۱۰۶۹۹۵۹
۱۹ نظر
۱۸۸۹۴۶
۱۹ نظر
۱۸۸۹۴۶
پ

محتوای حمایت‌شده

ایمپلنت یک روزه چیست و هزینه آن چقدر است؟

در ایمپلنت یک روزه نیازی به مراجعه تعداد جلسات مکرر نیست چراکه در همان روز با روکش موقت دندان های از دست رفته جایگزین خواهد.

برترین‌ها: ایمپلنت (Implant) یکی از اصلی‌ترین روش‌ها برای جایگزین سریع دندان های از دست رفته و بستن فاصله میان دندان‌ها به حساب می‌آید، اما یکی از بزرگ‌ترین معایبی که این روش دارد، طول درمان طولانی مدت می‌باشد. ایمپلنت یک روزه برای حل این مشکل به وجود آمد و به سرعت توانست به محبوبیت در میان مردم برسد. در این روش درمانی، جای خالی دندان، در یک روز با پایه ایمپلنت و تاج دندانی پر می‌شود. به طوری که گویا دندانی از دست نداده‌اید.

ایمپلنت یک روزه یا ایمپلنت فوری اگرچه هزینه بیشتری نسبت به ایمپلنت‌های معمولی دارد، اما روش مناسب‌تری برای افرادی است که نمی‌توانند بازه زمانی ۴ الی ۹ ماه را منتظر بمانند تا ایمپلنت جایگزین دندان از دست رفته‌شان شود و طول درمان کوتاه را ترجیح میدهند. در ادامه این مطلب با برترین‌ها همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با ایمپلنت یک روزه، مزایای آن، مراحل انجام آن و همچنین هزینه انجام این ایمپلنت با شما در میان بگذاریم.

ایمپلنت یک روزه چیست و هزینه آن چقدر است؟

ایمپلنت چیست؟

دندان افراد ممکن است به دلایل مختلف از جمله کهولت سن، پوسیدگی دندان و یا شکستگی از بین برود. در این مواقع بهترین روش برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته، کاشت دندان و یا ایمپلنت (Implant) می‌باشد. اگرچه ممکن است ایمپلنت‌های دندان مقاومت دندان‌های اصلی را نداشته باشند، اما می‌توان گفت بهترین گزینه برای پر کردن جای خالی دندان‌های از بین رفته به حساب می‌آیند.

در این روش درمانی پیچ کوچکی از جنس تیتانیوم داخل استخوان فک فرد قرار می‌گیرد و روی پیچ تاج دندانی قرار می‌گیرد که ظاهری کاملا مشابه دندان‌های اصلی دارد. به پیچ و یا همان قسمت پایینی ایمپلنت، فیکسچر گفته می‌شود و قسمت تاج دندان اباتمنت نام دارد.

از آن جایی که در کاشت دندان به روش ایمپلنت، لازم است برای مدتی فیکسچر، داخل دهان بماند تا با استخوان فک فرد متصل شده و جوش بخورد، این روش درمانی بسیار زمان‌بر به حساب می‌آید. معمولا بین ۴ الی ۹ ماه طول می‌کشد تا نتیجه نهایی از این روش حاصل شود، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که از ایمپلنت یک روزه کمک بگیرند. ایمپلنت‌های فوری و یک روزه توانسته‌اند به خوبی مشکل زمان‌بر بودن ایمپلنت‌های سنتی را رفع نمایند و مورد توجه افراد قرار گیرند. در ادامه بیشتر به معرفی ایمپلنت یک روزه دندان پرداخته‌ایم.

ایمپلنت یک روزه چیست و هزینه آن چقدر است؟

ایمپلنت یک روزه چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، کاشت دندان به روش ایمپلنت بسیار زمان‌بر می‌باشد و از همین رو بسیاری از افراد به کاشت دندان در یک روز روی می‌آورند. حال شاید برایتان سوال پیش آید که آیا واقعا ممکن است ایمپلنت در یک روز انجام شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله. در این روش پس از قرار گرفتن فیکسچر داخل استخوان فک فرد، تاج دندانی موقتی در همان روز و بلافاصله روی دندان قرار می‌گیرد تا زمانی که پایه ایمپلنت به خوبی با استخوان فک بیمار جوش خورده و به یکدیگر متصل شوند. این تکنیک در پاسخ به تقاضای بالای بیماران برای درمان سریع تر و عمل جراحی سریع توسعه یافته است.

پایه‌های ایمپلنت بسیار مقاوم و مستحکم می‌باشند تا جایی که می‌توانیم آن‌ها را مشابه ریشه‌های دندان اصلی بیمار تلقی کنیم. در ایمپلنت یک روزه، پس از قرار گرفتن این پایه داخل استخوان فک بیمار، نیازی نیست بیمار تا ۴ الی ۹ ماه بدون دندان باشد تا تاج دندان اصلی او آماده شود. به همین خاطر نیز روش ایمپلنت یک روزه از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است.

این که آیا شما گزینه مناسبی برای انجام ایمپلنت دندان هستید یا خیر باید پس از انجام معاینات توسط دندانپزشک انجام شود. به طور کلی می‌توان گفت که هر فردی با تراکم استخوان کافی و بافت دهان و دندان سالم، می‌تواند کاندید بسیار خوبی برای انجام ایمپلنت یک روزه دندان باشد.

مراقبت از دندان‌ها پس از انجام ایمپلنت یک روزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همچنین اگر عادت دندان قروچه دارید، بهتر است برای درمان آن اقدام نمایید تا دندان قروچه به ایمپلنت‌های دندانی شما آسیب نرساند.

هزینه ایمپلنت یک روزه (سال 1402)

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، هزینه ایمپلنت یک روزه از ایمپلنت‌های سنتی بیشتر است، اما در عین حال کارایی بیشتری نیز دارد. ممکن است افرادی غیر متخصص و یا کسانی که تخصص کمتری در زمینه ایمپلنت دارند، این جراحی را با هزینه‌های کم نیز انجام دهند، اما بهتر است بدانید که ایمپلنت دندان یکی از جراحی‌های حساس دندان به حساب می‌آید و بهتر است برای انجام آن از متخصص ایمپلنت کمک بگیرید.

 نام برند ایمپلنت یک روزه(فوری) کشور سازنده قیمت ایمپلنت یک روزه
بایوتم کره جنوبی ۱۱.۰۰۰.۰۰۰
IRES سوئیس-برزیلی ۱۳.۰۰۰.۰۰۰
ARGON سوئیس ۱۷.۰۰۰.۰۰۰
iti (Slactive) اشترومن سوئیس

22.000.000

بایو۳ آلمانی ۲۱.۰۰۰.۰۰۰

در صورتی که ایمپلنت شما در معرض دید باشد یکی از بهترین گزینه‌ها استفاده از ایمپلنت آلمانی است. ایمپلنت آلمانی همیشه جزو بهترین ایمپلنت‌های موجود در جهان بوده. کی از کشور‌هایی که جزو بزرگترین تولیدکنندگان ایمپلنت در دنیاست کشور آلمان است. آلمان از بزرگترین تولیدکنندگان اروپا و چهارمین کشور برتر در ساخت ایمپلنت است. از نظر کیفیت کشور آلمان ایمپلنت‌های بسیاری با کیفیتی تولید میکند که میتواند بازار ایمپلنت دندان را در جهان هدایت کند.

عوامل مؤثر بر قیمت ایمپلنت یک روزه

ایمپلنت های دندانی بسته به عوامل متعددی، قیمت های مختلفی در کلینیک های دندانپزشکی دارند. از مهم ترین عوامل تعیین کنده تعرفه و هزینه ایمپلنت یک روزه عبارت اند از:

ایمپلنت یک روزه چیست و هزینه آن چقدر است؟

جنس ایمپلنت یک روزه (فوری)

پایه ایمپلنت ها از جنس تیتانیوم ساخته می شوند که زیست سازگاری و مقاوت بالایی دارند. اما در برخی از موارد مانند وجود حساسیت به فلز بیماران نمی توانند از این ایمپلنت ها استفاده کنند. در این شرایط از ایمپلنت های زیرکونیا استفاده میشود که از متریال سرامیکی ساخته شده اند. ایمپلنت های زیرکونیا دارای زیبایی بیشتری هستند اما نمی توان آنها را به صورت گسترده در بازار پیدا کرد. در نتیجه جنس ایمپلنت و نوع متریال از عوامل مهم تعیین هزینه ایمپلنت یک روزه است.

ایمپلنت یک روزه چیست و هزینه آن چقدر است؟

کشور سازنده ایمپلنت

ایمپلنت دندان دارای محبوبیت بسیار زیادی است به همین دلیل برند های مختلفی در کشورهای متفاوت اقدام به ساخت ایمپلنت های دندان کرده اند. می توان گفت کشور های متفاوتی دارای صنعت ایمپلنت سازی هستند که همین مورد باعث می شود برندهای بسیار زیادی دارای ایمپلنت دندان باشند. این برندها دارای قیمت های مختلفی هم هستند.

تجربه و تخصص دندان‌پزشک در کاشت ایمپلنت یک روزه

تجربه و تخصص جراح دندان‌پزشک در کاشت ایمپلنت یک روزه یکی از عوامل اصلی است که بر قیمت جراحی ایمپلنت دندان تاثیر می‌گذارد. به طور کلی، جراحان با تجربه‌تر هزینه بیشتری دریافت می‌کنند. با این حال، به دلیل اینکه ایمپلنت دندان یک روش بسیار پیچیده هستند، توصیه نمی‌شود که بیماران به دنبال ارزان‌ترین گزینه باشند. انجام این کار در نهایت منجر به هزینه بیشتری خواهد شد.

تعداد واحد ایمپلنت یک روزه

تعداد واحد ایمپلنت های مورد نیاز هزینه‌های کلی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. بیمارانی که تنها به یک ایمپلنت برای جایگزینی یک دندان نیاز دارند، نسبت به بیمارانی که نیازمند چهار ایمپلنت یا بیشتر برای جایگزینی کل دندان‌های از دست رفته هستند، هزینه کمتری می‌پردازند.

ایمپلنت یک روزه چیست و هزینه آن چقدر است؟

هزینه های جانبی ایمپلنت

همانطور که همه ما می دانیم هر درمانی دارای قیمت مخصوص به خود است اما ایمپلنت دندان دارای برخی از هزینه های جانبی نیز هست که بر قیمت نهایی ایمپلنت دندان تاثیر می گذارد. مانند:

جراحی لیفت سینوس

بیمار برای انجام ایمپلنت دندان نیازمند میزان خاصی از تراکم استخوان است تا بتواند از این درمان استفاده کند. باید گفت برخی از بیماران دارای استحکام و تراکم کافی در استخوان فک بالایی خود نیستند به همین دلیل پزشک معالج از جراحی لیفت سینوس استفاده می کند.

کشیدن دندان

در برخی از موارد در ناحیه ی که قرار است از ایمپلنت استفاده شود دندانی وجود دارد که بر طبق نظر پزشک باید کشیده شود. کشیدن این دندان نوعی درمان جانبی به حساب می آید که دارای هزینه مخصوص به خود است.

پیوند استخوان

همانطور که بیان کردیم میزان و استحکام استخوان فک در ایمپلنت دندان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر بیمار دارای تراکم و استحکام کافی در استخوان فک نباشد باید از درمان های جانبی مخصوص استفاده نماید. می توان گفت بسته به شرایط بیمار هزینه پیوند و بازسازی استخوان متفاوت است. به همین دلیل نمی توان قیمت مشخصی را برای پیوند استخوان که یک درمان جانبی است بیان کرد.

ایمپلنت یک روزه چیست و هزینه آن چقدر است؟ایمپلنت یک روزه چیست و هزینه آن چقدر است؟

آیا می توان هزینه ایمپلنت یک روزه را به صورت اقساط پرداخت کرد؟

ایمپلنت دندان هزینه های بالا و متفاوتی دارد به همین دلیل شاید برخی از افراد نتوانند این هزینه ها را پرداخت نمایند. اما نگران نباشید زیرا اکثر کلینیک های دندان پزشکی پرداخت اقساطی برای هزینه ایمپلنت دندان را برای بیماران خود فراهم کرده اند..

آیا پرداخت هزینه ایمپلنت دندان یک روزه از طریق بیمه امکان‌پذیر است؟

به صورت کلی می توان گفت دو نوع بیمه می تواند هزینه ایمپلنت دندان یک روزه را تا حدی تحت پوشش قرار دهند. 

اولین مورد بیمه تکمیلی است که بسته به سقف تعهدات خود تا حدی هزینه ایمپلنت را پرداخت می کند. البته به یاد داشته باشید برای دریافت هزینه از بیمه تکمیلی باید به مراکز طرف قرار داد آن مراجعه کنید یا هزینه درمان را به صورت کامل پرداخت نمایید و بعد از آن با تحویل مدارک مربوط به بیمه، هزینه این درمان را تا حدی دریافت کنید.

دومین مورد بیمه حوادث است. اگر شما تحت حادثه خاص دندان های خود را از دست بدهید و دارای بیمه حوادث باشید این بیمه هزینه ایمپلنت دندان را به شما پرداخت می کند. به صورت کلی می توان گفت قیمت ایمپلنت با بیمه مقداری کمتر از حالت عادی و بدون استفاده از بیمه است.

ایمپلنت یک روزه دندان مناسب چه کسانی است؟

به طور کلی ایمپلنت دندان می‌تواند برای هر فردی که قصد دارد جای خالی دندان‌های از دست رفته خود را پر کند، مناسب باشد. اما برخی افراد کاندیدهای بهتری برای انجام ایمپلنت یک روزه هستند. برخی از بهترین کاندیدها برای انجام ایمپلنت یک روزه دندان به شرح زیر هستند:

  • کسانی که فک آن‌ها دارای تراکم استخوانی بالایی است
  • کسانی که برای جایگزینی ایمپلنت به جای دندان از دست رفته نمی‌توانند چند ماه منتظر بمانند.
  • کسانی که از سلامت دهان و دندان برخوردار باشند
  • کسانی که دندان قروچه و مشکل جویدن نداشته باشند.
  • کسانی که سیگار و دخانیات استعمال نمی کنند.
  • کسانی که به بیماری‌های خود ایمنی مبتلا نباشند.

ایمپلنت یک روزه چیست و هزینه آن چقدر است؟

مراحل انجام ایمپلنت یک روزه دندان

  • پس از معاینه و مشاهده عکس اشعه ایکس از دندان ها و فک ها و بررسی سلامت لثه، در صورتی که شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت را وجود داشته باشد، دهان بیمار بی حس می شود تا برای جراحی ایمپلنت دندان آماده شود.
  • لثه برش می خورد یا با پانچ سوراخ می شود تا روی استخوان باز شود.
  • با دریل دندانپزشکی سوراخ کوچکی در استخوان فک در محل تعیین شده ایجاد می شود. این سوراخ به تدریج با مته های مختلف بزرگتر می شود تا به ابعاد ایمپلنت دندان برسد.
  • ایمپلنت دندان که شبیه به یک پیچ کوچک و باریک است در داخل این سوراخ جای می‌گیرد.
  • پس از اتصال قطعه واسطه‌ ای به نام اباتمنت روی ایمپلنت، از ایمپلنت و سطح لثه قالب گیری می شود تا روکش دندان متناسب، برای بیمار ساخته شود.
  • سپس روکش دندان موقت که معمولا با دستگاه ها و فناوری‌های دیجیتال فورا طراحی و ساخته می شود، روی آن نصب می‌شود.
  • لثه بسته شده و در صورت لزوم بخیه می خورد تا اطراف ایمپلنت را بگیرد.

اصلی‌ترین تفاوت ایمپلنت‌های یک روزه با ایمپلنت سنتی و معمولی در همین است که در ایمپلنت‌های یک روزه تاج دندانی موقت با سرعت عمل بیشتر ساخته میشود و روی پایه ایمپلنت قرار می‌گیرد و فرد در مدت زمانی که فیکسچر به استخوان فک متصل می‌شود، بدون دندان نخواهد ماند.

لازم به ذکر است که اگر میزان تراکم، عرض و ارتفاع استخوان کم باشد، ممکن است فرد نیاز به انجام عمل پیوند استخوان پیش از انجام ایمپلنت یک روزه داشته باشد.

مزایای ایمپلنت یک روزه دندان

بدیهی است که این روش درمانی برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته از مزایای بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. یکی ازاصلی‌ترین مزایای ایمپلنت یک روزه دندان این است که در این روش دندان از دست رفته فرد در کوتاه‌ترین زمان ممکن جایگزین می‌شود و جای خالی دندان نمی‌تواند موجب کمتر شدن زیبایی لبخند و یا دهان افراد شود. برخی دیگر از مزایای ایمپلنت دندان یک روزه به شرح زیر می‌باشند:

  • ایمپلنت یک روزه دندان از جایگزین شدن سایر دندان‌های شما به جای دندان‌های از دست رفته جلوگیری می‌کند.
  • ایمپلنت دندان دارای طول عمر بسیار زیادی نسبت به سایر روش‌های درمانی برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته می‌باشد.
  • در صورتی که ایمپلنت شما با مشکلی مواجه شود، امکان جایگزینی آن وجود دارد.
  • پس از جایگذاری ایمپلنت یک روزه امکان تحلیل استخوان فک از بین می‌رود.
  • قدرت تکلم و جویدن غذا بلافاصله به بیمار بازمی‌گردد.
  • راحتی و کاربرد ایمپلنت یک روزه دندان بسیار بالاست.

البته لازم به ذکر است که ایمپلنت‌های فوری و یک روزه، اگرچه مزایای بسیار زیادی دارند، اما با معایبی نیز روبه‌رو هستند. به طور مثال می‌توان گفت که هزینه این ایمپلنت از ایمپلنت‌های سنتی و معمولی بیشتر است. اما لازم است بدانید که مزایای این روش به مراتب بیشتر و چشمگیر‌تر از معایب آن است و به همین خاطر پیشنهاد ما این است که اگر قصد کاشت دندان به روش ایمپلنت در مدت زمانی کوتاه را دارید، از روش ایمپلنت یک روزه کمک بگیرید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صادق

      هزینه فکه پایین چند در میاد

    • بدون نام

      با چسب یک دو سه ظرف یک ساعت تحویل میدن
      نه امپول میخواد نه درد داره

    • بدون نام

      چقدرخوب

    • بدون نام

      هزینه فک بالا چقدر میشه؟
      ممنون

    • حسن راد

      مدت 5 سال که کل دندان ها بر اثر خراب کشیدم اگر بخواهم کامل مثل تصویر 8 ایمپلنت در بالا و4 تا در پایین ویک دست کامل دندان بگدارم هزینه آن چقدر می شود

    • سمیه عباسی

      سلام قیمت ایمپانتهه چند است

    • فریدون

      سلام.چراقیمت ایمپلت یک ساعته را نمیگید.

      پاسخ ها

      • رسولی

        همه اینها رو گفتی برای خودت مشتری جمع کنی
        قیمتش هم برای ما بگو

    • بشیر

      هزینه فک بالا وپایین چقدر هزینه دارد

      پاسخ ها

      • محمد

        قیمت یکدست دندان بالا وپایین چقدر میشه

    • بشیری

      هزینه فک بالا وپایین چقدر است .

    • بدون نام

      گمون کنم برا هر یک دونش ۶م باید بدین برین به طرف وام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قیمت لطف کنید

    • خدیجه شولی از اصفهان

      سلام قیمت واقعی چند است متشکرم

    • حسن عظیمی

      حدود قيمت يک دست کامل چقدر می باشد

    • بی نام

      همه قیمت را برای مشکلشون سوال میکنند .چرا از پاسخ دادن تفره می روید؟؟؟؟؟؟

    • البرز

      بازهم قیمت رو نگفتیدددددددددد

    • یاور

      اخرش قیمت نگفتی فقط ازاول تااخر تبلیغ

    • ممد یخه ارو

      زنده یاد میناوند در همین مطب مبتلا به کرونا شد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج