۱۰۰۶۰۶۹
۱۳ نظر
۵۰۱۰
۱۳ نظر
۵۰۱۰
پ

پاسخ صریح ایران به درخواست آژانس

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین الملل و سازمان ملل در وین در میان خبرنگاران گفت: هرگونه تصمیم سیاسی با سوءاستفاده از شورای حکام، موجب تضعیف همکاری های ایران و آژانس می شود.

خبرآنلاین: سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین الملل و سازمان ملل در وین در میان خبرنگاران گفت: هرگونه تصمیم سیاسی با سوءاستفاده از شورای حکام، موجب تضعیف همکاری های ایران و آژانس می شود.

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، در مصاحبه ای با خبرنگاران با اشاره به تلاش ها و اقدام سه کشور اروپایی جهت تصویب قطعنامه ای در شورای حکام در راستای دو درخواست دسترسی آژانس، گفت: در حالی که ایران به طور گسترده و سازنده ای با آژانس همکاری می کند، ارائه قطعنامه ای با هدف درخواست از ایران برای همکاری و اجابت دو خواسته آژانس، اقدامی تاسف آور و کاملا غیرسازنده است.

غریب آبادی همچنین اظهار داشت: اینکه این قطعنامه از سوی کشورهایی ارائه می شود که یا دارنده سلاح هسته ای هستند یا میزبانی چنین سلاح های مخرب و کشنده ای را برعهده دارند، و از سویی نگرانی های پادمانی خود را در مورد ایران اظهار می دارند، به سخره گرفتن هنجارها و قواعد بین المللی حاکم بر رژیم های خلع سلاح و عدم اشاعه است.

نماینده دائم کشورمان با انتقاد از عدم اقدام سه کشور اروپایی در اجرای تعهدات خود تحت برجام، به آنها توصیه کرد اگر نمی توانند برای نجات برجام گامی بردارند، حداقل شرایط را پیچیده تر و دشوارتر نکنند.

سفیر کشورمان نزد آژانس بین المللی انرژی اتمی از اعضای شورای حکام نیز خواست تا با تدبیر و هشیاری، از اتخاذ اقدامات سیاسی و عجولانه پرهیز نمایند تا موجبات تداوم همکاری های سازنده ایران و آژانس همچنان محفوظ بماند. وی افزود: طبیعتا، در صورت تصویب چنین قطعنامه ای که اهداف آمریکایی نیز در آن کاملا مشخص است، جمهوری اسلامی ایران نیز ناچار خواهد بود متناسب با آن، اقدامات لازم را اتخاذ نماید که مسوولیت آن برعهده بانیان چنین رویکردهای سیاسی و‌ مخربی است.

غریب آبادی همچنین در واکنش به گزارش مدیرکل آژانس درخصوص پادمان گفت: با وجود اینکه ۲۰ درصد بازرسی های آژانس در سطح جهانی از ایران انجام می شود و ایران سالانه بیش از ۳۳ دسترسی تکمیلی نیز برای آژانس فراهم می کند، انتشار چنین گزارشی از سوی آژانس و بزرگنمایی دو درخواست دسترسی، موجب تاسف عمیق است.

نماینده دائم کشورمان گفت: ما مفصلا در تهران و وین با مقامات آژانس صحبت کردیم که هر درخواست دسترسی باید طبق پروتکل الحاقی مبتنی بر اسناد و دلائل منطقی و متقن و همچنین اطلاعات و ارزیابی مستقل آژانس باشد. این در حالی است که درخواست آژانس مبتنی بر ادعاهای رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن جمهوری اسلامی ایران می باشد. آژانس اخیرا تلاش کرد تا اطلاعات متفاوت دیگری را به عنوان مبنای درخواست خود ارائه کند که صرفا شامل چند تصویر ماهواره ای تجاری است که این تصاویر نیز حاوی اطلاعات منطقی و متقنی که بتواند بعنوان مبنایی برای اثبات مشروعیت درخواست های آژانس قرار گیرد، نیست.

سفیر کشورمان افزود: از سوی دیگر، برخی ها از این طریق، دنبال باز کردن یک فرایند بی انتها فراروی ایران و آژانس و بازگشایی موضوعات ادعایی مختومه شده گذشته هستند که به هیچ وجه، مورد پذیرش جمهوری اسلامی ایران نیست. غریب آبادی گفت درست است که همکاری های گسترده و شفافی با آژانس داریم، اما این به آن معنا نیست که هر درخواست آژانس را آن هم بر مبنای ادعاهای واهی دشمنانمان اجابت کنیم، هیچ کشور دیگری هم اینچنین عمل نمی کند. در این چارچوب، وی به آژانس و کشورهای عضو توصیه کرد تا فضای کلی روابط و همکاری های ایران و آژانس را در نظر بگیرند و از ایجاد یک بحران غیرضروری، پرهیز کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی میشه ما هم مثل ژاپن درست زندگی کنیم و فکر جنگ ودرگیری و ساخت بمب و دستگاه کرونایاب نباشیم

      پاسخ ها

      • ۰۹۰۰۸۰۰۹

        ایران نشان داد خیلی ترسو است
        تمام موارد برجام را ایران انجام داد ولی اروپا هیچ حرکتی نکرد
        زبان درازی اروپا بخاطر سست بودن ایران است
        برجام را پاره کنید آتش بزنید و هیچ‌کس را به ایران راه ندهید
        نترسید خدا با ماست

      • بی نام

        دوستان عزیز برید فیلم آمریکایی دبلیو که براساس زندگی واقعی جرج دبلیو بوش ساخته شده رو ببینید که خیلی از مسائل براتون روشن میشه . انرژی هسته ای و اینجور مسائل همه بهانه است ، آمریکا فقط میخواد صاحب ایران بشه که تو این فیلم نشون داده میشه اگر آمریکا ایران رو کنترل کنه صاحب خلیج فارس و کل دنیا میشه

      • معمولی

        طلا که پاکه چه منتش به خاکه؟ اگه چیزی برای مخفی کاری ندارین چرا اینهمه برای مجوز ندادن به بازرسی اون دو محل پافشاری میکنید ؟! مگه چندوقت پیش مسخره نمیکردین اسرائیلو ونمیگفتین توهم زدن؟! پس چرا الان اینقدر از بازرسی اون محلها میترسید؟! این بهانه هایی که میارید همه میدونن بخاطر پنهانکاریه وگرنه بزارین برن ببینن چه ایرادی داره!

      • بدون نام

        آره میشه، به شرط اینکه در علم، اقتصاد و فرهنگ پیشرفتمون رو چند برابر الآن کنیم و اینقدر مثل دولت بی‌عرضه‌ی تدبیر و امید چشممون به دست و دهن آمریکایی ها نباشه

    • محمود.م

      از زمان برجام تاکنکن که ایران باآژانس همکاری داشته و بالعکس آنها به تعهداتشون عمل نکرده اندچه سودی جز عقب ماندگی نصیب ایران شده؟ روز به روز باسیاستکاریهای اروپا وامریکا تحریم کسورمون به حد وحستناکی بالا رفته. پس بهتره همین الان ایران از برجام خارج شده و به تعهداتش عمل نکرده و سریعا اعضای آژانس را از کشور اخراج نماید.

    • بدون نام

      به هیچ عنوان با یکسری از سیاست ها موافق نیستم...خیلی دلم میخواد بی دغدغه مثل کشورهای دیگه زندگی کنیم...نمیشود با دنیا جنگید...با همه قهر کرد....خوب گناه ما چیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گناهمان ایرانی بودنه.بدلیل اینکه ازقدیم ضرب المثل است که میگن یه دیوانه سنگ می ندازه تو چاه.صدتاعاقل هم نمیتونن
        درش بیارن

    • مهدی

      ای کاش این نفت وگاز نداشت ایرانو رها می کردن بحال خودش مردم همه خسته هستن

    • بدون نام

      ما توکفشمون ریگ داریم

    • حسن

      نتیجه دیپلماسی به روش اصلاح طلب ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس روش شعبان بی مخ حتما خیلی خوبه

    • یک تهرانی

      ماجراجویی و خرج اموال ملت ناراضی عاقبت نابودی برایتان به همراه دارد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج