سدان چینی جدیدی به ایران آمد
در چند وقت اخیر شاهد بودهایم که با وجود تحریمها، برخی خودروسازان داخلی به سمت مذاکره با برندهای چینی جایگزین رفتهاند و سعی دارند تا با عقد قراردادهای جدید، فعالیت تولیدی خود را ادامه دهند.
برترینها: در چند وقت اخیر شاهد بودهایم که با وجود تحریمها، برخی خودروسازان داخلی به سمت مذاکره با برندهای چینی جایگزین رفتهاند و سعی دارند تا با عقد قراردادهای جدید، فعالیت تولیدی خود را ادامه دهند. خودروهای چینی این روزها بیش از سایر خودروهای ساخت دیگر کشورها در بازار ایران جولان میدهند. با تحریم خودروسازی ایران در سالهای ۹۱ و ۹۲، چینیها بهترین استفاده را از انزوای صنعت خودروی کشور برده و نفوذشان را گستردهتر کردند.
در گذشتههای نه چندان دور هیچ یک از کمپانیهای خودروسازی جهان تصور نمیکردند که روزی خودروسازان چینی بتوانند تا این حد پیشرفت کنند. اغلب شرکتهای چینی در ابتدا تنها به کار مونتاژ قطعات برای خودروسازان اروپایی اشتغال داشتند و به طور مستقل هیچ خودروی تولید نمیکردند، اما کارکردن کنار خودروسازانی همچون فولکس واگن، ب ام و، مزدا و… باعث شد تا طی چند سال گذشته خودروهای چینی به سطح قابل قبولی از تکنولوژی ساخت خودرو دست پیدا کنند که در نتیجه آمار خوبی از خرید خودرو در داخل ایران را به خود اختصاص دادند.
طبیعتا نباید انتظار داشت که تمامی خودروسازان این کشور توانسته باشند همگام با تکنولوژی روز دنیا پیشروی کرده باشند، در واقع هنوز هم شرکتهای نوپا و ضعیفی وجود دارند که محصولات بسیار بیکیفیت و کپیشده از خودروسازان اروپایی را تولید میکنند. هماکنون در بازار کشور ما نیز بیش از دهها برند مختلف از خودروهای چینی عرضه میشوند و با وجود تمامی حاشیهها توانستهاند مشتریان زیادی را به سوی خود بکشانند.
در ابتدای ورود خودروهای چینی تقریبا تمامی افراد نسبت به خرید این خودروهای گمنام مقاومت از خود نشان میدادند، اما پس از مدت کوتاهی همزمان با افزایش خدمات، تنوع محصولات و شرایط بسیار خوب فروش، خودروهای چینی نیز توانستند اعتماد مشتریان داخلی را جلب کرده و به بازار خوبی دست پیدا کنند. بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده، پای سدان چینی جدیدی به بازار ایران باز شده است.
سدان جدید چینی درشهرک آزمایش
با توجه به این تصاویر، مشخص است که سدان جدیدی وارد شهرک آزمایش شده و گویا قرار است تا مجوزهای لازم برای عرضه و شمارهگذاری را دریافت کند. با دقت به این عکسها، میبینیم که نشان تجاری خودرو پوشانده شده و قطعا طرف ایرانی برنامه ندارد تا پیش از قطعی شدن برنامه تولید، معرفی را برای این سدان جدید داشته باشد.
با جستوجوی بیشتر در فضای وب، متوجه میشویم که این خودرو مربوط به کمپانی «سوئست» چین است.
این خودروساز چینی سالهای قبل در بازار ایران حضور داشته و به تولید ون مشغول بوده است. در چند ماه گذشته هم تصاویری از سایر محصولات این خودروساز در جادههای کشور منتشر شد و معلوم است که سوئست برنامه عرضه کراس اوورها و سدانهای جدیدی را در بازار ایران دارد. اما هنوز به صورت قطعی نمیتوان گفت که کدام خودروساز ایرانی مشارکت با این نشان چینی را در پیش گرفته و فعلا برخی گمانه زنیها در خصوص فعالیت برخی خودروسازان کرمانی با نشان سوئست مطرح شده است.
قیمت و مشخصات فنی
سوئست A۵ به عنوان یک سدان اقتصادی در بازار چین عرضه میشود و قیمتی کمتر از ۱۲هزار دلار را در اکثر بازارهای هدف این خودروساز شرقی دارد. A۵ که در رده سدانهای کلاس C قرار دارد، نمونه به روزتر سوئست V۵ است و تا حدی در بحث طراحی به روزتر از قبل به حساب میآید. سوئست A۵ به پیشرانه ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است و ۱۲۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۳ نیوتن متر در اختیار راننده میگذارد. جعبه دنده A۵ از نوع ۵ سرعته دستی است و میتوان این سدان چینی را با جعبه دنده CVT اتوماتیک هم سفارش گذاری کرد.
دو کیسه هوا، سانروف، کروز کنترل، تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، استارت دکمه ای، سیستم کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، چراغ روشنایی روز، سنسور نور و باران، تهویه اتوماتیک، جلو آمپر دیجیتال، آینههای تاشو برقی، سنسور باد لاستیک و… در سوئست A۵ دیده میشود.
منبع: راه صنعت و اسب بخار
نظر کاربران
خداییش کیف میکنه آدم طراحی ماشینای چینی رو میبینه و در مقابل ماشین ایرانی حال آدمو بهم میزنه ! این ماشین بیاد تو بازار زیر 400 میلیون نیست قیمتش
پاسخ ها
اگه توی گزارشی که نوشته باشین چین اولش تولیدای خوبی نداشته ولی به مرور خوب شده چدن میخواسته مطرح بشه حالا اگه تولیدکنندگان ایرانی هم بخواین میشه ولطفا اینقدر ناامیدانه ازایرانی نگین.ممنون
یعنی خاک عالم توسر خودروسازان داخلی بالاخص ایران خودرو و سایپا . سوابق این دوتا فرقون ساز و زمان تاسیس اونها رو با سازنده همین خودروساز چینی مقایسه کنید .
چه فایده وقتی اکثریت مردم نمیتونن بخرن
پاسخ ها
12هزار دلار با گمرکی 400الی500ملیون میشه
بابا یه ماشین درست کنی که خانواده ها کم بضاعت هم صاحبه یکی ماشین باشن همین تیبا به جای پراید ساختی قیمتش ۲۵ کارخانه ۳۰ بازار بفروش اخ تا کی قیمتها نجومی هست با قیمتهای که شما گذاشتی تو کشور همسایه میشه نو پیداکرد اونم تویو تا هر ماشین بخوای هست حتی شاسی بلند تو کشور ما ببین دلال خودروها راه انداختن
پاسخ ها
تیباجایگزین شده!
خودروهای چینی هرچندبی کیفیت ولی درطراحی ظاهرزیبایی دارند، بهترین خودروداخلی ظاهرا دنا است، ازدورازبی سلیقهای دادمیزندبدنه تولید داخل است ..
مرده شور چین و محصولاتش و ببرن واسه محصولات بی کیفیتش باید پول هم بدیم مملکت و دو دستی تقدیم کنیم تمام کشورها باید از چین غرامت بگیرن بابت کرونا
پاسخ ها
اتفاقاچینی هم خوبه
انصافا واردات ماشین های بی هویت چینی خیانت به پول ملت و کشور می باشد ماشین هایی که یکبار مصرف هستند و به خاطر مسئله جزئی قطعات آن به هیچ عنوان گیر نمی آید و مالک ماشین را متضرر میکند و حتی مالک مجبور میشود که خودروی خود را اوراق کند
پاسخ ها
بایدنمایندگی تاسیس شودومحصولاتش باگارانتی وپشتیبانی واردبازارشود!
محصولات چین همش آشغاله
پاسخ ها
یه زمانی آشغال بود. روز به روز دارن پیشرفت می کنند
الان عالیه،کپ همه اولی های دنیامیزنه ویک ششم قیمت!!!!کیفیت هم داره خوب میشه!
عکس سوم گویای همه چیز است که درکنار آت آشغال ونخاله های ساختمانی عکس گرفتن ! نهایت سوءاستفاده چینیها از تحریمها !
اصلا هم شبيه سراتو نيست
از اموزش به خودرو سازهاي كره اي به مونتاژ إشغالهاي چيني رسيديم!! تبريك . ...
خب چرا بنز و بی ام دابلیو و شورولت و... وارد نمیكنند؟ اینطوری هم مردم راضی هستند هم سطح كیفیت خودروهای داخلی به نسبت با اونها مقایسه میشه و بالا میره. این خودروهای داخلی كپی از كپی های چینیه معلومه كه اشغال از آب بیرون می آید
دوران خودروهای فرانسوی درایران فعلابپایان رسیده وغول چینی درزمینه خودرو،پیشرفت های شگرفی داشته وحالاکپی یانوآوری!محصولاتش عالی-زیباودوست داشتی شدن!
این شما واین هم ( سنده ) چینی .....
چین در ساخت خودرو الان داره پیشرفت میکنه و در آینده نه چندان دور صنعت خودرو به دست چینی ها می افته