اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۸۴۹۶۳
۱ نظر
۶۶۹۱
۱ نظر
۶۶۹۱
پ

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ که مخصوص تماشای دورهمی هستند

دورهمی دوستانه و خانوادگی با فیلم مزه دیگری دارد؛ چون فیلم تماشا می‌کنید، راجع به آن صحبت می‌کنید و نیاز به پیداکردن سوژه برای بحث دیگری نیست!

برترین‌ها: دورهمی دوستانه و خانوادگی با فیلم مزه دیگری دارد؛ چون فیلم تماشا می‌کنید، راجع به آن صحبت می‌کنید و نیاز به پیداکردن سوژه برای بحث دیگری نیست! سال ۲۰۲۳ از نگاه تولید آثار سینمایی در گونه‌های مختلف، سال بسیار خوبی برای فیلم‌ها بوده است.

در این مطلب می‌خواهیم بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ را به شما معرفی کنیم با ما همراه باشید:

جاماندگان (The Holdovers)

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ که مخصوص تماشای دورهمی هستند

فیلم The Holdovers یا «جا‌ماندگان»، آنطور که از نظرات منتقدان برمی‌آید، یکی از شادترین و عمیق‌ترین فیلم‌های 2023 است.

داستان این فیلم دربارۀ یک معلم بدعنق دبیرستان شبانه‌روزی است که مجبور شده در طول تعطیلات کریسمس در مدرسه بماند و مسئولیت سرپرستی تعدادی از دانش‌آموزان را که جایی برای رفتن نداشته‌اند به عهده بگیرد. اما رابطۀ او با دانش‌آموزان خیلی زود دچار چالش میشود، خصوصا با یکی از آن‌ها که انگار حسابی دردسرساز است؛ اما این ماجراجویی کمدی قرار نیست به همین منوال ادامه پیدا کند. اتفاقات و پیوند‌های غیرمنتظره‌ای انتظار شخصیت‌ها را می‌کشند.

فیلمنامۀ این فیلم به طرز تکان‌دهنده‌ای بی‌نقص است و به شکل برق آسایی به قلب مخاطب حمله می‌کند؛ داستانی عمیق، شیرین و در عین حال گزنده که نیاز ضروری انسان به ارتباط با دیگران را به تصویر می‌کشد. باید گفت با این فیلم یک اثر ماندگار دیگر با تم کریسمس متولد شده است.


فیلم سناریوی رویا (Dream Scenario)

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ که مخصوص تماشای دورهمی هستند

آیا یک رویا می‌تواند تأثیراتی بر واقعیت داشته باشد و یا ارتباط متقابل بین دنیای رویا و دنیای واقعی تا کجا می‌تواند ادامه یابد؟! این پرسشی است که در فیلم «سناریوی رؤیایی» از مخاطب پرسیده می‌شود. سوالی که به دنبال بررسی شهرت ناگهانی بر روی انسان است.

فیلمی که در آن افراد به‌طور تصادفی شروع به دیدن نیکلاس کیج در رویاهای خود می‌کنند، شبیه پروژه‌ای است که ممکن است کسی به عنوان شوخی بسازد. اما علیرغم چنین ایده عجیبی در فیلم کریستوفر بورگلی، اما لحن آن جدی‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود.

کیج در این فیلم نقش پروفسور پل متیوز را بازی می‌کند، مردی میانسال که علاقه زیادی به مطالعات زیست شناسی تکاملی خود دارد و سال‌هاست ایده کتابی درباره هوش جمعی مورچه‌ها را پرورش می‌دهد. اشتیاق او به حرفه‌اش اغلب باعث می‌شود که دانشجویان و فرزندانش از او بیزار شوند و او را نادیده بگیرند. پل به عنوان مردی معرفی می‌شود که به سادگی تلاش می‌کند از زندگی تا حدودی خسته کننده خود لذت ببرد، بدون اینکه به دنبال ایده‌ها یا فرصت‌های جدید جسورانه باشد.

اگر بخواهم فیلم Dream Scenario را به صورت ساده تعریف کنم، باید گفت این فیلم یک بررسی آزاردهنده از روان انسان است.


فیلم انجمن برف (Society of the Snow)

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ که مخصوص تماشای دورهمی هستند

فیلم Society of the Snow یک فیلم اسپانیایی زبان است که داستان پرواز ۵۷۱ نیروی هوایی اروگوئه را در سال ۱۹۷۲ دنبال می‌کند که در کوه‌های آند در شیلی دچار سانحه می‌شود و سقوط می‌کند.

حالا ۱۶ سرنشین باقی‌مانده این پرواز باید برای بقا مبارزه کنند و امیدوار باشند پیش از آنکه توسط سرما و برف کشته شوند، نجات پیدا کنند.

همه چیز از آنجایی شروع شد که یک خلبان به نام دانته هکتور لاگورارا، متوجه شد که هواپیما از مقصد اصلی خود ۷۰ کیلومتر فاصله داشته و به کوه‌های آند در آمریکای جنوبی برخورد کرد.

۱۲ مسافر بلافاصله جان خود را از دست دادند، ۱۷ نفر دیگر بر اثر جراحات و خفگی بر اثر سقوط بهمن از بین رفتند و ۱۶ مسافر نیز به سختی و با خوردن گوشت و اعضای بدن دوستان کشته‌شده خود زنده ماندند.


فیلم سالتبرن (Saltburn)

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ که مخصوص تماشای دورهمی هستند

سالتبرن Saltburn فیلم دلهره‌آور روان‌شناختی کمدی سیاه محصول ۲۰۲۳ به نویسندگی، کارگردانی و تهیهٔ امرالد فنل است.

اتفاقات فیلم «سالتبرن» در میانه دهه ۲۰۰۰ میلادی جریان دارد و به‌عنوان داستان شرورانه‌ای از برتری و میل توصیف شده که به بررسی جامعه اشرافی انگلستان می‌پردازد. این اثر داستانی تاریک و جذاب از وسواس به موسیقی و آهنگ‌های پاپ اوایل قرن بیست و یکم را بررسی می‌کند.

این فیلم داستان زندگی یک خانوادهٔ بزرگ و اشرافی انگلیسی را به تصویر می‌کشد. داستان فیلم در میانهٔ دههٔ ۲۰۰۰ انگلستان جریان دارد و به دانشجوی جوانی (بری کیوگن) می‌پردازد که شیفتهٔ همکلاسی ثروتمندش (جیکوب الوردی) می‌شود که او را به گذراندن تابستان در املاک خانوادگی عجیب و غریبش دعوت کرده‌است.

در خلاصه رسمی فیلم هم آمده است: «دانشجویی با نام الیور کوئیک (با نقش‌آفرینی بری کیوگن) در تلاش برای یافتن جایگاه خود در دانشگاه آکسفورد یک مرتبه سر از دنیای جذاب و اعیانی فلیکس کاتن (با هنرنمایی جیکوب الوردی) در می‌آورد که او را برای گذراندن یک تابستان فراموش‌نشدنی به سالتبرن، املاک پرشکوه خانواده‌اش دعوت می‌کند».


فیلم برگ‌های افتاده (Fallen leaves)

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ که مخصوص تماشای دورهمی هستند

«برگ‌های افتاده» درباره‌ی دو آدم تنها، ملاقات اتفاقی‌شان و رابطه‌ی بدشگون و ناموفق آن‌ها است. آنسا (با بازی آلما پویستی) زن میانسال مجردی است که از بن‌بستی به سمت بن‌بستی دیگر می‌رود. او در سوپرمارکت کار می‌کند و وقتی داشت غذای تاریخ گذشته را از فروشگاه به خانه می‌برد، گیر می‌افتد و از کار اخراج می‌شود. در سوی دیگر هولاپا (با بازی یوسی واتانن) را می‌بینیم.

او کارگر ساختمانی است و وقتی او هم در حال نوشیدن دیده می‌شود، از سر کار اخراج می‌شود اما او نمی‌تواند جلوی خودش را بگیرد و به این کار اعتیاد دارد. این دو آدم مستاصل همدیگر را به شکلی اتفاقی ملاقات می‌کنند و رابطه‌ای صمیمی بین این دو شکل می‌گیرد و با هم در سینما قرار می‌گذارند. این آغاز ماجراهای فیلم است که در آن دو نفر به هم دل می‌بازند اما اتفاقات مختلف دائما مثل یک مانع بر سر راه آن‌ها قرار می‌گیرد و این دو آدم بی‌کس را از هم دور می‌کند.

انتظار چیز بی‌سابقه‌ای از فیلم «برگ‌های افتاده» نداشته باشید؛ فیلم آکی کائوریسماکی همیشه غمگین که مثل همیشه باز هم سراغ چنین فیلم‌هایی رفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • باب

      فیلم اولی رو دیدم جاماندگان... بسیار عمیق و زیبا بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج