adexo3
۱۴۲۳۶۳۶
۳ نظر
۱۱۷۱
۳ نظر
۱۱۷۱
پ

چرا پنجمین قاب دونفره یزدانی و رئیسی، فضای مجازی را به هم ریخت؟

سفر روز پنجشنبه ابراهیم رئیسی به ساری، مرکز استان مازندران، توجه به یک چهره ورزشی شاخص در ایران را بیشتر کرده است: حسن یزدانی. رئیسی در شرایطی خودش را به فرودگاه ساری رساند که پای پله‌های هواپیما چندین چهره به استقبالش رفته بودند.

روزنامه شرق: سفر روز پنجشنبه ابراهیم رئیسی به ساری، مرکز استان مازندران، توجه به یک چهره ورزشی شاخص در ایران را بیشتر کرده است: حسن یزدانی. رئیسی در شرایطی خودش را به فرودگاه ساری رساند که پای پله‌های هواپیما چندین چهره به استقبالش رفته بودند. فارغ از افراد غیرورزشی، حضور دو کشتی‌گیر زن و مرد در این مراسم مورد توجه رسانه‌های ورزشی قرار گرفت. اولی، همان‌طورکه عنوان شد، حسن یزدانی، پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران است. دیگری هم سپیده بابایی عضو تیم ملی کشتی آلیش زنان ایران بود. اگرچه درباره ملاقات این افراد با ابراهیم رئیسی در بدو ورود به ساری مطالب چندانی عنوان نشده ولی استقبال حسن یزدانی از ابراهیم رئیسی در دومین سفر او به مازندران مورد توجه قرار گرفته است. این توجه، بیشتر در فضای مجازی و گمانه‌زنی‌های رایج در این شبکه‌ها صورت گرفته ولی اینکه چرا اقدام جدید حسن یزدانی تا به این اندازه رسانه‌ای شده از آن دست ابهاماتی است که ظاهرا نمی‌شود پاسخ روشنی برایش پیدا کرد. فضا مطابق با انتظار دو یا چند پاره شده است؛ عده‌ای از حسن یزدانی انتقاد کرده‌اند که در فاصله تقریبی دو ماه مانده به المپیک بهتر است خودش را از هیاهوی اتفاقات سیاسی دور نگه دارد و تمرکزش را متوجه کشتی کند. یزدانی بعد از عمل جراحی سخت و دشواری که روی کتفش داشته، به تازگی تمریناتش را از سر گرفته و قرار است به زودی به تورنمنتی در مجارستان اعزام شود تا میزان آمادگی‌اش مشخص شود. نبودن دیوید تیلور، رقیب همیشگی او در سال‌های اخیر در پاریس، شانس رسیدن به مدال طلای یزدانی را افزایش داده و از این رو تعدادی اعتقاد دارند او به جای این ملاقات که در این مقطع چندان ضروری هم به نظر نمی‌رسید بهتر بود با سنجیدن عواقب احتمالی، خودش را وارد چالش رسانه‌ای جدید نمی‌کرد. دوقطبی‌های مرسوم سیاسی در چنین ملاقات‌هایی هم دیگر موضوعی بود که دیدار حسن یزدانی با ابراهیم رئیسی را پررنگ کرده است. از سوی دیگر، عده‌ای هم با عادی‌خواندن این ملاقات از این گفته‌اند که بسیاری به دنبال دامن‌زدن به چندپارگی هستند وگرنه از تصاویر مشخص است که این مراسم یک استقبال ساده و خوشامدگویی مرسوم یکی از چهره‌های مطرح استان با ابراهیم رئیسی است. از سوی دیگر، تعدادی هم با اشاره به «زبان بدن» حسن یزدانی، نوع ایستادن او مقابل ابراهیم رئیسی را زیر سؤال برده‌اند که این مورد موافق و مخالفان خاص خود را دارد.

چرا پنجمین قاب دونفره یزدانی و رئیسی، فضای مجازی را به هم ریخت؟

بدون در نظر گرفتن چنین نقدهایی ولی تعدادی هم با اشاره به این فاکتور که چنین فرصت‌هایی به خوبی می‌تواند زمینه را برای انتقال یک‌سری خواسته‌ها فراهم کند، به این موضوع پرداخته‌اند که کاش حسن یزدانی از فرصتی که داشته استفاده کند و بتواند مشکلات مردم را مستقیما به گوش ابراهیم رئیسی برساند. امری که البته در ویدئوی کوتاهی که منتشر شده وجود ندارد مگر اینکه به غیر از این دیدار حالا پرسروصدا، ملاقات دیگری هم در کار باشد. هرچند این یکی هم با توجه به برنامه‌های متعددی که ابراهیم رئیسی در مازندران داشته، بعید است محقق شده باشد. باوجود تمام گمانه‌زنی‌های اخیر، نکته کمتر گفته‌شده درباره قاب دونفره جدیدی که از حسن یزدانی و ابراهیم رئیسی منتشر شده اینکه تعدادی به‌گونه‌ای با آن رفتار کرده و بازتابش داده‌اند که گویی برای اولین بار است که حسن یزدانی با ابراهیم رئیسی ملاقات می‌کند. از لابه‌لای اخباری که از سه سال اخیر تا به الان در فضای رسمی منتشر شده مشخص می‌شود که حداقل برای پنجمین بار است که حسن یزدانی و ابراهیم رئیسی در این مدت با یکدیگر ملاقات داشته‌اند. همان سال 1400 که ابراهیم رئیسی برای اولین بار به مازندران در قامت سفرهای استانی رفته بود، حسن یزدانی به استقبالش رفت. آن هم با استایلی بسیار رسمی‌تر از ملاقات اخیر. چند ملاقات دیگر هم که در راستای برنامه‌های ورزشی رخ داده است؛ به طور مثال می‌توان به دیدار حسن یزدانی با ابراهیم رئیسی در مراسم اهدای مدال قهرمانان ایران اشاره کرد. داستان اهدای بازوبند پهلوانی هم که به قوت خود باقی است. مراسمی که دوباره باعث شد تصویری جدید از حسن یزدانی و ابراهیم رئیسی ثبت شود. ملاقات به نسبت محدودتری هم در این سال‌ها بین دو این نفر صورت گرفته که این یکی مربوط به حضور تعدادی از ورزشکاران در ملاقات با ابراهیم رئیسی است. اتفاقا تصویر معروفی هم از این دیدار منتشر شده که یزدانی و یک کشتی‌گیر دیگر را که روی زمین در کنار ابراهیم رئیسی نشسته‌اند نشان می‌دهد. همان تصویری که ظاهرا دست‌نوشته‌ای به دست ابراهیم رئیسی رسیده و او در حضور این دو نفر مشغول خواندن آنهاست. به این ترتیب، باز هم با تأکید بر اخبار منتشرشده در مجاری رسمی، دیدار روز پنجشنبه حسن یزدانی و ابراهیم رئیسی حداقل پنجمین ملاقات این دو در سه سال اخیر محسوب می‌شود. حال اینکه چرا این قاب دونفره پنجم با چنین هیاهویی مواجه شده می‌تواند ریشه در علل مختلف داشته باشد. تغییر رویکرد اجتماعی در سال اخیر یا نزدیکی رقابت‌های المپیک، احتمالا دو دلیل عمده‌ای است که ملاقات پنجم حسن یزدانی با ابراهیم رئیسی را خبرساز‌تر کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      ضربه فنی به سبک تیلور-

    • ناشناس

      آقای یزدانی این چه وقت فیتو زدن بود حریف بریده بود-آخه کم‌تجربه هم نبودی!!!!

    • احمد نایینی

      درودحسن توقهرمان مردم باش هماننداقاتختی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج