adexo3
۱۲۰۶۷۰۷
۳۸ نظر
۹۲۳۳
۳۸ نظر
۹۲۳۳
پ

این روزها هدیه تهرانی بودن خیلی دشوار است

حدودا یک ماه قبل بود که کلنگ احداث مجتمع پتروشیمی حسین آباد در پنج کیلومتری تالاب میانکاله به زمین نشست. کلنگ این پروژه را هم وزیر کشور بر زمین زد و همزمان با آن اعلام کرد که موافقت محیط زیست برای ساخت پتروشمی در منطقه اخذ شده است.

برترین‌ها: حدودا یک ماه قبل بود که کلنگ احداث مجتمع پتروشیمی حسین آباد در پنج کیلومتری تالاب میانکاله به زمین نشست. کلنگ این پروژه را هم وزیر کشور بر زمین زد و همزمان با آن اعلام کرد که موافقت محیط زیست برای ساخت پتروشمی در منطقه اخذ شده است. اما چیزی نگذشت که رئیس سازمان محیط زیست، مجوز داشتن این پروژه را رد کرد و به انتقاد از احداث پتروشیمی در محدوده میانکاله پرداخت. پس از آن هم کارشناسان و فعالان این حوزه به جمع مخالفان ایجاد پتروشیمی در این منطقه اضافه شدند.

این روزها هدیه تهرانی بودن خیلی دشوار است

حالا با گذشت چند هفته از کلنگ زنی این مجتمع پتروشیمی و بالاگرفتن انتقاد‌ها و مخالفت ها، سخنگوی دولت توپ را به زمین دولت دوازدهم انداخته و گفته که مصوبه احداث مجتمع پتروشیمی حسین آباد بهشهر مربوط به دولت قبل است.

علی بهادری جهرمی همچنین تاکید کرده که اجرای این پروژه منوط به دریافت مجوز محیط زیستی است. اما منابع محلی می گویند مسئولان پروژه پتروشیمی میانکاله در حال بتن ریزی و احداث مجتمع هستند.

سازمان مردم نهاد اِکو نیز طی یادداشتی اعلام کرد: ما طبیعت دوستان و کنشگران محیط زیست تمام قد در برابر احداث پتروشیمی در منطقه ی میانکاله ایستاده ایم و اجازه پیشرفت چنین فاجعه ای را نخواهیم داد.

این روزها هدیه تهرانی بودن خیلی دشوار است

باورکردنی نیست که در حریم تالابی که سالانه پذیرای هزاران پرنده مهاجر است، قرار است پتروشیمی که یکی از آلاینده ترین صنعت هاست احداث شود، از آلودگی نوری و صدا گرفته تا پساب های صنعتی که آلودگی فاجعه باری دارند و به عنوان تهدیدی جدی برای زیست حیات وحش و انسانها محسوب میشود.

پروژه های که سرمایه گذار آن بخش خصوصی است، سوال اساسی اینجاست که با چه میزان بودجه ای توانسته اید زمینی در بیخ گوش یکی از بزرگترین تالاب ها را خریداری کنید؟ و اساسا کدام نهاد توانسته است چنین زمینی در حریم تالاب را به بخش خصوصی واگذار کند؟

با توجه به جذب شدن چهره‌های معروف و شاخص به کارزارهای مدنی، این بار شاهد واکنش هدیه تهرانی، بازیگر شناخته‌شده به موضوع احداث واحد پتروشیمی در میانکاله بودیم. این بازیگر روز 13 فروردین با در دست داشتن بنر نه به پتروشیمی میانکاله جلوی دوربین ایستاد. او که از حامیان محیط زیست و حیوانات است در ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ به دلیل تجمع برای حمایت از حقوق حیوانات برای ساعاتی بازداشت و در نهایت آزاد شده بود. 

این روزها هدیه تهرانی بودن خیلی دشوار است

الهه موسوی خبرنگار حوزه محیط زیست در واکنش به اقدام این چهره محبوب سینمایی نوشت: او جزو معدود سلبریتی هایی ست که چهره شدنش را نه مدیون "رسانه های جمعی" و نه خودنمایی های رایج در حوزه هنر و سینما که به خاطر منش انسانی ش است. او چهره شده چون آسیب های سرزمین و مردمش را درک کرده و در برابر آن سکوت نکرده است. ا

همیشه در کنار دردمندان سرزمینش بوده. در جریان سیل گلستان بدون نمایش و بوق و کرنا، ماه ها کنار مردمان زندگی از دست داده در وسط محلات پر از آب آق قلا و روستاهای اطرافش ایستاد. با آنها خندید و همراه شان گریه کرد. از لباس های خود به آنها پوشاند و غذای خود را به آنها خوراند. خانه هایشان را آباد کرد و تا ماه ها پس از سیل کنارشان بود و گره های زندگی شان را دانه دانه باز کرد. او برای خودش مال و اموالی جمع نکرد و ترجیح داد هر جا پولی دارد برای مردم، محیط زیست و سرزمینش هزینه کند. آنهم بدون تبلیغات و سروصدا.او برای سرزمین و وطنش خیلی کارها کرده ؛ کارهایی که باعث شده امروز برای مردمش یک سلبریتی واقعی باشد !

روز گذشته استاندار مازندران با دفاع از پروژه پتروشیمی میانکاله گفت: هنرمندان در مسئله پتروشیمی میانکاله اصلا اطلاع ندارند. پشت صحنه برخی اقدامات فساد، رانت و پول است!چه کسی به او خط داده؟

سید محمود حسینی پور که با صدا و سیما گفتگو کرده گفت: سند داریم که محیط زیست مجوز داده است.محیط زیست می‌گوید تحت فشار قرار گرفته؛ تحت فشار چه کسی هستید؟

این روزها هدیه تهرانی بودن خیلی دشوار است

وی افزود:هنرمندان در مسئله پتروشیمی میانکاله اصلا اطلاع ندارند. پشت صحنه‌ی برخی سلبریتی‌ها و NGO ها، فساد، رانت و پول است . این هنرمندان که می‌روند میانکاله چه می‌دانند ماجرا چیست؟

عربعلی جباری، امام‌جمعه بهشهر نیز ضمن حمایت از ساخت مجتمع پتروشیمی در میانکاله، مخالفان آن را «شب‌پره» در فضای مجازی خواند و گفت: «مخالفان پتروشیمی خائن و مخالف رهبری هستند.»

احسان کرمی(بازیگر و صداپیشه) در این‌باره نوشت: آقاى استاندار اگر تخصصى که شما ازش حرف میزنى حاصلش احوال امروز محیط زیست ایرانه که باید نگران اون تخصص و محیط زیست و بود

شما ناراحتید از اینکه چرا امثال محمد درویش و هدیه تهرانى و میتراحجار فریاد محیط زیست و به گوش مردم رسوندن.

محمد بیگناه(یک کاربر توئیتر) مخالف هدیه تهرانی است: ‌هر چند من خودم طرفدار خانم هدیه تهرانی هستم و او را بازیگر بزرگ و قابل احترام می‌دانم اما حرف استاندار مازندران تا حدودی درست است حرکت خانم هدیه تهرانی اشتباه بود و همچنین رفتارش غیر مسئولانه و احساسی بود.

این توئیت مرتضی گل‌پور(فعال رسانه) هم جالب توجه است: ‌اگه پتروشیمی ‎#میانکاله رو بسازن،میشه مثل پتروشیمی ماهشهر:مدیرا و مهندسا جلوی چشم پرحسرت بومیا با پرواز اختصاصی  میان،محلیها باید به مشاغل پست وقراردادی با پیمانکارها تن بدن،سودها صرف دفاتر و آپارتمان شیک در تهران میشه.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      نه به پتروشیمی میانکاله درود بر هدیه تهرانی

    • استکی

      محیط زیست برای رانت خواران یعنی کشک

    • ناشناس

      نباید ساخته میشد پتروشیمی میانکاله

    • ناشناس

      دم هدیه تهرانی گرم

    • ناشناس

      پس پشت شون گرم بود مجری میلی هم زدن با وجود ممنوعیت کار میکردن

    • ناشناس

      کی مجوز داده

    • ناشناس

      همه مردم ایران مخالف پروژه میانکاله هستند محیط زیست رو نابود میکنه

    • ناشناس

      برچسب تکراری چرت به مخالفان طرح

    • ناشناس

      استاندار رو نگاه جای طرفداری از طبیعت و مردم چرت میگن

    • ناشناس

      درود به شرفت بانوی اصیل هنر ایران

    • ناشناس

      بد سوختن از هدیه و مردم

    • ناشناس

      اون هزاران پرنده ای که میرن میانکاله که توسط شکارچیان شکار میشن زنده هم مگه میمونن که نگران زیستگاهشون هستید ؟

    • caspian

      نفرین بر دشمنان تو ای بانوی ایرانی
      شما هدیه ایرانی هستید و عزیز مردم ایران و ایران دوستان عالم

    • ناشناس

      چه خبره یک عده سهامدار اصلی این پروژه هستند و قراره بخور بخور جدیدی راه بیفته و جالبه که یک عده از مسئولین هم در حال حمایت از این ضیافت هستند نکنه در حیاط خلوت این ضیافت خبرهایی است و ملت مظلوم بیخبر.

    • ناشناس

      با این همه سو مدیریت دخالت های نابجا وارونه جلوه دادن حقیقت مخالفیم چرا نباشیم

    • ناشناس

      بوی گند رانت و فساد در بحث احداث این مجتمع چنان بلند شده که به هیچ عنوان جای لاپوشانی ندارد .

    • ناشناس

      من عسلویه تو پتروشیمی کار میکنم الان هم از هم همونجا دارم این مطلب رو تایپ میکنم ، پتروشیمی بزرگترین جنایت در حق طبیعت است، یک مزخرف خانه ی قاتل که برای پر کردن جیب عده ای معدود جان هزاران هزار موجود زنده و در راس آن انسان را به خطر می اندازد..... یه کم هم بزارید تو دل زمین ذخیره بمونه. آیندگان هم هستن... بی خیال اینکه در این ملک فقط منافع شخصی مهمه نه مصالح انسانی و مملکتی

    • ناشناس

      وقتی یه سر ماجرا سرمایه داران و کله گنده های شهره
      یه سمت محلی ها و پرندگان مهاجر و...
      مشخصه فساد کدوم سمته
      و هدیه تهرانی پول گرفته یا استاندار شهر!

    • ناشناس

      کلا از ادم پیگیر نگران حال خودش خانواده طبیعت ثروت ملی ارز منابع مهادن نحوه خرج کردن باشند مردم خوششون نمیاد

    • هیچکس

      پتروشیمی یعنی سرطان.فکرکردین چرا کشورهای درجه یک هیچکدوم پتروشیمی و کارخانجات سیمان و امثال اون رو ندارن؟چون میندازن گردن کشورهای جهان سوم و عقب افتاده.

    • ناشناس

      یارو ابر بدهکار بانکی من موندم چطوری مجوز پتروشیمی گرفته

    • فرهاد

      هنرمندان نخود هر اش

      پاسخ ها

      • ناشناس

        نخود هر آش که یه صنف دیگر هستند ..

      • ناشناس

        وی افزود:پشت صحنه‌ی برخی سلبریتی‌ها و NGO ها، فساد، رانت و پول است

        فساد، رانت و پول. شنیدن این حرفها از زبان "استاندار" خیلی جالبه!

    • ناشناس

      این شخصی که در راس شرکت فولاد البرز و مالک پروژه هست دارای سوابق زیادی در زمینه اخذ وام از بانکها و موسسات و صندوق های ذخیره صنفی هست که هیچ کدوم پس نداده . هیچی باقی نگذاشته و مثل زامبی پولهای بادآورده جمع میکنه و با رشوه های کلان کارش پیش میبره.

    • ناشناس

      درود بر شرفت که حقیقت رو گفتی...

    • ناشناس

      من بچه بوشهرم ومیدونم که پتروشیمی چه بلایی سر منطقه میاره.اگه جونتون آینده بچتون وزیبایی استانتون واستون مهمه جلوی اینا رو بگیرین تا اونجا پتروشیمی احداث نکنن.پولش توجیب آقازادها میره آلودگیش واسه ملت

    • ناشناس

      مرتضی گلپور از همه بهتر گفته.
      دفاتر شیک در تهران. شغلهای پست برای بومیان

    • آرش کمانگیر

      اگه واقعا ضررش بیشتر از سودش هست ،قطعا بلید مخالفت کرد

    • بندرعباسی

      دیگه عادت شده برامون ، هرکی حرف حق بزنه، سریع میگن مخالف و بر انداز و فلان ..... بسه بابا خجالت بکشید، ماهم بچه مسلمانیم و از همین دیاریم

    • ناشناس

      مالک پتروشیمی میانکاله کبست؟مقاله ۲۶ /۱/۱۴۰۱ را که ساعت ۲۳ در همین ستون چاپ شده بخوانید تا به همه سوالها برسیذ دقیق بخوانید

    • بی نام

      این همه جا تو این مملکت. چرا میانکاله ؟ حتما باید محیط زیست را نابود کنیم . اسن استان های شمال واسه کشاورزی و گردشگری است . آقایون موافق چرا صنعت؟

    • ناشناس

      مسئولین مردانگی راازاین خانم یادبگیریدمخصوصا توخالیباف

    • ایران وطنم

      هدیه تهرانی هدیه ایرانی...

    • ناشناس

      در پساب وحوزچههای پالایشگاه وپتروشیمی های شهرهایی که تالاب ودریاچه ندارند وپرندههای آبی ومهاجر کم دارند سالانه صدها پرنده امثال غاز واردک وپرندههای مهاجر توحوزچه های بازیافتشان آلوده وتلف میشوند اونجا که جا خود دارد

    • ناشناس

      آلودگی به مورچه های زیر زمینی نفوذ میکند وگند میزند به منطقه

    • ناشناس

      دلش برای طبیعت سوخته ، پتروشیمی یعنی نابودی طبیعت و سرطان

    • ناشناس

      اخرین توییت عالی بود.دقیقا همینه.بومیا محروم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج