adexo3
۸۱۶۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پرفروش‌ها و شکست‌خورده‌های گیشه ۲۰۱۱

هالیوود در آستانه ثبت یک رکورد تاریخی

فروش سه میلیارد دلاری بلاک‌باسترهای تابستانی به صنعت سینمای آمریکا کمک کرد تا این سینما در آستانه رسیدن به یک رکورد جدید در فروش قرار بگیرد.

به گزارش از هالیوود ریپورتر، در انتهای ماه مارس، فروش کل فیلم‌ها در سینماهای آمریکا بدترین سقوط را در طول سال‌های اخیر تجربه کرده بود؛ به طوری که میزان درآمد سه ماه اول سال ۲۰۱۱ نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، چیزی حدود ۱۹ درصد کاهش یافته بود.

اما فیلم‌های قوی و پرفروش تابستانی، جان دوباره‌ای به سالن‌های سینما دادند تا هالیوود بتواند پس از رکود ابتدای سال، اعاده حیثیت کند. در نتیجه به‌رغم شروع بد، درآمد کل سینماهای آمریکا در سال جاری تنها ۴ درصد از سال گذشته کمتر بوده است. فروش تابستانی فیلم‌های سینمایی به تنهایی۵ درصد بیش از زمان مشابه در سال گذشته بوده است.

هالیوود در آستانه ثبت یک رکورد تاریخی

سه غول فروش تابستانی آمریکا - هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت دوم، تغییر شکل دهندگان: روی تاریک ماه و دزدان دریایی کارائیب: بر امواج بیگانه - در فروش جهانی به فروشی بیش از یک میلیارد دلار دست یافتند که اتفاقی بی‌سابقه در هر فصل و هر سالی به شمار می‌آید. دان فلمن، مدیر توزیع داخلی کمپانی برادران وارنر اعلام کرد: «ما در مسیر رسیدن به بزرگ‌ترین تابستان تاریخ هستیم و پیش‌بینی می‌کنم تا بعد از روز ۵ سپتامبر کل درآمد داخلی به بیش از ۴/۴ میلیارد دلار برسد». کمپانی پارامونت با حدود ۴۱/۱ میلیارد دلار و برادران وارنر با ۳/۱ میلیارد دلار درآمد در صدر کمپانی‌های موفق هالیوود در سال ۲۰۱۱ قرار گرفته و حساب خود را از دیگر کمپانی‌ها جدا کرده‌اند.

هالیوود در آستانه ثبت یک رکورد تاریخی

یونیورسال، سونی و دیسنی هم هر کدام با درآمدی بین ۸۰۰ و ۹۰۰ میلیون دلار در کنار هم قرار گرفته‌اند. بنابراین رده‌بندی این سه کمپانی تا روز پنجم سپتامبر مشخص نخواهد شد. درآمد داخلی فاکس ۵/۷۰۳ میلیون دلار بوده،‌اما جایگاه این کمپانی در میان دیگر کمپانی‌ها می‌تواند به واسطه ادامه اکران موفق ظهور سیاره میمون‌ها ترقی یابد. کمپانی فاکس در فروش جهانی رتبه سوم کمپانی‌های هالیوودی را تا امروز به دست آورده است.

هر کدام از استودیوها در کنار موفقیت‌های بزرگ، شکست‌هایی را هم تجربه کردند. برادران وارنر فانوس سبز را داشتند که میزان فروش جهانی‌اش هم به اندازه هزینه‌اش (۲۰۰ میلیون دلار) نشد. دریم‌ورکز و یونیورسال هم کابوی‌ها و بیگانه‌ها را داشتند که با بودجه‌ای ۱۵۰ میلیون دلاری، ‌تاکنون در سطح جهان ۱۱۱ میلیون دلار فروش داشته است. در عوض یکی از بزرگ‌ترین پیروزی‌های تابستانی با فیلم سوپر ۸ (جی. جی. آبرامز) نصیب پارامونت شد. این فیلم که ۵۰ میلیون دلار برای ساختش هزینه شده بود،‌ در آمریکای شمالی بیش از ۱۲۵ میلیون دلار و در بقیه بازارهای جهانی حدود ۱۱۰ میلیون دلار فروخت تا یک موفقیت مهم برای پارامونت رقم بخورد.

نکته مهم و البته هشداردهنده دیگر این است که خیلی از فیلم‌های مهم امسال هالیوود (به خصوص فیلم‌های سه‌بعدی)، ‌در فروش آمریکا نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و فروش بالا در کشورهایی مثل چین، برزیل و روسیه بود که باعث فروش بالای جهانی این فیلم‌ها شد. از بین فیلم‌های پرفورش امسال، هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت دوم در آمریکا تاکنون ۳۶۸ میلیون دلار فروخته و در میان فیلم‌های پرفروش تاریخ سینمای آمریکا،‌ رتبه‌ای بهتر از شانزدهم به دست نیاورده است.

هالیوود در آستانه ثبت یک رکورد تاریخی

در حالی که فروش جهانی فیلم از مرز یک میلیارد و دویست میلیون دلار هم گذشته تا این فیلم به عنوان سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان (پس از آواتار و تایتانیک) شناخته شود. وضعیت تغیير شکل دهندگان: روی تاریک ماه (رتبه هجدهم تاریخ در فروش آمریکا و پنجم در فروش جهانی) و دزدان دریایی کارائیب: بر امواج بیگانه (رتبه هفتاد و سوم در فروش آمریکا و هشتم در فروش جهانی) هم بی‌شباهت به فیلم سری آخر هری پاتر نیست.

منبع: کافه سینما

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

هالیوود در آستانه ثبت یک رکورد تاریخی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج