adexo3
۱۲۰۱۹۴۷
۵ نظر
۶۹۲۱
۵ نظر
۶۹۲۱
پ

با خواندن این مطلب شاد، از خود بیخود می‌شوید

بهار آمد و دست طبیعت رنگ شادی و طرب را به ایران زمین هدیه کرد. سالیان سال است که با شکوفه‌های بهار هم‌خوانی می‌کنیم و رخت سیاهی را از تنمان همزمان با آغاز فصلِ یکِ روشنایی درمی‌آوریم. در این پرونده، چند قطعه بهاری ناب را برایتان قطار کرد‌ه‌ایم تا زیبایی‌های سالتان دوچندان شود.

برترین‌ها: بهار آمد و دست طبیعت رنگ شادی و طرب را به ایران زمین هدیه کرد. سالیان سال است که با شکوفه‌های بهار هم‌خوانی می‌کنیم و رخت سیاهی را از تنمان همزمان با آغاز فصلِ یکِ روشنایی درمی‌آوریم. در این پرونده، چند قطعه بهاری ناب را برایتان قطار کرد‌ه‌ایم تا زیبایی‌های سالتان دوچندان شود.

بهار دلکش، شجریان

با خواندن این مطلب شاد، از خود بیخود می‌شوید

شروع غم‌انگیز تصنیف ماندگار شجریان، «بهار دلکش» را تبدیل به یک کار ماندگار بهاری در موسیقی اصیل ایرانی کرده. از بخت بد روزگار همچنان خوش نیست و دل ما هنوز هم به جا نیست و این البته خوشوقتی سازندگان این کار است که محصولشان هنوز بر روزگار ما منطبق است.


آمده نوروز در ایران زمین، گروهی

این کار را شاید بتوان سرود رسمی نوروز در حداقل سه دهه اخیر دانست، دایره واژگان ترانه و اصلا شکل اجرای آن و ویدئوی ساده‌ای که دارد به شکل عجیب و غیرقابل تفسیری با فرهنگ عمومی ایرانی‌ها آمیخته شده، کار را اندی، ویگن، عارف، لیلا فروهر و ...خوانده‌اند، این نکته هم قابل ذکر است که شاید و احتمالا تنظیم کار برگ برنده آن است، یک مقدمه مفصل که ماکتی از روزهای آخر زمستان را می‌سازد و بعد شروع طرب‌انگیز کار به مثابه خود بهار.


بهار دلنشین، بنان

با خواندن این مطلب شاد، از خود بیخود می‌شوید

خب مگر می‌شود فهرستی از قطعات بهاری باشد و آن صدای آسمانی و جاودانه و آرامبخش بنان سهمی نداشته باشد؟ قطعه بهار دلنشین شاید غمگین‌ترین کار بهاری دوران است، صدای بم و منحصر به فرد بنان چنان کاراکتری به کار داده که روی دستش نخواهد آمد، غم تمام دوران در این قطعه خوابیده، مثل یک وحی درخشان است.


بهار، مارتیک

خب این شاید تنظیم خیلی ساده‌ای دارد، کلام کار هم نکته‌ی خیلی خاصی ندارد اما انگار جمع این همه سادگی، محصولی ساخته که با فضای شاد و بهاری خیلی جور شده. به هر حال این کاری‌ست مناسب بزم‌ها و صدای حریروار مارتیک هم سال‌هاست محبوب مانده و دوام آورده.


بهار، ناصر عبداللهی

با خواندن این مطلب شاد، از خود بیخود می‌شوید

شاید هاله‌ی مه‌آلود زیست ناصر عبداللهی روی این کار سایه انداخته و از این قطعه یک کار ماندگار ساخته، نکته جالب اینجاست که این کار هم یک کار اسلو و غمگین است و در فهرست بهارانه‌های ماندگار ایرانی جای خوبی گرفته.


بهار، هایده

ترکیب کمیاب غم غربت و رجعت بهار در ترانه‌ای به شدت حزین و روی یک ملودی سازگار و در تنظیمی که به شدت خودش را کنار کشیده که جا برای ارائه مفهوم وسیع باشد و البته آن صدای غیرقابل جانشین از این قطعه کاری ساخته که حالا حالاها ماندگار خواهد بود.


بهار، علیرضا عصار

با خواندن این مطلب شاد، از خود بیخود می‌شوید

این حماسی‌ترین و از حیث تنظیم شاید متفاوت‌ترین کار بهارانه این فهرست باشد، صدای پرطنین علیرضا عصار با یک کلام کاملا کلاسیک فارسی روح متفاوتی به کار داده، عیدانه فراوان شد تا باد چنین بادا...


بوی عیدی، فرهاد

با خواندن این مطلب شاد، از خود بیخود می‌شوید

کاری که نیاز به معرفی ندارد و انقدر این سال‌ها مصرف شده که جای تفسیر هم ندارد. مملو تز نشانه‌های نوستالژیک نوروز و بهار، صلابت صدای فرهاد و شاعرانگی کلام شهیار قنبری و روح زمان که بوی عیدی را به شدت ماندگار کرده.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایلیا صدقی زاده

      یادشان گرامی

    • ناشناس

      بهار خوندن دست جمعی اندی لیلا عارف شو های وی اچ اس

    • ناشناس

      شجریان جاش خالی

    • من

      به نظر تمامی مراجع تقلید شنیدن آواز خواندن خانمها برای مردان حرام است و شما دارید عکسش را تبلیغ می کنید

    • ناشناس

      کاری که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج