۱۰۰۷۴۳۹
۲۴۱۳۰۰
۲۴۱۳۰۰
پ

محتوای حمایت‌شده

راهنمای جامع خرید فرش ماشینی | بررسی ۱۰ نکته مهم

خرید فرش به عنوان یکی از اصلی‌ترین المان‌ها و عناصر دکوراسیونی در هر خانه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است. جدا از آنکه داشتن یک فرش باکیفیت می‌تواند طول عمر استفاده از آن را تضمین کند، انتخاب درست فرش می‌تواند در زیبایی فضای خانه و شکل‌گیری دکوراسیون منزل بسیار تأثیرگذار باشد.

برترین‌ها: خرید فرش به عنوان یکی از اصلی‌ترین المان‌ها و عناصر دکوراسیونی در هر خانه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است. جدا از آنکه داشتن یک فرش باکیفیت می‌تواند طول عمر استفاده از آن را تضمین کند، انتخاب درست فرش می‌تواند در زیبایی فضای خانه و شکل‌گیری دکوراسیون منزل بسیار تأثیرگذار باشد. به همین دلیل نیز نمی‌توان و یا بهتر است بگوییم که نباید انتخاب و خرید فرش را دست‌کم گرفت. به همین دلیل نیز در این مطلب تصمیم داریم که به راهنمای خرید فرش ماشینی بپردازیم و شما را با نکات نکات مهم در خرید فرش ماشینی و همین‌طور صفر تا صد انتخاب و خرید فرش ماشینی آشنا کنیم.

راهنمای جامع خرید فرش ماشینی | بررسی 10 نکته مهم

راهنمای جامع خرید فرش ماشینی | بررسی 10 نکته مهمراهنمای جامع خرید فرش ماشینی | بررسی 10 نکته مهم

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس وب مراجعه نمایید.

www.iranmrcarpet.com

انواع فرش ماشینی

اگر به دنبال خرید فرش ماشینی هستید باید آمادگی آن را داشته باشید که با انواع متنوع و متفاوتی از این محصول روبه‌رو شوید. طبیعی است که هر کدام از انواع فرش ماشینی دارای ویژگی‌های مختص به خود هستند که مزایا و معایب مخصوص به خودشان را نیز شامل می‌شوند. در ادامه شما را با برخی از انواع فرش ماشینی آشنا خواهیم کرد:

۱. فرش ماشینی اکریلیک

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که این نوع از فرش‌های ماشینی در میان سایر انواع این فرش‌ها با اقبال بیشتری روبه‌رو هستند و پرفروش‌ترین آن‌ها نیز به حساب می‌آیند. الیاف موجود در این نوع از فرش ماشینی شبیه ب پشم است و غالباً نرمی و لطافت بالایی نیز برخوردار خواهند بود.

علاوه بر این باید اضافه کنیم که فرش ماشینی اکریلیک معمولاً دوام و ماندگاری خوبی دارد و به همین دلیل نیز بیشتر افراد در زمان خرید و انتخاب فرش ماشینی به دنبال این مدل می‌روند. به همین دلیل هم می‌توان انتظار داشت که فرش ماشینی اکریلیک به دلیل ماندگاری و سایر ویژگی‌های مثبت خود در میان سایر انواع فرش ماشینی از قیمت بالاتری برخوردار باشند.

راهنمای جامع خرید فرش ماشینی | بررسی 10 نکته مهم

یکی از ویژگی‌های دیگر فرش ماشینی اکریلیک که حتماً باید به آن اشاره کنیم این است که اگر آلودگی‌ها و لکه‌های روغنی بر روی این فرش بیفتد به راحتی قابل شست‌وشو نیست. با این حال هرگونه آلودگی و لکه‌ای که در آب حل شود را می‌توانید با خیال راحت از روی فرش ماشینی اکریلیک خود پاک کنید.

راهنمای جامع خرید فرش ماشینی | بررسی 10 نکته مهمراهنمای جامع خرید فرش ماشینی | بررسی 10 نکته مهم

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۷۵۳۷۵

۰۹۳۶۷۶۰۷۱۹۵

۲. فرش ماشینی پلی استر

این نوع از فرش‌های ماشینی به لحاظ آنکه درخشندگی و زیبایی زیادی دارند معمولاً با نام ابریشم مصنوعی شناخته می‌شوند. قیمت این نوع از فرش‌های ماشینی با وجود رنگ‌پذیری بهتری که دارد به نسبت فرش ماشینی اکریلیک و پشم به مراتب کمتر است. نکته دیگری که می‌توانیم در رابطه با فرش ماشینی پلی استر ذکر کنیم آن است که فرش بدون پرز و ضد حساسیت از الیاف پلی استر تهیه می‌شود که مهمترین مانع در برابر ایجاد حساسیت و آلرژی‌ها درخانواده است.

توصیه‌ای که برایتان داریم این است که از فرش ماشینی بدون پرز و ضد حساسیت پلی استر برای فضا‌هایی با حساسیت زیاد همچون اتاق خواب کودک و... استفاده کنید تا افراد محصوصا کودکان کمتر در معرض آلرژی و حساسیت تنفسی و پوستی قرار بگیرند.

از دیگر ویژگی‌های برخی از محصولات پلی استر، می‌توان به آنتی باکتریال بودن آن‌ها اشاره کرد. برخی کارخانه‌ها با فرآیند‌های خاصی، فرش پلی استر ضد باکتری و آنتی باکتریال تولید کرده اند که با مجوز‌های بهداشتی معتبر مانند نشان سیب سبز هم به بازار عرضه شده اند. فرش آنتی باکتریال مخصوصا برای خانه‌هایی که نوزاد یا کودک دارند بسیار مفید و حیاتی است و از جذب و تکثیر باکتری‌های بیماری زا جلوگیری می‌کند. فرش پلی استر همچنین بدون بو یا ضد بوی نا و نم گرفتگی و ضد حریق نیز هست که همه این نکات باعث می‌شود فرش مطمئنی به خانه ببرید.

راهنمای جامع خرید فرش ماشینی | بررسی 10 نکته مهم

۳. فرش ماشینی پلی پرولین

این نوع از فرش‌های ماشینی از الیاف مصنوعی ساخته شده‌اند و معمولاً هم ارزان‌قیمت هستند. از ویژگی‌های فرش ماشینی پلی پروپیلن می‌توان به جذب پایین رطوبت اشاره کرد. علاوه بر این باید بگوییم که این نوع از فرش‌های ماشینی نسبت به سایر مدل‌ها آسیب کمتری می‌بینند و در نتیجه طول عمر بیشتری را نیز برایتان به همراه خواهند داشت.

مسئله دیگری که باید اشاره کنیم این است که فرش ماشینی پلی پرولین لطافت و نرمی خود را زودتر از دست می‌دهند و در صورتی نیز که به لکه‌های روغنی آغشته شوند به همین راحتی‌ها تمیز نخواهند شد!

نکات خرید فرش ماشینی

به طور کلی باید بگوییم که علاوه بر آشنایی کامل با انواع فرش ماشینی، شما باید در زمان خرید و انتخاب فرش ماشینی مناسب خود نکات خرید این محصول را نیز مدنظر داشته باشید تا در نهایت بتوانید به انتخابی هوشمندانه و درست دست یابید.

1-تعداد گره‌های فرش ماشینی

یکی از مسائلی که باید در زمان خرید فرش ماشینی در نظر داشته باشید تعداد گره‌های فرش است. به طور کلی باید بگوییم که تعداد گره‌های فرش در هر متر را شانه فرش می‌نامند. معمولاً هر فرشی دارای دو تراکم عرضی و طولی است. به طور کلی شانه‌هایی که در بازار موجود هستند از تنوع بالایی برخوردارند. چنانچه شما می‌توانید برای خرید فرش ماشینی خود با انواع شانه‌های ۲۲۰، ۲۵۰، ۲۸۰، ۳۲۰، ۳۸۰، ۴۰۰، ۴۴۰، ۵۰۰، ۷۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰، ۱۵۰۰ و همین‌طور ۱۶۰۰ برخورد کنید.

2-تراکم بافت فرش ماشینی

مسئله دیگری که در زمان خرید فرش ماشینی اهمیت می‌یابد توجه به تراکم فرش است. به طور کلی تراکم فرش همان گره‌های طولی فرش ماشینی هستند که تنوع بسیار زیادی نیز دارند. معمولاً تراکم‌های فرش ماشینی در ۳۰۰، ۴۰۰، ۵۰۰، ۶۰۰، ۱۴۰۰۰، ۱۰۰۰، ۹۰۰، ۸۰۰، ۷۰۰، ۲۵۵۰، ۳۰۰۰، ۳۲۰۰ و همین‌طور ۴۵۰۰ رج خلاصه می‌شوند. طبیعی است که هرچه تراکم فرش ماشینی شما بالاتر باشد، فرش از استحکام و مقاومت بالاتری برخوردار خواهد بود.

3-رنگ زمینه فرش ماشینی

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، رنگ زمینه فرش ماشینی است. برای تشخیص رنگ پس زمینه فرش ماشینی کافیست به قسمت انتهایی حاشیه‌ی هر فرش دقت کنید.  رنگ نوار باریک دو سانتی متری که دور تا دور فرش کشیده شده، تعیین کننده زمینه رنگ فرش است.

4-در نظر گرفتن سبک زندگی برای انتخابی درست

در نظر گرفتن سبک زندگی برای انتخاب فرش یکی دیگر از مواردی است که در خرید فرش مهم به شمار می‌رود.منظور از سبک زندگی مواردی مثل پرجمعیت و کم جمعیت بودن خانواده، داشتن رفت و آمد زیاد و کم، محل استفاده از فرش در خانه  است که هر یک از این موارد می‌تواند بر روی طول عمر فرش تاثیرگذار باشد.

5-نوع فرش ماشینی

فرش‌های ماشینی دارای انواع متفاوتی هستند که هر یک از این انواع دارای ویژگی‌های خاصی می‌باشند. برای یک خرید مطمئن بهتر است با انواع فرش ماشینی آشنا شده و ویژگی‌های آن‌ها را بشناسید.

6-برند فرش ماشینی

برای خرید فرش ماشینی بهتر است به برند آن توجه داشته باشید.برندهای مختلف دارای ویژگی‌های مختفی هستند که قیمت‌های متفاوتی دارند.

7-ضمانت نامه فرش ماشینی

 تمامی فرش‌های موجود در بازار دارای ضمانت نامه‌ای برای پس از خرید هستند. برای خرید فرش ماشینی بهتر است از دریافت این ضمانت نامه مطمئن شوید.

8-جنس الیاف فرش ماشینی

الیاف فرش‌های ماشینی به دلیل پیشرفته بودن تکنولوژی بافت آن‌ها دارای انواع مختلفی هستند. برای شناسایی الیاف این فرش‌ها بهتر است با فرد متخصصی مشورت کنید.

9-بررسی پشت فرش برای نداشتن رفو و پارگی

نکته دیگری که در خرید فرش باید به آن توجه داشته باشید، نداشتن رفو و پارگی است. برای تشخیص این موضوع می‌توانید پشت فرش را مورد بررسی قرار دهید.

10-مراجعه به فروشگاه های معتبر برای خرید فرش ماشینی

برای داشتن یک خرید مطمئن، مراجعه به فروشگاه های معتبر بسیار مهم است. با مراجعه به یک فروشگاه معتبر می‌توانید فرش‌های با کیفیت را با قیمت مناسب خریداری کنید.

درباره آقای فرش

آقای فرش، یکی از بزرگترین فروشندگان فرش دستباف گونه و ماشینی، در چند سال اخیر توانسته رضایت مشتریان خود را به طور کامل جلب نماید. تمام شعب این فروشگاه در بهترین نقاط تهران و به دور از طرح‌های ترافیک، در دسترس عموم مردم می‌باشد. پارکینگ رایگان با ظرفیت بسیار بالا از بزرگترین مزایای فروشگاه‌های آقای فرش به حساب می‌آید. البته مزایای آقای فرش محدود به همین دو مورد نیست و این فروشگاه بزرگ، مزایای بسیار زیاد دیگری نیز دارد.

راهنمای جامع خرید فرش ماشینی | بررسی 10 نکته مهم

در آقای فرش تمام محصولات با ضمانت‌نامه طلایی به فروش می‌رسند. ضمانت‌نامه طلایی کیفیت و قیمت محصولات را تضمین می‌کند. ضمانت‌نامه کیفیت بدان معناست که تا ۲ سال پس از خرید محصول، در صورتی که مشکلی برای فرش به وجود آید، می‌توانید با خیال راحت با کارشناسان خدمات پس از فروش آقای فرش تماس بگیرید و از خدمات گارانتی استفاده کنید. ضمانت‌نامه قیمت نیز به شما این اطمینان را می‌دهد که اگر پس از خرید از آقای فرش متوجه شدید که فروشگاه دیگری، محصولی با مشخصات یکسان را با قیمتی پایین‌تر از آقای فرش به فروش می‌رساند، می‌توانید با ارائه فاکتور از آقای فرش خسارت بگیرید.

یکی دیگر از اصلی‌ترین مزایای آقای فرش داشتن ضمانت عودت بی قید و شرط محصولات است. یعنی اگر تا ۷۲ ساعت پس از خرید فرش تصمیم به کنسل کردن خرید یا مرجوع فرش داشتید، کافیست با کارشناسان خدمات پس از فروش آقای فرش تماس بگیرید تا فرش شما برگردانده شده و هزینه کامل به شما عودت داده شود.

راهنمای جامع خرید فرش ماشینی | بررسی 10 نکته مهم

راهنمای جامع خرید فرش ماشینی | بررسی 10 نکته مهم

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۷۵۳۷۵

۰۹۳۶۷۶۰۷۱۹۵

راهنمای جامع خرید فرش ماشینی | بررسی 10 نکته مهم

جهت مشاهده نمونه‌های بیشتر از اینستاگرام بازدید کنید.

@iranmrcarpet

راهنمای جامع خرید فرش ماشینی | بررسی 10 نکته مهم

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس وب مراجعه نمایید.

www.iranmrcarpet.com

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج