اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۷۷۵۸۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بزرگان پرسپولیس باعث تعطیلی پیکان شدند

پرسپولیس باید بازی بعدی خود را برابر پیکان برگزار کند

طرفداری: پرسپولیس و پیکان در حالی به مصاف هم خواهند رفت که در ادوار گذشته ارتباط نزدیکی بین تیم های پرسپولیس و پیکان وجود داشته است.

بزرگان پرسپولیس باعث تعطیلی پیکان شدند

پرسپولیس در سال 47 از انتقال ستاره های تیم منحل شده شاهین تشکیل شد، این تیم یک سال فعال بود اما در سال 48 ستاره هایش بر اساس تفاهم همکاری علی عبده و محمود خیامی به تیم فوتبال پیکان رفتند.

پیکان که تازه تاسیس شده بود و نیاز به فعالیت و خوشنامی داشت با تیم فوتبالی در سال 47 فعالیت خود را شروع کرد و در سال 48 با ستارگان تیم پرسپولیس پرستاره شد.

همه مجموعه پرسپولیس منهای پرویز دهداری سرمربی و کاظم رحیمی و حبیب علیزاده بازیکن که به تیم گارد رفتند و عزیز اصلی که در پرسپولیس ماندنی شد، به تیم پیکان رفتند.

پیکانی ها مربی تازه ای به نام آلن راجرز داشتند که آنها را قهرمان مسابقات تهران و جام دوستی ایران کرد، بعد از این مسابقات مسئولان پیکان آلن راجرز را به علت بروز اختلاف کنار گذاشته و از حضور مربی تازه ای به نام استیو ارت بهره بردند، این ماجرا به مذاق پرسپولیسی ها خوش نیامد و کلانی، بهزادی، کاشانی و محراب شاهرخی به پرسپولیس برگشتند.

پیکانی ها بدون این 4 نفر به اروپا رفتند و یک دوره مسابقات دوستانه برگزار کردند، بعد از این مسابقات چند تن از بازیکنان دیگر پیکان هم قصد برگشتن داشتند، در این حالت مدیران پیکان با ادامه تیم داری مخالفت کردند و پیکان رسما تعطیل شد.

در ادوار بعد، پیکان در سطح مسابقات کارگری و بازیهای والیبال با نام ایران خودرو حاضر شد اما تنها در سال 1379 یعنی سی سال بعد از انحلال بود که با تلاش مهدی دادرس و خرید امتیاز تیم فوتبال بهمن، پیکان به سطح اول وفوتبال کشورمان برگشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج