جاباما
۱۰۰۸۰۹۵
۵۳۴۲
۵۳۴۲
پ

چرا باید در تابستان حتماً خانه را سم‌پاشی کنیم؟

با فرا رسیدن فصل تابستان و گرمای ناگهانی هوا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد وجود حشرات و یا بهتر است بگوییم افزایش وجود حشرات در خانه است. این مسئله در شرایط مختلف می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و اعضای خانواده را بسیار بی‌قرار و کلافه کند. یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌های از بین بردن حشرات استفاده از سم‌پاشی است.

برترین‌ها: با فرا رسیدن فصل تابستان و گرمای ناگهانی هوا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد وجود حشرات و یا بهتر است بگوییم افزایش وجود حشرات در خانه است. این مسئله در شرایط مختلف می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و اعضای خانواده را بسیار بی‌قرار و کلافه کند. به همین دلیل هم هر کسی به یک شکل با چنین مسئله‌ای برخورد می‌کند. اما یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌های از بین بردن حشرات استفاده از سم‌پاشی است. سم‌پاشی علاوه مزیت از بین بردن حشرات حتی می‌تواند جانوران موذی همچون سوسک و یا موش را هم از محل زندگی شما دور کند.

لزوم استفاده از روش سم‌پاشی در تابستان

اصولاً راه‌های سنتی و یا حتی جدید بسیاری برای از بین بردن حشرات وجود دارد، استفاده از قرص‌های حشره‌کش، اسپری حشره‌کش، استفاده از فراصوت و... همه و همه تا حدی می‌توانند حشرات را از محل زندگی شما دور کنند. اما اگر بخواهیم صادقانه به این موارد نگاه کنیم باید بگوییم که هیچ کدام از این گزینه‌هایی که پیش روی شما قرار می‌گیرند نمی‌توانند وجود حیوانات موذی و یا حشرات را به طور کل از محل زندگی شما حذف کنند. به همین دلیل هم هست که یکی از بهترین و نتیجه‌بخش‌ترین راهکار‌های از بین بردن حشرات، استفاده از سم‌پاشی در منازل و سایر اماکن است.

چرا باید در تابستان حتماً خانه را سم‌پاشی کنیم؟

راه‌های ورود حشرات موذی به خانه

یکی از اصلی‌ترین سؤالاتی که در ذهن افراد پیش می‌آید این است که اصلاً این حشرات موذی چگونه وارد خانه می‌شوند؟ در پاسخ باید بگوییم که به طور کلی راه‌های ورود حشرات موذی به داخل خانه بسیار متعدد و متنوع است. طبیعی است که حشرات و حیوانات موذی با ورود به اماکن و منازل مختلف به دنبال غذا هستند. با این حال گاهی نیز به شکل ناخواسته همراه با وسایل مختلف و یا حتی انتقال تخم به اماکن مختلف وارد می‌شوند. به طور کلی باید بگوییم که اصلی‌ترین راه ورود حشرات موذی به داخل خانه از طریق چاه فاضلاب، درز‌ها و حفره‌های موجود در خانه است، جا‌هایی مانند حفره‌های موجود در دیوار و...

علاوه بر این باید بگوییم که معمولاً حیوانات و حشرات موذی فضا‌های گرم و البته مرطوب را دوست دارند و به همین دلیل نیز غالباً آن‌ها را در فضا‌هایی مانند حمام و یا سرویس بهداشتی مشاهده می‌کنیم. البته آشپزخانه نیز یکی دیگر از فضا‌های موردعلاقه حیوانات موذی و حشرات به حساب می‌آید، جایی که هم گرم است و هم مرطوب و البته پر از مواد غذایی!

راه تشخیص وجود ساس در خانه

احتمالا در خانه‌هایی که ساس وجود دارند احتمال گزش حشره بر روی بدن ساکنین زیاد است و معمولا در طول شب حرکت کرده و بعد از گزش روی بدن قرمزی، تورم وخارش دارد. محل زندگی این حشرات تخت خواب‌ها، مبل و وسایل چوبی است. در اطراف تختخواب ومبل‌ها نشانه‌هایی از مدفوع ساس به شکل لکه‌های قهوه‌ای دیده می‌شود یا اینکه تخم و لارو حشره به شکل مروارید ریز و سفید رنگ بر روی وسایل چوبی مشاهده می‌شود.

بسیاری برای از بین بردن ساس در منزل از روش‌های سنتی استفاده می‌کنند. در حالی‌که بسیاری از این روش‌ها می‌توانند نتیجه کامل و درستی را در پی نداشته و یا در برخی موارد سموم استفاده شده برای از بین بردن آن‎ها باعث به خطر افتادن جان ساکنین خانه شود. به همین خاطر بهترین راهکار برای از بین بردن و ریشه‌کن کردن ساس از خانه ‌ها سپردن کار سم‌پاشی منزل به افراد متخصص در زمینه سم‌پاشی می‌باشد.

از بین بردن ساس و سوسک با سم‌پاشی

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد این است که چگونه می‌توان از شر ساس و سوسک خلاص شد. آن هم به شکلی که دیگر از برنگشتن این موجودات به طور کامل بتوان اطمینان خاطر حاصل کرد. استفاده از روش‌های سم‌پاشی می‌تواند در ریشه‌کن کردن چنین مشکلاتی نتیجه‌بخش باشد.

چرا باید در تابستان حتماً خانه را سم‌پاشی کنیم؟

معمولاً توصیه می‌شود که با کمک استفاده از سم‌پاشی، تمامی حفره‌ها درز‌ها با کمک این سموم پاک شود تا احتمال وجود حشراتی مانند ساس یا حتی سوسک نیز به طور کامل برطرف شود. امروزه از سم‌های مختلفی برای سم‌پاشی استفاده می‌شود که از میان آن‌ها می‌توان به انواع نباتی و شیمیایی اشاره کرد. همان‌طور که از نام سم‌های شیمیایی بر می‌آید این سم‌ها با داشتن موادی شیمیایی می‌توانند مشکلات و عواقبی را به دنبال داشته باشند. برای مثال آسیب رساندن به سلامت اعضای خانواده و حیوانات خانگی یکی از عواقب استفاده از چنین سم‌هایی به شمار می‌رود.

با این حال معمولاً برخی از عطاری‌ها نیز سم‌هایی دست‌ساز تولید می‌کنند. در چنین شرایطی از آنجایی که دوز مصرفی در نظر گرفته نشده و یا دستورالعمل‌های نادرستی صورت می‌گیرد استفاده از این سموم باعث آسیب رساندن به سلامت اعضای خانواده شده و همین‌طور در از بین بردن حشرات نیز هیچ تأثیری نخواهند داشت. البته لازم به ذکر است که استفاده از چنین سم‌هایی به خصوص در چاه‌های فاضلاب می‌تواند باعث بروز بیماری و نابودی میکروارگانیسم‌ها شده و به محیط‌زیست نیز آسیب وارد شود. به همین دلیل هم توصیه می‌کنیم که به‌هیچ‌وجه به سراغ چنین سم‌هایی نروید.

در چنین شرایطی استفاده از سم‌های نباتی و گیاهی می‌تواند در از بین بردن ساس و سوسک مؤثر واقع شده و نتیجه به مراتب بهتری نیز نسبت به سایر انواع روش‌های سم‌پاشی به دنبال داشته باشد.

تأثیر سم‌پاشی بر کودکان و حیوانات خانگی

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد برخی از روش‌های سم‌پاشی همچون سم‌پاشی‌های شیمیایی و یا سنتی می‌توانند بر روی سلامتی اعضای خانواده تأثیراتی را از خود به‌جا بگذارند. در این میان قطعاً کودکان و حیوانات خانگی نیز به مراتب حساس‌تر خواهند بود. به همین دلیل هم مجدداً توصیه ما استفاده از روش‌های سم‌پاشی گیاهی است، چراکه سم‌های نباتی به هیچ‌وجه سلامتی اعضای خانواده، از کودکان و میان‌سالان گرفته تا خانم‌های باردار و یا بیماران قلبی، کلیوی، ریوی و... را به خطر نمی‌اندازند.

چرا باید در تابستان حتماً خانه را سم‌پاشی کنیم؟

البته این ایمنی صرفاً مربوط به سم‌های نباتی استاندارد است، در غیر این صورت سم‌های گیاهی و نباتی غیراستاندارد و تائید نشده می‌توانند باعث بروز خطراتی همچون سقط‌جنین مشکلات پوستی، عصبی، تنفسی و... شوند.

نکات سم‌پاشی خانه

برای آنکه بتوانید در زمان سم‌پاشی منزل خود، خطرات را به حداقل برسانید باید نکاتی را مدنظر داشته باشید. برای مثال بهتر است که برای این کار حتماً به سراغ متخصصین و کارشناسان این امر بروید. شرکت‌های سم‌پاشی می‌توانند در این میان به کمک شما بیایند.

بهتر است که چند ساعت بعد از سم‌پاشی، خانه را خالی از سکنه کنید تا بخار و ذرات معلق سم در محیط از بین برود. به خاطر داشته باشید که سموم گیاهی استاندارد تا زمانی که مرطوب هستند همچنان می‌توانند باعث ایجاد مسمومیت شوند. به همین دلیل نیز توصیه ما این است که تا ۴۸ ساعت بعد از سم‌پاشی کودکان زیر ۶ سال، خانم‌های باردار، بیماران ریوی، کلیوی، افرادی با حساسیت و بیماری‌های پوستی و... را از محیط خانه دور کنید.

چرا باید در تابستان حتماً خانه را سم‌پاشی کنیم؟

این نکته نیز قابل ذکر است که برای سم‌پاشی خانه، نیازی به جمع کردن وسایل وجود نخواهد داشت. تنها کافی است رختخواب‌ها را در معرض نور خورشید و همین‌طور هوای آزاد قرار دهید. علاوه بر این بهتر است که بعد از انجام فرآیند سم‌پاشی و بازگشت به خانه، پنجره‌ها را باز بگذارید تا با گردش هوا در خانه احتمال بروز مشکلات تنفسی به حداقل برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج