adexo3
۱۴۲۳۰۹۴
۱۰۲
۱۰۲
پ

آیا لمینت دندان دائمی است؟ بررسی ماندگاری لمینت دندان

افرادی که قصد انجام لمینت را دارند، ممکن است سوالاتی در ذهن خود داشته باشند. اینکه آیا لمینت دندان دائمی است؟

میزان ماندگاری لمینت دندان چند سال است؟ باید گفت که لمینت دندان به عنوان یک روش مناسب و پرطرفدار برای اعمال زیبایی دندان شناخته می‌شود که محبوبیت زیادی در بین افراد دارد. دلایل اصلی محبوبیت لمینت دندان طبیعی بودن ظاهر آن نسبت به کامپوزیت دندان است. لمینت دندان دوام بالایی دارد؛ اما یک روش کاملا دائمی نیست و بعد از مدتی نیاز به ترمیم خواهد داشت. برای فهمیدن ماندگاری لمینت ادامه مطلب را از دست ندهید.

آیا لمینت دندان دائمی است؟ بررسی ماندگاری لمینت دندانآیا لمینت دندان دائمی است؟ بررسی ماندگاری لمینت دندان

 

ماندگاری لمینت دندان چقدر است؟

بسیاری از افراد از دندانپزشک خود می‌پرسند که آیا لمینت دندان دائمی است؟ دندانپزشک در جواب این سؤال قطعا پاسخ خواهد داد که لمینت هم ماندگاری مشخصی داشته و بعد از مدتی باید ترمیم شود. جنس لمینت مورد استفاده روی دندان از سرامیک بسیار محکم بوده که ضخامت بسیار کمی داشته و در عین حال مقاوم است. زمانی که لمینت روی دندان قرار می‌گیرد کاملا طبیعی به نظر رسیده و شفافیت خاصی دارد. معمولا ماندگاری لمینت بین ۷ تا ۱۵ سال بیان می‌شود که این مدت زمان بستگی به مراقب‌های شما از دندان­هایتان دارد.

افرادی که به روش‌های مراقبتی و شستشوی دندان اهمیت می‌دهند، می‌توانند لمینت را تا ۲۰ سال روی دندان‌های خود بدون ترمیم داشته باشند. دلیل اصلی اختلاف قیمت لمینت نسبت به کامپوزیت، طبیعی بودن و ماندگاری بیشتر است. اما افرادی که از دندان‌های خود مراقبت نمی‌کنند و خوراکی‌های سخت را با دندان می‌شکنند، ممکن از بعد از ۷ سال نیاز به ترمیم لمینت پیدا کنند. درست است که ماده اصلی لمینت یک سرامیک قوی بوده؛ اما در برابر ضربه­های خیلی شدید شکسته شده و نیاز به ترمیم یا تعویض پیدا می‌کند. بنابراین لمینت دندان یک روش دائمی برای زیبایی دندان نیست و بعد از سال‌ها باید تعویض شوند.

مهم‌ترین عوامل مؤثر در دوام و ماندگاری لمینت چیست؟

پاسخ سؤال آیا لمینت دندان دائمی است؟ بستگی به نگهداری شما از این روکش‌های دندانی دارد. با مراقبت اصولی می‌توانید ۲۰ سال از عمر خود را به راحتی با این لمینت‌ها بگذرانید. عوامل مؤثر بر ماندگاری لمینت دندان شامل:

نگه داری درست

تنها آسیب‌های فیزیکی باعث خراب شدن لمینت و کاهش طول عمر آن نمی‌شوند؛ بلکه عواملی مانند مواد غذایی می‌توانند روی رنگ و فرسودگی لمینت تأثیر داشته باشند. لمینت‌های پرسلن معمولا قدرت و مقاومت بسیار بالایی در برابر جذب رنگ داشته و کمتر پیش می‌آید که دچار لکه شوند. مصرف خوراکی‌های دارای رنگدانه مانند چای، قهوه، نوشابه، نوشیدنی رنگی، مشروبات الکلی، مواد اسیدی مانند سرکه و ... روی رنگ روکش‌های لمینت تأثیر دارد.

آیا لمینت دندان دائمی است؟ بررسی ماندگاری لمینت دندان

 

یکی از موارد دیگری که می‌تواند رنگ لمینت را به مرور زمان تغییر بدهد، سیگار کشیدن بیش از حد است. دود سیگار باعث زرد شدن روکش‌های دندانی شده و ظاهر زیبای خود را از دست می­دهد. در صورت ایجاد لکه باید لمینت را تعویض کرده و دوباره متحمل پرداخت هزینه‌های لمینت شوید. دندانپزشک با توجه به میزان تغییر رنگ لمینت بهترین تصمیم را برای ترمیم یا تعویض لمینت دندان می‌گیرد.

کیفیت کار و مهارت دندانپزشک

بخشی از دلایل ماندگاری لمینت، کیفیت کار دندانپزشک و تخصص وی در این زمینه است. تنها یک دندانپزشک ماهر و با تجربه می‌تواند بهترین روکش‌های دندانی لمینت را تشخیص داده و برای بیماران مورد استفاده قرار دهد. علاوه بر انتخاب روکش مناسب، نحوه اندازه‌گیری و تمام مراحل انجام لمینت روی نتیجه نهایی تأثیر دارند. یک دندانپزشک ماهر باید ابتدا دندان‌ها را به خوبی بررسی کرده و پوسیدگی‌های درون آن‌ها را درمان کند. بعد از انجام خدمات درمانی و در نظر گرفتن فاصله میان دندان‌ها کار لمینت انجام می‌شود.

سن فرد دریافت‌کننده لمینت

سن کسی که به عنوان متقاضی برای انجام لمینت به دندانپزشکی مراجعه می‌کند، روی ماندگاری و دوام لمینت دندان بسیار تأثیر دارد. به مرور زمان و با افزایش سن بافت لثه متصل به دندان طبیعی منقبض شده و حجم آن کاهش پیدا می‌کند. لمینت‌های به این لثه‌ها متصل شده‌اند و با کاهش حجم لثه در سنین بالا، قطعا ماندگاری و دوام لمینت دندان کاهش پیدا کرده و زودتر نیاز به ترمیم پیدا می‌کنند. در صورت از بین رفتن لایه نگه‌دارنده لثه، فرد باید به دندانپزشک مراجعه کرده تا لمینت­های جدید را جایگزین کند.

حفظ بهداشت و سلامت دندان و دهان

قطعا رعایت نکات بهداشتی و سلامتی می‌تواند روی ماندگاری لمینت دندان اثرگذار باشد. اگر این سؤال ذهن شما را درگیر کرده که آیا لمینت دندان دائمی است؟ باید بدانید که با رعایت اصول بهداشتی و مراقبتی ماندگاری لمینت بسیار زیاد خواهد شد. در طول روز باید مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را در دو نوبت انجام دهید تا دندان‌ها پوسیده نشده و ماندگاری لمینت حفظ شود. سعی کنید از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید تا میزان خطر پوسیدگی دندان‌ها کاهش پیدا کند. استفاده از مسواک نرم و مسواک زدن به آرامی روی دندان‌ها نقش مهمی در حفظ شفافیت و زیبایی لمینت دارد. قبل از انجام لمینت نیز حتما پوسیدگی دندان را برسی کرده و جرم‌گیری انجام دهید.

تفاوت لمینت پورسلن و کامپوزیت از نظر ماندگاری

لمینت پورسلن و کامپوزیت تفاوت‌های زیادی با هم دارند که یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها، میزان ماندگاری این دو روش زیبایی است. نوع موادی که در این روش‌های زیبایی دندان استفاده می‌شود با هم متفاوت بوده و همین عامل روی ماندگاری آن اثر‌گذار است. لمینت نسبت به کامپوزیت ماندگاری خیلی بیشتری دارد و به همین دلیل برخی افراد آن را به عنوان یک روش دائمی و کامپوزیت را یک روش موقت زیبایی دندان می‌دانند.

آیا لمینت دندان دائمی است؟ بررسی ماندگاری لمینت دندانآیا لمینت دندان دائمی است؟ بررسی ماندگاری لمینت دندان

 

لمینت دندان از مواد سرامیکی ساخته شده و شباهت زیادی به دندان طبیعی دارد. مقاومت بالا در برابر لکه و سایش از ویژگی­های مثبت لمینت است. میزان ماندگاری این روش زیبایی حدود ۱۰ تا ۱۵ سال است. در روش کامپوزیت دندان مواد رزینی به عنوان روکش استفاده می‌شوند که راحت‌تر از لمینت خراب خواهند شد. ماندگاری کامپوزیت حدود ۵ تا۸ سال است.

سخن آخر

پاسخ سوال آیا لمینت دندان دائمی است، با توجه به ساختار آن و موادی که استفاده می‌شود، مشخص خواهد شد. هیچ روش زیبایی وجود ندارد که دندان‌های شما را تا آخر عمر زیبا نگه دارد. لمینت نیز با مراقب‌های دندان می‌تواند دوام بالایی داشته باشد؛ اما نهایت بعد از ۲۰ سال نیاز به ترمیم و جایگزینی دارد. این کار را پیش یک متخصص کاربلد و حرفه‌ای انجام دهید. برای مشاوره و انجام خدمات زیبایی دهان و دندان با ما در تماس باشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج