قالیشویی بانو _استیکی
۱۲۷۵۴۷۲
۸۷۶۶
۸۷۶۶
پ

رپورتاژ آگهی

۸ نکته مهم از پارسی کانادا درباره کلاهبرداری مهاجرتی!!

به طور پیش‌فرض، به شما توصیه می‌کنیم به هیچ موسسه مهاجرتی‌ای اعتماد نکنید، مگر اینکه در مورد آن تحقیق کافی کرده باشید

شک! نخستین چیزی که در برخورد با مؤسسات مهاجرتی باید به آن مجهز باشید، دیده‌ی شک و تردید است. به طور پیش‌فرض، به شما توصیه می‌کنیم به هیچ موسسه مهاجرتی‌ای اعتماد نکنید، مگر اینکه در مورد آن تحقیق کافی کرده باشید و همچنین نکاتی که در ادامه می‌گوییم را رعایت کنید. در این صورت، می‌توانید به‌راحتی به آن موسسه اعتماد کرده و یک مهاجرت لذت‌بخش آسان و دلخواه داشته باشید.

پیش از بیان نکات مهم برای گرفتار نشدن در دام سودجویی و کلاهبرداری برخی مؤسسات مهاجرتی، بیایید با این موضوع شروع کنیم که:

چرا نرخ کلاهبرداری در مهاجرت بالاست؟

به چند دلیل!

اول اینکه کسانی که قصد مهاجرت دارند، معمولاً از شرایط مالی نسبتاً خوبی برخوردارند. ضمن اینکه بعضی از این افراد، آن‌قدر عجله برای رفتن دارند که حاضرند با بریز و بپاش و خرج کردن مقدار زیادی پول، فقط سریع‌تر کارهایشان را جفت‌وجور کرده و به خارج از کشور مهاجرت کنند. برای همین هم معمولاً در تصمیم‌گیری دچار اشتباه شده و اسیر اغواگری و تبلیغات کاذب مؤسسات مهاجرتی می‌شوند.

دلیل بعدی این است که افراد متقاضی مهاجرت، به دلیل ناآشنایی با این حوزه، معمولاً در دام مؤسسات غیرقانونی و غیرمعتبر مهاجرتی و کلاهبرداری آنان گرفتار می‌شوند. اصولاً چنین افرادی به مؤسسات مهاجرتی‌ای مراجعه می‌کنند که خودشان درگیر فرایندهای مهاجرتی نشوند، پس ناآگاهی می‌تواند دلیل مهم دیگری برای گرفتاری در دام کلاهبرداری باشد.

8 نکته مهم از پارسی کانادا درباره کلاهبرداری مهاجرتی!!

با این 8 نکته از پارسی کانادا، گرفتار کلاهبرداری نشوید!

چند نکته مهم وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند در دام آژانس‌ها و مؤسسات مهاجرتی غیرقانونی و بدون مجوز نیفتید:

نکته اول: در مورد آژانس تحقیق کنید (سایت، آدرس، مجوزها، نظرات و ...)

مؤسسات معتبر مهاجرتی، هم سایت دارند، هم شماره تلفن و آدرس، هم مجوزهای لازم.

بنابراین نکته مهم اول، تحقیق در مورد موجودیت و مجوز دار بودن این مؤسسات است.

قبل از اینکه ریش و قیچی را به دست موسسه موردنظر بدهید، حتماً دقت لازم را انجام دهید و در مورد آژانس تحقیق کنید. یک راه خوب دیگر این است که در شبکه‌های اجتماعی این مؤسسات، نظرات را بخوانید و ببینید مشتریان قبلی و کنونی آن‌ها در موردشان چه می‌گویند.

آیا مورد یا نکته هشداردهنده‌ای می‌بینید یا اعتبار موسسه چنان بالاست که می‌تواند به شما در مهاجرت کمک کند.

نکته دوم: الکی پول دستشان ندهید!

مراقب هزینه‌های اولیه باشید. برخی از مؤسسات ممکن است قبل از ارائه هرگونه خدمات، کل هزینه‌های فرایند مهاجرت را درخواست کنند. در این مورد احتیاط کنید و سعی کنید تا زمانی که قرارداد نبسته‌اید، از پرداخت هرگونه هزینه خودداری کنید.

نکته سوم: قرارداد محکم و نفوذناپذیر ببندید!

قبل از پرداخت هرگونه هزینه به موسسه‌های مهاجرتی، باید یک قرارداد محکم و مورداطمینان با آن‌ها منعقد کنید. همه چیز را به دقت بخوانید و برای خواندن قرارداد وقت کافی بگذارید، قرار است پول هزینه کنید و وقت گذاشتن برای بستن یک قرارداد محکم، ارزشش را دارد.

حتماً اسنادی را که از شما خواسته می‌شود با دقت بخوانید و آن‌ها را درک کنید. اگر سؤال یا نگرانی دارید، قبل از امضا از مشاوره حقوقی، کمک و مشورت بگیرید.

(جالب است بدانید مشاورین موسسه پارسی کانادا، هنگام عقد قرارداد با متقاضیان عزیز، تمام مفاد قرارداد را برای ایشان به دقت شرح می‌دهند و اطمینان حاصل می‌کنند که درک مفاد قرارداد کاملاً برایشان تفهیم شده باشد)

8 نکته مهم از پارسی کانادا درباره کلاهبرداری مهاجرتی!!

نکته چهارم: برای هر هزینه رسید بگیرید و به خوبی نگهداری کنید!

همه رسیدهای پول‌هایی که پرداخت می‌کنید را به صورت مکتوب دریافت و در جایی امن نگهداری کنید.

سایر مفاد قرارداد را نیز به صورت مکتوب به امضای طرفین رسانده و هرگونه قول یا توافق‌نامه‌ای را به صورت کتبی دریافت کنید.

نکته پنجم: به تضمین‌ها و وعده‌های 100 درصدی اعتماد نکنید

برخی از مؤسسات مهاجرتی ممکن است ادعا کنند که می‌توانند نتیجه موفقیت‌آمیز پرونده مهاجرت شما را تضمین کنند. آن‌ها با تبلیغات اغواگرانه و دروغین، ادعا می‌کنند هیچ اشتباه و خللی ممکن نیست در فرایند مهاجرت شما ایجاد شود. در حالی که مواردی مثل ویروس کرونا، جنگ و موارد غیرقابل‌پیش‌بینی دیگر، ممکن است در روند مهاجرت شما اختلال ناخواسته ایجاد کند.

مراقب ادعاهای صددرصدی باشید، زیرا هیچ تضمینی در روند مهاجرت وجود ندارد و ممکن است اتفاقات پیش‌بینی‌نشده و غیرمترقبه‌ای رخ دهد.

با پیروی از این نکات، می‌توانید از خود محافظت کنید و از قربانی شدن در سازمان‌های مهاجرتی غیرمعتبر که ممکن است بهترین منافع شما را در نظر نداشته باشند، جلوگیری کنید.

نکته ششم: از مؤسسات مهاجرتی که وعده‌های دروغین می‌دهند دوری کنید

مراقب مؤسسات مهاجرتی باشید که وعده‌های غیرواقعی یا دروغ می‌دهند. احتمال کلاهبرداری در چنین موسسه‌هایی زیاد است.

به‌عنوان‌مثال، موسسه‌ای که قول می‌دهد روند مهاجرت را به طور عجیبی تسریع کند یا بدون پیروی از قوانین، ویزای کشور مقصد را برایتان فوراً بگیرد، احتمالاً سعی در اغواگری و کلاهبرداری دارد.

نکته هفتم: اطلاعات و مدارک شخصی‌تان را به اشتراک نگذارید

اگر قصد دارید مدارک شناسایی و هویتی خودتان را به موسسه موردنظر ارائه کنید، در صورت امکان، کپی آن‌ها را در اختیارشان بگذارید نه اصل را.

در مورد به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی مانند گذرنامه یا شناسنامه خود با آژانس مهاجرت احتیاط کنید. این اطلاعات را فقط با آژانس‌های معتبر به اشتراک بگذارید و رسید دریافت کنید.

نکته هشتم: به مؤسسات داخل ایران مراجعه کنید، نه خارج!

مراجعه به مؤسسات داخل ایران از آن جهت خوب است که اگر خدای‌نکرده اتفاقی افتاد، بتوانید از نظر حقوقی پیگیری و از آن‌ها طرح شکایت کنید.

اگر موسسه‌ای که به آن‌ها مراجعه می‌کنید، در خارج از کشور باشد و شعبه‌ای در داخل کشور نداشته باشد، طبیعتاً کارتان برای پیگیری موارد احتمالی، دشوارتر و پرهزینه‌تر خواهد شد.

سخن پایانی

رعایت نکات بالا تا حد بسیار زیادی کمک می‌کند تا از دام سودجویان و کلاهبرداری مؤسسات مهاجرتی دور بمانید.

موسسه مهاجرتی پارسی کانادا با بیش از 10 سال سابقه و 1500 پرونده موفق مهاجرتی، تمام مجوزهای لازم را اخذ کرده و اعتبار قابل‌توجه خود را مدیون اعتماد ارزشمند مشتریان خود است.

امیدواریم روند مهاجرتتان به خوبی و در کمال صحت به پیش برود و در جایی که دوست دارید زندگی، کار یا تحصیل کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج