adexo3
۷۴۹۷۴۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آلمانی‌ها دیدار اوزیل با اردوغان را تحمل نکردند

اعلام خداحافظی مسوت اوزیل، هافبک ترک‌تبار تیم ملی آلمان، بحث‌های زیادی را در مطبوعات این کشور و البته در فضای مجازی به‌ همراه داشته است؛ اوزیل خودش صحبت از «نژادپرستی» در آلمان می‌کند و دلیل خداحافظی‌اش را از تیم ملی ژرمن‌ها همین موضوع توصیف می‌کند.

روزنامه شرق: همه‌چیز از یک روز و یک دیدار برای اوزیل شروع شد؛ او به دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه رفت و پیراهن تیم آرسنال را به او اهدا کرد؛ این ملاقات به مذاق رسانه‌های آلمانی از جمله «بیلد» خوش نیامد.

آلمانی‌ها دیدار اوزیل با اردوغان را تحمل نکردند

بیلد اعتقاد داشت اوزیل این دیدار را عمدا تدارک دیده تا از فردي که می‌خواهد خودکامگی‌اش را در منطقه امری مشروع جلوه دهد، حمایت کند.

عبدالحمید گل، وزیر دادگستری ترکیه با حمایت از کار مسوت مبنی بر خداحافظی از تیم ملی آلمان در صفحه توییترش نوشت: «به مسوت بابت ترک تیم ملی آلمان تبریک می‌گویم. او با این کارش قشنگ‌ترین گل را مقابل ویروس فاشیسم به ثمر رساند».

اوزیل یکشنبه در صفحه توییترش بیش از همه رئیس فدراسیون فوتبال آلمان، یعنی رینهارد گریندل را متهم می‌کند؛ فردی که سابقا یک نماینده محافظه‌کار در مجلس آلمان بوده و فعالیت سیاسی داشته است.

اوزیل درباره او می‌نویسد: «به چشم گریندل و اطرافیانش وقتی ما می‌بریم، من آلمانی هستم ولی وقتی ما می‌بازیم، من یک مهاجر می‌شوم».

کاتارینا بارلی، وزیر امور دادگستری آلمان هم درباره داستان خداحافظی اوزیل صحبت کرده است؛ او می‌گوید: «وقتی بازیکن بزرگی مثل مسوت اوزیل به خاطر مسائل نژادپرستی دیگر خودش را نماینده کشورش نمی‌داند، یعنی که زنگ هشدار به صدا درآمده است».

گوکای سوفوغلو، رئیس انجمن ترک‌های مقیم آلمان هم می‌گوید: «داستانی که برای مسوت به وجود آمده، می‌تواند تفرقه‌ای در دل تیم ملی آلمان که تا اینجا به چشم یک الگو به آن نگاه می‌شده، به وجود بیاورد».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج