۱۴۳۶۲۳۴
۵۰۵
۵۰۵
پ

شیرها در پی شکاری دیگر در یورو ۲۰۲۴

انگلیس در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ به مصاف یکی از خطرناک‌ترین تیم‌های این دوره یعنی سوئیس خواهد رفت.

خبرورزشی: از ساعت ۱۹:۳۰ ورزشگاه مرکور اشپیل آرنا در شهر دوسلدورف میزبان دیدار دیگری از مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ خواهد بود؛ دیداری که بین انگلیس و سوئیس برگزار خواهد شد.

انگلیس؛ نقطه عطف سه‌شیرها

هر بازی در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های اروپا دستاویزی برای انتقاد از سه‌شیرها شد. تیم گرت ساوتگیت مرحله قبلی به‌سختی از سد اسلواکی گذشت و به نوعی خطر حذف از بیخ گوش‌شان با شاهکار جود بلینگام گذشت؛ بازیکنی که به‌شدت زیر تیغ بود! حالا انگلیس مرحله به مرحله با چالش‌های سخت‌تری مواجه می‌شود و هواداران‌شان هم هنوز استرس اشتباهات تکراری و حذف را دارند. اگرچه گرت ساوتگیت در طول تورنمنت تلاش کرد تیمش را با تغییراتی به شرایط بهتر برساند و دیگر از بازیکنان در پست غیرتخصصی استفاده نکند، ولی باز هم نمی‌توان روی این تیم شرط بست. با این وجود شاید ترس در بازی با اسلواکی نقطه عطفی برای سه‌شیرها در بازی آتی باشد. اگرچه بیش از ۴ دهه است که انگلیس مقابل سوئیس شکست نخورده، ولی رقیب فعلی‌شان نسبت به گذشته تیم متفاوتی است.

شیرها در پی شکاری دیگر در یورو 2024

سوئیس؛ با شکستن طلسم ۴۳ ساله تاریخ عوض می‌شود

نمایش تحسین‌آمیز سوئیس مقابل ایتالیا قهرمان دوره قبل باعث شد تا این تیم را به‌عنوان اولین تیمی که می‌توان شگفتی‌ساز یورو ۲۰۲۴ باشد، مطرح کرد. سوئیس نه محتاط است و نه ترسی از نام‌ها دارد، به همین دلیل مقابل انگلیس هم تیمی دست و پا بسته نخواهد بود. اگرچه در کل تاریخ فقط ۳ برد مقابل انگلیس داشته‌اند و آخری هم به ۴۳ سال قبل برمی‌گردد، اما این بازی داستان متفاوتی خواهد داشت و شانس تیمی که در آستانه شکست آلمانِ میزبان هم بود برای برد در این نبرد کم نیست. البته که اگر سوئیس بتواند برای نخستین مرتبه در تاریخ راهی نیمه‌نهایی یورو شود، می‌توان برای تیم مورات یاکین شانس فینالیست شدن در مسابقات را هم تصور کرد. در واقع اگر فینالیست جدیدی بخواهیم برای یورو در نظر بگیریم، آن تیم سوئیس خواهد بود.

آخرین جدال

۲۶ مارس ۲۰۲۲ در دیداری دوستانه که در ومبلی لندن برگزار شد، انگلیس با نتیجه ۲-۱ از سد سوئیس گذشت. شاو و کین برای انگلیس و امبولو برای سوئیس در آن دیدار گلزنی کردند.

آمار بازی

۲۷) از سال ۱۹۳۳ نبردهای انگلیس – سوئیس آغاز شده و در طول تاریخ این دو تیم ۲۷ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند. ۱۹ برد برای انگلیس، ۳ برد برای سوئیس و ۵ تساوی در این دیدارها ثبت شده است.

۴۳) آخرین برد سوئیس مقابل انگلیس به ۴۳ سال قبل برمی‌گردد. سال ۱۹۸۱ در دیداری از رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی سوئیس ۲-۱ انگلیس را شکست داد.

۵) انگلیس در ۵ بازی آخرش مقابل سوئیس که همه آن‌ها رسمی هم بوده است، پیروز شده. سه‌شیرها در ۱۳ بازی آخرشان مقابل سوئیس مغلوب نشده‌اند.

۲) پیش از این انگلیس و سوئیس ۲ مرتبه در یورو به مصاف هم رفته‌اند که سال ۱۹۹۶ بازی‌شان با تساوی ۱-۱ پایان یافت و سال ۲۰۰۴ انگلیس با نتیجه ۳-۰ پیروز شد.

۲) سه‌شیرها ۲ مرتبه در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو شکست خورده‌اند و حذف شده‌اند. اولی سال ۲۰۰۴ اتفاق افتاد که به پرتغال میزبان باختند و دومی در سال ۲۰۱۲ مقابل ایتالیا رخ داد. هردو بازی را هم در ضربات پنالتی واگذار کردند.

۱) سوئیس دوره قبلی برای اولین و آخرین بار در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو حضور داشت که با شکست از اسپانیا در ضربات پنالتی حذف شد. در واقع سوئیسی‌ها در صورت رسیدن به نیمه‌نهایی برای اولین مرتبه این موفقیت را تجربه خواهند کرد.

۲) تا پایان مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴، انگلیس ۲ بازیکن ۲ گله یعنی جود بلینگام و هری کین را دارد که شانس آقای‌گلی خواهند داشت.

۶۰) انگلیس با ۶۰.۵ درصد مالکیت توپ بعد از پرتغال و آلمان سومین تیم یورو از این حیث است.

مصدومان و محرومان

مارک گِهی پس از دریافت دومین کارت زرد در این تورنمنت بازی با سوئیس را از دست داد. سوئیس مصدوم با محرومی برای این بازی حساس ندارد.

ترکیب احتمالی دو تیم

انگلیس: پیکفورد، واکر، استونز، کونسا، آرنولد، رایس، ماینو، ساکا، بلینگام، فودن و کین

سوئیس: سومر، شار، آکانجی، رودریگس، ویدمر، فرویلر، ژاکا، آئبیشر، وارگاس، اندویه و امبولو

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج