۱۳۷۳۰۹۸
۱۰۶۴۲
۱۰۶۴۲
پ

چیزی عجیب در مریخ که دانشمندان را متحیر کرد

ماهواره آژانس فضایی اروپا، چیزی عجیب در مریخ شناسایی کرد. یک درخشش غیر منتظره و مرموز که با ماهواره مدارگرد گازی آژانس فضایی اروپا مشاهده شده، دانشمندان را متحیر کرده است

گجت نیوز: ماهواره آژانس فضایی اروپا، چیزی عجیب در مریخ شناسایی کرد. یک درخشش غیر منتظره و مرموز که با ماهواره مدارگرد گازی آژانس فضایی اروپا مشاهده شده، دانشمندان را متحیر کرده است

چیزی عجیب در مریخ باعث شگفتی دانشمندان شده است. ماهواره مدارگرد گازی آژانس فضایی اروپا (ESA) با استفاده از طیف مرئی ابزار NOMAD-UVIS خود توانست یک درخشش مرمور و غیر منتظره را در مریخ شناسایی کند که دانشمندان را متحیر کرده است. این درخشش عجیب در جو فوقانی مریخ و در سمت شب این سیاره مشاهده شده است.

علت این درخشش عجیب و مرموز در مریخ چیست؟

پیش از این، یک تیم تحقیقاتی با استفاده از ماهواره‌ای که به دور سیاره زهره می‌چرخد توانسته بودند درخشش مشابهی را مشاهده کنند و حالا شناسایی این درخشش مرموز و عجیب در مریخ، دانشمندان را به فکر فرو برده است. برخی از محققان معتقدند که این درخشش به‌دلیل تعامل اکسیژن با اتمسفر بالای سیاره اتفاق می‌افتد. محققان توانسته بودند در طول روز نیز درخشش مرموز و مشابهی را شناسایی کنند،‌ اما خیلی زود متوجه شدند که این درخشش غیر منتظره،‌ از سمت شب سیاره مریخ ساطع می‌شود. دانشمندان همچنین به این نتیجه رسیدند که علت این درخشش از درخشش‌های قبلی متفاوت است.

چیزی عجیب در مریخ که دانشمندان را متحیر کرد

یکی از محققان LPAP، یعنی لوریان سورت در این باره می‌گوید ترکیب مجدد اتم‌های اکسیژن ایجاد شده در  جو تابستان که به‌وسیله بادها به سمت عرض‌های جغرافیایی بلند زمستانی انتقال پیدا می‌کنند، باعث ساطع شدن این درخشش می‌شود. در ارتفاعات بالاتر، اتم‌ها در زمان تماس پیدا کردن با مولکول‌های CO2 دوباره با هم ترکیب می‌شوند. چنین واکنشی، یک مولکول اکسیژن بر انگیخته تولید می‌کند که این فرایند باعث می‌شود نوری در محدوده مرئی از خود ساطع کند.

با این حال تحقیقات دانشمندان درباره این درخشش مرموز در سیاره مریخ همچنان ادامه دارد. این پدیده می‌تواند شواهد مهمی در خصوص فصل‌های سیاره سرخ در اختیار محققان قرار دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج