adexo3
۳۲۴۷۳
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

راهنماي ساعت به ساعت براي افزايش انرژي در محل كار

يك هفته از اين برنامه پيروي كنيد و نتيجه آن را ببينيد. اگر با پيروي از اين برنامه برايتان بهبودي حاصل نشد،‌ بايد به پزشك مراجعه كنيد و از او بخواهيد كه وضعيت جسماني شما را مورد بررسي قرار دهد

راهنماي ساعت به ساعت براي افزايش انرژي در محل كار

هفت صبح: خسته‌ايد و احساس بي‌حوصلگي مي‌كنيد. مدام به ساعت‌تان نگاه مي‌كنيد و قيافه‌اي درهم و عبوس داريد. حوصله پاسخ دادن به سوالات مشتري‌ها و ارباب رجوع‌ها را نداريد و بداخلاقي مي‌كنيد. اگر چنين حالاتي، ‌ويژگي شخصيتي شما نيست پس بايد بدانيد كه شما دچار خستگي مزمن شده‌ايد.

حالت روحي آزاردهنده‌اي كه بر اثر كم‌خوابي،‌ خستگي زياد، تغذيه نامناسب و بسياري عوامل ديگر در شما پديد مي‌آيد. اگر اين حالت‌ها در شما تنها مختص يك روز نيست و هفته‌هاست كه به آن دچاريد، بايد براي كاستن از خستگي‌هاي روزمره و افزايش انرژي خود،‌ چاره‌اي بينديشيد. در غير اين صورت بيماري و افسردگي به سرعت به سراغتان خواهد آمد. براي افزايش انرژي و كاستن از ميزان خستگي‌هاي روزمره مي‌توانيد از راهنماي زير كمك بگيريد.

راهنماي ساعت به ساعت براي افزايش انرژي در محل كار

يك هفته از اين برنامه پيروي كنيد و نتيجه آن را ببينيد. اگر با پيروي از اين برنامه برايتان بهبودي حاصل نشد،‌ بايد به پزشك مراجعه كنيد و از او بخواهيد كه وضعيت جسماني شما را مورد بررسي قرار دهد اما اگر انرژي بيشتري پيدا كرديد و اوضاع جسماني‌تان رو به بهبودي رفت،‌ از اين برنامه براي هفته‌هاي بعد نيز پيروي كنيد.

اگرچه اين را هم مي‌دانيم با توجه به شرايط شغلي و اقتصادي فعلي اجراي كامل اين برنامه شايد براي بسياري از خوانندگان دشوار باشد؛ اما به برخي از آن‌ها كه مي‌توان عمل كرد، نمي‌توان؟ و البته زمان عبادت و نماز نيز در اين برنامه جاي خود دارد

۶ صبح اينگونه از خواب بيدار شويد

در روزهاي آغاز برنامه‌ريزي، ساعت بيداري‌تان را ۱۵ دقيقه قبل‌تر از زماني كه بايد بيدار شويد، تنظيم كنيد. به اين ترتيب آمادگي ذهني شما به تدريج در روزهاي آينده براي سحرخيزي بيشتر مي‌شود.

پيشنهاد كارشناس: قبل از اينكه به رختخواب برويد، پرده اتاق خواب را به حالت نيمه كشيده درآوريد. به اين ترتيب، زماني كه خورشيد بالا مي‌آيد، مغز شما به آرامي ‌به تولید ملاتونین و آدرنالین مي‌پردازد. بنابراين زماني كه ساعت شما دقايقي بعد شروع به زنگ زدن مي‌كند، شما در حالت نيمه بيدار هستيد.

۷ صبح صبحانه بخوريد

يك صبحانه كوچك و البته مقوي مي‌تواند محركي براي بهبود فرآيند متابوليسم شما در طول روز باشد.

پيشنهاد كارشناس: مقداري پنير با گردو يا حتي كمي‌ آجيل هم مي‌تواند شما را تا ظهر پر انرژي نگه دارد. مصرف مواد حاوي پروتئين و كلسيم انرژي شما را چند برابر مي‌كند.

۸ صبح در طول مسير تمركز كنيد.

زندگی كردن در محيطي كه مسافت كوتاهي با محل كار شما دارد، ‌به طور حتم بسياري از خستگي‌ها و استرس‌هاي شما را كم مي‌كند. محققان می‌گویند كه رفت و آمد زياد به استرس و خستگی زياد و كم شدن كارايي افراد منجر مي‌شود.

پيشنهاد كارشناس:اگر رفت و آمد زياد به محل كارتان غیر قابل اجتناب است، مي‌توانيد براي جلوگيري از خستگي زياد، يك تمرین ساده ذهنی انجام دهيد كه به رفع تنش و استرس کمک می‌کند: شما می‌توانید زماني كه در اتوبوس یا قطار مترو نشسته و حتي ایستاده‌ايد، براي لحظاتي فكرتان را از شلوغي محيط فارغ كنيد و كمي‌ تمركز كنيد. يعني سعي كنيد براي چند دقيقه به هيچ چيز فكر نكنيد. اين كار را مي‌توانيد در ماشين و در پشت چراغ قرمز هم انجام دهيد.

۹ صبح وسايل كارتان را مرتب كنيد.

يك ميز شلوغ مي‌تواند به عاملي براي ايجاد استرس در شما تبديل شود. البته اگر سيستم كاري شما فشرده باشد،‌شايد براي مرتب كردن كاغذها و پرونده‌ها زمان كافي نداشته باشيد. بنابراين بهتر است مرتب كردن محيط كار و حتي انجام كارهاي عقب افتاده را قبل از اينكه قرار ملاقات‌ها و جلسه‌ها آغاز شوند، انجام دهيد.

پيشنهاد كارشناس: قبل از اينكه ايميل يا نامه‌هاي جديد پستي را باز كنيد، ‌يكي، دو دقيقه از وقت‌تان را براي سر و سامان دادن به نامه‌ها و پرونده‌هاي روي ميز اختصاص دهيد. ترفند سرعت دادن به انجام اين كار نيز انجام آنها به صورت ايستاده است.

راهنماي ساعت به ساعت براي افزايش انرژي در محل كار
10 صبح كمي‌ قهوه بنوشيد.

پژوهشگران دانشکده پزشکی ‌هاروارد قهوه را معجزه نجات‌گر غریقان خواب معرفي كرده‌اند. به عقيده اين محققان زماني قهوه مي‌تواند خاصيت ضد خواب‌آلودگي داشته باشد كه شما به نوشيدن آن عادت داشته باشيد. البته نوشيدن بیش از حد قهوه می‌تواند منجر به استرس و حتی ايجاد اشكال در ادراک شما نيز بشود.

پيشنهاد كارشناس: ساعت 10 صبح می‌تواند زمان خوبی برای نوشيدن یک فنجان قهوه باشد. حدود 45 دقیقه طول می‌کشد تا كافئين به طور کامل جذب بدن شما شود. بنابراين نيمروز شما با اين روش به طور كامل سرشار از انرژي و به دور از خواب‌آلودگي خواهد بود.

11 صبح ميان وعده ميل كنيد.

خوردن يك ميان وعده سالم و خوشمزه مي‌تواند سطح انرژي شما را تا حدود زيادي بالا ببرد. علاوه بر آن مطالعات جديد تغذيه‌اي نشان مي‌دهد كه يك ميان وعده سالم و هماهنگ با برنامه غذايي روزانه موجب افزايش وزن شما نخواهد شد.

پيشنهاد كارشناس:خوردن يك ميان وعده در مدت زمان كوتاهي پس از صبحانه نبايد به زمان هميشگي ناهار خوردن شما بستگي داشته باشد. بر اساس تحقيقات جديد متخصصان تغذيه بهترين حالت تغذيه‌اي، ‌خوردن پنج وعده غذايي در طول روز است. بنابراين بهتر است قبل از اينكه به شدت احساس گرسنگي كنيد،‌ يك ميان وعده خوشمزه و البته سالم نوش جان كنيد.

1 عصر ناهار را دور از ميز كارتان بخوريد.

براي اينكه از انواع مختلف باكتري‌ها و آلودگي‌هاي محيط كار در زمان غذا خوردن دوري كنيد، بهتر است ناهارتان را دور از ميز كارتان بخوريد. هيچ عاملي بيش از اينكه شما بيمار شويد و مجبور باشيد در تمام طول روز بي‌حال و بي‌رمق روي صندلي‌تان بمانيد، از شما انرژي نمي‌گيرد.

پيشنهاد كارشناس: اگر اين امكان براي‌تان وجود دارد،‌ بعد از ناهار به مدت 20 دقيقه پياده‌روي كنيد. اين كار منجر به افزایش سطح دوپامین، نوراپی نفرین و سروتونین در خون و در نتيجه انرژی بیشتر براي بازگشت به کار مي‌شود.

2 عصر يك چرت كوچك بزنيد.

اين پيشنهاد ممكن است كمي‌ خنده‌دار به نظر برسد اما يك چرت كوچك چند دقيقه‌اي انرژي شما را به ميزان زيادي افزايش مي‌دهد. اگر شيوه و ميزان كار شما اين امكان را مي‌دهد، مي‌توانيد در فاصله دقايقي كه منتظر دم كشيدن قهوه هستيد،‌ سرتان را روي ميز بگذاريد و چند دقيقه بخوابيد.

پيشنهاد كارشناس: ‌تنها 10 دقيقه استراحت و خواب در ساعت دو مي‌تواند انرژي شما را براي بقيه روز تامين كند. اگر براي 10 دقيقه فرصت داريد و امكان اين استراحت كوتاه را در ماشين داريد، مي‌توانيد براي چند دقيقه به ماشين‌تان برويد و كمي‌ بخوابيد.

3 عصر به چشمانتان استراحت بدهيد.

چشمان شما ممكن است در طول روز بسيار خسته شوند و در شما احساس درماندگي ايجاد كنند. بنابراين بايد در طول روز بارها به چشمانتان استراحت بدهيد تا در اواسط روز دچار كمي‌ انرژي و خستگي نشويد. هر از چند گاهي از پشت رايانه بلند شويد و به دست و صورت‌تان آب بزنيد.

پيشنهاد كارشناس: قانون 20 ، 20 ، 20 را عملي كنيد. به اين معنا كه هر 20 دقيقه يكبار به مدت 20 ثانيه به 20 سانتي‌متر دورتر از مانيتور خود نگاه كنيد.

4 عصر حركات كششي انجام دهيد.

تمرين‌هاي كششي بسياري وجود دارد كه شما مي‌توانيد براي افزايش انرژي در بعدازظهر انجام دهيد، بدون اينكه از روي صندلي بلند شويد و ميز كارتان را ترك كنيد.

پيشنهاد كارشناس: براي افزايش انرژي سعي كنيد كه بيشتر تمارين كششي مربوط به ناحيه ستون فقرات و گردن را افزايش دهيد.

راهنماي ساعت به ساعت براي افزايش انرژي در محل كار

۵ عصر كمي‌ خوش بگذرانيد.

شايد براي شما ترك كردن محيط كار در يك ساعت مشخص، كار آساني نباشد و ساعت خارج شدن شما از محيط كار، بين ساعت‌هاي پنج تا شش نوسان داشته باشد اما بايد تا جايي كه امكان دارد اين ساعت را به يك زمان مشخص نزديك كنيد. بر اساس يك مطالعه جديد، دقايق و ساعت‌هاي اضافه و حتي اضافه كاري، مي‌تواند مشكلات زيادي را براي سلامت شما ايجاد كند.

پيشنهاد كارشناس: براي خارج شدن از محيط كار عجله نكنيد. چند دقيقه قبل از زمان مشخصي كه هميشه از دفتر خارج مي‌شويد، با همكاران‌تان خوش و بش كنيد. حتي مي‌توانيد در حالي كه در يك دفتر كاري هستيد با آنها چت كنيد و كمي‌ بخنديد. اين كار موجب حفظ ميزان انرژي شما در ساعت‌هاي پاياني روز مي‌شود.

۶ عصر در راه خانه انرژي بگيريد

اگر به موسيقي علاقه‌منديد، مدت زماني كه شما براي رسيدن به خانه در اتوبوس يا مترو هستيد، زمان مناسبي براي گوش دادن به موسيقي است. شما در تمام طول روز در محيط كار در سکوتي نسبی به سر برده‌ايد. بنابراين بهتر است از این فرصت بهره بگيريد و با گوش دادن به موسيقي مورد علاقه‌تان، دوباره انرژي بگيريد.

پيشنهاد كارشناس: توجه آگاهانه به خود و مرور رفتارها و وقايع روزي كه بر شما گذشته،‌ مي‌تواند كمك بسياري به افزايش تمركز و پيشگيري از خطاهاي تكراري در شما باشد. علاوه بر آن تمركز بر يك فكر مشخص، ‌ذهن شما را از پريشاني و دغدغه دور نگه مي‌دارد و به شما براي رفتن به خانه آرامش مي‌دهد. گوش دادن به موسيقي به اين فرآيند كمك بسيار زيادي مي‌كند..

۹ شب خوب بخوابيد.

زنده كردن انرژي دوباره براي گذراندن يك دوره زماني ۱۶ ساعته يعني از ۵ صبح تا ۹ شب فردا،‌ بايد خوب بخوابيد. به همين دليل بهتر است هشت ساعت كامل را در حالي كه از رايانه، تلويزيون و تلفن همراه به دور هستيد بخوابيد.

پيشنهاد كارشناس: دوش گرفتن با آب گرم نيم ساعت قبل از خواب، به شما در داشتن خوابي آرام كمك مي‌كند. قبل از خواب يك ليوان آب روي ميز كنار تخت‌تان بگذاريد تا اگر نيمه شب به دليل گرماي هوا از خواب پريديد،‌ آن را بنوشيد. نوشيدن آب درجه حرارت بدن شما را پايين مي‌آورد و مي‌توانيد دوباره بخوابيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بگو همه کار بکنید جز کار!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج