adexo3
۱۴۲۲۹۶۹
۳۲۴۴
۳۲۴۴
پ

اسکارلت جوهانسونِ فیلم Her واقعی شد و دنیا را تکان داد!

در دنیای پرشتاب تکنولوژی، هر روز شاهد نوآوری‌های جدیدی هستیم که زندگی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

برترین‌ها: در دنیای پرشتاب تکنولوژی، هر روز شاهد نوآوری‌های جدیدی هستیم که زندگی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. یکی از برجسته‌ترین این نوآوری‌ها، نسخه جدید ChatGPT با نام  GPT-4o، قویترین هوش مصنوعی ساخته شده است که توسط OpenAI رونمایی شد. این دستیار هوش مصنوعی، با قابلیت‌های پیشرفته و بهبود یافته، توانسته است مرزهای جدیدی در تعاملات انسانی و ماشین‌ها ایجاد کند. این نسخه جدید توانایی‌های فراوانی دارد که با الهام از فیلم تحسین‌شده Her، از تشخیص حالات عاطفی چهره تا ترجمه زنده زبان گفتاری را شامل می‌شود.

اسکارلت جوهانسونِ فیلم Her واقعی شد و دنیا را تکان داد!

در رویداد اخیر، OpenAI نشان داد که دستیار صوتی ChatGPT با الهام از فیلم Her، می‌تواند حالات عاطفی چهره‌ی شما را تشخیص دهد، با لحن احساسی داستان بگوید، تعاملات کاملاً انسانی با کاربر داشته باشد، زبان گفتاری را به صورت زنده ترجمه کند و احتمالاً برخلاف سامانتا (دستیار هوش مصنوعی در فیلم)، هرگز شما را تنها نخواهد گذاشت.

میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری OpenAI، به همراه دو مهندس دیگر این شرکت، قابلیت‌های جدید دستیار صوتی ChatGPT را در حالی که دور یک گوشی آیفون جمع شده بودند، نمایش دادند. یکی از مهندسان از ChatGPT خواست که یک قصه شب را با لحن احساسی تعریف کند، سپس از او خواستند که همان قصه را با صدای رباتیک بگوید و در نهایت درخواست کردند که داستان را با آواز به پایان برساند.

اسکارلت جوهانسونِ فیلم Her واقعی شد و دنیا را تکان داد!

یکی از مهندسان، دوربین گوشی را روشن کرد و به صورت زنده یک معادله ریاضی را روی کاغذ نوشت و از دستیار صوتی درخواست کمک کرد. دستیار او را مرحله به مرحله به سمت پاسخ درست هدایت کرد. دستیار صوتی ChatGPT شباهت زیادی به شخصیتی دارد که اسکارلت جوهانسون در فیلم Her ایفا می‌کرد. در این فیلم، یک مرد وارد رابطه عاطفی با دستیار هوش مصنوعی خود به نام سامانتا می‌شود. پس از پایان رویداد، سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، پستی در صفحه توئیتر خود با تنها یک کلمه "Her" منتشر کرد. او پیش از این اعلام کرده بود که فیلم Her را بسیار دوست دارد. این فیلم به بررسی موضوع تنهایی انسان و رابطه با هوش مصنوعی می‌پردازد.

قابلیت‌های جدید دستیار صوتی ChatGPT، نمایانگر ارتقای قابل توجهی نسبت به نسخه فعلی این چت‌بات هستند. نسخه فعلی قادر به مکالمه با کاربر است، اما تعاملات آن بسیار محدودتر است؛ برای مثال، نمی‌تواند جمله خود را با شروع صحبت کاربر متوقف کند یا به آنچه در دوربین می‌بیند پاسخ دهد.

قابلیت‌های جدید ChatGPT در هفته‌های آینده به صورت محدود برای مشترکان ChatGPT Plus در دسترس قرار خواهند گرفت و سپس به تدریج برای عموم منتشر خواهند شد. سم آلتمن بلافاصله پس از رویداد گفت: «حالت صوتی و ویدیویی جدید، بهترین رابط کامپیوتری است که تاکنون استفاده کرده‌ام. این تجربه شبیه به هوش مصنوعی در فیلم‌ها است و هنوز هم برای من شگفت‌آور است که چنین چیزی واقعیت پیدا کرده. رسیدن به این سطح از تعامل انسان‌گونه یک تغییر بسیار بزرگ محسوب می‌شود.»

شگفت‌زدگی کاربران از نسخه جدید ChatGPT

فرناز: این چت جی پی تی جدید وقعاً ترسناکه، باهاش انگلیسی حرف میزنیم و خواستیم ازش فارسی جواب بده، بهتر از یه تراپیست بهت راه و روش میده.

سمیرا: سم التمن همون کالب اسمیت در فیلم Ex_Machina. چت جی بی تی هم حکم اوا رو داره تو این فیلم. همچین روزی می‌رسه که ربات‌ها سلطه داشته باشن. اما همیشه سوال اینجا بوده برام. ربات‌ها قراره دراختیار ما باشن برای راحتی بیشتر یا ما قراره در اختیارشون قرار بگیریم؟

کاراملی: خوبه حداقل نمردم و واقعی شدن فیلم her رو هم به چشم دارم می‌بینم.

و رضا: یادمه اون موقع که فیلم «Her» رو دیدم واسم خییلی دور از واقعیت بود! الان واقعی و به زودی کاملا عادی میشه!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج