adexo3
۴۲۹۴۸
۲ نظر
۵۲۷۶
۲ نظر
۵۲۷۶
پ

در این مکان ها حتماً گم خواهید شد! +عکس

هزارتو یا ماز از جمله سرگرمی هایی است که نیاز به ذهن فعال و البته هوش بالا دارد. مازهای ساده را درون روزنامه ها دیده اید اما مازهای زمینی بسیار جالب و پیچیده تر هستند.

باشگاه خبرنگارن: هزارتو یا ماز از جمله سرگرمی هایی است که نیاز به ذهن فعال و البته هوش بالا دارد. مازهای ساده را درون روزنامه ها دیده اید اما مازهای زمینی بسیار جالب و پیچیده تر هستند.

مازهای زمینی معمولا در فضاهای بزرگ ساخته می شوند و در ابتدا به شکل یک پارک با دیوارهایی از جنس شمشاد به نظر می رسد اما با ورود به آن همه چیز متفاوت می شود چرا که پیدا کردن راه خروج کار بسیار سختی خواهد بود. در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از متفاوت ترین مازهای دنیا:

طولانی ترین ماز دنیا

در این مکان ها حتماً گم خواهید شد! +عکس

"لانگ لیت" نام هزاتویی در انگلستان است که به عنوان طولانی ترین هزارتوی دنیا نیز شناخته می شود. این ماز به وسیله طراحی به نام "گرگ برایت" در سال ۱۹۷۵ ساخته شده است و فضایی به مساحت ۰.۶ هکتار را پوشش داده است. مسیرهایی که در این ماز قرار دارد جمعا ۲.۷ کیلومتر میشوند. هدف از ورود به این هزارتو رسیدن به مرکز آن است جایی که یک ایستگاه برای استراحت و دیدن کل فضای ماز آماده شده است.

مزرعه هزارتو ها

در این مکان ها حتماً گم خواهید شد! +عکس

در سال ۱۹۹۶ برای اولین بار درب پهناورترین هزارتوی دنیا در آن زمان به روی علاقه مندان باز شد. این ماز در شهر تورین فرانسه قرار دارد و مساحت آن نزدیک به ۴ هکتار است. تنها در روزها اولیه بازگشایی این هزار تو ۸۵ هزارنفر در آن گردش کردند و البته بسیاری از آن ها نتوانستند مسیر خود را پیدا کنند.نکته جالب اینجاست که این ماز به عنوان یک مزرعه نیز استفاده می شود. دیواره های ان هرساله با گل افتابگردان یا ذرت درست می شود که سال بعد آن ها را برداشت می کنند.

قدیمی ترین هزارتوی گل رز

در این مکان ها حتماً گم خواهید شد! +عکس

قدیمی ترین و البته معروف ترین ماز استرالیا در شرق شبه جزیره مورینگتون قرار دارد. عمده شهرت این هزارتو به علت قدمت نزدیک به ۲۰۰ ساله آن است و همچنین در آن شما می توانید ۲۱۷ نوع رز مختلف را پیدا کنید که بر روی ۱۲۰۰ شاخه جداگانه رشد می کنند. این ماز قدیمی ترین هزارتوی گل رز در دنیا است.

هزارتوی افسانه ای

در این مکان ها حتماً گم خواهید شد! +عکس

یکی از هزارتوهای کوچک اما بسیار مشکل را می توانید در ایتالیا پیدا کنید. این ماز گفته می شود تا اواخر قرن ۸ ساخته شده باشد و البته به عنوان یکی از سخت ترین مازهای دنیا نیز شناخته می شود. نام افسانه ای از این رو برای آن گذاشته شده است که گفته می شود در سال ۱۸۰۷ ناپلئون نیز نتوانسته است با تمام خدم و حشم خود به مقصد این ماز دست پیدا کند و در آن گم شده است.

هزاتوی همیشه سبز

در این مکان ها حتماً گم خواهید شد! +عکس

یکی از جالب ترین هزارتوهای دنیا در سال ۲۰۰۱ در ایرلند افتتاح شد. این هزارتو به عنوان پهناورترین هزارتوی همیشه سبز دنیا شناخته می شود چرا که مساحت آن نزدیک به ۱.۱ هکتار است. این ماز از ۶۰۰۰ درخت سرخدار درست شده است که همه آن ها به دست مردم ایرلند شمالی کاشته شده است. این ماز در تمامی طول سال باز است و مردم زیادی روزانه در آن گم می شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • MOHSEN

      ویکی هم یکیشو رفته بود....

    • بدون نام

      خب اصلا درست کردن واسه گم شدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج