adexo3
۱۴۲۲۶۶۶
۵۷ نظر
۳۴۷۲۱
۵۷ نظر
۳۴۷۲۱
پ

طلافروشان مقابل دولت ۶ هیچ پیروز شدند

گویا اعتصاب گسترده طلافروشان به قوانین جدید مالیاتی نتیجه داده و وزارت صنعت، معدن و تجارت با بخشنامه‌ای تازه و در یک عقب‌نشینی آشکار اعلام کرد که «صنف طلا و جواهر از ثبت دارایی در سامانه جامع تجارت معاف هستند.»

برترین‌ها: گویا اعتصاب گسترده طلافروشان به قوانین جدید مالیاتی نتیجه داده و وزارت صنعت، معدن و تجارت با بخشنامه‌ای تازه و در یک عقب‌نشینی آشکار اعلام کرد که «صنف طلا و جواهر از ثبت دارایی در سامانه جامع تجارت معاف هستند.»

طلافروشان مقابل دولت 6 هیچ پیروز شدند

پس از چند روز کشمکش دولت و طلافروشان بر سر قانون مالیات، سرانجام وزارت صمت با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به ارائه تسهیلات جدید برای ثبت معاملات طلا در سامانه جامع تجارت یا سامانه مودیان تاکید کرده که مالیات عایدی سرمایه مشمول واحد‌های صنف طلا نمی‌شود. تصمیمی که از سوی فعالان بازار به عقب نشینی و باخت شش بر صفر دولت مقابل اعتراض و اعتصاب طلافروشان تعبیر شده است.

حدود دو هفته از اعتصاب طلافروشان در شهرهای مختلف ایران، ازجمله تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، زنجان، همدان، اردبیل، ارومیه، مشهد و قم می‌گذرد و حالا وزارت صمت در بخشنامه‌ای اعلام کرده که برای صنف طلافروشان «تسهیلات تازه» در نظر می‌گیرد. این «تسهیلات تازه» بدان معناست که صنف طلا و جواهر دیگر لازم نیست اطلاعات کل دارایی خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند. طلافروشان به جای این کار، موظف‌اند با هدف آنچه «شفافیت در معاملات طلا» نامیده شده است، اطلاعات مربوط به معاملاتشان را در سامانه ثبت کنند. صنف طلا و جواهر تاکید داشت که نمی‌تواند سرمایه یا موجودی خود را در یک سامانه دولتی ثبت کند، چرا که این سرمایه یک «دارایی شخصی» است و در مواردی از طریق ارث به آنان رسیده است، اما دولت عنوان کرده که با توجه به واردات طلا در حجم بالا به کشور حق دارد بداند در بازار طلا چه می‌گذرد. اعتراض طلافروشان و تعطیلی بازار یکی از مباحث داغ این روزها بود. برخی گمان می‌کنند همه این اعتراضات زیر سر مالیات است اما ظاهرا مشکل این صنف مساله دیگری‌ است. روزهای سوت‌وکور بازار طلا در روزهای اخیر، با مطرح شدن مباحث مربوط به مالیات بر عایدی سرمایه همزمان شد اما طلافروش‌ها تقریبا از دی‌ماه پارسال با ثبت اطلاعات‌شان در سامانه جامع تجارت به مشکل برخورد کردند.

طلافروشان مقابل دولت 6 هیچ پیروز شدند

رونامه جهان اقتصاد نوشت: برخی طلافروشان کرکره مغازه‌ را به کل پایین کشیدند و گروهی دیگر هرچند در بازار حضور داشتند، اما تمایلی به فروش از خود نشان نمی‌دانند. برای بررسی این موضوع باید کمی به عقب برگردیم؛ دی ماه ۱۴۰۲. در آن زمان بود که تبصره چهار ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر سر زبان‌ها افتاد. تبصره چه می‌گوید؟ بر اساس این تبصره، ثبت معاملات انواع طلا شامل آب‌شده، شمش، مسکوکات و مسنوعات در سامانه جامع تجارت الزامی است. اگر این ماده قانونی پشت گوش انداخته شود، محکومیت به ضبط کالا و پرداخت جریمه برابر ارزش کالا را به دنبال خواهد داشت. همان موقع بود که طلافروشان ساکت ننشستند و صدای اعتراض‌شان بلند شد. واکنش سیاستگذار هم مسکوت گذاشتن اجرای قانون برای مدت سه ماه بود.

علت نگرانی طلافروشان چیست؟

یکی از مواردی که صدای طلافروشان را در بازار بلند کرد، ثبت کد ملی خریداران در زمان خرید طلا و گرفتن مالیات بود. آنها می‌گویند نگران امنیت کسب‌وکارشان هستند؛ اینکه اطلاعات‌شان هک شود یا درز پیدا کند، بنابراین علاقه‌ای به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت یا امور مودیان ندارند. هرچند پاسخ وزارت صمت به این نگرانی این بود که اطلاعاتی که وارد سامانه می‌شود، رمزنگاری شده و مشکلی هم برای طلافروشان ایجاد نخواهد کرد.موارد نگرانی طلافروشان به همین جا ختم نمی‌شود؛ اخذ مالیات ۲۵ درصدی از خریداران طلا یکی دیگر از موارد مطرح شده بود. هرچند سازمان امور مالیاتی آن را شایعه خواند. به دنبال طرح این نگرانی‌ها بود که اجرای قانون به سه ماه بعد موکول شد. طلافروشان هم در پی این تصمیم به سر کار خود بازگشتند.

با شروع سال جدید و اتمام مهلت سه ماهه، ماده قانونی به وزارت صمت ابلاغ شد. بازهم طلافروشان دست به اعتراض زدند، اما این‌بار نسبت به بارگذاری اطلاعات خود در دو سامانه مودیان و سامانه جامع تجارت نگرانی خود را ابراز کردند. در مقابل سازمان امور مالیاتی ثبت همزمان صورت‌حساب الکترونیکی در دو سامانه را الزامی ندانست و اعلام کرد که ثبت در یکی از سامانه‌ها کافی است.

طلافروشان مقابل دولت 6 هیچ پیروز شدند

قانون مالیات بر عایدی سرمایه طلا چه می‌گوید؟

قانون مالیات بر عایدی سرمایه طلا که به نگرانی‌ها دامن زده، شامل چه مواردی می‌شود؟ طلا و ارز در کنار ملک و خودرو یکی از دارایی‌های مشمول مالیات است. از آنجایی‌که هر کدام از ما مقداری طلا برای روز مبادا برای خودمان تهیه کرده‌ایم، طرح این موضوع با واکنش‌های زیادی همراه شده است.اول اینکه افراد هر چقدر هم طلا داشته باشند، تا زماتی که تصمیم نگیرند این حجم از طلا را بفروشند، مالیات پرداخت نمی‌کنند. چون آنطور که اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد، مالیات روی سود حاصل از فروش دارایی وضع می‌شود. ضمن آنکه هر فرد بالای ۱۸ سال برای فروش طلای زینتی تا ۱۵۰ گرم مشکلی نخواهد داشت، چون معاف از مالیات است. نکته دوم اینکه اگر فروش طلا از طریق صورت‌حساب الکترونیک به صرافی‌های مجاز یا طلافروشی‌های دارای پایانه فروشگاهی و ثبت صورت‌حساب‌های الکترونیک صورت گیرد، مالیاتی هم به آن اختصاص پیدا نمی‌کند. سومین مورد هم اینکه، معاملات اوراق بهادار طلا معاف از مالیات بر عایدی سرمایه است.

طلافروشان مقابل دولت 6 هیچ پیروز شدند

مشوق‌های دولت برای به دست آوردن دل طلافروشان

سخنگوی سازمان امور مالیاتی می‌گوید جایی برای نگرانی نیست و اگر طلافروشان اطلاعات موجودی طلای خود را ثبت کنند، نباید مالیات بر عایدی سرمایه بدهند و قانونی که بالا از آن صحبت شد، مربوط به افراد غیرتجاری است. دیگر اینکه مالیات بر عایدی سرمایه سه سال تنفس دارد، یعنی سه سال پس از قانونی شدن اجرا می‌شود. ناگفته نماند که این طرح هم هنوز در شورای نگهبان در حال چکش‌کاری است و نهایی نشده است.

وزارت صمت هم برای دلخوشی طلافروشان دست به کار شد و بیانیه‌ای را صادر کرد. در این بیانیه هم آمده که این نوع مالیات مشمول واحد‌های صنفی نمی‌شود. همچنین ثبت موجودی اولیه در سامانه جامع تجارت مربوط به دارایی‌های شخصی یا سرمایه‌ای که در جریان تولید و فروش قرار نگرفته، نمی‌شود. توضیحاتی هم درباره معافیت مالیات عایدی سرمایه طلا تا سقف ۱۵۰ گرم در این بیانیه آمده است.

به نظر می‌رسد تسهیلات و مشوق‌های جدید مالیاتی تا حدودی به مذاق طلافروشان خوش آمده، چون مشاهدات گزارش شده نشان می‌دهد که اعتراضات تا حدودی خوابیده‌اند. ضمن اینکه دولت می‌گوید مردم و صاحبان مشاغل نگران نباشند، چون با هوشمندسازی سیستم مالیاتی تمام تلاشش بر این است که عدالت مالیاتی محقق شود.

 با تداوم نگرانی‌ها و تعطیلی برخی از واحدهای طلا فروشی نسبت به ثبت موجود خود در سامانه جامع تجارت و همزمانی آن با قانون مالیات بر عایدی سرمایه حال به نظر می رسد وزارت صمت با عقب نشینی از مواضع قبلی خود سعی دارد تا فضای این بازار را آرام کند. موضوعی که به نظر می رسد در شرایط کنونی چالش را به نفع طلافروشان تغییر داده است.

واکنش کاربران در این خصوص را بخوانید:

* پدارم سلطانی، فعال اقتصادی:  خُب به سلامتی مشکل حل شد. طلا فروشام قرار نیست که مالیات بر عایدی سرمایه پرداخت کنند. با بستن مغازه ها به خواسته شون رسیدند. دکترا هم که یک عمر پرداخت‌ نمی‌کردند و در می‌رفتند، فقط‌ میمونه کارگر و کارمند بیچاره یکی از چیزایی که باید مجلس جدید پیگیرش‌ باشه.

* سیامک قاسمی، روزنامه‌نگار: الان با پاک کردن صورت مساله، مشکل حل شد. پیشنهاد میکنم مالیات و فقط از مردم عادی بگیرید و بس!

* رعنا هم با کنایه توئیت زده است: کاری ندارم حق طلافروش هست که مالیات بده یا نه! سوالم اینکه اگر میخواستین ازشون مالیات نگیرین چرا چند هفته ملت و مشتریان طلا و سکه رو سرکار گذاشتین؟ مردم مگه مسخره شما هستن؟

* رضا هم گفت: قشنگ مردم و مسخره خودتون کردین این همه هیاهو برای اینکه فقط دادن مالیات وظیفه مردم و کارگراست با حقوق هفت میلیونی!

* شراره هم که خود را دانشجوی رشته اقتصاد معرفی کرده است می گوید: آقای رئیسی اگر توان تغییر مدیران و تصمیم گیران اقتصادی خود را ندارید حداقل توبیخ که می توانید بکنید! ریشه تمام مشکلات اقتصادی مردم همین تصمیمات غلط است که ضررش از جیب ملت می رود و سودش به جیب طلافروشان!

* کامبیز هم اینگونه واکنش نشان داد: قشر مالیات نده: طلافروش، پزشک، مدیران ارشد دولتی، خودروسازان و .... قشر مالیات بده: کارمند، کارگر، بازنشسته با حداقل حقوق!

* پایان بخش این گزارش نظر اکانت تویئتری «عاقل جمع» است که کنایه زده: کارمندان و کارگران باید مالیات بدهند با این حقوق نجومی که میگیرند! آفرین بر دولت انقلابی که حامی پزشکان،طلافروشان، بازاریان و طبقه ثروتمند جامعه است!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      قوانین مالیاتی جدید به درد این کشور با این تورم بالا نمیخوره

    • ناشناس

      خیلی خاطرتونو میخوان که نامه بهتون میزنن آخرم پیروز شدین ولی امان از حق و حقوق کارگر نه فریادرسی داره نه سندیکایی که از حقوقش حمایت کنه بهش میگن ناراضیه بیا تسویه کن برو اونچه زیاده کارگر بی مزد و منت

      پاسخ ها

      • روشنگر

        اقا کارگر وکارمند باااید مالیات بده وظیفشه ‌اصاا ازحقوقش برمیدارن که احترامشم حفظ شه .ول کنید یقه طلافروشها وپزشکها وثروتمندان بیچاره رو اععع

    • ناشناس

      خاک بر سر کارگر بدبخت که همه جوره بدبخته
      ٢میلیون حقوق اضافه کردن ٣ میلیون مالیات میگیرن
      خدایا التماست میکنم بسه دیگه تمومش کن

    • ناشناس

      هم زور داشتن هم پول لابد هم مقداری به دزدان اصولگرا رشوه دادن

    • گرینچیک

      اینا که از دولت دفاع کردن واسه گرفتن مالیات از طلا فروش واقعا حالشون خوش نیست.خب آخه اون طلا فروش نهایت رو طلا میکشه مالیات رو به خودت میفروشه.بعد میگی چرا مالیات نمیدن؟ مالیات بابت تورمی که خورده به جنس ش رو باید چرا بدن. مگه طلا ش یه گرم اضافه شده؟

      پاسخ ها

      • اصغر

        جنس کدوم کاسب ۳۵ برابر شده نسبت به سال ۹۶ هم جنسش افزایش قیمت داشته هم مالیاتشون رو از مشتری میگیرن من نمیگم مالیات زیادی بدن ولی بلاخره تو این مملکت دارن زندگی میکنن باید مالیات واقی شون رو بدن

      • ناشناس

        خب چرا نمیگی اگه دولت از طلافروش مالیات نگیره میره برای تامسن بودجه اش پول بیشتری چاپ میکنه . کدومش خطرناک تره . ابنکه طلافروش چکن مالیات میده بکشه روی قیمتش . (البته فیمت طلا که جهانیه .فقط میتونه روی اجرت بکشه) با اینکه دولت پول چاپ کنه

      • روشنگر

        چکار میکنه ؟مالیاتو میکشه روجنسش ؟مگه الان نمیکشن موقع خرید اجرت سود ۷ درصد .موقع فروش طلای دست دوم مجدد سود ۷ درصد ‌شد چند تا سود .یه کارمند یا کارگر باید از کجا وچجوری دزدی کنه تو محل کارش تا انقد بشه.اینو شما بگو تا برسیم به داستان مالیات.

      • مازیار

        کار خوبی می‌کنه دولت. هرچی دلالی و فرار مالیاتی از همین صنف های مسخره به وجود میاد. هرکس میرسه بیا نمی‌دونم طلا بخر، دلار بخر، خونه بخر، ماشین بخر خب ارزش پول کشور همین طوری نابود میشه و قشر ضعیف آسیب میبینن. هرچی سر هر دلالی تو این کشور میارن حقشونه

    • کارگر

      ۳ سال قیمت نان تغییر نکرده.من کارگر نانوایی هستم و حقوقم از سه سال پیش کمتر هم شده هزینه های من هم سه برابر شده.نمیدونم به دستمزدم نگاه کنم یا خرجش کنم

    • ناشناس

      بدبخت کارگر و کارمند ......

    • ناشناس

      این دولت فضول چکاره س که میخواد سر از دارایی های مردم در بیاره ؟!
      عرضه ندارند مملکت رو با این همه منابع و معادن اداره کنند و چشمداشت به مال مرد دارند مثل دزدها!

    • ناشناس

      عوضش بازنشسته ها شش صفر باختن

    • ناشناس

      مالیات،مالیات،مالیات،چه خبره.اگر مدعی هستید که فروش نفتون بیشتر از دولت قبله،پس چرا هر از مدتی مصوبه جدیدی جهت اخذ مالیات از مردم وضع می کنید،شد یک روز که خواب بیدار شیم اَلَنگ شَنَگه جدیدی نداشته باشیم؟...!

    • ناشناس

      آیا کارگری که در حرفه طلا سازی مشغول است کارگر محسوب نمی شود دولت و وزیر اقتصاد دامن به نابودی اقتصاد کشور بسته اند آگاه نیستید

    • داد

      باید همه طلا فروش‌ها را جمع کنند شغلی بسیار بی مصرف و مضر جامعه است بیشتر به مفت خوری شباهت داره و تیغ زدن مردم هر کس طلا میخواد بصورت شمش بانک به مردم بفروشه

    • داد

      دروغ نگو یعنی سه ساله قیمت نان تغییر نکرده ؟ یه دروغی بگو لااقل مردم باهاش سر و کار نداشته باشند

      پاسخ ها

      • ناشناس

        نون نمی خوری ؟راست نیمه تغییر نکرده .

      • ناشناس

        وا کجا زندگی میکنی؟نون افزایش قیمت نداشته

      • لیلی

        👏👏👏افرین بر دولت کارامد،کارگر و کارمندی که سالی دو سه گرم طلا میخواد پس انداز کنه برای آینده بچش،باید آخرسر که خواست بفروشه مالیات بده؟؟؟
        دستتون درد نکنه،موقع افزایش حقوق همتون لال شدید از زندگی کارگری بگید،حالا میخواید سر از دارایی دربیارید؟؟؟
        واقعا چجوری میتونید اين قوانين رو وضع کنيد؟

    • دختر محمود نقاش

      همیشه و همه جا ظالم پیروز و مظلوم بازنده اس..کارگر و کارمند بیچاره هنوز عرقشونـخشک نشده مالیات و عوارض و هزارتا بابمبول از حقوقشون کمـمیشه
      ..

    • ناشناس

      مردم بازنده شدند نه دولت ،دزدی از ۸۵ میلیون ایرانی رسما قانونی شد .

    • ناشناس

      بله هرچی مخیفی تر دزدی بیشتر مردم باختن

    • ناشناس

      قطار پیشرفت 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄

      پاسخ ها

      • ایران سربلند

        منم میخوام طلا فروش بشم .اوووف مالیاتم ندم .نگم چی دارم عشق .

      • Ebi

        تو هر چی خواستی معامله کنی .از شگرد طلا فروشان استفاده کن . هی گرون میدن میگن مالیات خورده . بعد طلا رو با نگین پلاستیک می کشن میفروشن بهت بعدش وقتی می خوان ازت بخرن خودشون نگین رو آتیش میزنن یا در میارن . شگرد هایی دیگه هم داره که اورش طلا رو رو خریدار می گذارن موقع خریدن در اصل باید رو خودشون باشه .بازم حیله هم دارن حالا باشه بعدا

    • ناشناس

      شش کلا....

    • ناشناس

      شماها که عرضه ندارین پس به کارگر و کارمند بیچاره میرسین الکی شیر نشین، زشته که فقط زورتون به مظلوم برسه

    • ناشناس

      پول و ثروت که داشتی باشی شجاعت هم داری مقابل ظلم می ایستی ضعیف که باشی میزنن تو سرت کاری هم ازت برنمیاد

    • بازنشسته گرفتار

      اینکه شما چقدر به عامه مردم مثل من ظلم میکنید و من بازنشسته و بقیه حقوق بگیران چقدر سختی میکشیم جای خودش رو داره ولی آقای مسئول بدون عقل اگر کسی گرم گرم و با سختی مقداری طلا پس‌انداز کرده باشه و حالا برای فروش اقدام کنه که مثلا دردی از خودش و خانواده اش کم کنه،مگه حجم طلائی که جمع کرده زیاد شده که شما مالیات بر ارزش افزوده ازش میگیرید.در حقیقت ارزش پول سال‌های قبل خوش رو حفظ کرده.اگر پس از سی سال مثلا ۵۰۰ گرم طلا جمع کرده،امروز باید بخشی از ۵۰۰ گرم طلای جمع کرده خودش رو بدلیل کم شدن ارزش پول بعنوان مالیات بر ارزش افزوده به شما بده .قبلا که یکصد هزار تومان حقوق داشته با ده درصد حقوقش ۳ گرم طلا میخریده،بعد که حقوقش یک میلیون شده باز هم با ده درصد حقوق ۳ گرم میخریده و حالا که ده میلیون میگیره دیگه حتی با ده درصد حقوقش نیم گرم هم نمیتونه بگیره و امروز شماها پس انداز سالها عمرش رو بعنوان ارزش افزوده ازش دزدی میکنید؟
      خیلی بیشرمانه هست

    • شریفی

      سلام..پس از چه کسان ومشاغل میخواهید مالیات بگیرید....کارگر ...کارمند....سرباز ...روحانی....بیکار....دستفروش....زندانی و......

    • ناشناس

      فعلا که توکشور عزیزما سلیقه ایه میشه گفتش عشقی کارمیکنن

    • ناشناس

      چرا؟!!!!!!

    • عبدی

      از من دست فروش دو نفرمون با پسرم تو یه جا کار می‌کنیم و سودشو تقسیم می‌کنیم می‌خوان مالیات بگیرن واقعاً متاسفیم برای خودمون

    • ناشناس

      خوش بحالشون

    • داریوش زلقی

      مالیات فقط واسه آدما بدبخته فقیره قریون خدا بشم یه روز جوابتونو میده

    • ناشناس

      من که یک منی بوس پوکیده دارم سال دو ملیون مالیات می دم طلا فروشان چیزی ندارند

    • وحید

      بعد یارو میاد با کمال پرویی میگه به قله نزدیک شدیم ،مواظب باش قله فرو نره ...

    • ناشناس

      هنگامی تورم وجود دارد و بانک مرکزی نمی تواند سکه یک ریالی ضرب کرده و اسکناس صد ریالی چاپ کند ،

      باید گفت مالیات بر عایدی همان کلاهبرداری مجدد است

      مالیات بر عایدی یا پذیرش حماقت

    • ناشناس

      دولت از طلا فروشان می ترسه ونمیتونه مالیات بگیره واین باعث دپو طلا در خونه ها میشه و طلا گرون میشه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        بخیل نباش من همه چیم رو مدیون طلا خریدنم هستم

    • ماتادور

      حق این مردمه ناشکره هر چی سرشون بیاد

    • کریم

      همش توی سرکارگر هنوز عرضه ندارند درصد کارگر رابالا ببرند

    • ناشناس

      این دولت امروز میگه طلا فروش ها موجودی طلا شون رو ثبت کنه
      مثل این که بیاد بگه هر کسی هر چقدر پول داره باید ثبت کنه و مطمئن باشید که یواش یواش همه این بلا ها رو سر مردم میارن
      آمار ملک و ماشین و دارایی های منقول و غیر منقول همه رو دارن کمر همت بستن تا با اخذ مالیاتهای جور وا جور کمر مردم رو بشکنن
      با همین افزایش 1درصد ارزش افزوده که امسال اضافه کردن افزایش حقوق بازنشستگان را از اون محل تامین کردن
      یعنی از خودمون چند برابرمیگیرن اندکی واسمون خرج میکنن
      خدا نجاتمون بده

    • خام شدگان

      این یعنی خریدار طلاست که باید مالیات بده نه فروشنده اطلاعات خریدتونم ثبت میشه در اداره مالیات خلاصه نظام مالیمون ۱۰۰درصد آمریکایی شد در نهایت باحذف یارانه ها و انواع مالیاتها ، هعی

      پاسخ ها

      • ناشناس

        البته خریداراگر کارمند وکارگر باشه مالیاتشو پیش پیش میده

    • ناشناس

      متاسفم برای دولت. دولتی که هیچ اقتداری نداره و به راحتی جلو قلدری کوتاه نیاد دولت نیست . چرا من کارگر و کارمند باید تمام اطلاعات اموالم شفاف باشه پس ؟ چرا طلافروش نباشه ؟ اینجا اتفاق جایی بود که دولت نباید کوتاه می اومد . تینجا جایی بود که برخلاف موارد دیگه حتی اگه چندتاشون رو می گرفت و بازداشت هم می کرد هیچ هشکالی نداشت. باید بفهمند با قلدری نمیشه طور گفت

    • مرتضی

      خداروشکر باز میتونم بدون استرس طلا بخرم دم طلافروش ها گرم ماشالله به اتخادشون

    • رضایی

      منِ پرستار ساعتی ۲۵هزارتومان اضافه کاری میگیرم که ازش مالیات هم کم می‌کنند اونوقت طلافروش ها مالیات ندهند؟
      واقعا که دیگه عدالت داره بیداد میکنه

    • ناشناس

      جای تاسف داره دولت آقای رئیسی نمیتونه جلو چهارتا دلال طلا فروش وایسته
      چرا رئیس اتحادیه طلا و سکه نمیتونه عوض کنه

    • علی

      تغییر به نفع مردم!!!
      منظور کدام مردم است؟!!

    • جمیل اسماعیلی

      هرگز اطلاعات دارایی خود را بجز خود آدم نباید احدی بداند مخصوصا دولتها و علی الخصوص اینها که هیچ‌اهتمادی نمیشه بهشون کرد،هرچی ظلمه از دست اینها به ملت شده است.در بهترین حالت پولتو در اختیار بانکها میگذاریم و سالها ازش استفاده میکنم و سود درمی‌آورند وای روزی که بخوای دو تومن وام برای کاری بگیری،هزارتا فیلم و ادا و اطفال در میارن و ضامن و چی وچی ....میخوان،با این رفتار بانکها اصلا پول گذاشتن در اختیار بانکها هم جفا به خود ملت هست.

    • روشنگر

      بار اولی نیست که ثروتمندان با تحصن وناز کردن وتعطیل بازار به نتیجه دلخواهشون میرسن بخدا اگر یکماه هم تعطیل بودن هیج صدمه های بهشون وارد نمیشد چون چپشکن پر پره درست برعکس کارمندای بدبخت دولت که اگر یکروز حقوق ومزایاشون عقب بیافته بدبخت وبیچاره میشن‌بعععله دارندگی وبرازندگی

    • ناشناس

      این دولت رو که من میشناسم طوری مالیات رو ازشون بکشند بیرون که خودشون هم نفهمند بابا این هفت و خال هستن

    • حقیقت

      خدا به همه عقل و همت داده !!! مشکل از شجاعت نداشته کارگرهاست !!!!

    • ناشناس

      اینم حمایت از دزدان منیکه صبح تا شب کار میکنم وحقوق میگیرم باید مالیات بدم ولی اون طلا فروش که داره پول پارو میکنه هیچ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج