۱۴۹۱۱۰۱
۷ نظر
۴۲۵
۷ نظر
۴۲۵
پ

جزئیات تازه درباره حادثه اتوبوس دانش‌آموزان کرمانی

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: متأسفانه، در حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان کرمانی صورت‌وضعیت مربوط به اردوی دانش‌آموزی تنظیم نشده بود و همین امر موجب شد این اتوبوس مانند یک وسیله نقلیه عمومی معمولی تلقی شود.

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس راهور فراجا گفت: متأسفانه، در حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان کرمانی صورت‌وضعیت مربوط به اردوی دانش‌آموزی تنظیم نشده بود و همین امر موجب شد این اتوبوس مانند یک وسیله نقلیه عمومی معمولی تلقی شود.

اتوبوس+دانش+اموزان

سردار سید تیمور حسینی؛ رئیس پلیس راهور فراجا، با اشاره به حادثه دلخراش تصادف اتوبوس دانش‌آموزی که منجر به جان باختن 6 نفر شد، بر عزم جدی پلیس برای شناسایی و معرفی مقصران این حادثه تأکید و اظهار کرد: تمام ابعاد این حادثه به‌صورت کارشناسی در حال بررسی است و تمام افرادی که با فعل یا ترک فعل در وقوع این اتفاق سهم داشته‌اند، بدون اغماض به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

سردار حسینی با بیان اینکه نظارت بر اساس صورت‌وضعیت اتوبوس‌ها انجام می‌شود، گفت: پاسگاه‌های پلیس راه، صورت‌وضعیت‌ها را ملاک کنترل خود قرار می‌دهند. این اسناد باید به‌وضوح مشخص کنند که اتوبوس برای حمل دانش‌آموزان یا دانشجویان به‌کار گرفته شده است. در این حالت، کارشناسان ما در پاسگاه‌ها می‌توانند پیش از آغاز سفر، مواردی نظیر کارت شناسایی خودرو، معاینه فنی، وضعیت لاستیک، ترمز، چراغ‌ها و دیگر مولفه‌های ایمنی را بررسی کنند. متأسفانه، در این حادثه، صورت‌وضعیت مربوط به اردوی دانش‌آموزی تنظیم نشده بود و همین امر موجب شد این اتوبوس مانند یک وسیله نقلیه عمومی معمولی تلقی شود.

رئیس پلیس راهور فراجا به شرایط فرسودگی اتوبوس‌ها اشاره کرد و گفت: اتوبوسی که در این حادثه استفاده شده، طی دو یا سه سال گذشته صرفاً در مسیرهای کوتاه کمتر از 7 کیلومتر فعالیت داشته است. انتخاب چنین وسیله نقلیه‌ای برای یک سفر طولانی اقدامی نادرست و ناشی از کوتاهی در رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی بوده است. این حادثه تلنگری جدی به همه مسئولان مرتبط است که بدانند ایمنی حمل‌ونقل عمومی تنها محدود به اردوهای دانش‌آموزی نیست. بیش از 70 درصد از اتوبوس‌های بین‌شهری ما در سن فرسودگی قرار دارند و این مسئله خطری بزرگ برای تمامی مسافران است.

خطر پنهان تعویض اتاق خودروهای فرسوده

وی همچنین به پدیده رایج تعویض اتاق خودروهای فرسوده اشاره کرد و افزود: برخی افراد تصور می‌کنند با تعویض اتاق، مشکلات ایمنی خودرو حل می‌شود، اما این اقدامی کاملاً اشتباه است. وسیله نقلیه‌ای که شاسی و ساختار اصلی آن دچار پوسیدگی است، با این تغییرات سطحی ایمن نمی‌شود. ما در پلیس راهور به‌زودی فرآیند تعویض اتاق را بازنگری خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد خودروهای فاقد استانداردهای ایمنی به‌سادگی شماره‌گذاری شوند.

سردار حسینی با تأکید بر اهمیت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور گفت: بیش از 92 درصد جابه‌جایی‌های کشور از طریق جاده‌ها انجام می‌شود و سهم سایر روش‌ها مانند ریلی، هوایی و دریایی کمتر از 7 درصد است. این آمار نشان می‌دهد که جاده‌های ما محور اصلی حمل‌ونقل هستند و نیازمند توجه فوری به نوسازی ناوگان مسافری و باری هستند. کوتاهی در این زمینه به معنای به خطر انداختن جان صدها هزار مسافر است.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به نقش مهم مسئولان در ایمن‌سازی ناوگان عمومی خاطرنشان کرد: تمام بخش‌های مرتبط باید وظایف قانونی خود را به‌طور کامل انجام دهند. ما نیز در پلیس راهور با جدیت تمامی تخلفات را رصد می‌کنیم و با هرگونه کوتاهی که به خطر افتادن جان مردم منجر شود، برخورد خواهیم کرد. ایمنی جاده‌ها اولویت غیرقابل‌چشم‌پوشی ماست و انتظار داریم سایر نهادها نیز به‌طور جدی در این مسیر همراه باشند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • قنبر

    بررسی کنید تا خسته بشید،مثل همیشه

  • یوناس حقی

    همیشه مقصر مردم بودند و هستند ، آخه مردک ، چه فرقی می‌کنه مسافر داخل وسیله فرسوده و داغون کی باشه ، تو قانونی که خودت میگی رو رعایت کن و موارد ایمنی را کنترل کن ، اگر ماشین صلاحیت تردد در جاده ندارد ، تو و امثال تو دقیقا چه کاره هستید ؟! چطور جریمه میکنید ، نمی تونید این اشغال های چرخ دار رو از رده خارج کنین ، فکر کن داخل ماشین بچه مدرسه ای نبود ، خانواده خودت بودن ، کنترل مدارک ایمنی و سلامت ماشین اهمیتی نداشت ؟!

  • ابی

    در اکثر مدارس مدیر و معاون مدرسه در سال چند بار اردو بی منطق می گذارند تا از این طریق پولی نصیب آنها بشود وقتی از ی دانش آموز ۳۰۰ تومان می گیرند اتوبوس خط واحد کرایه می کنند تا کرایه کمتر پرداخت کنند وپول بیشتری برایشان بماند

  • سامی.ناون

    حرف از استاندارد ماشین نزنید ک ساخت سوئد بوده اگه ساخت خودتون بود همه ی بدبختا مفقودالعثر بودن و پیدا نمیشدن

  • janepoor

    مقصر کل این حوادث دولت ایرانه کل ماشینا یا فرسوده یا هم بدون استاندارد ایمنی اون هم ازجاده های درب داغون یه جنس خوب وارد ایران نمیشه

  • IRAN

    برای وسایل نقلیه همگانی باید همه این حساسیت ها رو داشته باشید چون جان مردم هم مثل دانش اموزان مهمه

  • Nothing

    مش قنبر پس چیکار کنن. پلیس بنظرت چیکار کنه!؟

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج