۱۰۴۸۴۰۷
۲ نظر
۲۸۱۳۱۹
۲ نظر
۲۸۱۳۱۹
پ

محتوای حمایت‌شده

ایمپلنت تخصصی دندان و انواع آن

ایمپلنت تخصصی دندان روشی موثر برای جایگزینی مادام العمر دندان‌های از دست رفته است که بهتر است توسط متخصص ایمپلنت و جراحی صورت گیرد. در این مطلب با مراحل و انواع ایمپلنت آشنا شوید.

برترین‌ها: آیا تا به حال در مورد آن تبلیغ معروف نخ دندان چیزی شنیده‌اید؟ همان تبلیغی را می‌گویم که سه تصویر از سه زوج مختلف را به مخاطبین نشان می‌دادند. از نظر تمام مخاطبین در نگاه اول تنها ایرادی که در تصاویربه چشم می‌خورد، این بود که دندان دو تا از مردان در دو تصویر متفاوت که نشان می داد، سیاه و پوسیده بود. غافل از این که تمام آن سه تصویر ایرادات بزرگ‌تر دیگری هم داشتند که با دقت بیشتر به چشم می آمدند. در یکی از تصاویر زن ۶ انگشت داشت. در تصویر دیگر دست زن روی شانه‌ی مرد اضافه بود و در آخری، مرد یک گوش نداشت! جالب اینجا است که تمام این‌ها از چشم مخاطبین دور مانده بود در ادامه به توضیح این موضوع می پردازیم!

ایمپلنت تخصصی دندان و انواع آن

شرایط استثنایی ایمپلنت اقساطی

با امکان پرداخت اقساط بدون ضامن

 ۱۰% تخفیف خدمات زیبایی در صورت پرداخت نقدی

ایمپلنت تخصصی دندان و انواع آن

همین حالا تماس بگیرید.

۰۹۹۰۲۷۲۲۲۵۹

این مثال را مطرح کردم که بگویم یک دندان پوسیده یا خراب و سیاه شده حتی بیشتر از نقص عضو در افراد از نظر مردم قابل دیدن است و به طور مشخص به چشم می آید. پس واضح است که چقدر سلامتی دندان‌ها بر زیبایی چهره تاثیر دارد.

یکی از مسائلی که در ارتباط با دندان‌ها در بین افراد  مطرح می‌شود، از دست دادن یک یا چند دندان می‌باشد که برای خیلی از افراد بسیار سخت و غیر قابل تحمل است و تاثیر آن بر روی چهره اشخاص غیر قابل انکار است.

خوشبختانه امروزه با ایمپلنت و پروتز دندان که به روش های بسیار پیشرفته و با تکنولوژی به روز انجاممی شود می‌توان مشکلات بی‌دندانی را تا حد قابل قبولی برای افراد متقاضی برطرف  کرد. ایمپلنت تخصصی دندان حاصل آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا است و عارضه‌ی خاصی هم در بر ندارد. به عبارت بهتر ایمپلنت دندان و جراحی برش لثه به خوبی می‌تواند نقش دندان‌های اصلی را تا پایان عمر برای شخص بیمار ایفا کند.

ایمپلنت تخصصی دندان چیست؟

اگر به عکس‌های مختلف ایملپنت تخصصی دندان با دقت نگاه کنید، ممکن است در نگاه اول آن‌ها را چیزی عجیب و خطرناک بدانید. اما شمایل پایه‌ی فلزی ایمپلنت ازجنس تیتانیوم و کاملاً با سلول‌های بدن سازگار است و می تواند بدون اینکه مشکل و بیماری ای ایجاد نماید به جای دندان از دست رفته، در درون استخوان فک قرار می‌دهند.

ایمپلنت دندان نه تنها زیبایی لبخند زدن را به طورطبیعی و خوب به شما هدیه می‌دهد. بلکه کارایی دندان طبیعی را دارد و با آن به راحتی می‌توانید هر نوع غذایی را که دلتان بخواهد بجوید. در ضمن سن کاشت دندان در مردان از ۱۸ سالگی و در زنان از ۱۵ سالگی می‌باشد.

جهت مشاهده نمونه‌های بیشتر از اینستاگرام بازدید کنید.

Keyhan_kaj_dental@

ایمپلنت تخصصی دندان و انواع آن

انواع ایمپلنت تخصصی دندان

قطعات ایمپلنت دندان انواع بسیاری دارد و همین قضیه باعث می‌شود دندان‌پزشکان انتخاب‌های مختلفی برای کاشت دندان در هر کس داشته باشند.

ایمپلنت تخصصی دندان بر اساس موقعیت و روش و شکل، در یک یا دو مرحله جایگزین می‌شود و بر همین اساس هم در انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شود.

روش ساب پریواستیل

این نوع ایمپلنت، تک مرحله‌ای است که با استفاده از فیکسچر بر روی استخوان فک و درون لثه قرار می‌گیرد. این نوع ایمپلنت برای افرادی کاربرد دارد که ارتفاع استخوانی کافی ندارند.

روش اندواستیل

این نوع ایمپلنت تخصصی را در جراحی‌های دو مرحله‌ای استفاده می‌کنند. ایمپلنت اندواستیل یااندوستیال  به طور مستقیم روی استخوان فک قرار می‌گیرد که بهترین جایگزین برای دندان مصنوعی متحرک یا بریج محسوب می‌شود.

این نوع ایمپلنت در انواع اشکال مختلف یافت می‌شود: پیچی، استوانه‌ای یا صاف و تیغه‌دار.

روش تک مرحله ای

در این روش از ایمپلنت بلندتری استفاده می‌کنند که بعد از جراحی از سطح لثه بیرون می‌زند. به همین دلیل دیگر نیازی به جراحی دوم نیست. سپس، بعد از سپری شدن دوره‌ی التیام، اباتمنت و تاج را بدون نیاز به جراحی بر روی ایمپلنت جایگذاری می‌کنند.

روش دو مرحله ای

ایمپلنت دو مرحله‌ای بسیار رایج است. در این نوع ایمپلنت تخصصی، ایمپلنت روی استخوان فک و در زیر لثه جایگذاری می‌شود. سپس لثه را بخیه می‌زنند. بعد از التیام ناحیه‌ای که ایمپلنت کاشته شده است، سطح روی لثه را در همان محل باز می‌کنند تا اباتمنت را متصل کنند.

طبق تحقیقات، میزان موفقیت در هر دو ایمپلنت تک مرحله‌ای و دو مرحله‌ای یکسان است. اما این که کدام نوع ایمپلنت مناسب شما است، سوالی است که باید از جراح خود بپرسید و از او مشورت بگیرید. لازم به ذکر است در مواردی که نیاز به دقت خیلی بالایی دارد، ایمپلنت و ترمیم با هم و طی یک مرحله جراحی انجام می‌شود؛ که تشخیص این موارد هم به عهده‌ی جراح شما است.

ایمپلنت تخصصی دندان و انواع آن

اقدام‌ها قبل از ایمپلنت تخصصی

  • گام اول در انجام ایمپلنت، یافتن افراد متخصص است. بهتر است فردی را پیدا کنید که سابقه و تجربه‌ی بالا در ایمپلنت به صورت تخصصی داشته باشد.
  • قبل از شروع مراحل اولیه، برای ارزیابی جامع فک و دهان به دندانپزشک خود مراجعه میکنید و اشعه ایکس از ساختار دهانی گرفته می شود. 
  • اگر بیماری خاصی مثل مشکلات قلبی دارید، حتماً باید با متخصص قبل از عمل مشورت کنید.
  • در صورت مصرف دارو‌های خاص هم باید این مسئله را با متخصص ایمپلنت در میان بگذارید.
  • حتما یک ساعت قبل از انجام عمل جراحی یک عدد مسکن بسیار قوی استفاده کنید.
  • چند روز قبل از جراحی غذا‌های مقوی و سبک بخورید.
  • استرس و نگرانی را از خود دور کنید.
  • از مصرف داروهای رقیق کننده خون پیش از عمل سه الی پنج روز خودداری نمائید.
  • شما موظف هستید سه روز پیش از جراحی ایمپلنت از دهان‌شویه استفاده کنید.
  • شب پیش از روز جراحی باید استراحت کافی داشته باشید

ایمپلنت تخصصی دندان و انواع آن

اقدام‌ها بعد از ایمپلنت تخصصی

  • به هیچ عنوان سیگار نکشید، زیرا ممکن است باعث ایجاد عفونت شود.
  • نباید آب دهان خود را بمکید یا تف کنید.
  • غذا و نوشیدنی داغ نخورید و ننوشید تا محل جراحی درد نگیرد.
  • نباید از نوشیدنی های گازدار، نوشابه، الکل و سیگار استفاده داشته باشید.
  • به علائم خود در این شرایط توجه داشته باشید. تب، عفونت نباید بیش از دو روز ادامه پیدا کنند. در این صورت سریعا دندانپزشک خود را در جریان بگذارید.
  • برای کاهش تورم و قرمزی روی صروت خود از کمپرس گرم استفاده داشته باشید.
  • رعایت بهداشت دهان و دندان را فراموش نکنید.

شرایط استثنایی ایمپلنت اقساطی

ارائه وام خدمات زیبایی دندانپزشکی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان، بدون ضامن

 ۱۰% تخفیف خدمات زیبایی در صورت پرداخت نقدی

ایمپلنت تخصصی دندان و انواع آن

همین حالا تماس بگیرید.

۰۹۹۰۲۷۲۲۲۵۹

ایمپلنت تخصصی دندان و انواع آن

معایب ایمپلنت تخصصی دندان

به طور معمول معایب و عوارض ایمپلنت odgd شایع نیست و به طور واضح به نحوه مراقبت های بعد از ایمپلنت، بهداشت دهان و دندان و همچنین انتخاب درست متخصص بستگی دارد. با این حال احتمال تجمع میکروبی و به دنبال آن ایجاد التهاب و تحلیل استخوان های فک و لثه در صورتی که بیمار با رعایت نکردن بهداشت بستری برای رشد میکروب فراهم کند و آزمایشات قبل از ایمپلنت انجام نشود، ممکن است وجود داشته باشد.

مزایای ایمپلنت تخصصی دندان

به طور کلی، ایمپلنت به عنوان بهترین راه حل برای جایگزینی دندان های از دست رفته شناخته شده است و با دندان های طبیعی افراد هیچ گونه تفاوتی ندارد. علاوه بر این مزایای دیگری که ایمپلنت دندان به همراه دارد بدین شرح است:

  • بهتر شدن ظاهر دندان: ایمپلنت های دندانی مثل دندان های اصلی می باشد چه از لحاظ ظاهر و چه از لحاظ حسی که در دهان به بیمار می دهد.
  •  سهولت در صحبت کردن: با استفاده از ایمپلنتها به راحتی بیماران میتوانندصحبت کنند و مشکلات  دندان مصنوعی را ندارند.
  • آسایش بیشتر: چون ایمپلنت ها جزئی از وجود بیمار می شوند ناراحتی هایی دندان های مصنوعی را کاهش میدهند.
  • سهولت در غذا خوردن: ایمپلنت ها مثل دندان واقعی کار می کنند و اجازه می دهند که هر غذایی که بیماردوست دارد را میل نماید.
  • افزایش اعتماد به نفس: ایمپلنت های دندانی می توانند لبخند زیبا را به آنها برگردانند.
  • دوام بهتر: دوام ایمپلنت ها بالاست و چنین سال برای بیماران دوام می آورد.
  • افزایش سلامت دندان: برعکس روکش های دندانی که توسط پایه های دندانی ایجاد میشوند ، ایمپلنت ها دندان های دیگر را خراب نمی کند.

ایمپلنت تخصصی دندان و انواع آن

آیا جراحی ایمپلنت تخصصی درد دارد؟

این نگرانی قبل از انجام هر نوع جراحی وجود دارد، اما اگر متخصص ایمپلنت کارش را با دقت و سرعت عمل انجام دهد، جای نگرانی نیست.

از طرفی حتما قبل از جراحی بی حسی تزریق می‌شود که تاثیرش حتی تا چند ساعت بعد از عمل هم ادامه دارد. به علاوه مصرف آنتی بیوتیک‌ها و مسکن‌های بعد از عمل هم که توسط جراح تجویز می‌شود، به خوبی کارساز خواهد بود.

ایمپلنت تخصصی دندان چقدر هزینه بر است؟

معمولا اولین هزینه‌ای که قبل از جراحی از بیمار گرفته می‌شود صرف خرید قطعات لازم برای ایمپلنت می‌شود که از شرکت‌هایی وارد می‌شوند و متخصص ایمپلنت آن‌ها را خریداری می‌کند.

اما هزینه‌ی نهایی، همان دستمزد جراح ایمپلنت و تکنسین لابراتور به همراه هزینه‌های مربوط به تهیه‌ی مواد قالب‌گیری و خود لابراتور می‌باشد.

ایمپلنت تخصصی دندان و انواع آن

کلینیک دندانپزشکی دکتر کیهان قدیمی

  • جراح - دندانپزشک
  • تخصص در ایمپلنت و ارتودنسی و زیبایی
  • دکتر کیهان قدیمی؛ در سال ۱۳۷۸ از دانشکده دندانپزشکی تبریز فارغ التحصیل شده اند. دکتر قدیمی موسس اولین درمانگاه شبانه روزی و مدرن دندانپزشکی عمومی و تخصصی در شهرستان میانه هستند. حسن خلق و شهرت ایشان در انجام ایمپلنت و ارتودنسی منجر به مراجعه بسیاری از بیماران از سایر شهرستان‌های استان واشتهار این مرکز در شهرستان میانه گردید.
  • دکتر قدیمی برای گذراندن دوره‌های تخصصی به مدت ۱۰ سال در خارج از کشور و تحت نظر اساتید به نام دندانپزشکی در کشور‌های آلمان، فیلیپین، ایتالیا و آمریکا صرف زمان نمودند و دراین بین تجارب بسیار زیادی کسب نمودند.
  • درحال حاضر ایشان یکی از متبحرترین دندانپزشکان در انجام ارتودنسی در ایران هستند.
  • همچنین ایشان زیر نظر اساتید بین المللی به نام این رشته:
  • دکتر مک کارن متخصص ترمیم و زیبایی در شیکاگو
  • دکترکاملیا آرکانجلو رئیس دانشگاه دندانپزشکی رم آموزش دیده اند و افتخار شاگردی نزد اساتید فوق را داشته اند.
  • همچنین در زمینه زیبایی و ترمیمی نیز زیر نظر اساتید ایرانی:
  • دکتر طبری رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران
  • پروفسور علی یزدانی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی
  • دکتر مهدی جوان عضو هیات علمی دانشگاه همدان
  • دکتر حسین نواب بنیانگذار دانشکده دندانپزشکی
  • دوره‌های ترمیم و زیبایی دندان را در طی ۵ سال آموزش دیده اند، علاوه بر این ایشان در بیش از ۲۰۰ سمینار تخصصی داخلی و خارجی حضور داشتند.

شرایط استثنایی ایمپلنت اقساطی

با امکان پرداخت اقساط بدون ضامن

 ۱۰% تخفیف خدمات زیبایی در صورت پرداخت نقدی

برای نوبت دهی کلیک کنید.

ایمپلنت تخصصی دندان و انواع آن

همین حالا تماس بگیرید.

۰۹۹۰۲۷۲۲۲۵۹

ایمپلنت تخصصی دندان و انواع آن

جهت مشاهده نمونه‌های بیشتر از اینستاگرام بازدید کنید.

@Keyhan_kaj_dental

ایمپلنت تخصصی دندان و انواع آن

برای مشاوره در واتساپ کلیک کنید.

۰۹۹۰۲۷۲۲۲۵۹

ایمپلنت تخصصی دندان و انواع آن

سعادت آباد، روبروی صرافها(جنوبی)، پلاک، ٦٢طبقه ١، واحد ٤

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام ببخشید شما صفحه واتساپ هم دارید معرف کنید جهت ایمپلنت خدمت برسیم

    • مهدی نظاری

      سلام آدرس مطب کجااست جهت بردمسافت سوال پرسیدم باتشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج