۱۴۳۱۳۱۱
۷ نظر
۳۳۳
۷ نظر
۳۳۳
پ

عبدی: مشارکت بالا برود، پزشکیان در مرحله اول پیروز می‌شود

طی روزهای گذشته عباس عبدی، روزنامه‌نگار، تحلیلگر و پژوهشگر، در شبکه ایکس در پیام‌هایی به نتایج نظرسنجی صورت گرفته از سوی موسسه پرسش پرداخت که به نرخ مشارکت مردم تهران در انتخابات اشاره داشت.

روزنامه دنیای اقتصاد: طی روزهای گذشته عباس عبدی، روزنامه‌نگار، تحلیلگر و پژوهشگر، در شبکه ایکس در پیام‌هایی به نتایج نظرسنجی صورت گرفته از سوی موسسه پرسش پرداخت که به نرخ مشارکت مردم تهران در انتخابات اشاره داشت. براساس نتایج نظرسنجی مورد اشاره، آمار قطعی مشارکت پیش‌بینی شده در تهران ۱۴.۲، آمار تردیدی ۱۶.۹ و آمار عدم مشارکت ۶۸.۸ پیش‌بینی شده است. عبدی در این پیام‌ها تصریح کرده بود که موتور تهران هنوز داغ نشده است و هفته پیش‌رو گرم‌تر خواهد شد.

عبدی: مشارکت بالا برود، پزشکیان در مرحله اول پیروز می‌شود

داده‌های به دست آمده از نظرسنجی «پرسش» که شما در شبکه اجتماعی ایکس به آن اشاره کردید از چه تحولات تازه‌ای در جامعه حکایت می‌کند؟ آیا از این نظرسنجی می‌توان آشتی رای‌دهندگان با صندوق‌های رای را استنباط کرد؟

داده‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد میزان نارضایتی از وضع موجود بسیار بالاست و یخ انتخابات بدون تردید هنوز آب نشده است. به خصوص در تهران. چون آمار اعلام شده در این نظرسنجی مربوط به تهران است و تهران هم اصلی‌ترین شهر کشور و اثرگذارترین شهر در سیاست کشور به شمار می‌رود. بنابراین باید تجدید نظری صورت بگیرد تا میزان مشارکت مردم در انتخابات افزایش پیدا کند.

به نظر شما آیا شاهد موج مشارکت در انتخابات خواهیم بود؟ پیش‌بینی شما از میزان مشارکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری چیست؟

موج مشارکت در انتخابات به صورت خفته به وجود آمده است. با بسیاری از کسانی که صحبت می‌کنیم و همین نظرسنجی‌هایی که صورت گرفته نشان می‌دهد اگر آنهایی که مردد هستند به رای‌دهندگان اضافه شوند، جمعیت قابل توجهی نسبت به گذشته در انتخابات مشارکت خواهند کرد. خصوصا اگر بتوان در تهران مرددین را به انتخابات دعوت کرد، موفقیت خوبی خواهد بود. بنابراین به نظر می‌رسد که تردید، ابهام و تامل برای مشارکت در انتخابات به وجود آمده است و از همین‌رو امیدواریم مرددها برای مشارکت در انتخابات قانع شوند.

با توجه به نظرسنجی‌ها و داده‌های آماری به نظر شما انتخابات دومرحله‌ای خواهد شد؟

این موضوع بستگی به سطح مشارکت دارد. اگر سطح مشارکت پایین باشد انتخابات به مرحله دوم کشیده خواهد شد، ولی اگر سطح مشارکت بالا برود بدون تردید در مرحله اول آقای پزشکیان اول خواهد شد.

شانس کدام یک از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری با توجه به نظرسنجی‌های صورت گرفته بالاتر است؟ کدام نامزد در نظرسنجی‌ها رشد داشته و کدام یک از آنها وضعیت پایداری دارد؟

در این مورد من خیلی صحبت نمی‌کنم چون نامزدها از یک نقطه مساوی کارشان را آغاز نکرده‌اند. تایید آقای پزشکیان تا آخرین لحظات معلوم ‌نبود و شهرت آنچنانی به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری نداشته است. بنابراین شرایط نامزدها با یکدیگر متفاوت است. اگر از این زاویه نگاه کنیم قطعا رشد آقای پزشکیان از دیگر نامزدها بیشتر است و در ادامه بدون تردید بیشتر هم خواهد بود.

براساس نظرسنجی که شما در شبکه ایکس به آن اشاره کرده‌اید میزان مرددین یا کسانی که هنوز تصمیم خود را برای مشارکت در انتخابات نگرفته‌اند، چه میزان است؟

آمار مرددین براساس نظرسنجی و نمودارها با توجه به آنچه در متن نظرسنجی آمده قابل توجه است. براین اساس نسبت مرددین هنوز زیاد است و نیازمند تبلیغات و توجیه منطقی برای حضور در انتخابات هستند. به اصطلاح یک سد اخلاقی جلوی آنها وجود دارد. بنابراین فکر می‌کنم با توجه به اهمیت انتخابات به مرور این سد اخلاقی کمرنگ خواهد شد.

برآورد شما از میزان مشارکت درکل کشور چقدر است؟

برآورد من از میزان مشارکت حداکثر ۶۰درصد است. اگر بیشتر از این میزان بشود فوق‌العاده است. ولی فکر نمی‌کنم میزان مشارکت از ۵۵درصد کمتر باشد. اگر مشارکت از ۵۵ درصد کمتر بشود موفقیتی برای حکومت محسوب نخواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      اقای پزشکیان چه وعده ای برایت داده که قطعا میگی پزشکیان انتخاب میشود این خبر را از جای مهمی شنیدید وخودت میگی که سبب ناراحتی وبی اعتمادی مردم میشود جناب وقتی پزشکیان صد در صد انتخاب میشه یعنی شده پس چرا ۵ساعت صف صندوق بایستیم انهم نافله

    • رزمنده

      صداقت وشجاعت وپاکدستی پزشگیان ارجعیت او را افضل تر جلوه داده که با استقبال حداکثریت مردم مواجه شده

    • بی نام

      حداقل 60 درصد آراء متعلق به پزشکیان است

    • ناشناس

      کدام یک از پرزیدنتهای قدیمی تا حالا تونستند ارزش پول ملی رو در دوره ریاستشان فقط ۱ درصد بالا ببرن ؟؟

    • ناشناس

      پزشکیان کاندید اصلاح.

    • ناشناس

      بخدا نود درصد اما اگر اگر عده ای بگذارند

    • ناشناس

      اگرواقعا امتخابات مردمی باشدو میزان رای ملت باشدحتما ازاوتعدادی که شرکت میکنن پزشکیان رای میاره چون مردم خیری از دانشگاه امام صادق وکد۴۴ندیدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج