پژو ۳۰۰۸ فیسلیفت با بروزرسانی جدید معرفی شد
رقابت در سگمنت کراساوورهای کامپکت در اروپا بسیار تنگاتنگ و نزدیک بوده و هر بندی قصد سهمخواهی بیشتری از این سگمنت پر طرفدار را دارد. کمپانی پژو هم در سگمنت کراساوورهای کامپکت و مینی، محصولات بسیار جذابی را راهی بازار کرده است.
خودرونویس: رقابت در سگمنت کراس اوورهای کامپکت در اروپا بسیار تنگاتنگ و نزدیک بوده و هر بندی قصد سهم خواهی بیشتری از این سگمنت پر طرفدار را دارد. کمپانی پژو هم در سگمنت کراس اوورهای کامپکت و مینی، محصولات بسیار جذابی را راهی بازار کرده است. کراس اوور پژو ۳۰۰۸ یکی از نمونههای موفق این سگمنت در اروپا بوده که هم اکنون نسل دوم آن در حال عرضه به بازار جهانی است و به واسطه طراحی زیبا و استایل جذاب، طرفداران زیادی پیدا کرده است.
پژو ۳۰۰۸ در سال ۲۰۱۷ جایزه خودروی سال اروپا را کسب کرد؛ ولی پژو برای اینکه جذابیت این کراس اوور کامپکت را برای مشتری حفظ کند این خودرو را دستخوش یک فیس لیفت میان دورهای قرار داده و آن را وارد فاز جدیدی کرده است.
استایل ظاهری
تغییرات اعمال شده در ظاهر ۳۰۰۸ فیس لیفت، این کراس اوور کامپکت را مشابه سایر محصولات جدید پژو کرده است. پژو با الهام از دندان نیش گربه، چراغهای جلوی جدیدی برای ۳۰۰۸ طراحی کرده که LEDهای روشنایی در روز آن به صورت تقریبا عمودی تا میان سپر جلو امتداد یافته اند. پیشتر مشابه این طراحی چراغ جلو را در خودروهایی همچون ۲۰۸ هاچ بک جدید، ۵۰۸ فست بک و همچنین پژو ۲۰۰۸ جدید دیده بودیم.
یکی دیگر از تغییرات بارز طراحی ۳۰۰۸ فیس لیفت نصب یک جلوپنجره به مراتب بزرگتر و بدون قاب است که تا قسمت زیرین چراغهای تغییر شکل یافته جلو امتداد یافته است. همچنین علاوه بر نصب لوگوی پژو در میان جلو پنجره، نشان ۳۰۰۸ روی لبه کاپوت نیز نصب شده که این سیاستی مشابه محصولات کلاسیک پژو مانند ۲۰۴ و ۵۰۴ بوده که چندین دهه از عرضه آنها میگذرد.
کابین
پژو کابین ۳۰۰۸ فیس لیفت را نیز تا حد زیادی به روزرسانی کرده است. این خودرو حال دارای یک نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی i-Cockpit به جای نمونه هشت اینچی قدیمی است. همچنین در پشت فرمان نیز یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی دیجیتالی با قابلیت شخصی سازی برای نشان دادن اطلاعات خودرو به راننده نصب شده است. همین دو اقدام موجب شده که داشبورد ۳۰۰۸ استایلی مدرن و به روز داشته باشد.
نسخههای مجهز به گیربکس اتوماتیک پژو ۳۰۰۸ به صورت استاندارد دارای یک کلید برای انتخاب مد رانندگی بین نرمال، اسپرت و بهینه هستند. پژو ۳۰۰۸ هیبرید هم به راننده این امکان را میدهد بین حالت الکتریکی، هیبرید، اسپرت و ۴WD یکی را انتخاب کند.
مشخصات فنی
پیشرانههای زیادی برای نصب روی ۳۰۰۸ وجود دارند. یکی از آنها یک موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربوشارژ با ۱۳۰ اسب بخار قدرت بوده که نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس شش سرعته دستی یا هشت سرعته خودکار به چرخها منتقل میشود. پیشرانه قدرتمندتر این خودرو یک نمونه ۱.۶ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر است که قادر به تولید ۱۸۰ اسب بخار قدرت بوده و این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعته خودکار به چرخها منتقل میشود.
نسخه دیزلی پژو ۳۰۰۸ فیس لیفت هم به یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر مجهز شده که قادر به تولید ۱۳۰ اسب بخار قدرت بوده که برای انتقال قدرت آن گیربکس دستی و اتوماتیک بسته به سفارش مشتری در نظر گرفته شده است.
توسعه دو مدل هیبریدی برای پژو ۳۰۰۸
دو مدل هیبریدی برای ۳۰۰۸ هم توسعه داده شده که نسخه ضعیفتر دارای سیستم انتقال قدرت جلومحرک بوده که از یک پیشرانه درونسوز ۱۸۰ اسب بخاری و یک موتور الکتریکی ۱۱۰ اسب بخاری و یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک بهره میبرد. این سیستم هیبریدی روی هم رفته بیشینه قدرت ۲۲۵ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر را تولید میکند. پژو ۳۰۰۸ هیبریدی قادر است طی ۸.۷ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
قدرتمندترین مدل هیبریدی ۳۰۰۸ هم از یک موتور بنزینی ۲۰۰ اسب بخاری، یک موتور الکتریکی ۱۱۰ اسب بخاری در اکسل جلو و یک موتور الکتریکی ۱۱۲ اسب بخاری در اکسل عقب بهره میبرد. این مدل تنها به صورت تمام چرخ محرک قابل سفارش بوده و نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس هشت سرعته خودکار به چرخها منتقل میشود. این سیستم هیبریدی روی هم رفته بیشینه قدرت ۳۰۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر را تولید میکند. این نسخه هیبریدی پژو ۳۰۰۸ قادر است طی ۵.۹ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یافته و بیشینه سرعت آن نیز ۲۳۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
هر دو مدل هیبریدی ۳۰۰۸، از یک پک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۱۳.۲ کیلووات ساعت بهره میبرند. این پک باتری ۳۰۰۸ را قادر ساخته تا مسافت ۵۶ کیلومتر را در مدل جلو محرک و ۵۹ کیلومتر در مدل تمام چرخ محرک به صورت تمام الکتریکی طی کند.
پژو قصد دارد فروش ۳۰۰۸ فیس لیفت ۲۰۲۱ را تا پیش از پایان سال جاری در اروپا آغاز کند.
نظر کاربران
مبارک صاحبش!
پاسخ ها
باهاش حال نکردم
پراید خودمو ترجیح میدم
از کمپانی پژو انتظار طراحی در خور و شایسته میره،البته شاید خنده دار و مضحک به نظر بیاد اما خیلی بدنه با شاسی جور نیست ، حالا درسته اسمش فیس لیفته اماخیلی ارتفاعش نامتعادل بالاست یکم عرضش موجی و پهنه، کاپوت خیلی کشیده شده و هماهنگی با عقب نداره،از چراغهای عقبش هم نگم بهتره،خدایی طراحی داخلیش هم تو بازار رقابت ماشینهای آلمانی و ژاپنی در حد گاریه،
و ما همچنان موتور ef7و tu5رو باهم مقایسه میکنیم ببینیم کدوم مزخرفتر هست
قشنگ اما قیمتمش مناسب باش مردم بتونن بگیرن
پاسخ ها
خخخخخ
خخخ
یک ماشین نه چندان خاص ولی برای ما قشر متوسط بر خلاف قشر متوسط جوامع دنیا حسرت و دست نیافتنی ما قشر ضعیف و متوسط محکوم به نداشتنیم !!