نقصهای عجیب و غریب اولین شاسی بلند ایرانی!
اخیرا ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که اولین تصادف شاسیبلند ایرانخودرو را با خرابیهای عجیب و غریب نشان میدهد. یک دستگاه ریرا پس از ترمزگیری به شانه خاکی جاده منحرف و دچار آسیبهای عجیب و زیادی شده است. همانطور که در فیلم مشخص است، دیسک ترمز خودرو به شکل عجیبی شکسته شده است.
خبرآنلاین: اخیرا ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که اولین تصادف شاسیبلند ایرانخودرو را با خرابیهای عجیب و غریب نشان میدهد. یک دستگاه ریرا پس از ترمزگیری به شانه خاکی جاده منحرف و دچار آسیبهای عجیب و زیادی شده است. همانطور که در فیلم مشخص است، دیسک ترمز خودرو به شکل عجیبی شکسته شده است.
بعد از کشوقوسهای فراوان و گذراندن مراحل مختلف، نسخههای نهایی ریرا در تعداد محدود و به صورت رسمی به بازار آمده است. قیمت نهایی ایرانخودرو ریرا با در نظر گرفتن هزینههای مختلف «یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان» اعلام شده بود؛ در اوایل ورود این خودرو به بازار، قیمتی فراتر از دو میلیارد تومان برای ریرا پیدا کرد که اکنون این عدد به یک میلیارد و ۵۰۰ تا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است.
ریرا یا پروژه K۱۲۵، بر مبنای پلتفرم نسل دوم پژو ۲۰۰۸ ساخته و طراحی شده است. پژو ۲۰۰۸ فقط در نسل اول در بازار ایران حضور داشت، اما اینکه ایرانخودرو چگونه پلتفرم نسل دوم را که هیچوقت وارد ایران نشد، خریده و بر مبنای آن خودرو طراحی کرده، خود جای سؤال است.
برخی از قسمتهای ریرا با نگاهی به سایر خودروها طراحی شده است. در نمای جلویی ری را، از سبک طراحی دو چراغ استفاده شده که به شکل واضحی یادآور محصولات هیوندای مانند کونا و سانتافه است. دی لایت خودرو با گرافیک ۳ تایی، در بالای چراغ اصلی با لامپ هالوژنی قرار گرفته است. اینکه در گرانترین خودروی ملی ساخته شده، از سبک کاسه چراغهای بسیار قدیمی با لامپ هالوژنی استفاده میشود، بسیار جای انتقاد دارد. نکته عجیبتر اینکه ایرانخودرو چندین سال است که دنا را با لنز و کاسه چراغی جدیدتر از ری را عرضه میکند!
چراغهای اصلی با جلوپنجره تلفیق شده و دماغه خودرو را در مجموع تشکیل میدهند. گرافیک جلوپنجره از سطح نسبتاً خوبی بهره میبرد.
برای اولین بار در کشور، یک خودروی ملی با چراغهای کرنرینگ تولید میشود. این سیستم بهگونهای کار میکند که با چرخش فرمان بهاندازه مشخصی، قسمتی از چراغهای جلو روشن میشود تا مسیر داخل پیچ نورانی شود و راننده با دید کافیتری بپیچد. لامپ به کار رفته در بخش کرنرینگ، LED بوده اما سایر لامپها متأسفانه هالوژنی خواهند بود.
نمای کناری از طراحی سادهای برخوردار است. ایرانخودرو قصد دارد تریم دو رنگ مثل قرمز و مشکی را برای ری را در نظر بگیرد.
اولین کراساور ایران خودرو چه مشخصاتی دارد؟
نمای پشتی ری را که انتظار میرفت مثل تارا، از چراغ متصل استفاده کند، از یک چراغ کاملاً جدا از هم و نسبتاً اسپرت استفاده کرده است. این چراغها درون یک قاب مشکیرنگ قرار دارند که خطوط اطراف آن ممکن است کمی آزاردهنده باشد. دیفیوزر خودرو هم ساده و هم اسپرت طراحی شده است.
سنسور نور و باران، چهار ایربگ (کیسه هوا)، سانروف، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تهویه اتوماتیک، استارت دکمهای، دنده پشت فرمان، شارژر بیسیم تلفن همراه، نمایشگر لمسی مالتیمدیا، گرمکن و تنظیم برقی صندلیهای جلو، فرمان کمکی برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، تنظیم حالت رانندگی، سیستم کنترل پایداری، سامانه کنترل حرکت در سرازیری و سربالایی و... از جمله امکانات حاضر در این خودرو هستند.
پیشرانه ۱٫۷ لیتری توربوشارژ EFP، قلب تپنده ریرا در نسخه فولآپشن است که قادر به تولید قدرت ۱۶۰ اسببخار و گشتاور نهایی ۲۴۰ نیوتنمتری است. برای انتقال قدرت از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت DAE استفاده شده است. شتابگیری صفر تا صد ریرا بنزینی حدود ۱۰٫۴ ثانیه اعلام شده است.
نظر کاربران
ماشین که سالمه چیزیش نشده
قله های افتخار ایرانی
🤔☠️
فقط ترمز گرفته
دنبال غرامت ک مسئولیت مدنی خودرو سازه
وقتی ،ماشینی رو ثبت نام میکنی که هنوز از جلو ندیدیش،میشه همین
آقای میرسلیم طرفدار خودروملی که مدعی جمع شدن پول
و هزینه مفت به مردم دادن جوابگو باش.
ترمزنگیر خب 🤣🤣🤣
اصلاایمن نیست وبی کیفیت!
میرسلیم کجاست؟!
میرسلیم
چشمتون کور دندتون نرم نرید بخریددد
۲ سال پیش با سمند مدل ۹۷ با سرعت مجاز ۱۱۰ در بزرگراه یه میخ ناقابل رفت توی لاستیک جلو و ماشین خورد به گاردریل و رفت رو هوا! طبق گزارش پلیس حداقل ۷ بار معلق زده بودم تا ماشین به پهلو واستاده بود. حتی سقف ماشین نخوابید رو سرم! فقط یه شکستگی ترقوه داد. همین تصادف اگه با دنا و تارا و شاهین و امثالهم بود الان باید به فکر دومین سالگردم میبوند!
به اندازه پراید وپژو باید کشته بده فعلا