adexo3
۱۷۴۶۹۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

چالش گوارديولا در خط دفاعى بايرن مونيخ

بايرن مونيخ بدون توجه به در نظر گرفتن زنجيره اى سه نفره و يا چهار نفره در خط دفاعى، با تعدد بازيكن در اين منطقه از زمين مواجه است، پپ گوراديولا در اين خصوص در دور برگشت از بوندسليگا با مشكلاتى مواجه خواهد بود.

طرفداری: تشويق هاى متوالى پپ گوارديولا از هولگر بداشتوبر مدافع تازه از بند آسيب ديدگى رها شده بايرن مونيخ، در زمان اردوى اين تيم در قطر، از موارد نامعمول و عجيب اين اردوى ميان فصل بود. بى ترديد عملكرد هولگر بداشتوبر و ميزان آمادگى او سبب خوشحالى و افزايش اميد اين سرمربى اسپانيايى شده است.

هولگر بداشتوبر بعد از پايان دوران مصدوميت خود، از تمرينات ميان فصل به بهترين وجه ممكن براى اثبات مجدد توانايى هاى خود به پپ گوارديولا استفاده نمود و سرمربى تيم را تحت تاثير قدرت و دقت پاس هاى خود قرار داد. بداشتوبر از اين اردوى تمرينى و همچنين از ديدارهاى دوستانه به خوبى بهره برد و نشان داد كه مى تواند گزينه اى قابل اطمينان براى گوارديولا در ابتداى دور برگشت از رقابت هاى دور برگشت بوندسليگا باشد، البته هرمان گرلند دستيار پپ گوارديولا نسبت به چنين موضوعى تا حدودى ترديد دارد:"هولگر مدت زمان بسيار زيادى مصدوم بوده است، من فكر نمى كنم كه او بتواند خيلى سريع به ميادين بازگردد. او هنوز به زمان نياز دارد."

گرلند اما بداشتوبر را به دليل قدرت پاسكارى و توانايى كه در بازى با توپ دارد تمجيد مى نمايد:"او از بالاترين قدرت پاس كارى در بوندسليگا برخوردار است." اما نقطه ضعف او نسبت به ساير رقبا در اين است كه بداشتوبر به دليل مصدوميت طولانى مدتى داشته نتوانسته دستورات تاكتيكى گوارديولا را به طور فشرده و مرتب تعقيب نمايد، اما گرلند چنين مسئله اى را مشكل خاصى نمى داند:"او بازيكن باهوشى است و مى تواند همه آموزه هاى تاكتيكى را خيلى سريع ياد گيرد و به ساير هم تيمى هاى خود برسد."، بى ترديد بداشتوبر از شرايط خوبى براى بازگشت به تركيب اصلى تيم در ادامه بازى هاى دور برگشت برخوردار است. علاوه بر اين با توجه به كيفيت بالاى او در بازى سازى، وى گزينه اى جدى و مناسب براى قرار گرفتن در زنجيره دفاعى سه نفره تيم مى باشد.

اگر پپ گوارديولا در ادامه فصل باز هم مايل به استفاده از يك دفاع زنجيره چهار نفره باشد، تنها دو جاى خالى براى چهار مدافع ميانى تيم قابل تصور است، ژروم بوآتينگ اما از جايگاه ثابتى در عمق خط دفاعى تيم برخوردار است و در بازى هاى مهم براى پپ گوارديولا غير قابل جانشين است. گرلند در خصوص اين مدافع آلمانى مى گويد:"او يكى از بهترين مدافعين جهان است، او اشتباهات اندكى مرتكب مى شود و در سال اخير سريع تر شده و اعتماد به نفس بيشترى پيدا نموده در ضمن بازى رو به جلوى خود را نيز بهبود بخشيده است."

مهدى بن عطيه و دانته از ديگر رقباى بداشتوبر براى بازى در عمق خط دفاعى بايرن مونيخ هستند. در دور رفت از بوندسليگا بن عطيه نسبت به دانته عملكرد بهترى داشت و بيشتر مورد استفاده قرار گرفت، اما در زمانى كه بن عطيه از ناحيه كمر دچار مصدوميت شد، دانته برزيلى به خوبى امنيت را به خط دفاعى مونيخى ها بازگرداند. گرلند در خصوص دانته مى گويد:"او بازيكنى صد در صد حرفه اى است كه در تمرينات بسيار جدى ظاهر مى شود و از طرفى بسيار دوستانه و شوخ طبع است. ما ۲۲ بازيكن آماده در اختيار داريم كه سبب خواهد شد يازده نفر از آنها در تركيب اصلى قرار نگيرند كه اين موضوع براى دانته نيز مى تواند صادق باشد."

از ديگر اخبار خوشايند براى پپ گوارديولا در اردوى قطر بازگشت داويد آلابا به تمرينات تيمى بوده است، اين بازيكن اتريشى در بازى دوستانه مقابل الهلال نيز خوش درخشيده بود، هرمان گرلند در تمجيد از آلابا مى گويد:"او همانند يك ماشين عمل مى كند و بازيكنى بزرگ و كامل است كه تماشاى بازى او شادى آفرين است،‌ او را مى توان در هر پستى قرار دارد اما فكر مى كنم در سمت چپ بهترين عملكرد را داشته باشد."

مهمترين رقيب آلابا در سمت چپ بى ترديد خوان برنات است كه در دور رفت پيشرفتى آرام و مدام داشت. اگر همه بازيكنان تهاجمى بايرن مونيخ آماده باشند، در آن صورت تنها براى حضور يكى از اين دو بازيكن در تركيب تيم جاى خالى وجود دارد. با اين حال بازگشت آلابا به تيم را مى توان بسيار مثبت ارزيابى نمود و وى نسبت به رقيب اسپانيايى خود از مزيت هاى بيشترى براى قرار گرفتن در تركيب اصلى تيم برخوردار است، البته خوان برنات نيز با توجه به درخشش فوق العاده خود در دور رفت نبايد براى قرار گرفتن در تركيب اصلى تيم چندان، نا اميد باشد.

رافينيا به دليل انتقال فيليپ لام به ميانه ميدان، سمت راست دفاعى بايرن مونيخ را به تنهايى در اختيار گرفته و در دور رفت نيز وى چه در زنجيره دفاعى چهار نفره و چه سه نفره در بيشتر بازى هاى بايرن مونيخ نيز حضور داشته است، با اين حال اين مدافع برزيلى نمى تواند چندان از حضور ثابت خود در تركيب بايرن مونيخ مطمئن باشد، چون ميشل وايزر در اردوى تمرينى ميان فصل تيم درخششى غير قابل انتظار داشته است. عملكرد اين بازيكن بيست ساله مورد تمجيد پپ گوارديولا و ماتياس سامر قرار گرفته است و بعيد نيست كه در سال ۲۰۱۵ به گزينه اى جدى براى قرار گرفتن در سمت راست دفاعى مونيخى ها تبديل شود.

پپ گوارديولا از گزينه هاى فراوانى براى چيدمان دفاعى تيم خود برخوردار است كه مشكلى لوكس براى او محسوب مى شود، حال او بايد انتخاب نمايد كه چه بازيكنى در چيدمان دفاعى تيم قرار گيرد، اما پپ گوارديولا بى ترديد مواجه شدن با چنين چالش هايى را مى پسندد گرچه بعد از شگست ۴:۱ در مقابل وولفسبورگ در اولین دیدار از دور برگشت رقابت های بوندسلیگا، کنار آمدن با چنین چالشی چندان آسان به نظر نمی رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج