۱۳۶۳۲۰۵
۴۱ نظر
۱۲۳۵۰۳
۴۱ نظر
۱۲۳۵۰۳
پ

۷ خودروی افتضاحی که در ایران بیشترین تقاضا را دارند

ایران خودرو و سایپا دو شرکت تولید کننده بی کیفیت ترین ماشین های ایران هستند. در ادامه با پر ایرادترین ماشین های ساخت داخل آشنا خواهیم شد.

گجت‌نیوز: ایران خودرو و سایپا دو شرکت تولید کننده بی کیفیت ترین ماشین های ایران هستند. در ادامه با پر ایرادترین ماشین های ساخت داخل آشنا خواهیم شد.

خیابان‌های ایران انباشته از محصولات بی‌کیفیت خودروسازان داخلی است و مشتریان چاره‌ای جز خرید این ماشین‌ها ندارند. شرکت‌هایی نظیر ایران خودرو و سایپا روز به روز در حال پیشرفت و توسعه سبد محصولات خود هستند؛ اما کیفیت موضوعی است که ظاهرا برای آنها اهمیت ندارد. از رانا پلاس و ساینا گرفته تا پژو پارس و تارا اتوماتیک همه ماشین‌هایی هستند که ایرادات ریز و درشت دارند. عیوب خودروهای ملی به حدی است که گاها شاهد آتش گرفتن موتور و سر و صداهای عجیب و غریب هستیم و برخی اوقات حتی نمی‌توان سوار ماشینی شد که به‌تازگی از کارخانه تحویل گرفته‌ایم. در ادامه قصد داریم راجع به پر ایرادترین خودروهای داخلی صحبت کنیم تا بتوانیم با دید گسترده‌تری نسبت به خرید آنها اقدام کنیم.

پر ایرادترین ماشین های ساخت داخل را بشناسید

در کشورهای اروپایی و آمریکا و حتی همین چین، سازمان‌های مستقلی وجود دارند که وظیفه ارزیابی کیفیت محصولات خودرویی به عهده آنها است. برای مثال از جمله این شرکت‌ها می‌توان به GD Power و Cunsumer Reports آمریکا اشاره کرد که در کار خود حرفه‌ای هستند. این شرکت‌ها همه ساله گزارشی جامع درباره کیفیت خودروهای تولیدی منتشر می‌کنند. نکته جالب توجه این است که مشتریان مشتاق مطالعه گزارش‌های چنین موسسه‌ها و کمپانی‌هایی هستند و خودروسازان نیز با در نظر گرفتن بازخوردهای چنین گزارش‌هایی سعی می‌کنند عیوب محصولات خود را برطرف کرده و سپس اقدام به عرضه گسترده کنند. در ایران موسسه خصوصی بازرسی کیفیت و استاندارد تلاش می‌کند خودروهای داخلی را بر اساس کیفیت رده‌بندی کند؛ ولی شوربختانه مدتی است خبری از گزارش‌های این موسسه نیست.

تا به این لحظه که در حال نگارش مقاله هستیم، خریداران از کیفیت پایین و نامطلوب خودروهای داخلی شکایت دارند. همان‌طور که گفتیم مشکلات و عیوب تولیدات ملی به اندازه‌ای است که گاها صفرکیلومترها نیز نواقص و ایرادهای عجیب و غریبی دارند که نتیجه نهایی تمام آنها نارضایتی مشتریان است. یکی از علل مهم ایرادهای مذکور، فناوری‌های به‌کار گرفته شده در ماشین‌های داخلی توسط خودروسازان است. استفاده از قطعات بی‌کیفیت چینی معضل دیگری است که باعث بی‌کیفیتی می‌شود. متاسفانه با وجود سطح پایین کیفیت، قیمت‌ها نیز صعودی بوده و گرانی، صدای خریداران را درآورده است. به همین دلیل است که تصمیم گرفته‌ایم در این آشفته بازار نسبت به معرفی پر ایرادترین خودروهای ایرانی اقدام کنیم.

۱. ساینا

7 خودروی افتضاحی که در ایران بیشترین تقاضا را دارند

طبق گزارش‌های چند ماه قبل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران سایپا با خودروی ساینا در صدر جدول بی‌کیفیت ترین خودروهای ایرانی قرار دارد. جالب اینجاست که ساینا خودروی پرفروشی است، ولی با این وجود نتوانسته از مولفه‌های استاندارد موسسه مذکور عبور کند و حداقل چند رتبه بالاتر بیاید. ساینا ترکیبی از خودروهای تیبا و پراید است که نارنجی‌پوشان جاده مخصوص تولید کرده‌اند. اگرچه شکل و شمایل ساینا جدیدتر از تیبا و پراید است، اما عیوب و ایرادهای فراوانی دارد. از جمله ایرادهای شایع ساینا می‌توان به سر و صدای زیاد کمک فنرها داخل کابین و لرزش‌های همراه با صدای کابین اشاره کرد. متاسفانه در سرعت‌های بالا فرمان دچار لرزش شده و صدای موتور داخل کابین شنیده می‌شود. کیفیت مونتاژ هم پایین است و به‌نظر می‌رسد سایپا زمان و دقت کافی نداشته!

۲. کوییک

7 خودروی افتضاحی که در ایران بیشترین تقاضا را دارند

خودروهای سایپا شباهت‌های ظاهری و فنی بسیاری با یکدیگر دارند. برای مثال همین کوییک پرفروش برادر هاچ بک ساینا به‌حساب می‌آید که صندوق ندارد. الگوی ساخت و طراحی این خودرو تیبا بوده و با چند تغییر جزئی راهی بازار شده است. متاسفانه کوییک هم به همان دردی مبتلاست که ساینا بود. بدنه بدون دقت و صرف وقت مونتاژ شده و چنگی به دل نمی‌زند. علاوه بر این فاصله میان پانل‌ها زیاد بوده و صدای موتور به‌طرز آزاردهنده‌ای داخل کابین شنیده می‌شود. مواد به‌کار رفته در کابین بی‌کیفیت و پلاستیکی است و لرزش تا دلتان بخواهد وجود دارد.

۳. وانت نیسان

7 خودروی افتضاحی که در ایران بیشترین تقاضا را دارند

شاید زمان آن فرا رسیده باشد که تولید و عرضه وانت نیسان متوقف شود؛ چرا که سال‌هاست این وانت سالخورده و فرتوت در حال تولید شدن است و عمر مفید خود را کرده. البته یکی از علل عرضه مداوم وانت نیسان، قیمت بالای آن و سودی است که برای شرکت سازنده دارد. متاسفانه کیفیت این خودرو مطلوب نیست و به‌طرز فاجعه‌باری مونتاژ شده و صدای پیشرانه به وضوح داخل کابین شنیده می‌شود. سوخت مصرفی نیسان بالاست و از نظر ایمنی ترمزهای ضعیفی دارد. به‌نظر می‌رسد بهتر این است خودروی از رده خارج شده دیگر راهی خیابان‌ها نشود.

۴. سایپا ۱۵۱

7 خودروی افتضاحی که در ایران بیشترین تقاضا را دارند

دیگر همه می‌دانیم که پراید خودروی بی‌کیفیتی است و روی دست آن ماشین دیگری تولید نشده! برادر وانت این محصول، سایپا ۱۵۱ است که چند سالی می‌شود مهمان بازار داخلی شده. شوربختانه تنها اقدام سایپا برای این خودرو، برداشتن کابین عقب بوده و بس! موتور سر و صدای زیادی دارد و کیفیت مونتاژ در وضعیت بدی قرار دارد. کیفیت متریال و مواد استفاده شده در کابین نامطلوب ارزیابی شده و این‌ها گوشه‌ای از ایرادهای سایپا ۱۵۱ هستند.

۵. پژو پارس

7 خودروی افتضاحی که در ایران بیشترین تقاضا را دارند

تا به این لحظه ویدیوهای بسیاری از کیفیت پایین مونتاژ بدنه پژو پارس در فضای مجازی منتشر شده و می‌دانیم که کیفیت خودروهای تولیدی روز به روز در حال بدتر شدن است؛ چرا که نظارتی روی محصولات خودروسازان نمی‌شود. پارس با این‌که ماشین پرفروش و محبوبی است، اما ایرادهای خاص خودش را دارد. در رده‌بندی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، خودروی پژو پارس در قیاس با محصولات سایپا یک پله بالاتر قرار دارد، ولی همچنان عیوب فاحشی در آن یافت می‌شود. ضعف باتری، دینام و پیشرانه علاوه بر کیفیت نامطلوب رنگ از جمله ایرادهای این ماشین به‌حساب می‌آیند. کیفیت متریال و قطعات کابین نیز چنگی به دل نمی‌زند.

۶. پژو ۲۰۶

7 خودروی افتضاحی که در ایران بیشترین تقاضا را دارند

سال‌ها پیش که برای اولین بار پژو ۲۰۶ به بازار داخلی آمد، همه چیز مورد پسند مشتریان بود و توقعات از این خودرو پایین بود و به همین دلیل ۲۰۶ محبوب دل‌ها شد. اگرچه در ابتدا همه چیز برای این هاچ بک پرطرفدار خوب پیش می‌رفت، اما رفته رفته تحریم‌ها علیه کشور باعث شد پای قطعات چینی وسط بیاید و وضعیت دگرگون شود. امروزه ۲۰۶ ایران خودرو مثل پژو ۲۰۶ چند سال پیش نیست و کیفیت مونتاژ و قطعات به‌شدت پایین آمده است. از جمله ایرادهای این محصول می‌توان به استفاده از قطعات بی‌کیفیت در کابین و صدای ورودی زیاد در داخل اشاره کرد.

۷. رانا پلاس

7 خودروی افتضاحی که در ایران بیشترین تقاضا را دارند

اولین نمونه‌های تولید شده از رانا همراه با عیوب و مشکلات بسیاری بودند؛ اما ایران خودرو سعی کرد با عرضه مدل پلاس این محصول اندکی از ایرادها بکاهد. هم‌اکنون از نظر سطح کیفی رانا پلاس فاصله کمی با پارس دارد. از جمله مشکلات این خودروی سدان می‌توان به مونتاژ ضعیف، متریال بی‌کیفیت کابین و سر و صدای زیاد اشاره کرد.

نظر شما درباره پر ایرادترین ماشین های ساخت داخل چیست؟ بی کیفیت ترین و پر ایرادترین خودرو داخلی از نظر شما کدام است؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      206 وقتی به خرج بیفته

      پاسخ ها

      • ناشناس

        روا بهترین آشغال برای رانندگان یه لا قبا مثل خودم هست.

    • ناشناس

      علت خرید این آشغال ها توسط ملت ایران ترس آنها از بی ارزش شدن پولشان است در ضمن همه کس پولدار نیستن اکثرا کارمندان و بازاری ها و دلال جماعت پول زیادی داشته و از این آشغالها هرکدام حداقل دو دست می خرند تا ارزش پولشان حفظ شود

      پاسخ ها

      • امید

        اینکه همشون اشغالن شکی توش نیست ولی بین اینا سمند سورن چون بیشتر طراحیش داخل بود از قطعات شرکت کروز استفاده میکردن کیفیت قابل قبولی نسبت ب بقیه داشت و از لحاظ ایمنی بدنه و سیستم ترمز خیلی بهتر از بقیه ایرانی ها ولی تو مدل های جدید متاسفانه همون گندکاری هایی ک تو بقیه کردن رو دارن میکنن و خرابش کردن

      • سعید

        موافقم اما یوقتایی سلیقه هم عامل میشه آدم سراغ دارم یدونه از زمینهای کشاورزیشو بفروشه کارخونه ایران خودرو رو می‌خره اما از پرشیا دست برنمیداره پول هست اما سلیقه نیست

    • ناشناس

      طرفدار ندارن غیر ازین انتخابی نیست

      پاسخ ها

      • محمد حسین

        اشتباهی لایک کردم

    • ناشناس

      پژو پارس و ۲۰۶ رو خوب اومدی دو ماشین که صاحبانشان وقتی سوار خودرو هستن خیلی توهم دارن یکی مازراتی هست و دیگری لامبورگینی

      پاسخ ها

      • رضا

        ننگی از دست تنگی است

    • ناشناس

      خوب پولمان که ارزش ندارد چاره چیست هیچوقت در این اوضاع لطفا ملت رو قضاوت نکنید

    • عدالت

      ارزش پول
      آگاهانه زندگی گنید
      شما با خرید هر ارابه مرگ شرکت خودرو سازی از ورشکستگی نجات میدید
      برای ارزش پول میتونید طلا بخرید

    • ناشناس

      ازتیبا چه خبر

    • بی نام

      نظر من که پخش نمیشه ولی جای برادر کوچک شما چند توصیه دارم بر ای خوانندگان این مطلب.اولا نظر اون دوستمان که چاره ایی و گزینه ایی نیست جز انتخاب این خودردها که نظرش قابل احترام هست ودوم این که اون دوستمون هم خوب گفت که مردم چاره ایی ندارند مخصوصا یکسری که مقداری پول دارند تا با خرید این خودروها حداقل سرمایه اشان دود نشه‌.خوب بنده حقیر توصیه میکنم به هیچ عنوان ماشین صفر این دوران از تولیدات که هستیم قابل اعتماد نیست تمام قطعات یا جنس درجه۳چین هست ویا طبق قراردادهایی که پیمانکارها که اونم خودش چند دست میچرخه از کارگاهای غیر مجاز بزن درو قطعات میگیرند و به کارخانه میدن که اصلا استاندارد نیست.اگر قصد خرید خودرو دارید داخلی تا امکانش هست ماشین سالم مدل پایین از۸۷تا۹۰پیدا کنید که حداقل قطعات و عمر بهتر و مطمئن تری دارند.و این که کوئیک و تیبا رو به هیچ عنوان سراغش نروید.و ماشین خوب داخلی هم ال ۹۰هست واینها همه در همان رنج سال تولیدی که گفتم

      پاسخ ها

      • سعید

        ال ۹۰ هم خیلی مشکلات فنی دارد از جمله ضعیف بودن جلوبندی، نبودن امکانات حتی پیکان داخل کابین، عدم دید مناسب راننده، ظاهر بسیار زشت و زننده و از همه مهمتر لوازم یدکی گران.

      • سعید

        صنعتی که شروعش با وارد کردن محصول شرکت ورشکسته تالبوت یعنی پیکان شروع شده است عاقبتی ندارد. خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج. کلا صنعت ایران کم بازده است، نگاه کنید به صنایع دیگر، تو کدام صنعت ما جنس با کیفیت می سازیم. حتی جنس های بی ارزش پلاستیکی را تو مغازه ببینید اگر در کنار خارجی آن بگذارید حتی بچه هم متوجه می شود کدام ایرانی است.

    • ناشناس

      از ماست که بر ماست

    • ناشناس

      من کوییک دارم نه صدای موتور میاد نه ماشین لرزش داره.

      پاسخ ها

      • سعید

        باید روشن کنی عزیزم

    • ناشناس

      رانا بهتره از بقیه

      پاسخ ها

      • Mehrdad

        آره واقعا
        من پارس داشتم ۲۰۷ داشتم رانا پلاس داشتم الانم یه ساینا اس و یه تیپ ۲(۲۰۶) دارم
        واقعا بین اینا ۲۰۷ و رانا پلاس از همش یه سروگردن بالاتره
        رانا نسخه پلاسش با ۲۰۷ از لحاظ کیفیت یکیه و کاملا مشابهن فقط ظاهرشون فرق داره
        تیپ دو هم نخرید اصلا راه نمیره آشغاله

    • ناشناس

      میر سلیم که میگه ۲۰۶ با لنکروز فرغی نداره باید خون گریست

    • ناشناس

      بله همه خوب میدونیم اشغال و بی‌کیفیت هستن ولی پول خرید لندکروز نداریم حتی پول .....نداریم

    • ناشناس

      باسلام وقتی ملت برای این خودروهای بی کیفیت سر ودست می شکنند البته که تولید کننده ککش هم نمیگزد ومسولی هم چون شکایت وگله ای نیست رسیدگی نمی کند اگر فقط برای یک دوره کسی برای خرید ثبت نام نکد حتما وضع تغییر خواهد گرد البته گیر اصلی در همان اگر است

    • علیرضا

      من تیبا2 دارم هم قشنگه و هم با کیفیت و کم استهلاک هستش بهتر از کوئیک و ساینا هستش

    • رضا

      تا وقتی که تقاضا بالاست عرضه هم هست و تا وقتی که این خودرو سازها حمایت میشن از طرف دولت همین داستان ادامه داره ....

    • ایسارگران بدون بیمه

      ۲۰۷یادت رفت تیبا پرایدووو

    • ناشناس

      امیرا به ۲۰۶ نیاز دارن :)

    • ناشناس

      من تابحال در عمرم ندیدم که مقاله ای برای هدایت صحیح مردم در جایی درج بشه.اینکه از هیچ چیز احساس رضایت نمیکنم علتش درج همین خبرهاست...ماشین خوب و با کیفیت مخارج بالایی روی دست مصرف کننده میگذاره.یک جفت لاستیک دولتی برای همین ماشین های داخلی پیدا نمیکنی...بعد انتظار داریم ملت ولوو و هوندا و تویوتا سوار بشن....🤣🤣🤣

    • مریم

      خوب آخه ۲۰۷ خیلی عالیه بهترین ماشین ایرانی هست

    • محسن

      خودروی چینی که مثل ام وی ام ولیفان وارد بازار شده ببینید قطعات برقی اونها مثل ایسیو وسوزن انژکتورها از مارک بوش استفاده کردند اونوقت خودرو سازهای ما تازه میره همین قطعات را چینی میندازند رو ماشینهاشون
      به قران اگه ماشینهای وارداتی هم قیمت خودروهای داخلی بود به قران ایران خودرو وسایپا تا الان محو میشدند
      چقدر داریم کشته میدیم
      چقدر داریم هزینه میدیم برای تعمیرات
      خدا ریشه ی ظلم را بکنه که اینطوری دارن پول ملتی که با نخوری وخون جگر جمع کردند تا وسیله ای بخرن را یه مشت اشغال بی کیفیت تحویل مردم میدند
      امیدوارم این دوتا کارخانه که چه عرض کنم اشغال کار بهتر بهشون میخوره از صفحه ی روزگار محو بشند
      من خودم تعمیرگاه دارم تو این یک ماهه ۵ تا اتومبیل را دیسک وصفحه رو ۳۰ هزارتا کارکرد مجبور شدند مشتری هام تعویض کنن تازه اینهایی که تو بازارم هست اشغاله ضمانت هم نداره
      هم قطعه وارد کننده اشغال میاره
      هم قطعه ساز اشغال میسازه
      هم خودرو ساز اشغال تحویل میده
      یه مشت دزد دارن خون این ملت را میمکن
      خدا جوابشون را بدع

    • علیرضا

      بهتره تیترو عوض کنی وبنویسی ایران خودرو و سایپا افتضاح هست شما 7 تا ماشین برترشونو تازه نام بردی وای بحال باقیشون، مردمم مجبور کردن به خرید آشغال آلات وتنها درمورد ماشینم صدق نمیکنه و خریداجباری جنس آشغال فراگیر شده

    • پیکان جوانان

      همین ماشینهای بی کیفیت رو هم خیلیها نمیتونن بخرم و سوار بشن.الان لاستیک داخلی همین ماشینهای بی کیفیت رو هم نمیشه تهیه کرد.درآمد پایینه و اگه همین ماشین بی کیفیت خراب بشه پول تعمیرش با قطعات بنجل چینی هم نیست.وگرنه هم میدونیم که بنز و ولوو و تویوتا ماشین های با کیفیتی هستند.

    • بی پول

      چه عجب یه مقاله درست و حسابی درمورد کیفیت ماشین های داخلی پیدا شدکلا ما نباید اینارو خریداری کنیم تاقیمتشون پایین بیاد تا موقعی که ما برای آشغالهای اینا پول میدیم اونا گستاخ تر میشن بهتره همون پولو بریم طلا بخریم مجبور که نیستین

    • حامد

      انحصار این خودرو سازها و مافیایی بودن آنها دست دولت هست

    • محمد

      منم یه ۲۰۶ دارم

    • حمیدچدانی

      از همه با حال تر خدمات پس از فروش یا گارانتی ایران خودرو و سایپا هست ،هر وقت که ماشین بردم نمایندگی جوابهاشون اینا بوده(۱) این قطعه جزء گارانتی نیست(۲) نوبتهامون پر است ببر جای دیگه(۳) میگن اینترنتی باید نوبت بگیری(کاغذم زده بود پشت شیشه) وقتی ماشینو برای تعمیر می‌بری میگن،نوبت فقط حضوریه(۴) از همه با حالتر اینه که زنگ میزنن میگن از خدمات راضی بودین

    • مجید

      این هفت مورد که افتضاح هستن هیچ، شما اگر تونستی تو بقیه‌ی موارد یک مورد خوب معرفی کنید.

    • امین

      سلام.مگه مردم گزینه ای جز این آهن پاره ها دارن!ماشین روز بیاد با قیمت مناسب مناسب بعد میبینیم دیگه کی به اینا نگاه میندازه

    • امیرمسعود

      برای جاده وخیابانها واینجوررانندگی کردن خلق الله درایران همین خوبه

    • ناشناس

      اگر مسئولین خوب باشند ماشین هم خوب میشود

    • کیان

      واقعا ایران خودرو داره چیکار می کنه چرا وقتی همه پول رو گرفته و 3ماه ازش میگذره تحویل نمیده واقعا بی انصافی هست از جیب مردم میخورند و ککشون هم نمیگذه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج