adexo3
۵۸۸۵۶۶
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

طرح ناسا برای نجات زمین از فوران ابرآتشفشان

تحقیقات آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا نشان داده که ابرآتشفشان پارک ملی یلوستون احتمال فوران بیشتری دارد تا برخورد یک شهاب سنگ یا ستاره دنباله دار به زمین.

برترین ها: تحقیقات آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا نشان داده که ابرآتشفشان پارک ملی یلوستون احتمال فوران بیشتری دارد تا برخورد یک شهاب سنگ یا ستاره دنباله دار به زمین و هرچند احتمال اینکه این اتفاق واقعا بیفتد (به خصوص در سال ۲۰۱۷) فقط ۱ به ۷۳۰۰۰۰ است، اما این آسیب چنان فاجعه بار خواهد بود که طرح پیشگیری ناسا باید آماده باشد. حتی اگر آتشفشان کمی فوران کند، جریان آرامی از گدازه روان خواهد شد. بااین حال فوران یک ابرآشفشان نه تن‌ها آمریکا را ویران می‌کند و به کشاورزی جهانی صدمه می‌زند، بلکه میلیون‌ها نفر را نیز خواهد کشت.

به همین دلیل تیمی از ناسا با طرح فوق العاده بزرگی برای نجات ما از این فاجعه مرگبار ریخته اند. فوران‌های آتشفشانی با افزایش گرما ایجاد می‌شوند، تصور می‌شود که ابرآتشفشان یلوستون گرمایی معادل شش نیروگاه تولید خواهد کرد. حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد گرمای محفظه ماگمای یلوستون به دلیل نفوذ آب از طریق ترک‌ها از بین می‌رود. ایده طرح ناسا این است که اگر این گرما تا ۳۵ درصد کاهش یابد خطر فوران آتشفشان به تدریج کم می‌شود، زیرا هرگز به اندازه‌ای ذوب نمی‌شود که فوران کند. برای رسیدن به این هدف، آن‌ها بالای محفظه ماگما را حدود ۱۰ کیلومتر سوراخ خواهد کرد تا آب را با فشار به پایین پمپ کنند. آب با دمای بسیار بالایی بازمی گردد و روز به روز گرما را کاهش می‌دهد. برای اینکه به طور تصادفی سقف سنگی محفظه ماگما آسیب نبیند که موجب انفجار فاجعه باری شود، ناسا پیشنهاد می‌کند که از پایین سوراخ شود.

هزینه این پروژه حدود ۵. ۳ میلیارد دلار است بنابراین بعید به نظر می‌رسد که سیاستمداران به دنبال این ایده بروند. بااین حال ناسا اشاره می‌کند که گرمای خارج شده می‌تواند برای انرژی پاک استفاده شود و سرمایه گذاری را سودآور کند. یلوستون تقریبا هر ۶۰۰ هزار سال فوران می‌کند و از آخرین انفجارش حدود ۶۰۰ هزار سال می‌گذرد بنابراین باید برخیزیم و به فکر چاره باشیم.
طرح ناسا برای نجات زمین از فوران ابرآتشفشان
طرح ناسا برای نجات زمین از فوران ابرآتشفشان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج