adexo3
۱۴۲۲۷۳۷
۳ نظر
۱۹۸۱
۳ نظر
۱۹۸۱
پ

استقلالی‌ها قید خرید بازیکن جدید را می‌زنند؟

سرمربی استقلال در حالی به دنبال حفظ تمامی بازیکنان تیمش در فصل جاری است که فهرست آبی‌ها شرایط ویژه‌ای دارد.

فوتبال ۳۶۰: استقلال شب گذشته موفق شد در خانه بردی ارزشمند و یک‌گله را مقابل فولاد خوزستان به‌دست آورد تا شاگردان جواد نکونام با ۶۰ امتیاز به صدر جدول بازگردند و در قامت مدعی اول کسب عنوان قهرمانی کار خود را در ۳ هفته پایانی پیش ببرند. اتفاق مهم پس از پایان بازی استقلال تهران - فولاد خوزستان رخ داد که جواد نکونام با حضور در نشست خبری، صحبت‌های جنجالی‌ای را درباره مخالفان خود به زبان آورد و در این میان، سرمربی آبی‌پوشان پایتخت گریزی هم به نقل‌وانتقالات تابستانی تیمش زد و یک موضوع بسیار مهم را مطرح کرد؛ تمدید قرارداد بازیکنان.

نکونام با قدردانی از عملکرد بازیکنانش در فصل جاری، در واکنش به اینکه قرارداد ۱۲ بازیکن فعلی استقلال رو به پایان است، گفت: «تمام بازیکنانی که در تیم ما هستند قطعاً همه آن‌ها به خاطر مردانگی که کردند در تیم می‌مانند؛ مگر اینکه بازیکنی بخواهد جدا شود. ما لیست خالی داریم و باتوجه به مصدومیت‌ها و اتفاقاتی که افتاده لیست‌مان جا دارد و امیدوارم که بتوانیم بازیکنان بیشتری داشته باشیم. برای مثال ما با ۱۹ بازیکن بزرگسال چطور می‌توانیم در آسیا بازی کنیم؟ امیدوارم که قانون درست شود. بازیکنان ما به خاطر کار بزرگی که انجام دادند من از همه آن‌ها درخواست می‌کنم و به باشگاه‌ هم اعلام می‌کنم که بمانند».

استقلالی‌ها قید خرید بازیکن جدید را می‌زنند؟

سرمربی استقلال در حالی درخواست حفظ کلیه بازیکنانی که قراردادشان رو به پایان است را دارد، که فعلاً خبری از اصلاح قوانین نقل‌وانتقالات نیست و باتوجه به سیاست‌های کلی فدراسیون در زمینه جوان‌گرایی، بعید به نظر می‌رسد که درخواست نکونام محقق شود و احتمالاً سهمیه بازیکن بزرگسال هر تیم روی عدد 19 باقی خواهد ماند. بازخوانی فهرست آبی‌ها نشان می‌دهد که در صورت حفظ بازیکنانی که قراردادشان رو به پایان است، نه‌تنها لیست استقلال جای خالی نخواهد داشت، بلکه جواد نکونام بازیکنانی مازاد بر لیست خود را هم در مقابل‌اش خواهد دید!

لیست استقلال پُرِ پُر است!

آبی‌پوشان پایتخت برای حضور در نیم‌فصل دوم به سختی فهرست خود را نهایی کردند و در حال حاضر، با احتساب حضور حسین حسینی، آرمین سهرابیان، ایمان سلیمی، محمدحسین مرادمند، رافائل سیلوا، صالح حردانی، میلاد فخرالدینی، جعفر سلمانی، ابوالفضل جلالی، روزبه چشمی، امید حامدی‌فر، زبیر نیک‌نفس، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، جلال‌الدین ماشاریپوف، پیمان بابایی، مهرداد محمدی، گوستاوو بلانکو و آرمان رمضانی در فهرست بازیکنان بزرگسال استقلال، آبی‌ها با 19 بازیکن بزرگسال در حال گذراندن دوران حضورشان در نیم‌فصل دوم هستند و فهرست‌شان هیچ جای خالی‌ای ندارد.

نکونام و حساب ویژه روی ماندن ۱۲ بازیکن

صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، جعفر سلمانی، زبیر نیک‌نفس، امید حامدی‌فر، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، محمدحسین زواری، پیمان بابایی، امیرعلی صادقی و آرمان رمضانی 12 بازیکنی هستند که مدت قراردادشان با استقلال تا پایان فصل جاری است و شب گذشته جواد نکونام صراحتاً اعلام کرد که خواهان حفظ هر 12 بازیکن است؛ آن‌هم در حالی‌که نه‌تنها 10 بازیکن از این فهرست در حال حاضر در جمع بازیکنان بزرگسال حضور دارند، بلکه محمدحسین زواری و امیرعلی صادقی هم از فصل آینده سهم بزرگسال محسوب می‌شوند و این مسئله بدان معناست که در صورت تمدید قرارداد همه بازیکنانی که قراردادشان رو به اتمام است، به صورت اتوماتیک آبی‌ها 2 بازیکن بیشتر از قانون دارند!

مهدی‌پور کنار برود، یامگا و میرزایی منتظر هستند!

جواد نکونام در حالی گریزی به مصدومان تیمش زد که در حال حاضر از فهرست 19 نفره بازیکنان بزرگسال استقلال، تنها مهدی مهدی‌پور است که با مصدومیت طولانی‌مدتی دست‌وپنجه نرم می‌کند و به نظر می‌رسد که قرارداد او تمدید خواهد شد و سپس از فهرست استقلال برای نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌وچهارم کنار می‌رود. در حالی مهدی‌پور از فهرست استقلال احتمالاً کنار می‌رود که برای فصل آینده، کوین یامگا و رضا میرزایی چشم‌انتظار صدور مجوز پزشکی هستند تا به فهرست استقلال بازگردند و با احتساب تمدید قرارداد احتمالی با زواری و صادقی، بازیکنان مازاد بر فهرست بزرگسال استقلال شمارشان به عدد 3 می‌رسد!

۳ بازیکن جوانی که سهمیه بزرگسال می‌خواهند

محمدحسین زواری و امیرعلی صادقی تنها بازیکنان استقلال نیستند که از فصل آینده دیگر سهمیه زیر 23 سال نخواهند بود، بلکه محمدرضا خالدآبادی، محمدجواد کیا و سامان تورانیان هم از فصل آینده طبق قوانین سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال، سهمیه بزرگسال محسوب می‌شوند. هر 3 بازیکن با استقلال قرارداد بلندمدت دارند و در صورت عدم جدایی (دائمی و یا قرضی) آن‌ها از استقلال در فصل آینده، شمار بازیکنان فهرست بزرگسال استقلال (در صورت حفظ بازیکنانی که قراردادشان به پایان رسیده و کنار گذاشتن مهدی‌پورِ مصدوم و اضافه شدن یامگا و میرزایی) به عدد 25 می‌رسد که در واقع آبی‌ها 6 بازیکن مازاد بر سهمیه قانونی‌شان خواهند داشت!

آبی‌ها به دنبال جذب ستاره هم هستند!

جواد نکونام در فصل اخیر بارها علیه مدیریت باشگاه موضع‌گیری داشت و یکی از مهم‌ترین نقاط اختلاف نکونام و خطیر هم موضوع عدم جذب بازیکنان موردپسند جواد نکونام بود. استقلالی‌ها که حالا سهمیه حضورشان در لیگ نخبگان آسیا هم مسجل شده، بدون‌شک برای فصل آینده به دنبال جذب بازیکن جدید هم خواهند بود و این موضوع در حالی است که نکونام خواهان حفظ بازیکنان کنونی تیمش هم شده و این 2 مسئله با یکدیگر در تضاد است؛ چرا که با توجه به شرایط پیش‌آمده، نه‌تنها فهرست استقلال برای فصل آینده جای خالی نخواهد داشت، بلکه حداقل جواد نکونام باید 6 بازیکن را از فهرست خود کنار بگذارد!

فهرست احتمالی بازیکنان بزرگسال استقلال (در صورت محقق‌شدن خواسته نکونام!)

1. حسین حسینی، 2. آرمین سهرابیان، 3. ایمان سلیمی، 4. محمدحسین مرادمند، 5. رافائل سیلوا، 6. صالح حردانی، 7. میلاد فخرالدینی، 8. جعفر سلمانی، 9. ابوالفضل جلالی، 10. روزبه چشمی، 11. امید حامدی‌فر، 12. زبیر نیک‌نفس، 13. آرش رضاوند، 14. جلال‌الدین ماشاریپوف، 15. پیمان بابایی، 16. مهرداد محمدی، 17. گوستاوو بلانکو، 18. آرمان رمضانی، 19. محمدحسین زواری، 20. امیرعلی صادقی، 21. محمدرضا خالدآبادی، 22. محمدجواد کیا، 23. سامان تورانیان، 24. کوین یامگا (بازگشت از مصدومیت)، 25. رضا میرزایی (بازگشت از مصدومیت) و * مهدی مهدی‌پور (کنار رفتن از لیست به دلیل مصدومیت)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      اینا که هر بازی میگن دست ماخالیه😀

    • ناشناس

      با این اراجیف میخواد به تیمش روحیه بده چکش

    • ناشناس

      نساجی سوراختون میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج