جاباما
۱۰۵۷۴۱۲
۴ نظر
۵۰۱۸
۴ نظر
۵۰۱۸
پ

خودزنی برای فرار از مجازات!

عامل جنایت هولناک در بلوک ۴ منطقه قاسم آباد مشهد که به طرفداری از دایی اش وارد درگیری بین همسایگان مجتمع مسکونی شده بود، هنگام بازسازی صحنه قتل، راز خودزنی های وحشتناک را فاش کرد.

روزنامه خراسان: عامل جنایت هولناک در بلوک ۴ منطقه قاسم آباد مشهد که به طرفداری از دایی اش وارد درگیری بین همسایگان مجتمع مسکونی شده بود، هنگام بازسازی صحنه قتل، راز خودزنی های وحشتناک را فاش کرد.

ماجرای دلخراش این پرونده جنایی در بیست و نهم شهریور گذشته زمانی آغاز شد که تعدادی از اهالی ساکن در ساختمان بلوک ۴ بولوار حجاب مشهد به دلیل رعایت نکردن اصول همسایه داری و آپارتمان نشینی با یکدیگر دچار اختلاف شدند. در این میان مرد ۶۵ ساله ساکن در یکی از واحدهای بلوک ۴ به فردی که به طور مجردی در همان مجتمع سکونت داشت، یادآوری کرد که برخی اصول اخلاقی و اجتماعی را رعایت کند اما این تذکر به مذاق مرد مجرد خوش نیامد و با پاسخ های سربالا بر شدت اختلافات افزود.

به همین دلیل «س» (مرد مجرد) به همراه «و» (همسایه دیگر) نقشه ای کشیدند تا مرد ۶۵ ساله را که معترض بود به گونه ای تنبیه کنند. آنان با این ترفند به پشت بام مجتمع مسکونی رفتند و کابل آنتن منزل مرد ۶۵ ساله را قطع کردند.

سپس تکه کابلی را چون شلاق به دست گرفتند و در گوشه ای از پشت بام به کمین نشستند. وقتی مرد ۶۵ ساله برای عیب یابی آنتن به پشت بام رفت ناگهان مورد هجوم همسایگانش قرار گرفت و آن ها او را با ضربات کابل و مشت و لگد کتک زدند

. با سر و صدا و فریادهای دلخراش این مرد، همسر و فرزندانش به یاری او شتافتند ولی آن دو مرد، دیگر اعضای خانواده مرد ۶۵ ساله را نیز کتک زدند و این درگیری ها در ادامه به داخل مجتمع مسکونی کشید و در زیر پله های ساختمان تکرار شد. در همین حال بود که دو جوان پژو سوار نیز وارد بلوک ۴ شدند و به طرفداری از «س» پرداختند و به سوی خانواده مرد ۶۵ ساله حمله ور شدند.

در این میان ناگهان یکی از پژوسواران که جوانی ۳۶ ساله بود قمه ای وحشتناک را بیرون کشید و بی محابا به سوی زن و مرد (اعضای خانواده) هجوم برد. او ضربات قمه را بر پیکر چهار عضو این خانواده فرود آورد و همه آن ها را خون آلود نقش بر زمین کرد. دیگر مهاجمان با دیدن این صحنه هولناک، همگی از محل فرار کردند و به مکان نامعلومی رفتند.

با گزارش این حادثه به نیروهای امدادی و پلیس، دقایقی بعد چهار عضو این خانواده مجروح به بیمارستان طالقانی مشهد منتقل شدند اما تلاش کادر پزشکی برای نجات مهدی (پسر ۲۵ ساله این خانواده) به نتیجه نرسید و او بر اثر شدت عوارض ناشی از اصابت قمه جان سپرد با این حال زوج میان سال به همراه دختر نوجوان شان بستری شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

بنابراین گزارش، از سوی دیگر تحقیقات کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی احمدی نژاد (قاضی ویژه قتل عمد مشهد) درباره ماجرای این جنایت هولناک در حالی آغاز شد که کسی از دو مهاجم پژوسوار اطلاعی نداشت. ساعتی بعد گروه ویژه ای از کارآگاهان اداره جنایی با نظارت مستقیم سرهنگ شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی) وارد عمل شدند و مشخصات متهمان فراری را به مراکز انتظامی و نظامی اعلام کردند. در همین حال (س) مرد ۳۹ ساله به کلانتری پنج تن رفت و با نشان دادن اعضای خون آلود بدنش مدعی شد که در منطقه قاسم آباد مشهد هدف ضربات چاقو قرار گرفته است.

به همین دلیل و با هوشیاری رئیس کلانتری این مرد شاکی دستگیر و تحویل کارآگاهان اداره جنایی شد.

او که ابتدا مدعی بود توسط مرد ۶۵ ساله ساکن در بلوک ۴ هدف ضربات چاقو قرار گرفته است، در بازجویی های تخصصی به ناچار حقیقت ماجرا را لو داد و گفت: این خودزنی ها را برای فرار از مجازات انجام دادیم اما من قاتل نیستم. او ادامه داد: زمانی که با حسن (مرد ۶۵ ساله) و دیگر اعضای خانواده او درگیر شدیم، خواهرزاده ام به همراه دوستش از راه رسیدند و مجتبی (خواهرزاده) با ضربات چاقو آن ها را مجروح کرد.

در پی اعترافات این مرد ۳۹ ساله، بلافاصله قاضی احمدی نژاد دستور دستگیری عاملان این جنایت را صادر کرد تا این که حدود ۴۸ ساعت بعد، کارآگاهان با همکاری ویژه گروهی از کارشناسان اداره اطلاعات جنایی آگاهی به ردیابی متهمان پرداختند و مجتبی (متهم به قتل) را به همراه دوستش درحالی دستگیر کردند که سوار پراید بودند و به سمت مخفیگاه شان در یکی از باغ های اطراف مشهد حرکت می کردند.

خودزنی برای فرار از مجازات!

با انتقال متهمان به مقر انتظامی تحقیقات از آنان آغاز شد و مجتبی به صراحت ارتکاب قتل را پذیرفت. او در بازسازی صحنه جنایت نیز که با دستور قاضی شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد انجام شد ، مقابل دوربین قوه قضاییه ایستاد و به تشریح ابعاد دیگری از این جنایت هولناک پرداخت.

در بازسازی صحنه قتل ابتدا سرهنگ حمیدفر (افسر پرونده) خلاصه ای از محتویات پرونده و همچنین اقاریر متهمان در مراحل بازجویی مقدماتی را شرح داد. سپس مجتبی (متهم به قتل) با معرفی کامل خود به قاضی احمدی نژاد گفت: آن روز دایی ام با من تماس گرفت و گفت که با همسایه اش درگیر شده است.

من هم به همراه دوستم سوار خودروی پژو شدیم واز پنج تن به منطقه قاسم آباد رفتیم که دیدم همه آن ها زیر پله های مجتمع مسکونی جمع شده اند. دیگر نفهمیدم چه می کنم، با کارد بزرگی که همراه داشتم به طرف آن ها حمله کردم و وقتی دیدم خون آلود روی زمین افتاده اند از ترس فرار کردیم و به منزل مادرم در منطقه پنج تن مشهد رفتیم. آن جا بود که نقشه کشیدیم برای فرار از مجازات خودزنی کنیم تا وانمود شود اول آن ها ما را با چاقو زده اند اما وقتی دایی ام در کلانتری دستگیر شد من فهمیدم که پلیس به سراغم می آید به همین دلیل از خانه مادرم گریختم و در باغ یکی از دوستانم مخفی شدم.

خودزنی برای فرار از مجازات!

«س» متهم دیگر پرونده نیز گفت: به خاطر تذکراتی که حسن (همسایه ۶۵ ساله) می داد خیلی ناراحت بودم و با «و» (همسایه دیگر) تصمیم گرفتیم او را کتک بزنیم. بار اول او را با قطع کردن سیم آنتن به پشت بام کشاندیم و با هم درگیر شدیم و با دخالت اعضای دیگر خانواده اش این درگیری شدت گرفت. وقتی پلیس ۱۱۰ به محل آمد من ادعا کردم که همسایه آنتن ما را از پشت بام به پایین انداخته است که با هم اختلاف پیدا کردیم.

پلیس هم با صورت جلسه محل را ترک کرد اما با رفتن پلیس من به خواهرزاده ام زنگ زدم و با آمدن او و دوستش به محل دوباره درگیری شروع شد که این بار پسر ۲۵ ساله حسن بر اثر ضربات چاقو جان سپرد و دیگر اعضای خانواده اش نیز مجروح شدند.

با اعترافات صریح متهمان و به دستور قاضی احمدی نژاد، بازسازی صحنه قتل پایان یافت و چهار متهم این پرونده جنایی روانه زندان شدند تا تحقیقات بیشتر درباره جزئیات این نزاع مرگبار در پلیس آگاهی و زیرنظر سرهنگ بهرامزاده (رئیس اداره جنایی آگاهی) ادامه یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دوباره مشهد؟!

    • یا حق

      موقع اعدام به دایی عزیزت بگو به دادم برس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بنظر من این پسره اصلا قابل اصلاح نیست ولی فردا گروه سازش دست بکار میشن

    • بدون نام

      هروز مشهده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج