۱۴۲۲۷۶۴
۲۲۴۹
۲۲۴۹
پ

رپورتاژ آگهی

بهترین مقصد برای تعطیلات عید

روزهای تعطیلات عید بهترین زمان برای سفر و گشت‌وگذار است. فراغت از کار و تحصیل کنار آب‌وهوای شگفت‌انگیز بهار فرصت سفر را دراختیار بیشتر افراد می‌گذارد. بازار سفر به مقاصد داخلی و خارجی حسابی داغ می‌شود. شما چه برنامه‌ای برای سفر در این روزها دارید؟ راهی مقصدی خارجی می‌شوید یا ایران‌گردی می‌کنید؟

بهترین مقصد برای تعطیلات عید

 با بررسی کلی هزینه‌ها و قیمت‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که استانبول یکی از بهترین مقاصد برای سفر خارجی در تعطیلات عید به‌حساب می‌آید. ظرفیت بلیط هواپیما تهران استانبول رفت و برگشت نسبت به دیگر روزهای سال افزایش داده شده تا مسافران بیشتری بتوانند از سفر به این شهر لذت ببرند. در این مطلب به معرفی بهترین مقاصد برای تعطیلات عید خواهیم پرداخت.

استانبول

استانبول به‌خاطر شباهت زیاد فرهنگ مردمانش با ما ایرانی‌ها مقصدی رویایی برای سفر است؛ زیرا گردشگران با هر تیپ شخصیتی و هر نوع سلیقه‌ای می‌توانند لذت و هیجان را در آن تجربه کنند. عمارت‌ها و بناهای تاریخی، جاذبه‌های تفریحی پرهیجان، پارک‌های ملی و طبیعت‌گردی سفری خاطره‌انگیز برایتان می‌سازند. با خرید بلیط هواپیما تهران استانبول رفت و برگشت خودتان را به این سفر رویایی دعوت کنید. ایاصوفیه، کاخ دولما باغچه، مسجد آبی، پل بسفر، بازار ادویه، گرند بازار و... از جاذبه‌های گردشگری استانبول هستند.

باکو

با توجه به نزدیک بودن این کشور به ایران و وجود جاذبه‌های و داشتن پیشینه فرهنگی و تاریخی سالیانه افراد بسیاری کشور آذربایجان و این شهر را برای سفر انتخاب می کنند. یکی از قدیمی ترین و البته مهم ترین جاهای دیدنی باکو آذربایجان قلعه دختر است. بسیاری از باستان شناسان قدمت این قلعه را به قرن چهارم میلادی باز می گردانند. چشم باکو یک چرخ و فلک بسیار بزرگ بوده که در پارک ملی باکو و در کنار دریا واقع شده است. در میان تمامی جاذبه های گردشگری باکو، این برج های شهرتی جهانی دارند. سه آسمان خراش زیبا و قدیمی که به نوعی نماد و سمبل این شهر نیز به شمار می روند. هویت تاریخی و فرهنگی باکو با آتش گرده خورده و طراحی این برج ها به نوعی نشان دهنده شعله های آتش است.

بهترین مقصد برای تعطیلات عید

تفلیس

تفلیس شهری در اروپای شرقی و میان قاره اروپا و آسیا است . این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی، زیبایی طبیعی، مکان‌های تاریخی و... هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. همچنین گرجستان یک کشور در حال توسعه است که مهاجران زیادی نیز به این کشور سفر می‌کنند. تابستان که می‌شود، تور گرجستان یکی از پرطرفدارترین تورهای گردشگری در ایران است. با این حال بهتر است به یاد داشته باشید که این سفر باید کوتاه‌تر از 45 روز باشد و اگر سفر شما بیش از 45 روز است، باید برای دریافت ویزا کوتاه مدت گرجستان اقدام کنید.

کوش‌آداسی

شهر کوش آداسی در سواحل غربی کشور ترکیه قرار دارد و یکی از پرجنب‌ و ‌جوش‌ترین شهرهای توریستی ترکیه است. جزیره کبوتر یکی از سواحل زیبای کوش آداسی به‌شمار می‌رود. این جزیره نشانه شهر کوش آداسی است و یکی از مراکز مهم تفریحی این شهر محسوب می‌شود. اگر به بازدید از مکان‌های تاریخی علاقه دارید، افسوس که نمایی از یونان باستان است را از دست ندهید. این بنای تاریخی، یک ویرانه به جا مانده از یک شهر تاریخی در دوران طلایی امپراطوری روم است. افسوس هر ساله هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کند، چرا که نمای این بنای تاریخی خیره‌کننده و جذاب است.

بهترین مقصد برای تعطیلات عید

پوکت

اگر به طبیعت سبز علاقه دارید، کشور تایلند می‌تواند یکی از بهترین مقاصد برای سفر شما باشد. طبیعت سبز و تماشایی این کشور، حیوانات خاص و بومی، گیاهان جذاب و ... همگی از جذابیت‌های فراوان کشور تایلند محسوب می‌شوند. علاوه بر تمام جذابیت‌های طبیعی و بکر این سرزمین، لیست طویلی از زیبایی‌های تاریخی و فرهنگی وجود دارند که می‌توانند پذیرای شما در طول سفرتان به پوکت باشد. مجسمه‌های زیبایی مانند مجسمه بودای بزرگ، معابد دیدنی مانند معبد جوی توی، زیارتگاه‌ها، کاخ‌ها و قصرهای سلطنتی و ... همگی از جمله مواردی هستند که می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم.

جوی توی یکی از مهم‌ترین معابد چینی‌ است که در کشور تایلند قرار دارند. این معبد در استان پوکت، یکی از استان‌های جنوبی تایلند، قرار دارد. مهم‌ترین نقش معبد جوی توی در حال حاضر در جشنواره گیاهخواری سالانه پوکت است. جالب است که بدانید معبد فعلی، نسخه بازسازی شده است و معبد اصلی و اولیه نیست. معبد اولیه در شهر سوی رومانی در شهر قدیم پوکت قرار داشت.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج