جهات دیگر خارج از موارد درمانی، راضی نگاه دارد. برخی از خصوصیات اخلاقی  متخصص ایمپلنت دندان به شرح زیر هستند:

  • رعایت بهداشت
  • احترام به بیماران
  • وقت شناسی
  • برخورد صحیح با بیماران و پرسنل
  • درک شرایط اقتصادی بیمار
  • دلسوز و مهربان باشد

با در نظر گرفتن ویژگی‌های گفته شده می‌توانید انتخاب کامل و صحیحی داشته باشید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

نحوه انتخاب متخصص ایمپلنت دندان

دندانپزشکان بسیاری به انجام ایمپلنت به صورت تخصصی می‌پردازند و همین موضوع سبب گشته که انتخاب  متخصص ایمپلنت دندان دشوارتر گردد. برای یافتن  متخصص ایمپلنت دندان می‌توانید ابتدا از افرادی که پیشتر تحت درمان ایمپلنت دندان قرار گرفته‌اند، پرس و جو کنید و ازتجربیات آن‌ها در این حوزه بهره‌مند شوید.

متخصص ایمپلنت دندان کیست؟ | ویژگی‌ها و نحوه انتخاب

یافتن یک متخصص حرفه‌ای در زمینه ایمپلنت، زیبایی و سلامت دندان شما را تضمین خواهد کرد. پس لازم است در انتخاب متخصص نهایت دقت را به کار گیرید و با آگاهی کامل نسبت به انتخاب متخصص ایمپلنت اقدام نمایید.

تحقیق از آشنایان

یکی از روش های یافتن متخصص ایمپلنت دندان این است که از آشنایانی که تجربه کاشت ایمپلنت دندان داشته اند سوالاتی بپرسید که بتواند به جمع بندی شما کمک کند سوالاتی مانند:

  • آیا به مشکلاتی که در طول مدت درمان برایتان یش می‌آمد، پاسخ های کاربردی داده اند؟
  • نحوه برخورد پزشک و تیمش با شما چگونه بود؟
  • چه مزایا و خدماتی اضافه تر از دندانپزشکتان دیده اید؟
  • چرا از دندانپزشک معالجتان راضی هستید؟

جستجو در فضای مجازی

اگر دوست یا آشنایی ندارید که کاشت ایمپلنت دندان را انجام داده باشد، میتوانید از نظرات بیماران دندانپزشک مورد نظرتان در اینترنت مطلع شوید، یا به شبکه های اجتماعی آن ها مانند اینستاگرام و ... مراجعه کنید. با این کار میتوانید یک نتیجه گیری کلی انجام دهید تا متوجه شوید که شرایط فعالیت دندانپزشک مورد نظر به چه صورت است. 

بررسی نمونه کارهای متخصص ایمپلنت

برای انتخاب  متخصص ایمپلنت دندان، لازم است حتما نمونه کارهایی که متخصص از بیماران خود در وب سایت یا صفحات اجتماعی مانند اینستاگرام دارد را ببینید. اگر نمی توانید آنها را به صورت آنلاین پیدا کنید به کلینیک آنها مراجعه کنید.

مزایای مراجعه به متخصص ایمپلنت دندان

بدیهی است که کمک گرفتن از افراد متخصص در زمینه‌های مختلف، مزایای بسیار زیادی را با خود به همراه دارند. کمک گرفتن از متخصص ایمپلنت نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. برخی از اصلی‌ترین مزایای مراجعه به  متخصص ایمپلنت دندان به شرح زیر می‌باشند:

  • استفاده از ابزار به روز و روش‌های نوین
  • افزایش شانس موفقیت ایمپلنت دندان
  • جلوگیری از آسیب رساندن به لثه‌ها و سایر دندان‌ها
  • استفاده از بهترین برند‌های ایمپلنت دندان

انجام ایمپلنت فوری دندان نیازمند شرایط خاصی است. اگر تمایل به ایمپلنت فوری دندان هستید، مطلب زیر را بخوانید.

متخصص ایمپلنت دندان کیست؟ | ویژگی‌ها و نحوه انتخاب

متخصص ایمپلنت دندان از چه نوع ایمپلنتی استفاده می‌کند؟

بسیاری از متخصصین ایمپلنت از یک نوع به خصوص ایمپلنت برای تمام بیماران خود استفاده می‌کنند، اما بهترین متخصص ایمپلنت دندان از ایمپلنت‌های مختلفی استفاده می‌کند و انتخاب ایمپلنت را به برعهده خود بیمار می‌گذارد. یک متخصص ایمپلنت حرفه‌ای از باکیفیت‌ترین انواع ایمپلنت استفاده می‌کند. از آن جایی که قیمت ایمپلنت‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است، بهتر است متخصص ایمپلنت انتخاب نوع را بر عهده خود بیمار بگذارد.

سعی کنید به سراغ متخصصی بروید که از ایمپلنت‌های مختلف استفاده کرده و حق انتخاب را به شما دهد. بهترین متخصص ایمپلنت دندان همچنین ویژگی‌های انواع ایمپلنت را با شما در میان می‌گذارد تا بتوانید با آگاهی کامل بهترین انتخاب را داشته باشید.

هزینه ایمپلنت توسط متخصص ایمپلنت دندان

به طور کلی هزینه ایمپلنت دندان می‌تواند به عوامل مختلفی وابسته باشد. بدیهی است که یکی از تاثیرگذارترین عوامل بر هزینه ایمپلنت دندان، میزان تخصص دندانپزشک است.  متخصص ایمپلنت دندان، هزینه معقولانه‌ای را به عنوان دستمزد دریافت می‌کند و به شما این اطمینان را می‌دهد که ایمپلنت با نهایت دقت و بهترین کیفیت انجام پذیرد.

برای تعیین هزینه مشخص و دقیق ایمپلنت توسط  متخصص ایمپلنت دندان، باید مورد معاینه قرار گیرید. متخصص ایمپلنت ابتدا وضعیت فک و دندان شما را بررسی می‌کند و پس از انجام معاینات هزینه ایمپلنت را با شما در میان می‌گذارد. معقولانه‌ترین هزینه ایمپلنت دندان از حدود 6 تا 19 میلیون تومان بر اساس برند و فرد بیمار متغیر است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج