adexo3
۱۴۲۰۴۰۷
۶ نظر
۸۲۲۴
۶ نظر
۸۲۲۴
پ

رسانه مشهور ایرانی تحت تصرف افغان‌ها!

روز گذشته روزنامه همشهری یادداشتی در مورد یک کافه مختص افغانی‌ها در شهر تهران منتشر کرد، امروز هم صفحه ورزشی خود را به درخشش تیم ملی افغانستان اختصاص داده است.

برترین‌ها: روز گذشته روزنامه همشهری یادداشتی در مورد یک کافه مختص افغانی‌ها در شهر تهران منتشر کرد، امروز هم صفحه ورزشی خود را به درخشش تیم ملی افغانستان اختصاص داده است. ظاهرا روزنامه همشهری علاقه زیادی به حضور افغانستانی‌ها در ایران دارد.

رسانه مشهور ایرانی تحت تصرف افغان‌ها!

روزنامه همشهری در مطلب امروز خود  که مصاحبه با مرتضی رضایی، سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان می‌باشد، نوشت: تیم ملی فوتسال افغانستان در جام‌ملت‌های آسیا 2024با هدایت سرمربی ایرانی خود دست به‌کار بزرگی زد و توانست برای اولین‌بار به جام‌جهانی صعود کند؛ اتفاقی که بازتاب بسیاری در رسانه‌های ورزشی داشت. مجید مرتضایی، سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان درباره جزئیات تشکیل تیم ملی فوتسال افغانستان و صعود این تیم به جام‌جهانی گفت‌وگو کرده است.

رسانه مشهور ایرانی تحت تصرف افغان‌ها!

* از 4، 5سال قبل فدراسیون فوتبال افغانستان به این جمع‌بندی رسیده بود که از یک مربی ایرانی استفاده کند. با توجه به اینکه من در لیگ برتر فعالیت داشتم و چند بازیکن افغانستان در لیگ ایران بودند این پیشنهاد برای من مطرح شد اما آمدن حکومت طالبان در آن زمان در این پروسه یکی دو سال توقف ایجاد کرد تا اینکه کشور افغانستان سر و شکل گرفت و فدراسیون افغانستان کار خود را دوباره شروع کرد و پیشنهاد حضور من در تیم ملی فوتسال افغانستان جدی‌تر شد و از من خواستند آنجا حضور پیدا کنم. من هم رفتم و قرارداد امضا کردم.

* خیلی از بازیکنان را از لیگ افغانستان انتخاب کردیم و اکثر آنها هم بازیکنانی بودند که قبل از آن در ایران بازی می‌کردند یعنی از بچه‌های مهاجر افغانستان استفاده کردیم. غیر از لیگ برتر افغانستان در ایران هم مسابقات مهاجران در مشهد و تهران برگزار می‌شد که آنها را هم رصد کردیم، بازیکنانی که در سوئد و آلمان بازی می‌کردند  را هم زیرنظر گرفتیم. البته این لژیونرها در دور قبل در تیم حضور داشتند اما بنا به دلایلی در جام‌ملت‌ها در کنار ما نبودند.

* بازیکنان تیم ملی افغانستان را از بین نزدیک به 70نفر انتخاب کردیم که حدود 35نفر زیر 20سال و 35نفر بالای 20سال بودند. تقریبا 10ماه پیش اردویی در مشهد برگزار کردیم که از بین اینها حدود 18نفر را برای تیم بزرگسالان انتخاب کردیم. از طرف دیگر مجاورت با ایران هم شانس بزرگ افغانستان بود. به این دلیل که ایران مهد فوتسال است و بازی کردن با تیم‌های ایرانی خیلی به تیم ملی فوتسال افغانستان کمک کرد. مثلا در همین مشهد 16بازی دوستانه با تیم‌های لیگ یک و دو ایران انجام دادیم که به‌نظر من خیلی از آن تیم‌ها از تیم‌های ملی که با آنها بازی کردیم قوی‌تر بودند. خوبی برگزاری اردو در ایران این است، یعنی شما اگر با یک تیم لیگ استان ایران هم بازی کنید ممکن است از لحاظ قدرت با یکی از تیم‌های ملی برابری کند. رونق فوتسال در ایران به پیشرفت فوتسال افغانستان خیلی کمک کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      چهل میلیونش داخل ایران هستن نون مفت میخورن

    • ناشناس

      دنیا مهاجر میگیره با شرط و شروط اما ایران ما متاسفانه برعکس مرز مشترک با افغانستان باز و ورود آزاد

    • ناشناس

      یک روزی میشه همین افغانهابکن ایرانیان ازمافوتسال یادگرفتن

    • ناشناس

      شاهنامه اخرش خوش است دل خوش بودن به روزمرگی عواقب سختی خواهدداشت

    • ناشناس

      تو چرا زورت گرفته برترینها.
      مربی تیم افغانستان یه ایرانی هست و افتخارش برا ایران هم هست

    • خوزستانی

      ایرانی اگه جرأت داره بره افغانستان، نابودتون می‌کنندهمیکنکه بدونند ایرانی هستی،پول ووووو،بعدش میدنت،تحویل طالبان، بیچاره میشی،،،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج