adexo3
۶۹۹۷۷۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

واکاوی عملكرد بازيكنان پرسپولیس

قهرماني پرسپوليس در سه هفته مانده به پايان رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال تحسين بسياري از كارشناسان را در پي داشته است.

روزنامه قانون: قهرماني پرسپوليس در سه هفته مانده به پايان رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال تحسين بسياري از كارشناسان را در پي داشته است. هرچند سرخ‌پوشان در فصل جاري بازيكن ستاره‌اي مثل مهدي طارمي را از دست دادند اما مديريت برانكو اجازه نداد اين تيم كمبود بازيكن را احساس كند و با وجود نيمكت‌نشين شدن محسن مسلمان، قهرماني را براي هواداران به ارمغان آوردند. بررسي خط به خط پرسپوليس در رقابت‌هاي ليگ برتر نشان مي‌دهد همه بازيكنان اين تيم از نظر كارشناسان عملكرد مناسبي داشتند و نمي‌توان يكي را بيش از ديگري در ثبت عنوان قهرماني موثر دانست. تيمي كه برانكو ساخته بدون شك در خاطر هواداران خواهد ماند و البته بزرگ‌ترين وظيفه مديران باشگاه در حال حاضر حفظ سرمربي كروات سرخ‌پوشان است. به بهانه قهرماني پرسپوليس در ليگ هفدهم از كارشناسان و پيشكسوتان اين تيم خواستيم تا نظر خود را درباره دروازه‌بان، مدافعان، هافبك‌ها و مهاجمان اين تيم بگويند.

بيرانوند، گلر اول ايران در جام‌جهاني

نيما نكيسا/ گلر پيشين پرسپوليس

پرسپوليس موفق شد در فاصله سه هفته مانده به پايان رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال، جشن قهرماني خود را با پيروزي در برابر پديده مشهد جشن بگيرد و اين موضوع در تاريخ ليگ‌برتر بي‌سابقه بود. در واقع سرخپوشان با ارائه بازي‌هاي تماشاگرپسند و مقتدرانه حريفان را يك به يك پشت سر گذاشتند و در نهايت جام قهرماني را براي هواداران به ارمغان آوردند. من اين قهرماني را به هواداران واقعي پرسپوليس تبريك مي‌گويم و اميدوارم در آينده بتوانيم جشن‌هاي قهرماني ديگري را نيز برپا كنيم. هواداران در روزهاي سختي، شاگردان برانكو را همراهي كردند و حق‌شان بود كه قهرماني را جشن بگيرند. تمام بازيكنان نيز زحمت بسياري كشيدند تا در طول فصل بتوانند عنوان نخست را كسب كنند اما در خصوص دروازه‌بان‌هاي اين تيم بايد بگويم به نظرم برخلاف نظر برخي از هواداران، عليرضا بيرانوند پتانسيل بسيار بالايي دارد و نقاط قوت‌هايش بيش از نقاط ضعفش است. بيرانوند استيل مناسبي دارد و دست‌هاي كشيده او در كنار انگيزه‌اش براي كسب پيروزي منجر به عملكرد درخشانش در بازي‌هاي پرسپوليس و تيم‌ملي شده است. برخي كارشناسان معتقدند سيد حسين حسيني، عملكرد بهتري نسبت به بيرانوند داشته اما من اعتقاد دارم نمي‌توان دو نفر را با يكديگر مقايسه كرد.

عملكرد بيرانوند را دوست دارم و معتقدم او مي‌تواند در جام‌جهاني نيز گلر اول ايران باشد. يكي از مهم‌ترين چالش‌هاي پرسپوليس در فصل جاري، ليگ قهرمانان آسياست، اين تيم اگر بتواند در برابر السد به پيروزي دست پيدا كند، در ادامه نيز مي‌تواند به مراحل بالاتر صعود كند. بسيار به بازي اين تيم در ليگ قهرمانان آسيا خوش‌بين هستم و اميدوارم در آينده بتوانيم جشن قهرماني در آسيا را نيز در كنار هواداران برپا كنيم. پرسپوليس با همين روند رو به رشد مي‌تواند در قهرماني هت‌تريك كند و پيشرفت‌هاي زيادي در اين تيم به وجود بيايد. در ثبت عنوان قهرماني نه تنها بازيكنان بلكه هواداران، مربيان و مديرعامل اين تيم زحمات زيادي كشيدند و نبايد از كنار زحمات همه اين عوامل به راحتي عبور كرد. در پايان اميدوارم درخشش دروازه‌بان‌هاي استقلال و پرسپوليس منجر به ايجاد انگيزه در دروازه‌بان‌هاي جوان ديگر ليگ شود و بتوانيم در آينده گلرهاي بيشتري را به فوتبال ايران معرفي كنيم. نبايد فراموش كرد كه دروازه‌بان‌ها نقش مهمي در ايجاد انگيزه بين بازيكنان و به اصطلاح دور كردن حواشي از تيم دارد و مي‌تواند يك تنه منجر به فوران انگيزه در بين ساير بازيكنان شوند؛ بنابراين بايد به اين پست مهم توجه بيشتر و براي تقويت دروازه‌بان‌ها برنامه ريزي كرد.

مدافعان پرسپوليس درخشان بودند

محمد پنجعلي/ مدافع پيشين پرسپوليس

قهرماني پرسپوليس در ليگ هفدهم اتفاق جذابي بود كه هواداران اين تيم را خوشحال كرد. سرخ‌پوشان مقتدرانه قهرمان شدند، برخي معتقدند آن‌ها در بازي‌هاي پاياني به سختي گلزني كردند اما من اعتقاد دارم تيم‌هاي حريف، انگيزه بالايي دارند ضمن اينكه نبايد فراموش كرد تيم كمبود بازيكن داشت و بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتي و تغييرات مديريتي در اين تيم اتفاق افتاد اما روي بازيكنان تاثيري نگذاشت. برخلاف نظر برخي هواداران، به نظرم شاگردان برانكو دچار افت نشدند و براي امتياز پاياني، فشار زيادي به بازيكنان وارد شده بود. گرفتن امتياز آخر دشوار و به سختي حاصل شد. فشار روحي و رواني روي بازيكنان تاثير داشت و به نظر من به طور كلي اختلاف ۱۶-۱۵ امتيازي نشان مي‌دهد اين تيم عملكرد درخشاني داشته و مي‌تواند در ليگ قهرمانان آسيا عملكرد مناسبي را ارائه كند. دبل كردن قهرماني پرسپوليس در ليگ برتر ايران نشان مي‌دهد بازيكنان انگيزه و پتانسيل بالايي داشتند و اميدوارم در آسيا پس از سال‌ها حرفي براي گفتن داشته باشيم.

من از اين اتفاق بسيار خوشحالم و اين قهرماني مي‌تواند در آينده كمك بيشتري به تيم كند. بازيكنان در حال حاضر روحيه مناسبي دارند و من به آينده بسيار اميدوارم. شاگردان برانكو در خط دفاع بازي‌هاي ايده‌آلي را به نمايش گذاشتند و مدافعان اين تيم موفق شدند سد محكمي در برابر حريفان ايجاد كنند. از نظر من خط دفاعي، منحصر به چند بازيكن نيست در فوتبال روز جهان، همه بازيكنان دفاع و همه بازيكنان حمله مي‌كنند. سرخ‌پوشان نيز تيمي دفاع كردند و تيمي حمله كردند، در واقع وقتي مهاجمان عملكرد خوبي داشته باشند مدافعان نيز عملكرد مناسبي خواهند داشت. در نهايت بايد بگويم من از عملكرد پرسپوليس در فصل جاري راضي هستم و اميدوارم اين روند ادامه داشته باشد. دوست دارم در بازي پاياني در ورزشگاه حاضر شوم و جشن قهرماني را در كنار هواداران برپا كنيم. بازيكنان كار بزرگي كردند و نبايد فراموش كرد اين تيم سال‌ها نتوانسته بود اين چنين عملكردي را ثبت كند. از هواداران پرسپوليس درخواست دارم در بازي مقابل السد، بازيكنان را تنها نگذارند و با آن‌ها همراه شوند زيرا قهرماني در ليگ ايران در كنار قهرماني آسيا لذت بخش است و بايد به تيم كمك كنيم تا با خيالي آسوده در برابر حريفان قرار بگيرد. بدون شك هواداران پرسپوليس در فصل جاري با حمايت‌هاي خود به بازيكنان كمك بزرگي كردند و در آينده نيز مي‌توانند همراه با ساير بازيكنان، زمينه‌ساز صعود به مراحل حذفي و حتي قهرماني آسيا را فراهم كنند.

ماجراي افت پرسپوليس و مسلمان

ابراهيم اسدي/ هافبك پيشين پرسپوليس

پرسپوليس توانست در بازي مقابل پديده پيروز شود و قهرماني خودش را قطعي كند. اين تيم دوباره به جايگاهي كه حقش بود رسيد. معتقدم پرسپوليس يك پله از ساير باشگاه‌هاي كشورمان بالاتر است و سيستمي كه برانكو در اين تيم پياده كرده چه از نظر بدني و چه از نظرتاكتيكي، به خوبي جواب داده است. برخي اعتقاد داشتند تغيير مديريت باشگاه باعث افت و سقوط پرسپوليس در جدول خواهد شد اما حميدرضا گرشاسبي اين صلاحيت و شخصيت را داشت كه نام و جايگاه پرسپوليس را حفظ كند و اين تيم را دوباره به قهرماني برساند. تيم برانكو به جز محسن مسلمان هافبك خلاق ديگري ندارد كه بتواند در ميانه زمين طراحي هاي لازم را انجام دهد و طراوت تيم را حفظ كند. او به هر دليلي نيمكت‌نشين شد و برانكو ايوانكوويچ با قرار دادن دو هافبك مياني سعي كرد قدرت تيم را در ميانه زمين حفظ كند اما اين تغيير در چند بازي به تيم ضربه زد.

درواقع نيمكت نشيني مسلمان باعث افت پرسپوليس شد. اين مساله حتي روي بازي مسلمان نيز تاثير گذاشته و در بازي با سايپا ديديم بازيكن خلاق سرخ‌پوشان كيفيت قبل را نداشت. به نظرم خيلي مهم است نفراتي كه تاثير گذار و از اركان تيم هستند، به بازي گرفته شوند تا آمادگي بدني و فني آن‌ها حفظ شود. اين تغيير باعث شد انتقادات زيادي به برانكو وارد شود و او تحت فشار قرار بگيرد. با اين حال معتقدم اگر مي خواهيم انتقادي كنيم بايد خودمان را در جايگاه سرمربي قرار دهيم و بعد از آن نظرمان را بگوييم. براي همين اين انتقادها را درست و منصفانه نمي دانم. شايد سرمربي در شرايطي قرار گرفته كه مجبور شده براي حفظ نظم و انضباط تيم اين تصميم را بگيرد. شايد اين تصميم به ضرر او تمام شود اما اينكه تيم نتيجه بگيرد و كارايي لازم را داشته باشد، مهم‌تر است. من نمي‌گويم تنبيه، مي‌گويم شرايطي به وجود آمده كه برانكو مجبورشده يك بازيكن كليدي را با وجود اينكه ممكن است به ضررش تمام شود، روي نيمكت بنشاند. به هرحال اميدوارم اين مساله در ادامه جام باشگاه‌هاي آسيا مشكل‌ساز نشود. بازي سختي را مقابل السد داريم و با اينكه ميزبان هستيم بدون شك كار آساني نخواهيم داشت. اميدوارم پرسپوليس در اين بازي بتواند به پيروزي برسد تا با قدرت به عنوان تيم اول صعود كند. پرسپوليس خانواده بزرگي است و من نيز عضو اين خانواده هستم، بنابراين اگر بتوانم در بازي آخر مقابل سپيدرود به ورزشگاه مي روم تا در جشن قهرماني، كنار هواداران باشم.

طارمي سبب خير شد

حميد درخشان/ مهاجم پيشين پرسپوليس

پرسپوليس بازي خوبي را مقابل پديده انجام داد و توانست با ثبت برد به عنوان قهرماني برسد. تكرار قهرماني پرسپوليس، اتفاق ماندگاري در فوتبال ما خواهد بود و من اين قهرماني را به هواداران و تمامي اعضاي تيم و باشگاه تبريك مي‌گويم. زحمات بازيكنان، كادرفني و مديران در طول فصل نتيجه داد و تيم محبوب پايتخت به قهرماني رسيد و از اين بابت خوشحالم. اين قهرماني را به فال نيك مي گيرم و اميدوارم بازهم تداوم داشته باشد. جدا شدن مهدي طارمي باعث شد تا بسياري بگويند پرسپوليس زمين مي‌خورد. اما خوشبختانه اين اتفاق نيفتاد و در واقع جدايي طارمي سبب خير شد. ديديم كه خط حمله پرسپوليس قدرت خودش را از دست نداد و حتي مي توان گفت به روزتر شد و آقاي گل جديدي را نيز معرفي كرد. اين اتفاق باعث شد تا عليپور احيا شود و اميدوارم آقاي گل پرسپوليس با ادامه درخشش در بازي هاي بعدي، سرمربي تيم ملي را مجاب كند تا در جام جهاني به او بازي بدهد. اما انتظار من از گادوين منشا بيشتر ازاين هاست. انتظارمان از بازيكن خارجي اين است كه چند پله از بازيكنان داخلي بالاتر باشد. ما از پنجره نقل و انتقالاتي محروم هستيم و نمي توانيم يار بگيريم، بنابراين تك تك بازيكنان تيم بايد تلاش بيشتري داشته باشند تا تقويت نشدن تيم در فصل نقل و انتقالات جبران شود.

بازيكن هميشه بايد براي حفظ شرايط ايده آل، تلاش بيشتري داشته باشد و از خودش به خوبي مراقبت كند. يك بازيكن حرفه اي بايد اين مسائل را رعايت كند تا شرايطش بهتر و بهتر شود. بازيكنان بايد بدانند در چه تيمي بازي مي كنند و بايد به پوشيدن پيراهن پرسپوليس افتخار كنند. هيچ جايگاهي در فوتبال ايران بالاتر از باشگاه پرسپوليس نيست. همه بازيكنان بايد قراردادهاي‌شان را تمديد كنند تا در فصل آينده قدرت تيم حفظ شود. در مجموع عملكرد خط حمله پرسپوليس در اين فصل خيلي خوب بود و اين تيم توانست صاحب بهترين خط حمله ايران شود. دوست دارم بهترين هديه را نيز در ليگ قهرمانان آسيا به هواداران بدهند و با زدن گل هاي خوب، جايگاه خوبي را دراين مسابقات كسب كنند. مي توانيم السد را با كمك تماشاچيان در تهران شكست دهيم.

آن ها تيم با كيفيتي هستند اما پرسپوليس چيزي دارد كه السد ندارد و آن هم همبستگي و انسجام تيم است. اميدوارم پرسپوليس با صلابت از گروه خودش به عنوان تيم اول صعود كند و ما امسال بتوانيم قهرماني در آسيا را ببينيم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج