adexo3
۱۴۰۰۷۷۸
۶ نظر
۱۶۱۳۲
۶ نظر
۱۶۱۳۲
پ

عشق بهزاد و یلدا در این شب‌ها برای مردم جذاب شد

این روزها سریال «دلنوازان» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده از شبکه آی‌فیلم در حال بازپخش است؛ سریالی که باعث شد سحر قریشی به مخاطبان معرفی شود و در همین سریال هم به شهرت برسد. به بهانه پخش دوباره «دلنوازان» به نقد و بررسی این مجموعه تلویزیونی پرداخته‌ایم.

برترین‌ها: این روزها سریال «دلنوازان» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده از شبکه آی‌فیلم در حال بازپخش است؛ سریالی که باعث شد سحر قریشی به مخاطبان معرفی شود و در همین سریال هم به شهرت برسد. به بهانه پخش دوباره «دلنوازان» به نقد و بررسی این مجموعه تلویزیونی پرداخته‌ایم.

عشق بهزاد و یلدا در این شب‌ها برای مردم جذاب شد

حسین سهیلی‌زاده پس از تجربه ساخت سریال شبانه «ترانه مادری» و اقبال نسبتا خوب مخاطبان، «دلنوازان» را روی آنتن تلویزیون برد؛ سریالی با موضوع تکراری ازدواج. آنچه در این سریال واضح است اینکه سهیلی‌زاده دغدغه جوانان را تنها در ازدواج و مسائل پیرامون آن دانسته و فراموش کرده بود که یک جوان در جامعه امروزی مشکلاتی فراتر از اینها دارد.

داستان از این قرار است که جهان و شکوه خواهر و برادری هستند که سالیان سال در یک خانه دو طبقه به همراه فرزندانشان زندگی می‌کنند آنها جهت امرار معاش چند وقتی است که یک آژانس هواپیمایی افتتاح کرده‌اند و بهزاد قرار است با مهتاب ازدواج کند اما طی حوادثی این اتفاق رخ نمی‌دهد و این شروع ماجراهای این دو خانواده در سریال دلنوازان است.

سکانس پربازدید و جنجالی از «دلنوازان»

دلنوازان، سریالی پر مخاطره و جنجالی

فکر می‌کنیم جذاب‌ترین شکل ممکن برای شما پرداختن به شخصیت‌ها و بررسی نقش آنها باشد، پس به علایق شما اهمیت می‌دهیم و این چنین، سریال را بررسی می‌کنیم.

هنرآنلاین نوشت: مجله «دلنوازان» یکی از سریال های پربازیگر است که تعدد شخصیت‌ها و چهره‌های گوناگون برمحبوبیت و موفقیت آن اثر گذاشته است. تعداد زیاد کاراکتر نه تنها بر میزان مخاطبان موثر است بلکه موجب می‌شود عیوب و کاستی‌های سریال نیز دیده نشود.

آن چه در این سریال واضح است این که سهیلی زاده دغدغه جوانان را فقط در ازدواج و مسائل پیرامون آن دانسته و فراموش کرده است که یک جوان امروزی، مشکلاتی فراتر از این ها دارد.

عشق بهزاد و یلدا در این شب‌ها برای مردم جذاب شد

فریبا کوثری، مادری همیشه نگران!

بازی «فریبا کوثری» در سریال دلنوازان را در فیلم های سینمایی «دلشکسته» و «سوپراستار» دیده اید. این نوع بازی تیپیک و کلیشه‌ای با بازی او در نقش مادر شهاب حسینی در فیلم «دلشکسته» آغاز شد و همچنان ادامه دارد و کوثری به کلیشه محتوم در نقش مادری همیشه نگران و منتظر بدل شده است! در این که او بازی خوب و تاثیرگذاری دارد، جای شکی نیست، اما بهتر بود که این نیرو و توانایی در راستای تفاوت و بدعت به کار گرفته شود. او در سریال «دلنوازان» مادری است منتظر و نگران که دخترش را سالیان پیش از دست داده است. او در برخورد با «بهزاد» واقعا مادرانه و ملموس عمل می‌کند تا جایی که مخاطبان این ترکیب مادر و پسری را باور کرده اند.

عشق بهزاد و یلدا در این شب‌ها برای مردم جذاب شد

پرویز فلاحی پور، ناپدری که ناپدری نیست!

پرویز فلاحی پور را همگی با بازی برجسته در سریال «شب دهم» می شناسیم، او با سابقه تئاتری و گسترده‌اش و بهره جستن از اعتبار «حسن فتحی» توانست قدرتمند وارد عرصه بازیگری در تلویزیون شود. اما متاسفانه نتوانست این شهرت و اعتبار به دست آورده را حفظ کند و با بازی‌های تکراری و دم دستی در تله فیلم‌های سطحی، آن چه رشته بود در طرفة العینی به پنبه تبدیل کرد. حضور پرویز فلاحی پور در «دلنوازان» نیز از این مقوله خارج نیست و همچنان با تیپ، گریم و بازی تکراری ظاهر شده است. او نیز یکی از شخصیت های صد در صد مثبت فیلم است که کار و زندگی‌اش در پیدا کردن کودک گمشده همسرش خلاصه شده است.

عشق بهزاد و یلدا در این شب‌ها برای مردم جذاب شد

 محمد حاتمی، عموی کلاهبردار

حاتمی در «ترانه مادری» نیز با سهیلی زاده همکاری داشت، او در همکاری گذشته خود نقش فردی را بازی می‌کرد که علاوه بر عاشق پیشگی در توطئه مالی، خانوادگی دست داشت. سهیلی زاده این بار نیز وجه منفی حاتمی را مدنظر گرفته و به آن بال و پر داده است. این عموی بدجنس، توانسته است خوب مسئولیت کاراکترش را ایفا کند.

عشق بهزاد و یلدا در این شب‌ها برای مردم جذاب شد

عبدالرضا اکبری، پدر نامهربان و کلاهبردار

متاسفانه تمام شخصیت‌های سریال «دلنوازان» هیچ کار متفاوتی انجام نداده‌اند و روند گذشته را تکرار کرده‌اند. شخصیت پردازی «اتابک» نیز با خلاء و معماهای فراوانی همراه است و تعریف کاملی ندارد. اکبری این بار نقش بد سریال و جای «دانیال حکیمی» در سریال ترانه مادری را گرفته است!

عشق بهزاد و یلدا در این شب‌ها برای مردم جذاب شد

شاهرخ استخری، پسری گول خورده، نادم و انتقام گیر

شاهرخ استخری بازی در عالم تصویر را با سریال «تلخون» به کارگردانی «علیرضا امینی» آغاز کرد و توانست با شیوه بازی برجسته خود اهالی تصویر را قانع کند، تا او را مهره اصلی سریال ها بدانند. اگر بخواهیم از یک بازیگر بد دیگر در سریال «دلنوازان» یاد کنیم می توانیم روی استخری حساب کنیم! زیرا مثل بازیگران دیگر  همگی به شیوه‌ای درگیر کلیشه و تکرار هستند. شخصیت پردازی پیرامون «بهزاد» نیز به خوبی انجام نشده است فقط تغییر هویت ناگهانی او از شخصیتی مثبت به شخصیتی تهاجمی و کمی غیرقابل ملموس بود که با گذرزمان و بازی قابل قبول او رفع شد. ماجراهای پیرامون شخصیت بهزاد به خوبی طراحی نشده است، به طوری که قابلیت لازم برای ادامه‌دار شدن و همراهی تا پایان سریال را برای مخاطب ندارد.

عشق بهزاد و یلدا در این شب‌ها برای مردم جذاب شد

 سحر قریشی، دختری مرموز و به ظاهر ساده

سحر قریشی از بازیگران جوان سریال بود که به عنوان اولین حضور تلویزیونی خود با سهیلی زاده همکاری کرد. قریشی در ابتدا توانست افسار نقشش را در دست بگیرد و به خوبی نقش دختری معصوم و بی گناه را ایفا کند اما در ادامه نتوانست تعلیق موجود اطراف زندگی یلدا و خانواده اش را به تصویر بکشد و مرموز باشد.او و عمویش طوری عمل کردند که دستشان در ابتدای سریال برای مخاطب رو شد و همه متوجه شدند که این خانواده ریگی در کفش دارند.

عشق بهزاد و یلدا در این شب‌ها برای مردم جذاب شد

ازدواج، محوری‌ترین مضمون سریال «دلنوازان» است و به نوعی همگی درگیر همین معضل و تفکر هستند. این شخصیت پردازی‌ها تک بعدی و به دور از واقعیت است، به همین دلیل در عالم داستان گویی تصویری، دیگر جایی برای پذیرش و جذب مخاطب ندارد.

در ترانه مادری «سهیلی زاده» شخصیت های چند لایه و پیچیده ای را خلق کرده بود که به علت خاکستری بودن، بیننده گاه آن ها را تحسین می کرد و گاه به آن ها ناسزا می گفت، به تعبیری مانند انسان های امروزی جنبه‌های خوب و بد را کنار هم داشتند. اما در دلنوازان هیچ جای پیچیدگی و کنجکاوی برای بیننده باقی نمانده و همه چیز کاملا رو بوده و لو رفته و این داستان است که بیننده را به دنبال خود می‌کشد.

طراحی صحنه و لباس یکی از نقاط قوت سریال است که خیلی خوب و به جا صورت گرفته، رنگ لباس‌ها گویای احوالات روانی است و زمینه رنگی که در خانه بهزاد یا خانه مادر بهزاد وجود دارد هم می‌تواند از وضعیت زندگی آنها بگوید. خوشبختانه سهیلی زاده با توجه به مخاطبان، از تجملات گذشته و فضایی ملموس برای تمام اقشار جامعه فراهم کرده است پس می‌توان گفت خوشبختانه بر خلاف سریال‌های معمول در این سریال خبری از تجملات نیست.

واکنش کاربران به بازپخش سریال دلنوازان:

* کیانا در توئیتر خود نوشت: من هنوز روی شاهرخ استخری و خیرابی دلنوازان کراش دارم:) دستم خودم نیست!

* مهسا با این سریال شوخی کرده و در انتقادی تلویحی از سناریوی سریال گفت: دارم دلنوازان می‌بینم دختره به شوهرش می‌گفت تو منو کتک نمی‌زنی چون بچه ننه‌ای!

* میلاد هم نظر داده است: این روزها تماشای دلنوازان از برنامه‌های مهران رجبی و گلزار بهتره.

* آرش هم اینگونه واکنش نشان داد: بعد از مدت ها تلویزیون ندیدن اومدم خونه، میبینم مامانم داره دلنوازان میبینه، هیچی دیگه نشستم آبکی‌ترین سریال دهه  هشتاد تلویزیون و دیدم!

اعتراف جالب شاهرخ استخری درباره سریال دلنوازان

عشق بهزاد و یلدا در این شب‌ها برای مردم جذاب شد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      یک شبه بازیگر و مطرح شدن سحر قریشی ، مریم مومن ، ریحانه پارسا ، نیلوفر پارسا و ...با چاشنی شانس

      پاسخ ها

      • Buajab

        بیننده خیلی زیاد بودن اونموقع

    • ناشناس

      شبکه ای فیلم عالی

    • ناشناس

      پایتخت بامزه هست دوباره تکرار میده ما دوباره تمام قسمتهاشو میبینیم خانوادگی 😁😁😁

    • ناشناس

      ادم باید خودش عاقل باشه هر چرندی رو نبینه

    • تو بگو ایکس

      فقط، فقط، فقط مجری گری مهران رجبی!!!!😍😜

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج