۱۳۹۶۸۵۵
۶۳۹
۶۳۹
پ

رپورتاژ آگهی

عطرهای انرژی مثبت | آرامش اعصاب و کاهش استرس با ۱۰ عطر برتر

یکی از راههای موثر در این مورد در کنار راههای درمانی حرفهای، استفاده از عطرهای انرژی مثبت است.

عطرهای انرژی مثبت | آرامش اعصاب و کاهش استرس با 10 عطر برتر

استرس و افسردگی از جمله مشکلات شایع در زندگی شهری امروزی هستند، که اکثر مردم این روزها با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. این مشکلات روحی و روانی از بسیاری از مسائل نشئت می‌گیرند؛ مانند زندگی کاری پرمشغله، مشکلات خانوادگی، مسئولیت‌های سنگین، مشکلات اجتماعی، تحصیلی و ... این در حالی است که تاثیرات مخرب بسیار زیادی روی زندگی روزمره دارند و ممکن است اختلالاتی را در شغل، تحصیل و حتی روابط عاطفی ما ایجاد کنند. از این رو، ما نباید از هیچ تلاشی برای کاهش تاثیر این دو مشکل در زندگی خود، فروگزار کنیم. یکی از راه‌های موثر در این مورد در کنار راه‌های درمانی حرفه‌ای، استفاده از عطرهای انرژی مثبت است.

تاثیر استرس و افسردگی بر زندگی روزمره

تاثیرات مخرب استرس و افسردگی بر زندگی روزمره بسیار زیاد و شدید هستند. استرس و افسردگی علاوه بر این‌که حال روحی افراد را در حالت سکون نگه داشته و انگیزه فعالیت و تلاش را از آن‌ها می‌گیرد، مشکلات بسیار زیادی را نیز برای جسم و بدن انسان ایجاد می‌کند. اگر ذهن ما مریض باشد، جسم ما نیز تحت تاثیر قرار گرفته و عملکرد صحیح و مناسب خود را از دست می‌دهد.

بسیاری از افراد مبتلا به استرس و افسردگی، دچار مشکلاتی مثل اختلال خواب، درد مزمن در عضلات و مفاصل، مشکلات گوارشی، زخم معده، تپش قلب، ریزش مو، سردردهای میگرنی، پرخوری یا کم‌خوری عصبی، لرزش دست و ... هستند. همچنین استرس و افسردگی باعث نقص در حافظه شده و این امر اختلال در یادگیری و مشکلات بسیاری را در محل کار و حتی خانه به وجود می‌آورد.

اهمیت درمان استرس و افسردگی

همان‌طور که گفته شد، استرس و افسردگی حس زندگی را به طور کل از آدمی سلب می‌کند و کیفیت زندگی افراد را به دلایل متنوع، پایین می‌آورد. در نتیجه درمان آن بسیار مهم است. افراد مبتلا به استرس و افسردگی باید حتماً نسبت به بهتر کردن وضعیت سلامت روان خود، به متخصص مراجعه کرده و در کنار آن از روش‌های سبک و خانگی برای درمان استفاده کنند. راه‌هایی مثل مراقبه، استفاده از دمنوش‌های آرام بخش و استفاده از رایحه های آرامبخش.

رایحه های آرامبخش

به طور کل روایح آروماتیک گیاهی، برای درمان بسیاری از مشکلات روحی و جسمی استفاده می‌شوند. برای درمان استرس و افسردگی نیز، رایحه بسیاری از گیاهان می‌تواند موثر واقع شود و مانند یک آرامش بخش سریع عمل کند. از جمله این روایح آرامش بخش، می‌توان به موارد زیر و تاثیر آن‌ها اشاره کرد:

۱. اسطوخودوس: گیاه اسطوخودوس یکی از گیاهان دارویی است که توسط بسیاری از پزشکان برای رفع افسردگی و کاهش اضطراب پیشنهاد می‌شود. این گیاه سردرد و خستگی‌های ذهنی را نیز تا حد زیادی درمان می‌کند و برای درمان انواع بیماری‌های عصبی موثر است.

۲. نعنا: گیاه نعنا برای تقویت حافظه بسیار مفید است و رایحه آن نیز می‌تواند تا حد زیادی در کاهش استرس موثر باشد.

۳. یاس: عطر گل یاس، رایحه‌ای بسیار شادی بخش است که افسردگی و استرس را کاهش می‌دهد.

۴. لیمو: میوه لیمو و رایحه آن، از مهم‌ترین گیاهان در طب سنتی، گیاه پزشکی و رایحه درمانی می‌باشد. دم‌نوش لیمو برای نوشیدن و رایحه آن به عنوان عطر، خوشبو کننده و ... کمک شایانی به ترشح هورمون‌های شادی آور و در نتیجه درمان افسردگی می‌کند.

رایحه اکالیپتوس، نارنج، بهار نارنج، ریحان، سدر نیز از جمله دیگر روایح آرامش بخش هستند.

معرفی بهترین عطرهای ضد افسردگی و کاهش استرس

1. کلینیک هپی زنانه

برند آمریکایی کلینیک، سری عطرهایی را با اسم هپی منتشر کرده است که نسخه زنانه آن، عطری گلی - میوه‌ای با رایحه‌ای ملایم، خنک و آرامش بخش بوده که می‌تواند بسیار باب سلیقه اکثر خانم‌های جوان و دختران نوجوان باشد و به کاهش استرس آن‌ها کمک کند. نت‌های به کار رفته در این ادکلن زنانه عبارت هستند از: ترنج، نارنگی ماندارین، پرتقال، سیب، گریپ فروت، آلو، فریزیا، گل برف، ارکیده، مشک، کهربا، گل ابریشم، مگنولیا و گل سوسن.

2. کرید رویال میفر

عطر خنک رویال میفر از برند کرید، عطری یونیسکس در گروه بویایی گلی - میوه‌ای بوده که رایحه‌ای شیرین و سبک و بسیار دلنشین دارد. این عطر ضد استرس بسیار خوشبو، از رایحه گیاهان درخت کاج، زنجبیل، لیمو ترش سبز، رز، پرتقال، سدر و اوکالیپتوس، ساخته شده است و خاصیت آرامش بخشی آن بیشتر به رایحه لیمو ترش و اکالیپتوس تکیه دارد.

3. الور هوم ادیشن بلانش

عطر الور هوم ادیشن بلانش، عطری مردانه از برند شنل است که رایحه‌ای معتدل دارد. این عطر در گروه بویایی شرقی چوبی طبقه بندی شده و روایح ترنج ، لیمو ترش ، چوب صندل سفید ، روایح چوبی ، وانیل ، خس خس از آن احساس می‌شود. علت آرامش بخش بودن این عطر، حضور نت‌های لیمو ترش و ترنج در آن می‌باشد.

عطرهای انرژی مثبت | آرامش اعصاب و کاهش استرس با 10 عطر برتر

4. مورر اند وتز 4711

عطر 4711 از برند مورر اند وتز، عطری بسیار قدیمی و خاص از سال 1792 بوده، که رایحه‌ای بسیار خاص و آنتیک دارد. این عطر ضد استرس و معتدل، رایحه‌ای مرکباتی و بسیار خوشایند داشته که از نت‌های بسیار آرامش بخشی مثل ترنج، پرتقال، لیمو ترش، ریحان، هلو، رز، یاس، گل سوسن، گل پنجه مریم، خربزه، مشک، نعناع هندی، خزه درخت بلوط، خس خس، سدر و چوب صندل سفید ساخته شده است.

5. ادو تویلت ایو سن لوران وای

عطر معتدل وای، از برند ایو سن لوران، عطری مردانه و آروماتیک می‌باشد که از نت‌های اسطوخودوس، شمعدانی، سالویا اسکلاریا، وانیل، سدر، عنبر و صمغ کندر ساخته شده و یکی از محبوب‌ترین عطرها با رایحه اسطوخودوس می‌باشد. اگر در انتخاب قیمت ادکلن مردانه ، اقتصادی بودن آن براتون مهم باشد. ایو سن لوران وای انتخابی ایده‌آل است.

6. ادو تویلت دولچه گابانا کینگ

اگر به دنبال کاهش استرس با عطر هستین ادکلن کینگ از برند دولچه گابانا، از جمله عطرهای بسیار پرطرفدار این برند است که در چند نسخه به بازار عرضه شده است. نسخه ادو تویلت آن عطری معتدل و چوبی - معطر است، که از نت‌های لیمو ترش، مرکبات، پرتقال خونی، فلفل قرمز شیرین، دانه سرو کوهی، نعناع هندی، خس خس و سدر تشکیل شده و رایحه‌ای مرکباتی و سبک و بسیار دلنشین دارد.

7. لویی ویتون ایمجینیشن

برند لویی ویتون عطرهای خنک بسیار محبوبی دارد که از جمله آن‌ها، می‌توان ایمجینیشن را نام برد. این عطر مرکباتی، شامل نت‌های ترنج، پرتقال، بالنگ، بهار نارنج، دارچین، زنجبیل، چوب گایاک، چای، صمغ کندر و آمبروکسان بوده و می‌تواند در کاهش استرس و رفع افسردگی بسیار موثر واقع شود.

8. سرژف اربا پورا

عطر اربا پورا از برند ایتالیایی سرژف، عطری میوه‌ای و شرقی می‌باشد، که فضایی آرام و ملایم داشته و برای کاهش اضطراب بسیار مفید است. اربا پورا جز عطرهای ضد افسردگی یونیسکس می‌باشد که از نت‌های ترنج، پرتقال، لیمو ترش، مشک، کهربا و وانیل تشکیل شده است.

عطرهای انرژی مثبت | آرامش اعصاب و کاهش استرس با 10 عطر برتر

 

9. تام فورد نرولی پورتوفینو

عطر یونیسکس نرولی پورتوفینو از برند آمریکایی تام فورد، عطری معتدل و مرکباتی می‌باشد که طرفداران بسیار زیادی را در سراسر دنیا برای خود رقم زده است. رایحه این عطر ضد افسردگی ایده‌آل، متشکل از نت‌های ترنج، نارنگی ماندارین، لیمو ترش، اسطوخودوس، رزماری، نارنج، بهار نارنج، یاس، شکوفه پرتقال، کهربا، گل ختی و سنبل ختایی می‌باشد. رایحه آرامبخش این عطر از لیمو ترش، اسطوخودوس، نارنج و بهار نارنج نشات می‌گیرد.

10. مون بلان استارواکر

عطر مردانه استارواکر از برند مون بلان، عطری چوبی - ادویه‌ای بوده که به عنوان یک عطر برای افسردگی دارای نت‌های ترنج، نارنگی ماندارین، چوب خیزران، مشک، سدر، چوب صندل سفید، کهربا، جوز، درخت نراد و زنجبیل ساخته شده است. این عطر خنک، به دلیل وجود رایحه مرکباتی و ترکیب آن با رواح ملایم چوبی، می‌تواند کمک شایانی به کاهش استرس کند.

جمعبندی

در نهایت، لازم است تاکید کنیم که درمان اکثر مشکلات روحی، نیازمند همت بلند و تلاش مستمر است و همچنین بهتر است که در مورد مشکلات خود، نگرانی‌ها و غم‌های دلتان با فردی متخصص صحبت کرده و درخواست کمک کنید. در کنار مشاوره و جلسات روانشناسی، استفاده از عطرهای ضد استرس می‌تواند طراوت و شادی را به روزهای شما تزریق کند. امید است که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج